Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19296)
Toisaalta ihana kesätuoksu olisi myös sellainen vanilja,metsämansikka, minttu - tuoksu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää Paco Rabannen 'Fame' uutukainen olevan saatavilla Tallinkin verkkokaupassa.
Joo sieltä se on alunperinkin bongattu. Sitä ihmetelty, että miksi siitä ei löydy missään muualla mitään tietoa. Jos sinulla on jotain tietoa niin kerro 😄
On siis oikeasti ostettavissa eikä vaan 'ei saatavilla'. Kahta kokoa saatavilla mutta tosiaan ihmetyttää ettei koko tuoksusta löydy mitään tietoa netin ihmeellisessä maailmassa. Tuoksun paketista kuva ja ihka Paco Rabannen tuoksu. Pullo hiukan muistuttaa miesten Phantom-pulloa
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ihana kesätuoksu olisi myös sellainen vanilja,metsämansikka, minttu - tuoksu...
Löysin vahingossa/sokkona ihanan kesätuoksun Kicksin talvialesta. Tuoksu on Zlatan Ibrahimovicin Myth Bloom. Tämän nimi pitäisi olla Kesäyö Suomessa tai jotain vastaavaa. Apilaa, ruusua, omenankukkaa, minttua ja hiukan puumaista tuoksua. Tästä tulee mieleen, että istuisi lämpimänä iltana mökkilaiturilla saunanraikkaana nauttimassa hiljaisuudesta ja kesäillan tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin taannoin tänne, että tulevan Ranskan reissun yhteydessä käyn päiväseltään Grassen hajuvesikaupungissa. Reisdu on ihan pian ja googletin että sielöä olisi kolme parfyymitehdasta jossa voi käydä retkellä vierailemassa.
Samalla olisi mahdollisuus teettää ihan oma parfyymi ja niin ajattelinkin tehdä. Mietin vain, että mitenhän osaisin kuvailla niitä tuoksunuotteja joita omaan, toivottavasti täydelliseen tuoksuuni haluaisin.
Haluaisin tuoksun olevan erittäin naisellinen, pehmeän puuterinen ja vaniljainen gourmand jossa on ripaus sitruunaa, ehkä myös kookosta. Saa olla lineaarinen, sellainen lipstick tai meikkituoksu mutta sitruunamarenkisella vivahteella.
Vaikeaa 😁 Mutta ihanaa mennä sinne, vaikka ilmeisesti tehdaskaupunkina Grasse ei niin kaunis sinällään ole. Hajuvesimuseot, kukkapuutarhat ja tämä oman parfyymin teettäminen nyt toimii tässä retken motiivina.
Ooo. Nyt on jotain muuta kuin HobbyHallin tai Tokmannin alennusmyynnit. Kuulostaa oikein mielenkiintoiselta. Tänne sitten tietenkin arviot reissusta ja oman parfyymin kuvailut😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää Paco Rabannen 'Fame' uutukainen olevan saatavilla Tallinkin verkkokaupassa.
Joo sieltä se on alunperinkin bongattu. Sitä ihmetelty, että miksi siitä ei löydy missään muualla mitään tietoa. Jos sinulla on jotain tietoa niin kerro 😄
On siis oikeasti ostettavissa eikä vaan 'ei saatavilla'. Kahta kokoa saatavilla mutta tosiaan ihmetyttää ettei koko tuoksusta löydy mitään tietoa netin ihmeellisessä maailmassa. Tuoksun paketista kuva ja ihka Paco Rabannen tuoksu. Pullo hiukan muistuttaa miesten Phantom-pulloa
Mä voisin tilata tuon, jos tulisi taas -30% ale sinne, sen verran vaivaa tämä mysteeri 😂 Täydellä hinnalla en ihan viitsi, kun ei edes nuotteja ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tilata tuon, jos tulisi taas -30% ale sinne, sen verran vaivaa tämä mysteeri 😂 Täydellä hinnalla en ihan viitsi, kun ei edes nuotteja ole tiedossa.
Jos sitten onkin ihan karmea, voi käyttää vessatuoksuna.
Ysl:n Manifesto on ihana (kaikki versiot). Saako sitä enää mistään Suomesta? Onko jotain vastaavaanlaista Ysl:llä tai jollain muulla merkillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvästi se on Phantomin versio naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kymppini...tämä on vaikeaa:
Beaufort London: Lignum Vitae
MDCI: Chypre Palatin
Kerosene: Walk the Sea
Francesca Bianchi: Sex and the Sea
Etat Libre d'Orange: Fils de Dieu (du Riz et des Agrumes) ja The Afternoon of a Faun
Zoologist: Squid
Histoires de Parfums: 1740 Marquis de Sade ja Blanc Violette
Kymmenes paikka on joko Dior: Dune tai Guerlain: Samsara (vintaget), en osaa päättää näiden välillä.
Hm, suitsukekausi alkaa olla menossa ohi :O
Mielenkiintoinen lista sinulla!
Aika vaikea tosiaan listata vain 10 tuoksua. Yritetään. Tämänhetkinen top-10 voisi olla:
* Guerlain Mitsouko
* Chanel 5 (vintage parfum)
* Estee Lauder Knowing
* Krizia Teatro alla Scala
* Paloma Picasso (vintage)
* Roja Diaghilev
* Rogue Chypre-Siam
* Papillon Salome
* Rochas Femme (vintage)
* kääk...! Kymppipaikasta tappelevat vintage Opium, Miss Dior, Diorella, Amouage Lyric ja Shalimar parfum. En osaa valita. Sanotaan, että koska on kesä niin Diorella. :)
Se varmaan näyttää hajanaiselta, vähän sitä, vähän tätä....yritin miettiä joka vuodenaikaan jotakin, lämpimille ja kylmille keleille. Ihan liikaa ihanuuksia jäisi tälläkin menetelmällä top kympin ulkopuolelle, ei se oikein toiminut. Pelkillä chypreillä täyttyisi jo yksi kymppilista, tuo Palomakin, oijoi. <3
Chypret on tosiaan kaikkein parhaita. Tuohon olisi voinut lisätä Givenchy III:n, mutta valitettavasti olen sille allerginen. N50
Vierailija kirjoitti:
Chypret on tosiaan kaikkein parhaita. Tuohon olisi voinut lisätä Givenchy III:n, mutta valitettavasti olen sille allerginen. N50
Mainitsitkohan sä aiemmin tän Givenchyn kera Scherrerin ja Aliagen..?
Mun piti jo siihen huikata, et kokeile Scherreriä, jos Givenchy ei sovi. Itselläni toi Givenchy III on jäänyt oikeastaan käyttämättömäksi, koska Scherrer on tehnyt sen vain niin paljon paremmin...No makuasioita :)
Scherrer on kyllä paljon vihreämpi ja terävämpi, kuin tämä nykyversio Givenchystä - mutta mulle se on vain plussaa...ja se kestää ja on halpaa.
On mulla se Aliagekin - mutta ollut kans sitten alun täysin käyttämättä. Siinä taisi olla aika onneton kestävyys - eikä tuoksu itsessäänkään sit ollut mikään mestariteos sarjassaan.
T. Se yksi retroilija (jolle green chypret on se kaikkein rakkain genre)
Eräs nainen tuoksui mielestäni ihanalta, olin silloin myyjänä eräässä erikoisliikkeessä. Oli mukava ihminen, kysyin rohkeasti mitä hajuvettä käytti. Hän sanoi, että Manifestoa.
Harmi jos ei ole enää myynnissä.
Voisin itsekin joskus ostaa. Silloin ei ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun piti jo siihen huikata, et kokeile Scherreriä, jos Givenchy ei sovi. Itselläni toi Givenchy III on jäänyt oikeastaan käyttämättömäksi, koska Scherrer on tehnyt sen vain niin paljon paremmin...No makuasioita :)
Scherrer on kyllä paljon vihreämpi ja terävämpi, kuin tämä nykyversio Givenchystä - mutta mulle se on vain plussaa...ja se kestää ja on halpaa.
On mulla se Aliagekin - mutta ollut kans sitten alun täysin käyttämättä. Siinä taisi olla aika onneton kestävyys - eikä tuoksu itsessäänkään sit ollut mikään mestariteos sarjassaan.
Ehkä oli ;)
Tarkoitatko nyky-Scherreriä? Mietin sitä. Allergia uli vintage-Givenchysta, surullista kyllä. Aliagea en ole kokeillut. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli ;)
Tarkoitatko nyky-Scherreriä? Mietin sitä. Allergia uli vintage-Givenchysta, surullista kyllä. Aliagea en ole kokeillut. N50
Ihan nykyistä - just korkkasin uuden pullon. En ole vintagea nuuskinut mut uskoisin, että alkuperäisen luonne löytyy tästä yhä.
Aina tulee netissä vastaan Nest-merkkinen Indigo-tuoksu. Saakohan tätä mistään tilattua Suomeen? Tietääkö joku tästä merkistä jotain?
Kyseessä on teetuoksu, joka kuulostaa kuvausten perusteella juuri sellaiselta, josta tykkäisin.
Hassu kysymys, mutta muistaako kukaan hajuvesiä jotka sopisivat tähän kuvaukseen:
- 90-luvun lopulla myynnissä Suomessa ainakin Stockmannilla
- kirkasta lasia oleva pullo ja pyöreähkö hopeanvärinen korkki
- pullo on muodoltaan samantyyppinen kuin Givenchyn Amarige, eli ylhäältä pyöreä ja alhaalta kapea, mutta korkeampi ja kapeampi kuin Amarigen pullo
- neste väritöntä
- pullossa muistaakseni tuoksun nimi mustalla fontilla pullon kyljessä
- Pahvipakkaus muistaakseni vaaleansininen
Haistoin joskus teininä Stockalla tuoksua joka oli niin ihana, että muistan sen vuosien jälkeenkin, mutta en kuollaksenikaan muista sen nimeä. Jos saisi jotain vaihtoehtoja niin voisi alkaa tutkia asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys, mutta muistaako kukaan hajuvesiä jotka sopisivat tähän kuvaukseen:
- pullo on muodoltaan samantyyppinen kuin Givenchyn Amarige, eli ylhäältä pyöreä ja alhaalta kapea, mutta korkeampi ja kapeampi kuin Amarigen pullo
- neste väritöntä
Haistoin joskus teininä Stockalla tuoksua joka oli niin ihana, että muistan sen vuosien jälkeenkin, mutta en kuollaksenikaan muista sen nimeä. Jos saisi jotain vaihtoehtoja niin voisi alkaa tutkia asiaa.
Estee Lauder Pleasures?
Top10
Diorissimo, vintage
Opium, vintage
Eau De Rochas
Rochas Tocade
Nomade
Esprit d'Oscar
Balenciaga Paris
Guerlain Rosa Pop
Alien Edt
Very Good Girl
Tilattiin viime vuonna +120 parasta ja uniikkia miesten ja naisten hajuvesi näytettä ihan muuten vaan testattavaksi.
Näin miehen näkökulmasta omat top 4 lempparia:
Miesten hajuvedet:
1. La Nuit De l'homme - YSL
2. Acqua Di Giorgio Profondo - Giorgio Armani
3. Bleu de Chanel / Le Male / Eros
4. Allure Homme Sport - Chanel
Naisten hajuvedet:
1. Light Blue Intense Forever - D&G
(Paras tuoksu koko maailmassa!!)
2. Daisy Dream - Marc Jacobs (nostalgia)
3. Hypnotic Poison - Dior
4. Angel - Muglier
Aventus oli vähän pettymys molempien sukupuolien versioina odotuksiin verrattuina, mutta erillinen lisämaininta että Creedin Virgin Island Water on mahtava tuoksu jos tykkää kookoksesta ja limestä.
Vierailija kirjoitti:
- neste väritöntä
Tai Biagiottin Sotto Voce? Siinäkin kyllä pakkaus kuten Pleasuresissa vaaleanpunainen, ei vaaleansininen. Itsellekin tuli tuo Pleasures mieleen, jota jo ehdottettiin.
Kirjoitin taannoin tänne, että tulevan Ranskan reissun yhteydessä käyn päiväseltään Grassen hajuvesikaupungissa. Reisdu on ihan pian ja googletin että sielöä olisi kolme parfyymitehdasta jossa voi käydä retkellä vierailemassa.
Samalla olisi mahdollisuus teettää ihan oma parfyymi ja niin ajattelinkin tehdä. Mietin vain, että mitenhän osaisin kuvailla niitä tuoksunuotteja joita omaan, toivottavasti täydelliseen tuoksuuni haluaisin.
Haluaisin tuoksun olevan erittäin naisellinen, pehmeän puuterinen ja vaniljainen gourmand jossa on ripaus sitruunaa, ehkä myös kookosta. Saa olla lineaarinen, sellainen lipstick tai meikkituoksu mutta sitruunamarenkisella vivahteella.
Vaikeaa 😁 Mutta ihanaa mennä sinne, vaikka ilmeisesti tehdaskaupunkina Grasse ei niin kaunis sinällään ole. Hajuvesimuseot, kukkapuutarhat ja tämä oman parfyymin teettäminen nyt toimii tässä retken motiivina.