Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19301)
Lempäälän Ideaparkin Kicksissä oli 70 prossan alennuspöytä, missä oli aika paljon hajuvesiä! Mm. Hugo Bossia, Guccia jne.
Joku kirjoitti keväällä Rojan Essence de parfum 51 kommenttia, joka jäi mieleeni, koska olin itsekin YouTube ylistyksien takia ostanut kyseisen hajuveden ( alennuksella ). Pitkään meni, enkä tykästynyt täysin, mutta juuri äsken suihkautin ilta parfyymiksi ja tuoksu alkaakin herätä eloon viimein. Luulen että Suomen kylmyys ei ole eduksi, ja tuoksu tarvii lämpöä. Onko kommentoijalle samoja kokemuksia, vai läksikö jo vaihtoon?
Herregyyd, olen ihastunut. Muistin lukeneeni täältä jonkun maininneen Hermesin Un jardin de Nil -tuoksun. Se osui silmiini Stockan hajuvesiosastolla ja kokeilin ranteeseen. Miten ihana!!
Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.
Joka tapauksessa, tämä oli vähän niin kuin trooppinen, mutta ihanan sivistyneellä tavalla. En raaskinut ostaa vielä. Onko tämä teidän kesä- vai talvituoksuna?
Vierailija kirjoitti:
Herregyyd, olen ihastunut. Muistin lukeneeni täältä jonkun maininneen Hermesin Un jardin de Nil -tuoksun. Se osui silmiini Stockan hajuvesiosastolla ja kokeilin ranteeseen. Miten ihana!!
Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.Joka tapauksessa, tämä oli vähän niin kuin trooppinen, mutta ihanan sivistyneellä tavalla. En raaskinut ostaa vielä. Onko tämä teidän kesä- vai talvituoksuna?
Käytän Un Jardin sur Le Niliä käytännössä ympäri vuoden. Aivan ihana, ostan tätä aina uudestaan, toisin kuin monia muita tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.Joka tapauksessa, tämä oli vähän niin kuin trooppinen, mutta ihanan sivistyneellä tavalla. En raaskinut ostaa vielä. Onko tämä teidän kesä- vai talvituoksuna?
Käytän Un Jardin sur Le Niliä käytännössä ympäri vuoden. Aivan ihana, ostan tätä aina uudestaan, toisin kuin monia muita tuoksuja.
Mä rakastan Un Jardin sur Le Toit'ta. Se on kyllä ihan silkkaa unisexiä ruohoa. Ehdottomasti kesään.
Vaikeaa tehdä listaa. Syksyn tuoksut olisivat vallan toisenlaiset. Ei liene myöskään epäselvää mitä nuotteja rakastan :)
Minun 10 suosikkiani juuri nyt:
1. Bvlgari Rose Essentielle
2. A La Rose Maison Francis Kurkdjian A La Rose
3. Oribe Cote d'Azur
4. Canyon Rose Lake & Skye
5. Bobbi Brown Beach
6. Diptyque Kyoto
7. Ellis Brooklyn Salt
8. Frereric Malle Lipstick Rose
9. Jo Malone London Rain Rain & Angelica
10. Jo Malone Sea Daffodil
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen tuo Paco Rabanne-homma. Toisaalta voisi olla, että on jotenkin vuotanut myyntiin etukäteen.
Sivulla on merkinnät, että "Uutuus" ja tuotetta ei ole varastossa... mutta voi tilata sähköpostiin ilmoituksen, kun on...
Että olisiko tuloillaan, mutta verkkosivuja päivittävät henkilöt laittaneet ennen aikojaan näkyville.
Valmistaja on mahdollisesti antanut ennakkotietoa jälleenmyyjille jo ennen julkaisua. Sehän on ihan järkevää toimintaa, jotta siinä vaiheessa kun julkaistaan, niin kassa kilisee ja tuotekin on heti asiakkaiden saatavilla.
Kohta selviää tämä mysteeri, olen lähdössä viikonloppuna Tallinnaan, ja Tallink Siljan laivalla näyttää olevan Fame myynnissä. Kerron sitten millainen tuoksu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään palstalta pois olleena kyselen mikä on sokostuoksu? Tuolla aiemmin on mainittu ainakin yleisesti nichetuoksuna muissa maissa pidetty tuoksu Suomessa sokostuoksuna.
Nämä yleisimmät perus-semihalpis-tuoksut, eli diorit, calvin kleinit, chanelit... Jotka on tehty miellyttämään keskimääräisen kuluttajan nenää - eli jotain joka tuoksuu vähän hajusteelle, mutta ei mitenkään erikoiselle koska muuten suuret massat kaihtaisivat niitä. Yleensä ratsastavat "hienolla" nimellä kuin chanel, ja efekti on kuin kalliissa viinissä. Eli sokkotestissä kukaan ei luulisi kyseessä olevan Chanelin "hieno" tuoksu, mutta pelkkä nimi ja status aikaansaa suosion. Se, että joissakin isommissa sokoksissa myydään myös muutamaan niche-tuoksua ei mitenkään kumoa tätä määritelmää, ja mielestäni tuo on hyvä sana kuvaamaan juurikin näitä perusdesigntuoksuja jotka miellyttävät keskimääräistä kuluttajaa ,mutta joita laatunsa puolesta voitaisiin myydä kympillä pullo.
Eikö jotkut Diorin tuoksut ole tehty Diorin omasta puutarhasta kerätyistä kukista, näin eräs tuoksukurssin käynyt kertoi. Riippuu siis varmaan merkistä ja merkin linjasta. Luulisi, että kalleilla perinteisillä merkeillä olisi myös omat nichelinjansa? Joka tapauksessa hauska keskustelu ja tuoksukuvailujen lukeminen tuovat jo itsessään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.
Hermesin Elixir des Merveilles on yksi mun lemppareista. Rakastan sitä! Un Jardin Sur Le Nil houkuttaa mm. nimellään ja nuoteillaan, mutta sen kukkaisuus hieman pelottaa. En ole voimakkaiden kukkien ystävä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään suositella mintun lehtien ja sateen tuoksuista laadukkaampaa nichetuoksua? Käytössäni on vastaavan tuoksuinen suosikkivartalovoide, sarjassa ei ole hajuvesiä.
Tarkoitatko sitä Kicksin vartalovoidetta? Se on ihanan tuoksuinen, mutta onko se lopetettu, en viimeksi löytänyt sitä hyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin tuota tänään, ja hämmentävästi se toi mieleeni muinaisen Body Shopin White Musk -talkin (ellei sitten ollut myös Black Currant -talkkia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.Hermesin Elixir des Merveilles on yksi mun lemppareista. Rakastan sitä! Un Jardin Sur Le Nil houkuttaa mm. nimellään ja nuoteillaan, mutta sen kukkaisuus hieman pelottaa. En ole voimakkaiden kukkien ystävä ollenkaan.
Minusta Jardin sur le Nil ei ole kovin kukkainen. Kannattaa kokeilla.
Omaan nenääni nuo jardin-sarjan tuoksut eivät sovi jostain syystä. Pidän niistä ensin, mutta jonkin alan kuluttua jokin niissä alkaa ärsyttää ja "tunkea nenään". Näin kävin myös Jardin en Mediterranee ja Jardin sur le Toit'n kanssa. Eivät valitettavasti vain sovi minulle, muuten olisivat täydellisiä kesätuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään palstalta pois olleena kyselen mikä on sokostuoksu? Tuolla aiemmin on mainittu ainakin yleisesti nichetuoksuna muissa maissa pidetty tuoksu Suomessa sokostuoksuna.
Nämä yleisimmät perus-semihalpis-tuoksut, eli diorit, calvin kleinit, chanelit... Jotka on tehty miellyttämään keskimääräisen kuluttajan nenää - eli jotain joka tuoksuu vähän hajusteelle, mutta ei mitenkään erikoiselle koska muuten suuret massat kaihtaisivat niitä. Yleensä ratsastavat "hienolla" nimellä kuin chanel, ja efekti on kuin kalliissa viinissä. Eli sokkotestissä kukaan ei luulisi kyseessä olevan Chanelin "hieno" tuoksu, mutta pelkkä nimi ja status aikaansaa suosion. Se, että joissakin isommissa sokoksissa myydään myös muutamaan niche-tuoksua ei mitenkään kumoa tätä määritelmää, ja mielestäni tuo on hyvä sana kuvaamaan juurikin näitä perusdesigntuoksuja jotka miellyttävät keskimääräistä kuluttajaa ,mutta joita laatunsa puolesta voitaisiin myydä kympillä pullo.
Eikö jotkut Diorin tuoksut ole tehty Diorin omasta puutarhasta kerätyistä kukista, näin eräs tuoksukurssin käynyt kertoi. Riippuu siis varmaan merkistä ja merkin linjasta. Luulisi, että kalleilla perinteisillä merkeillä olisi myös omat nichelinjansa? Joka tapauksessa hauska keskustelu ja tuoksukuvailujen lukeminen tuovat jo itsessään iloa.
Ehkä about 100 vuotta sitten oli. Miljoonat gallonat tuoksuja joita myydään ympäri koko maailman tänä päivänä ei ole enää tehty yhtään minkään puutarhan kukista. Olisi ihana jos olisi mutta näin ei kertakaikkiaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Käytän useimmiten Jessica Simpsonin Fancy tuoksua, kivan vaniljainen arki tuoksu. Toinen on Zaran Go Fruity, aika erikoinen vähän metsäinen tuoksu. Joskus haluaisin taas ostaa Miss Dior parfyymin se on mielestäni ihanin ikinä mutta todella kallis. Taylor by Taylor Swift on myös ihana mutta en ole onnistunut löytämään sitä mistään enää.
Burberry Women on täysin sama tuoksu kuin Taylor. Ehkä löydät sen tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.Hermesin Elixir des Merveilles on yksi mun lemppareista. Rakastan sitä! Un Jardin Sur Le Nil houkuttaa mm. nimellään ja nuoteillaan, mutta sen kukkaisuus hieman pelottaa. En ole voimakkaiden kukkien ystävä ollenkaan.
Ole huoleti. Sur Le Nil ei ole kukkainen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään suositella mintun lehtien ja sateen tuoksuista laadukkaampaa nichetuoksua? Käytössäni on vastaavan tuoksuinen suosikkivartalovoide, sarjassa ei ole hajuvesiä.
Saan tänään postissa You Or Someone Like Youn, Etat Libre d'Orangen unisex, pitäisi olla erittäin minttuinen ja raikkaantuoksuinen. Fragrantican mukaan myös greippiä, bergamottia, anista latvatuoksussa. Keskiosa on "Green Notes", mustaviinimarja, ruusu ja hedione; pohjatuoksu is valkoinen myski.
Goutal Mandragore EDT tuoksuu mintulta ja ruoholta
Tallink Siljan verkkokaupassa on taas tänään ja huomenna kaikki tuoksut (ja muutkin tuotteet) -30% alessa. Ei nyt niin iso uutinen, kun siellä tuntuu olevan aika usein noita aleja, mikä hyvä juttu tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Tallink Siljan verkkokaupassa on taas tänään ja huomenna kaikki tuoksut (ja muutkin tuotteet) -30% alessa. Ei nyt niin iso uutinen, kun siellä tuntuu olevan aika usein noita aleja, mikä hyvä juttu tietysti.
Ostin tuolta Chloe Nomade Naturellen. En ole testannut missään mutta vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Seuraamani Youtubettajat ylistävät tätä ja kehuvat ainutlaatuiseksi. Yksi nuoteista on taateli, joka herätti uteliaisuuden.
Sivulla on merkinnät, että "Uutuus" ja tuotetta ei ole varastossa... mutta voi tilata sähköpostiin ilmoituksen, kun on...
Että olisiko tuloillaan, mutta verkkosivuja päivittävät henkilöt laittaneet ennen aikojaan näkyville.
Valmistaja on mahdollisesti antanut ennakkotietoa jälleenmyyjille jo ennen julkaisua. Sehän on ihan järkevää toimintaa, jotta siinä vaiheessa kun julkaistaan, niin kassa kilisee ja tuotekin on heti asiakkaiden saatavilla.