Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19286)

Vierailija
11941/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa Tallink Siljan sivuilta, verkkokauppaan on ilmestynyt todellinen mysteeriparfyymi, Paco Rabannen Fame. Ja mikä pullo, kimallepaljettimekko. Tästä parfyymistä ei löydy m i s t ä ä n tietoa, ei Fragranticasta, ei Paco Rabannen sivuilta, ei edes googlettamalla ainoatakaan mainintaa missään. Todella erikoista, että Tallink Silja olisi saanut myyntiin ensimmäisenä koko maailmassa 😁

Tämän mukaan se olisi Olympea-dupe. https://www.theshoparoundthecorner.shop/product/milton-lloyd-fame-parfu…

Vierailija
11942/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa Tallink Siljan sivuilta, verkkokauppaan on ilmestynyt todellinen mysteeriparfyymi, Paco Rabannen Fame. Ja mikä pullo, kimallepaljettimekko. Tästä parfyymistä ei löydy m i s t ä ä n tietoa, ei Fragranticasta, ei Paco Rabannen sivuilta, ei edes googlettamalla ainoatakaan mainintaa missään. Todella erikoista, että Tallink Silja olisi saanut myyntiin ensimmäisenä koko maailmassa 😁

Tämän mukaan se olisi Olympea-dupe. https://www.theshoparoundthecorner.shop/product/milton-lloyd-fame-parfu…

Tässä koko Milton Lloydin kopiolista. https://jcsshop.co.uk/blogs/news/milton-lloyd-smells-like-list

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11943/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan eri parfyymi, ainoastaan saman niminen, joku Milton Loydin. Tuo siis mistä puhuin on Paco Rabannen.

Vierailija
11944/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan eri parfyymi, ainoastaan saman niminen, joku Milton Loydin. Tuo siis mistä puhuin on Paco Rabannen.

Katso sieltä Siljan sivuilta minkänäköinen pullo niin saat paremman käsityksen 👍🏻 Jos joku sattuu salapoliisitaidoillaan löytämään jotain tietoa siitä niin olen kiitollinen.

Vierailija
11945/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso sieltä Siljan sivuilta minkänäköinen pullo niin saat paremman käsityksen 👍🏻 Jos joku sattuu salapoliisitaidoillaan löytämään jotain tietoa siitä niin olen kiitollinen.

Tässä vielä linkki, niin ei tarvitse etsiä: https://shopping.tallink.com/fi/shop/product/kauneus/parfyymit/parfyymi…

Vierailija
11946/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä tosiaan, silmä haritti koko kimallepaljettimekkovinkin ohi. On kyllä karmea pullo, että siinä mielessä ehta Rabanne. :D

Vierailija
11947/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä tosiaan, silmä haritti koko kimallepaljettimekkovinkin ohi. On kyllä karmea pullo, että siinä mielessä ehta Rabanne. :D

Jep, ei kyllä ulkonäkö niin houkuttele, mutta olisi kiva tietää edes miltä tuoksuu. Ihmetyttää, kun ei mitään tietoa koko tuoksusta, eikä tuossakaan mainita tuoksunuotteja.

Vierailija
11948/19286 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen tuo Paco Rabanne-homma. Toisaalta voisi olla, että on jotenkin vuotanut myyntiin etukäteen. Tai sitten on joku piraatti, eikä Tallink ole tarkistanut taustoja.

Vierailija
11949/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella menee niin, että kehutut tuoksut ovat niitä joista itse pidät vähiten?

Minulla ehkä kehutuin tuoksu on Armani My Way intense. Yritän siis käyttää sitä aina välillä, vaikka tuoksu alkaa käydä helposti häiritseväksi. Luulen, että vahvemmat tuoksut ylipäänsä saavat helpommin kehuja. Omaan nenään tuoksu on erilainen kuin muiden nenään, koska sen haistaa läheltä eikä ilmaan sekoittuneena.

Mitä mieltä ylipäätään olette tuoksutubettajista jotka kehuvat jonkin tuoksun olevan compliment getter? Itse pyrin välttelemään kaikkia seksikkäimmät, eniten kehutut tuoksut videoita. Käytän hajuvesiä ensisijaisesti itseäni varten.

Joskus ennen ajattelin, että paras tuoksu on se josta saa eniten kehuja. Ja kehut ovat todiste tuoksun hyvyydestä. Tämä kuitenkin muuttui, kun tajusin, että suurin osa kehutuimmista tuoksuista on juuri niitä massatuoksuja jotka eivät ole omaan nenään niin kiehtovia. Oma maku on huomattavasti enemmän niche-tuoksuihin kallellaan. Tämä saattaa kuulostaa snobilta, mutta kun edes tiesin mitään niche-tuoksuista minua häiritsi tuoksuhyllyillä, kun tuntui aina, että kaikki tuoksut haisevat melkein samalta. Vasta, kun aloin haistelemaan niche-tuoksuja, ymmärsin että se kaipuu mikä minulla oli parempiin tuoksutkin olikin ihan validi. :D

Vierailija
11950/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan tuoksutubettajia ja katson myös näitä seksikkäimmät- ja kehutuimmat tuoksut pätkiä. En kuitenkaan niiden perusteella osta tai käytä hajuvesiä vaan omien mieltymyksien mukaan. En kylläkään saa kehuja, lähinnä paheksuntaa työpaikalla :) Katson kuitenkin, että minulla on oikeus meikata, pitää haluamiani vaatteita ja tuoksua (en töissä käytä vahvempia tuoksujani tai suihkuttele liian villisti).

Vierailija
11951/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella menee niin, että kehutut tuoksut ovat niitä joista itse pidät vähiten?

Minulla ehkä kehutuin tuoksu on Armani My Way intense. Yritän siis käyttää sitä aina välillä, vaikka tuoksu alkaa käydä helposti häiritseväksi. Luulen, että vahvemmat tuoksut ylipäänsä saavat helpommin kehuja. Omaan nenään tuoksu on erilainen kuin muiden nenään, koska sen haistaa läheltä eikä ilmaan sekoittuneena.

Mitä mieltä ylipäätään olette tuoksutubettajista jotka kehuvat jonkin tuoksun olevan compliment getter? Itse pyrin välttelemään kaikkia seksikkäimmät, eniten kehutut tuoksut videoita. Käytän hajuvesiä ensisijaisesti itseäni varten.

Joskus ennen ajattelin, että paras tuoksu on se josta saa eniten kehuja. Ja kehut ovat todiste tuoksun hyvyydestä. Tämä kuitenkin muuttui, kun tajusin, että suurin osa kehutuimmista tuoksuista on juuri niitä massatuoksuja jotka eivät ole omaan nenään niin kiehtovia. Oma maku on huomattavasti enemmän niche-tuoksuihin kallellaan. Tämä saattaa kuulostaa snobilta, mutta kun edes tiesin mitään niche-tuoksuista minua häiritsi tuoksuhyllyillä, kun tuntui aina, että kaikki tuoksut haisevat melkein samalta. Vasta, kun aloin haistelemaan niche-tuoksuja, ymmärsin että se kaipuu mikä minulla oli parempiin tuoksutkin olikin ihan validi. :D

En ole ikinä saanut kommentteja tuoksusta muuta kuin puolisolta. Mutta muuten samaistun - ns sokos-tuoksut on minusta kaikki kovin samanlaisia, niissä on Chanelia myöten sama kissanpissamainen perustuoksu. En millään erota niitä vivahteita joita jotkut täälläkin kertovat näistä haistavansa, kun mulla jäljelle jää vain se pistävä geneerinen haju.

Vierailija
11952/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysk

Vierailija
11953/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan tuoksutubettajia ja katson myös näitä seksikkäimmät- ja kehutuimmat tuoksut pätkiä. En kuitenkaan niiden perusteella osta tai käytä hajuvesiä vaan omien mieltymyksien mukaan. En kylläkään saa kehuja, lähinnä paheksuntaa työpaikalla :) Katson kuitenkin, että minulla on oikeus meikata, pitää haluamiani vaatteita ja tuoksua (en töissä käytä vahvempia tuoksujani tai suihkuttele liian villisti).

Laitan töihin pari suihkausta jotain huomaamatonta, joka voisi olla vaikka  shampoon vieno tuoksu.

Meikkaan hillitysti joka päivä ja tulen aina puhtaissa, silitetyissä vaatteissa töihin. Olen huomannut, että pari näitä "tummelia juhlapäivänä" katsoo vähän vinoon. Ilmeisesti harmittaa kun joku vaivautuu esim pesemään hiukset säännöllisesti ja haluaa olla huoliteltu. 

Vierailija
11954/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, joku on taas löytänyt sokostuoksun sanavarastostaan. 🙄

Vierailija
11955/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lolita Lempickan Lolita Lempicka. Se ensimmäinen vuoden 1997 tuoksu oli minun tuoksuni. Olin silloin lukiossa. Monta vuotta meni etten voinut kyseistä tuoksua käyttää liian vahvojen tuoksumuistojen takia. Jokin aika sitten kuitenkin päätin kokeilla. Ikävä kyllä mistään ei enää saa sitä alkuperäistä, mutta tilasin Notinolta 15ml pullon Mon Premieriä, senhän pitäisi olla suunnilleen sama.

En alkuun edes tunnistanut Mon Premieriä samaksi tuoksuksi. Alku on aivan järkyttävä lakritsi-kirsikkapommi, minun nenääni tuoksu oli hyvin vahvasti savun haju. Ajan mittaan aloin kuitenkin löytää tuttuja tuulahduksia aiemmin rakastamastani tuoksusta. Mieheni (jonka tunsin jo lukiossa) saa ihan älyttömiä flashbackeja lukioaikaan, joten hänen nenäänsä tuoksu on selvästi tutumpi. Toisaalta hän ei haista sitä laku-kirsikkayhdistelmää niin voimakkaasti, ellei työnnä nenäänsä ihooni kiinni. Luulen että tuon pikkupullon saan käytettyä pois, mutta ei tämä vedä vertoja alkuperäiselle.

Toinen tuoksu jota nuoruudestani kaipaan on Les Belles de Ricci. Pullo oli omaan makuuni ihan kauhea, ja tuoksu oli hyvin erilainen kuin Lempicka, mutta tähänkin ihastuin niin että lopulta käytin koko pullollisen. Jos joku tietää jonkun hyvän kopion, huudelkaa. En tiedä olisiko tämä enää minun tuoksuni, yli 20 vuoden jälkeen, mutta haluaisin kokeilla.

Vierailija
11956/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos, joku on taas löytänyt sokostuoksun sanavarastostaan. 🙄

Ja taas joku loukkaantuu sanasta jolla ei pitäisi olla mitään arvolatausta, ja joka nyt vaan yksinkertaisesti on kuvaava ja kattava tähän tarkoitukseen. Se että sinusta sanassa on jotain pahaa kertoo vain itsestäsi.

Vierailija
11957/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Armanin My Way Intense samanlainen kuin  perus My Way? Kokeilin testeriä ja tuoksui nenääni lähinnä joltain mansikan tapaiselta - ehkä tämä on se, mihin fragranticassa viitataan mm. synteettinen halpa purkan tuoksu?

Vierailija
11958/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuoksujen määrä olisi pakko rajata kymmeneen, mitkä tuoksut kuuluisivat kokoelmaasi?

Aloitan: - Tresor in love (Lancome)

- Red Jeans (Versace)

- Red door, 2010-luvun versio (Elizabeth Arden)

- 5th avenue (Elizabeth Arden)

- Burberryn Brit for her edp 2000-luvun alusta (ruutupullo)

- Diamonds and rubies (Elizabeth Taylor)

- Fantasy the naughty remix, jo lopetettu (Britney Spears)/ vaihtoehtona sitten Lancomen Poeme)   

- Prestige beauty (La Rive, Si-kopio)

- Fleur de Femme (La Rive)

- Taste of kiss (La Rive, La nuit Tresor-kopio)

Vierailija
11959/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa lähteä yleistämään designer tai niche hajuja. Itsellä on molempia ja vaikka esim Kilian on mielestäni huippu, en tykkää kaikista heidän tuoksuistaan. Ja designer Sokos hajuista osa taas on tosihyviä, välillä on tarve perustuoksulle, joka ei herätä liikaa huomiota, kun käy ruokaostoksilla. Niistä pitää vaan osata valita itselle oikeat. Aina ei nichetalo takaa laatua.

Vierailija
11960/19286 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lolita Lempickan Lolita Lempicka. Se ensimmäinen vuoden 1997 tuoksu oli minun tuoksuni. Olin silloin lukiossa. Monta vuotta meni etten voinut kyseistä tuoksua käyttää liian vahvojen tuoksumuistojen takia. Jokin aika sitten kuitenkin päätin kokeilla. Ikävä kyllä mistään ei enää saa sitä alkuperäistä, mutta tilasin Notinolta 15ml pullon Mon Premieriä, senhän pitäisi olla suunnilleen sama.

En alkuun edes tunnistanut Mon Premieriä samaksi tuoksuksi. Alku on aivan järkyttävä lakritsi-kirsikkapommi, minun nenääni tuoksu oli hyvin vahvasti savun haju. Ajan mittaan aloin kuitenkin löytää tuttuja tuulahduksia aiemmin rakastamastani tuoksusta. Mieheni (jonka tunsin jo lukiossa) saa ihan älyttömiä flashbackeja lukioaikaan, joten hänen nenäänsä tuoksu on selvästi tutumpi. Toisaalta hän ei haista sitä laku-kirsikkayhdistelmää niin voimakkaasti, ellei työnnä nenäänsä ihooni kiinni. Luulen että tuon pikkupullon saan käytettyä pois, mutta ei tämä vedä vertoja alkuperäiselle.

Toinen tuoksu jota nuoruudestani kaipaan on Les Belles de Ricci. Pullo oli omaan makuuni ihan kauhea, ja tuoksu oli hyvin erilainen kuin Lempicka, mutta tähänkin ihastuin niin että lopulta käytin koko pullollisen. Jos joku tietää jonkun hyvän kopion, huudelkaa. En tiedä olisiko tämä enää minun tuoksuni, yli 20 vuoden jälkeen, mutta haluaisin kokeilla.

Kannattaa hankkia juuri uudestaan lanseerattu Lolita Lempicka Le Parfum. Se on siinä alkuperäisen mallisessa omenapullossa, eikä uudessa pelkistetymmässä, ja tuoksukin on hyvin paljon alkuperäisen Le Parfumin kaltainen, ei ole reformuloitu ihan piloille. Muistuttaa siis lisäksi myös hyvin paljon alkuperäistä Lolita Lempickaa. Tuota löytyy pienessä 15 ml pullossa esim. Originesilta.

Tästä heräsi toivo, että Lempicka toisi myös muita jo kauan sitten lopetettuja tuoksuja takaisin, kuten Lolita Lempicka "L". On selkeästi kuunneltu kuluttajia, kun palautettu tuo alkuperäinen pullodesignikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä