Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19284)

Vierailija
11881/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baccarat Rouge 540 ilmenee minulla ensin vanhan laventelirouvan hajuiseksi, minkä jälkeen maskuliiniseksi.

Ihoni ph on ollut mittauksissa keskitasoa, eli ei hapan eikä emäksinen, eli minulla pitäisi käytännössä tuoksua kaikki sille millaisiksi ne on parfyymiluojien labrassa tehtykin.

Minun kaverilla on hapan iho ja hänen iholla kaikki makeat tuoksut muuttuvat miellyttävän pehmeiksi ja puuterimaisiksi, kun taas toisella kaverilla jolla emäksinen iho, jää makeasta tuoksusta leijumaan sellainen sokerinen tunkkainen pilvi. Minulla ne makeat tuoksut ovat suht neutraaleja.

Vierailija
11882/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on teitä tietäjiä paljon, niin haluaisin esittää kysymyksen. Eli naapurissa uusi hajuvesi, haluaisin sille nimen.

En tiedä miten kuvailla tämän tarkemmin : ensin kun haistoin sen, niin mieleen tuli kemikaalivuoto eli mietin jo huoltoon soittamista. Hammaslääkäri, ruumiinpesuneste, tämä on kyllä outo sinällään että tämmöistä on edes tehty. Ei ensin uskoisi hajuvedeksi ollenkaan. Se varsinainen tunnistettava ensihaju kestää muutaman tunnin ja sit "katkeroituu" on ilmassa mutta pistävänä ja kantavana.

Saakohan kukaan kiinni?

Manceran Instant Crush

Jos se tulee naapurista, se luultavasti on Mancera tai Montale. Black/Dark Aoud? Tai ELdOn Rien. :D

Kiitos. Edellinen tuoksu tällä oli Muglerin Angel. Mutta onko kaikissa hajuvesissä tuollainen kantavuus? Jos sitä käytetään maltilla, niin ei kai kaikki hajuvedet tunkeudu toisen asuntoon? Luulis että sitä pitää sitten jo laittaa runsaalla kädellä?

Ei kaikissa. Ilmeisesti naapuri on tykästynyt vahvoihin tuoksuihin - alkuperäinen Angelkin on voimakas - ja käyttää niitä runsaalla kädellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11883/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille käynyt niin että joku tuttu tuoksu tulee vastaan paikassa, jossa ei yhtään odottaisi?

Olin viime viikolla työmatkalla ulkomailla. Kun jonotettiin ruokailuun, siinä pukumiesten keskellä tuoksui yhtäkkiä Squid. Niin kuin tiedätte, sitä ei voi sekoittaa mihinkään muuhun. Yritin vaivihkaa tarkkailla, kuka se noista on, mutta en saanut selville. Olipa hämmentävää, kun itse olen käyttänyt sitä vain kotona juhlapäivinä, ja tuosta vain se tulikin vastaan kokoushotellissa. Tuntui vähän kuin olisimme salaliittolaisia.

Kirjoitin muuten monta kuukautta sitten etovan arvioni Zoologistin Dodosta. Googlailin yhtenä päivänä, ja minulle selvisi että moni näitä Zoologistin erikoisemmista eläimistä on replikoita vintage-parfyymeistä. Esim. juuri Dodo on melkein 1:1 joku sadan vuoden takainen hitti, ja muistaakseni myös Civet ja joku muu perustuivat ihan nimettyihin esikuviin.

Kyllä. Näin kävi juuri eilen. Haistoin Miss Dior Chérien. Voihan se olla, että joku käytti sitä oikeastikin, vaikka se on poistunut markkinoilta jo vuosia sitten. Toisaalta lähellä oli kukkakauppa. Uskoisin, että kyseessä olivat ruusut tai jotkut muut kukat, jotka ilmassa yhdistyessään muodostivat saman kaltaisen tuoksun.

Vierailija
11884/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hirveästi jonkun "kesätuoksun". Ajattelen sitruunaista piirakkaa, joka on kuitenkin makea. Tai lempeän makeaa sitruunamuffinssia. Tai jotain oikein makeaa sitrustahnaa. Joku gourmand siis varmaankin. Vaniljaa + sitruunaa esimerkiksi. Onko tällaisia?

Olen yrittänyt tuoksutella jotain sitruksisia vesituoksuja näin kesän kynnyksellä, mutta ei vaan iske varsinkaan bergamotit tai oikein merellisen metalliset nuotit. Haluan pehmeitä mutta tymäköitä leivostuoksuja, mutta toisaalta monet niistä tuntuu kuumalla ilmalla vähän övereiltä. Kukkapuskia tuntuu olevan joka toisessa kesätuoksussakin, nekään ei ole ihan mun juttu, ja moni marjainen tai karkkinen tuoksu tuo mieleen halvat Seppälä-tuoksut lapsuudesta. 

En tiedä vielä, kuinka hyvin sopii kesään. Kuitenkin tämä tuoksu on sitruuna marenkimainen tuoksu. Eli puuterinen, vähän karkkimainen sitruuna tulee mieleen. Nuoteissa on sitruunaa, kermavaahtoa ja vaahtokarkkeja. Tuoksu on siis Parfums de Marlyn Oriana.

Vierailija
11885/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ostaneet kesälle tuoksuja?

Ostin muutaman Green Tean, mutta ei ne kyllä kummoisia ole. Green Tea ite ja Pomegranate on suorastaan pahoja.

Korjataanpas. Green Tea alkaa tuntua hyvältä kun lämmintä on yli 20C.

Mutta kesto on alle tunti.

Vierailija
11886/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hirveästi jonkun "kesätuoksun". Ajattelen sitruunaista piirakkaa, joka on kuitenkin makea. Tai lempeän makeaa sitruunamuffinssia. Tai jotain oikein makeaa sitrustahnaa. Joku gourmand siis varmaankin. Vaniljaa + sitruunaa esimerkiksi. Onko tällaisia?

Olen yrittänyt tuoksutella jotain sitruksisia vesituoksuja näin kesän kynnyksellä, mutta ei vaan iske varsinkaan bergamotit tai oikein merellisen metalliset nuotit. Haluan pehmeitä mutta tymäköitä leivostuoksuja, mutta toisaalta monet niistä tuntuu kuumalla ilmalla vähän övereiltä. Kukkapuskia tuntuu olevan joka toisessa kesätuoksussakin, nekään ei ole ihan mun juttu, ja moni marjainen tai karkkinen tuoksu tuo mieleen halvat Seppälä-tuoksut lapsuudesta. 

En tiedä vielä, kuinka hyvin sopii kesään. Kuitenkin tämä tuoksu on sitruuna marenkimainen tuoksu. Eli puuterinen, vähän karkkimainen sitruuna tulee mieleen. Nuoteissa on sitruunaa, kermavaahtoa ja vaahtokarkkeja. Tuoksu on siis Parfums de Marlyn Oriana.

En suosittele mitään vaniljaa, kermavaahtoa, vaahtokarkkeja, leivonnaisia, suklaata, praliineja, nektariineja tai muuta makeaa ainesosaa KESÄtuoksuun, ellei välttämättä halua saada koko korttelin ampiaisia, mehiläisiä, kimalaisia ja kärpäsiä kimppuun! 😂😂

Paarmoista en osaa sanoa tulevatko makean perässä, ainakin sitrus karkoittaa ne. Ruusu (ei makea puuterinen) ja tietenkin sitrus toimii hyvin ötököiden karkoittajana.

Kerran minulla oli kesäistä ja makeahkoa vesimelonituoksua autossa, ikkuna oli ihan hieman avoinna, ja äkäinen ampiainen kävi suoraan päälle. 😲

Vierailija
11887/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen: Orianan nuoteista löytyy sitrushedelmiä, mutta ainakaan fragrantican mukaan ei juuri sitruunaa. Kuitenkin jokin makea sitruuna, joka ei ole kuitenkaan merellisen raikas tulee mieleen :D

Vierailija
11888/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään ampiaisia ja muitakin ötököitä. Jännä kyllä, en nyt juuri muista yhdenkään hajuveden erityisesti houkutelleen hyonteisiä luokseni.

Vierailija
11889/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele mitään vaniljaa, kermavaahtoa, vaahtokarkkeja, leivonnaisia, suklaata, praliineja, nektariineja tai muuta makeaa ainesosaa KESÄtuoksuun, ellei välttämättä halua saada koko korttelin ampiaisia, mehiläisiä, kimalaisia ja kärpäsiä kimppuun! 😂😂

Paarmoista en osaa sanoa tulevatko makean perässä, ainakin sitrus karkoittaa ne. Ruusu (ei makea puuterinen) ja tietenkin sitrus toimii hyvin ötököiden karkoittajana.

Kerran minulla oli kesäistä ja makeahkoa vesimelonituoksua autossa, ikkuna oli ihan hieman avoinna, ja äkäinen ampiainen kävi suoraan päälle. 😲

Olen käyttänyt Orianaa kyllä nyt keväällä enkä ole mitään tuollaista huomannut. Joten uskoisin sopivan todella hyvin kesäänkin.

Vierailija
11890/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkään ampiaisia ja muitakin ötököitä. Jännä kyllä, en nyt juuri muista yhdenkään hajuveden erityisesti houkutelleen hyonteisiä luokseni.

Mä oon huomannut että vahvat kukkaistuoksut ja hunaja on huono idea kesällä.

Vierailija
11891/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, osaisiko joku neuvoa että mikä olis hyvä vaniljan tuoksuinen hajuvesi? Ennen oli Yves Rocherilla raikkaita keveitä tuoksuja joissa oli vain yhtä tuoksua kerrallaan, oli vanilja, vadelma ja kookos mitä näin äkkiseltään muistan ja käytin näitä jokaista. Enää niitä ei myydä ja olen yrittänyt etsiä vastaavaa tuoksua erityisesti tälle vaniljalle, mutta en ole löytänyt mitään mikä oikeasti olisi vaniljan tuoksuinen vaan niihin on sotkettu muitakin tuoksuja ja lopputulos on tunkkainen, eikä vaniljaa sieltä erota. :( Kiitos jos joku osaisi auttaa. :)

Vierailija
11892/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?

No näillä specseillä veikkaan Poison

Vierailija
11893/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on teitä tietäjiä paljon, niin haluaisin esittää kysymyksen. Eli naapurissa uusi hajuvesi, haluaisin sille nimen.

En tiedä miten kuvailla tämän tarkemmin : ensin kun haistoin sen, niin mieleen tuli kemikaalivuoto eli mietin jo huoltoon soittamista. Hammaslääkäri, ruumiinpesuneste, tämä on kyllä outo sinällään että tämmöistä on edes tehty. Ei ensin uskoisi hajuvedeksi ollenkaan. Se varsinainen tunnistettava ensihaju kestää muutaman tunnin ja sit "katkeroituu" on ilmassa mutta pistävänä ja kantavana.

Saakohan kukaan kiinni?

Manceran Instant Crush

Jos se tulee naapurista, se luultavasti on Mancera tai Montale. Black/Dark Aoud? Tai ELdOn Rien. :D

Kiitos. Edellinen tuoksu tällä oli Muglerin Angel. Mutta onko kaikissa hajuvesissä tuollainen kantavuus? Jos sitä käytetään maltilla, niin ei kai kaikki hajuvedet tunkeudu toisen asuntoon? Luulis että sitä pitää sitten jo laittaa runsaalla kädellä?

Ei kaikissa. Ilmeisesti naapuri on tykästynyt vahvoihin tuoksuihin - alkuperäinen Angelkin on voimakas - ja käyttää niitä runsaalla kädellä. 

Kiitos taas. Niin minäkin sen ajattelin, että kyllä laittaa runsaalla kädellä.

Vierailija
11894/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ostaneet kesälle tuoksuja?

En varsinaisesti ole ostanut mitään. En pidä sitrus- enkä vesituoksuista. Kesätuoksut ovat siis vähän hankalaa aluetta. Onneksi kaapista löytyy silti valinnanvaraa sekä näytteitä, joita olen säästellyt kesää varten.

- Työtuoksuiksi: Miss Dior, Givenchy III, Eau Parfumée au Thé Bleu, Hiris (Hermes), 31 Rue Cambon (Chanel)

- Monikäyttöisiä: Safari (Ralph Lauren), Diorella, Ashoka (Neela Vermeire), Le Monde Est Beau (Kenzo), Philosykos & Do Son (Diptyque)

- Kesäjuhliin: La Douceur du Siam (Dusita), Izia La Nuit (Sisley) Moon Bloom (Hiram Green), Opium Fleur de Chine

Näillä pärjään kesän yli. :) N50

Kukaan ei käske ostamaan sellaista mistä ei pidä.

Kesällä toimii kaikenlaiset happoiset tuoksut.

En minäkään käytä vaniljapommeja minään vuodenaikana vaikka ne olisivat kuinka muotia.

Vierailija
11895/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Orianaa kyllä nyt keväällä enkä ole mitään tuollaista huomannut. Joten uskoisin sopivan todella hyvin kesäänkin.

Minun mielestäni tuo Oriana oli kuin halpa mutta hieman tunkkaisempi kopio Pradan Candy Kissistä. Ei millään uskoisi että Prada maksaa vain 59 EUR ja Ariana Granden Sweet Like Candy 40 EUR joka myös saman tyylinen kuin tuo Prada, mutta tuo Oriana 225 EUROA halvimmillaan!

Vierailija
11896/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tuo Oriana oli kuin halpa mutta hieman tunkkaisempi kopio Pradan Candy Kissistä. Ei millään uskoisi että Prada maksaa vain 59 EUR ja Ariana Granden Sweet Like Candy 40 EUR joka myös saman tyylinen kuin tuo Prada, mutta tuo Oriana 225 EUROA halvimmillaan!

Kummallinen tarve sinulla haukkua Orianaa. Toki voisin itsekin haukkua Candy Kissiä eri tavoilla, kun en itse kyseisen tuoksun ystävä ole. En sitä kuitenkaan tee. Itse edelleen suosittelen Orianaa tuolle joka kysyi sitruksisia gourmand-tyyppisiä tuoksuja.

Vierailija
11897/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihastunut Hermèsin Un Jardin Sur Le Nil  tuoksuun.

Olisiko mitään suosituksia samanlaisista tuoksuista? Frangranticaa jo selailin, mutta aika kehnosti siellä oli mitään helposti käsiin saatavaa mainittuna. Saman perheen Toit ja Mediterranee eivät samalla tavoin sytytä, raikkaus ja sitrus tässä itselle ne iskevät jutut.

Vierailija
11898/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Puredistance White

Ihana pehmeä, puuterinen ja  myskinen ruusu ja kurjenmiekka. En ole kovinkaan monessa modernissa tuoksussa törmännyt Mysoren santelipuuhun enää (sen käyttöä on rajoitettu), mutta tässä sitä on.

Vierailija
11899/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ampiaisten houkuttelija oli muinoin Issey Miyaken L'eau d'Issey Florale. Tykkäsin siitä todella paljon, mutta niin tykkäsivät pistimen omistavat ötökätkin. En yhtään tiedä miksi, ei se kovin makea ollut. Muiden tuoksujen kanssa ei ole ollut moisia ongelmia.

Vierailija
11900/19284 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee Pradan Candy Kissistä mieleen joku ihan herttaisen mummon villapaita. En näe ollenkaan samaa kuin Orianassa. Candy Kissiin tai Ariana Grandeen en rahojani tuhlaisi.