Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19301)

Vierailija
11981/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kymppini...tämä on vaikeaa:

Beaufort London: Lignum Vitae 

MDCI: Chypre Palatin

Kerosene: Walk the Sea

Francesca Bianchi: Sex and the Sea

Etat Libre d'Orange: Fils de Dieu (du Riz et des Agrumes) ja The Afternoon of a Faun

Zoologist: Squid

Histoires de Parfums: 1740 Marquis de Sade ja Blanc Violette

Kymmenes paikka on joko Dior: Dune tai Guerlain: Samsara (vintaget), en osaa päättää näiden välillä.

Hm, suitsukekausi alkaa olla menossa ohi :O

Mielenkiintoinen lista sinulla! 

Aika vaikea tosiaan listata vain 10 tuoksua. Yritetään. Tämänhetkinen top-10 voisi olla: 

* Guerlain Mitsouko 

* Chanel 5 (vintage parfum)

* Estee Lauder Knowing 

* Krizia Teatro alla Scala

* Paloma Picasso (vintage)

* Roja Diaghilev

* Rogue Chypre-Siam

* Papillon Salome 

* Rochas Femme (vintage) 

* kääk...! Kymppipaikasta tappelevat vintage Opium, Miss Dior,  Diorella, Amouage Lyric ja Shalimar parfum. En osaa valita.  Sanotaan, että koska on kesä niin Diorella. :) 

Se varmaan näyttää hajanaiselta, vähän sitä, vähän tätä....yritin miettiä joka vuodenaikaan jotakin, lämpimille ja kylmille keleille. Ihan liikaa ihanuuksia jäisi tälläkin menetelmällä top kympin ulkopuolelle, ei se oikein toiminut. Pelkillä chypreillä täyttyisi jo yksi kymppilista, tuo Palomakin, oijoi. <3

Vierailija
11982/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä sellaista tuoksua joka välittömästi nostaa mielialaanne? 

Minulla tällainen tuoksu on Lushin Karma. Asiaan saattaa liittyä myös ajankohta jolloin ostin tuoksua ensimmäisen kerran; olin silloin selviämässä vaikeasta elämäntilanteesta, ja uusi tuoksu oli ikäänkuin lahja itselle ja askel kohti muutosta. Mutta jokin tuossa appelsiinin, patsulin ja havumetsän tuoksun yhdistelmässä on muutenkin aivan vastustamattoman piristävää ja mieltä kohottavaa. Toimii aromaterapiana!

Useimmat Lushin tuoksut eivät toimi minulla, mutta Karmaa tulee ostettua uudelleen ja uudelleen. 

Rakastan Karmatuoksua saippuamuodossa. Se tuoksu jää käsiin ja piristää mielialaa. Siitä tulee mieleen uusi kotimme, jota remppasimme ja käytössä oli silloinkin tämä tuoksusaippua. Isäkin kommentoi, että "olipas se tuoksu, kun jäi ihan ihoon kiinni leijumaan". En ole koskaan kuullut isän puhuvan tuoksuista mitään.

Se on kyllä sellainen varsinainen voimatuoksu, joka auttaa jaksamaan!

Lushin Sea Vegetable ja Outback Mate ovat myös mulle tärkeitä. Ne saavat minut hetkeksi johonkin merelliseen todellisuuteen, missä on suolaa, kaloja, tyrskyjä ja tropiikkia. Jonkinlaiseen paratiisiin, missä olen kuin kala vedessä. Ihan sama missä näitä käytän, katoan hetkeksi pärskeisiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11983/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä sellaista tuoksua joka välittömästi nostaa mielialaanne? 

Minulla tällainen tuoksu on Lushin Karma. Asiaan saattaa liittyä myös ajankohta jolloin ostin tuoksua ensimmäisen kerran; olin silloin selviämässä vaikeasta elämäntilanteesta, ja uusi tuoksu oli ikäänkuin lahja itselle ja askel kohti muutosta. Mutta jokin tuossa appelsiinin, patsulin ja havumetsän tuoksun yhdistelmässä on muutenkin aivan vastustamattoman piristävää ja mieltä kohottavaa. Toimii aromaterapiana!

Useimmat Lushin tuoksut eivät toimi minulla, mutta Karmaa tulee ostettua uudelleen ja uudelleen. 

Rakastan Karmatuoksua saippuamuodossa. Se tuoksu jää käsiin ja piristää mielialaa. Siitä tulee mieleen uusi kotimme, jota remppasimme ja käytössä oli silloinkin tämä tuoksusaippua. Isäkin kommentoi, että "olipas se tuoksu, kun jäi ihan ihoon kiinni leijumaan". En ole koskaan kuullut isän puhuvan tuoksuista mitään.

Se on kyllä sellainen varsinainen voimatuoksu, joka auttaa jaksamaan!

Lushin Sea Vegetable ja Outback Mate ovat myös mulle tärkeitä. Ne saavat minut hetkeksi johonkin merelliseen todellisuuteen, missä on suolaa, kaloja, tyrskyjä ja tropiikkia. Jonkinlaiseen paratiisiin, missä olen kuin kala vedessä. Ihan sama missä näitä käytän, katoan hetkeksi pärskeisiin :)

Mulle Karma-saippua oli liian voimakas patsuli, mutta Sultana of Soapissa on ihan täydellinen lohtutuoksu. Onkohan sen tuoksusta muita variaatioita kuin saippua?

Vierailija
11984/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa töihin tai linja-autoon hajuvettä ja haisee kuin rankkitynnyri ja muilla on pää kipeä.

Sellainen, joka ei ole hoksannut, ettei hajuvettä kannata laittaa vasta ulos juostessa, muuten käy juuri noin.

Ihan sama miten laitat niin se tuoksuu liikaa. Osa ei vaan kehtaa sanoa sinulle siitä.

Ei koske minua, turhaan sinuttelet.

Vierailija
11985/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi juuri nolosti annostelun kanssa.

Olin tilannut näytteitä muutamasta kiinnostavasta tuoksusta. Tässä on ollut vähän allergia päällä, joten nenä on ollut tukossa.

Kun avasin ensimmäisen näytteen, se ei tuoksunut _miltään_. Oliko minulle lähetetty vettä? Oliko se näin mietoa? Suihkautin hieman kädelle, eikä vieläkään mitään. Painoin vielä toisen reippaan suihkauksen ennen kuin tajusin, että hajuaistini on kertakaikkiaan poissa. Mikään ei tuoksunut miltään.

On kyllä karmea tunne, kun mikään ei tuoksu! Ei sateen jälkeinen ilma, ei mikään ruoka, ei edes lapsen vaippa (ainoa onnellinen asia tässä 😅).

Mies tuli sitten kotiin ja ovelta jo kysyi, että onko täällä tapahtunut jotakin???? Hänen mukaansa meillä haisi hirveä synteettinen kukka tai joku sellainen. Että joo, onneksi en lähtenyt ulos ennen suihkua.

Nyt hajuaistini on palaillut osittain, mutta ei ole lähellekään ennallaan. Näkkileipä maistuu piparkakulta, Passiflora tuoksuu puuterilta, mitä siinä ei normaalisti todellakaan ole. Tosi kiinnostavaa, ehkä joku toinen aistii samat tuoksut normaalisti juuri näin?

(En laita tähän kukkatuoksun nimeä, haluan antaa sille mahdollisuuden oikein annosteltuna. Eikä pitäisi olla synteettinen ollenkaan, mies ei vain välitä tuoksuista ylipäätään.)

Vierailija
11986/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa töihin tai linja-autoon hajuvettä ja haisee kuin rankkitynnyri ja muilla on pää kipeä.

Sellainen, joka ei ole hoksannut, ettei hajuvettä kannata laittaa vasta ulos juostessa, muuten käy juuri noin.

Ihan sama miten laitat niin se tuoksuu liikaa. Osa ei vaan kehtaa sanoa sinulle siitä.

Koskee jos käytät hajuvettä.

Vierailija
11987/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Tom Fordin Tobacco Vanille tuoksusta? Onko tullut palautetta? Harkitsen ostamista, kovin hintava tuoksu kyllä..

Eräällä ystävällä on tätä, ja vaikka Tom Fordin tuoksut ovat laadukkaita ja kiinnostavia ja vaikka itse tykkään hyvin erikoisistakin tuoksuista, niin juuri tuo Tobacco Vanille ei ole suosikkini. Siinä on minun "hajukorvani" mukaan jokin riitasointu. Mutta tiedän kyllä monien rakastavan tuota tuoksua, ja ne jotka sitä käyttävät, eivät tunnu saavan siitä tarpeekseen.

Ehkä Tom Fordin tuoksujen DNA:ssa on vain jotain sellaista, mikä tökkii minulla. Melkein hurmaannuin Velvet Orchidiin, mutta siinäkin oli se tietty juttu. Syy voi olla siinäkin, etten ole omalle iholleni koskaan Fordeja laittanut, ja siksi aistin ne ulkokohtaisesti.

Hanki ihmeessä, jos pidät tuoksusta. Enemmän sillä on tykkääjiä kuin inhoajia. Pisteetkin Fragranticassa huikeat.

Vierailija
11988/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee jos käytät hajuvettä.

Toki käytän, olen parfyymifani. En vain ole toimistolla haisemassa. Mitä teet tässä ketjussa?

Vierailija
11989/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuveden haju vessassa paljastaa keneltä on jäänyt paskaraidat vessapyttyyn.

Mene nyt siitä jonnekin muualle pilaamaan ilmapiiriä.

Vierailija
11990/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Tom Fordin Tobacco Vanille tuoksusta? Onko tullut palautetta? Harkitsen ostamista, kovin hintava tuoksu kyllä..

Pääsin kokeilemaan ja näin naiselle oli kyllä aika maskuliininen. Tupakkanuotti säilyy todella vahvana ja pitkään. Upea tuoksu, mutta jos ostaisin niin lahjaksi miehelleni. Hänen käytössään olisi sitten mukava nuuskia ihaillen. Neuvoisin ehdottomasti testaamaan omalle iholle ennen ostopäätöstä!

Vierailija
11991/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syötetä trolleja eiks niin

Vierailija
11992/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä joille Tom Ford on mahdoton käyttää kautta linjan. Tykkään brändin roisista(kin) ilmeestä ja tyylistä kyllä muuten.

Vierailija
11993/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien kanssa ei kiistellä

Vierailija
11994/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää Paco Rabannen 'Fame' uutukainen olevan saatavilla Tallinkin verkkokaupassa.

Vierailija
11995/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armani My Way - tuoksuuko tämä muillekin metsämansikalle? Jotenkin outo kombo kaikkea liikaa, ei jatkoon.

Minulla on ollut Armanin Code, jonka hiljattain heitin pois kun oli eltaantunut. harmittaa, kun kuulemma ovat uudistaneet sen eikä ilmeisestikään hyvään suuntaan. Jäänee väliin tuokin.

Entäpä Aerin Hibiscus balm, kokemuksia tästä?

Hibiscus Palm on se hienostuneempi kookos/rantatuoksu. Kookoksen lisäksi trooppisia kukkia. Ei iske päin pläsiä (ei siis kovin voimakas eikä makea), vieno tuoksuvana. Voisin kuvitella, että tuolla Monacossa tänä viikonloppuna monella leidillä on tuoksunaan Hibiscus Palm.

Vierailija
11996/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ostaneet kesälle tuoksuja?

Uusia ostoksiani tälle kesälle ovat Issey Miyaken L'eau d'Issey Eau & Magnolia, Guerlainin Aqua Allegoria Coconut Fizz, Burberryn Burberry Her EDT ja Paco Rabannen Olympea Solar.

Vierailija
11997/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näyttää Paco Rabannen 'Fame' uutukainen olevan saatavilla Tallinkin verkkokaupassa.

Joo sieltä se on alunperinkin bongattu. Sitä ihmetelty, että miksi siitä ei löydy missään muualla mitään tietoa. Jos sinulla on jotain tietoa niin kerro 😄

Vierailija
11998/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sieltä se on alunperinkin bongattu. Sitä ihmetelty, että miksi siitä ei löydy missään muualla mitään tietoa. Jos sinulla on jotain tietoa niin kerro 😄

Eikö kysymyksessä ole kopiotuoksu? Milton Lloydin Fame, kopiotuoksu Olympeasta?

Vierailija
11999/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kysymyksessä ole kopiotuoksu? Milton Lloydin Fame, kopiotuoksu Olympeasta?

Ei, eri pullo. Luulin samaa.

Vierailija
12000/19301 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kesäksi Burberryn Her - tuoksun, yhden putelin sitä käytin joskus aikoinaan. Nyt vain tuntuu että siitä jää mun iholle jotenkin tunkkainen jälkihaju, tulee mieleen nuoruuden baari-iltojen jälkeinen päivä kun vaatteet tuoksuivat hajuveden lisäksi tupakalle. En oikein tiedä mistä johtuu, kun muistaakseni pidin tästä tuoksusta ennen kun kerran koko pullon olen sitä käyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän