Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19544)

Vierailija
10061/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byredo Mojave Ghost on nimensä veroinen.

En saa siitä lainkaan selkoa. Ei se paha ole, epämääräinen vain. Ja katoaa kuin aave tunnissa.

Onko muilla ollut parempaa tuuria?

Täällä erottuvat kaikki nuotit, erityisesti kaunis orvokki ja päärynäinen sapodilla. Kestoa en muista, oliko kolme-neljä? Jätin syrjään nyt kelien viiletessä.

.

Uskomatonta! Olen hölvännyt ja nuuhkinut sitä niin että sieraimet lepattavat, mutta en vaan saa mitään irti.

En edes orvokkia, joka on lempivivahteitani.😂

Vierailija
10062/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut että yleensä ei kannata ostaa uutta näytettä ennen kuin entinen loppu.

Sain vihdoin Cielin loppuun. Mulle ei sovi Amouaget, mutta alkuinnostuksessani ostin niitä ikävä kyllä paljon.

Ja nyt huomasin että ei hemmetti, sitä pahuksen Cieliä on vielä toinen putki😫

Voi ei. :D Mä tilaan joitakin harvoja tuoksuja backup-putkilon, jotta eivät vaan pääse loppumaan. Joskus ennen tämän harratuksen viemistä exceleihin pääsi tapahtumaan kirjanpitovirhe, jonka seurauksena löytyy vieläkin tuplat joitakin Histoires de Parfumsin tuoksuja. 1889 Moulin Rouge on ongelma; en pääse yli alun huonekalulakasta, joten olen lähillä vältellyt tuplaputkiloa. Ymmärrän tuskan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10063/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byredo Mojave Ghost on nimensä veroinen.

En saa siitä lainkaan selkoa. Ei se paha ole, epämääräinen vain. Ja katoaa kuin aave tunnissa.

Onko muilla ollut parempaa tuuria?

Täällä erottuvat kaikki nuotit, erityisesti kaunis orvokki ja päärynäinen sapodilla. Kestoa en muista, oliko kolme-neljä? Jätin syrjään nyt kelien viiletessä.

.

Uskomatonta! Olen hölvännyt ja nuuhkinut sitä niin että sieraimet lepattavat, mutta en vaan saa mitään irti.

En edes orvokkia, joka on lempivivahteitani.😂

Myös minä rakastan orvokkia tuoksuissa, vaikken kukkaistyyppiä olekaan noin muuten. Tämän hetken suuri orvokkirakkauteni on Histoires de Parfumsin Blanc Violette, ja kokeilulistalla Guerlainin Insolence....se vaan pitäisi saada näytteenä ja mantereelta. :)

Vierailija
10064/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä arvon raati Lancomen Idole Aurasta? Sain muutaman millin näytteen Kicksista, alkutuoksuna suolainen ruusu, erilainen, hieman pistäväkin, tasoittuu aika äkkiä. Mutta muutaman tunnin kuluttua, hurmaava, puhdas, täyteläinen ja pehmeä vanilja. Ei yhtään teini tai tunkkainen, mitä mielestäni on vaniljatuoksujen ikuinen kirous. Taidan hankkia.

En tiedä muuta kuin Idolen. Sain sen jonkun paketin mukana, ja se oli ihan kelvollinen ruusu, joskin lyhytkestoinen ja syvyyttä vailla.

Mutta en mä sitä kyllä pulloa ostaisi, paitsi jos kympillä saisi.

Me oltiin kuitenkin taas kalasäilykemiehen kanssa reissussa, joten hivelöin Idole-pulloa äskettäin laivalla. Sillä oli vielä enemmän vaikeuksia pysyä pystyssä kuin minulla. Paksuutta oli ehkä sentti, korkeutta kymmenen. Harvoin menee hermo jo siinä kohtaa, kun tuoksun ottaa käteen, mutta tuo on kyllä pullosuunnittelun pohjanoteeraus. Sinne kiilasin testerin pakkausten väliin takaisin, edes nuuhkimatta.

10065/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasäilykemiehen…?

🇺🇦🇮🇱

10066/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tietää muuntuvia tuoksuja (mitä enemmän muuttuu, sen parempi), niin kertokaa!

Cliniquen Aromatics Elixir tulee mieleen.

Nuoruuteni tavaramerkkituoksu! En pystyisi käyttämään sitä enää, on se vaan niin voimakas. Siinä on sellaista kerroksellisuutta ja muuntuvuutta, ainakin mun iholla.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä hennompia tuoksuja käytän. Nyt käytössä L’Imperatrice eli todella hentoinen ja raikas tuoksu.

🇺🇦🇮🇱

10067/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nuoruuteni tavaramerkkituoksu oli Claude Montana. Pullo oli sellainen hieno spiraali. Muistaako kukaan? En usko, että tätä valmistetaan enää.

🇺🇦🇮🇱

10068/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/montana…

Piti ihan googlettaa ja ei jumalauta, sitähän saa jopa Hobby Hallista! 😂

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10069/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Nuit de L'Homme Eau Électrique, Yves Saint Laurent

Sauvage Eau De Parfum, Christian Dior

Vierailija
10070/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cacharel LouLou EdP on retro ja ihana.

Laivalla haistelin tätä, Suomen tavarataloissa ja Kickseissä ei LouLouta ole. Melko hyvin on Lulu pitänyt pintansa, mutta ei täysin enää kasaripommi ole. Varaa hänellä oli menettääkin hieman tehoaan, melkoinen jyrä oli aikoinaan. Nyt on hieman pehmeämpi.

Testailin Sokoksella vähän. L'Interdit Eau de Parfum Rouge Givenchy on hyvin samanlainen syvä, voimakas, lämmin ja sensuelli tuoksu kuin Sí Intense (vai mikä nyt onkaan) ja Libre Intense (tai vastaava). Nyt tuntuvat olevan muodissa juuri tällaiset pikkujoulutuoksut. Aavistuksen poisonmaisuuttakin tässä on ensituoksussa.

Sisleyltä kokeilin uutta tuoksua (Eau du Soir-pullo mutta vaaleanpunainen), jota en löytänyt Fragranticasta enkä Sisleyn omilta sivulta enkä edes Sokoksen omasta verkkokaupasta, joten nimeä ei ole antaa. Pitkä nimi, sisältää naisen ja miehen etunimen. Tuttu, sisleymäinen tuoksu, mutta kevyt ja puuterinen. Ruusua tässä taitaa olla.

Testasin myös Ariana Granden Cloudia ja Donna Karanin ikivanhaa Cashmere Mistiä. Päin paras tuoksu on kuitenkin Chloe Nomade Absolu de Parfum.

Vierailija
10071/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut että yleensä ei kannata ostaa uutta näytettä ennen kuin entinen loppu.

Sain vihdoin Cielin loppuun. Mulle ei sovi Amouaget, mutta alkuinnostuksessani ostin niitä ikävä kyllä paljon.

Voi ei. :D Mä tilaan joitakin harvoja tuoksuja backup-putkilon, jotta eivät vaan pääse loppumaan. Joskus ennen tämän harratuksen viemistä exceleihin pääsi tapahtumaan kirjanpitovirhe, jonka seurauksena löytyy vieläkin tuplat joitakin Histoires de Parfumsin tuoksuja. 1889 Moulin Rouge on ongelma; en pääse yli alun huonekalulakasta, joten olen lähillä vältellyt tuplaputkiloa. Ymmärrän tuskan. :D

Ai sulla haisee lakka. Mä olin ensin ihastunut Moulin Rougeen, mutta nyt se haisee tekonahalle.

Joo, kyllä mäkin olen ostanut joitain lemppareita tuplat tarkoituksella.

En oikein enää tajua miksi Amouagea piti kahmia. Sitä vaan oli tarjolla Notinossa ja Aromatissa ja monet kehuivat.

Menköön opettelun piikkiin. 😂

Vierailija
10072/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kalasäilykemiehen…?

Rakas puoliso kerää, testaa ja arvioi kalasäilykkeitä samalla intohimolla kuin vaimonsa parfyyminäytteitä. Molemmat pidetään toisiamme hiukan höpsähtäneinä. Vakka ja kansi.

Mitä ihmeen kalasäilykkeitä?

Vierailija
10073/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tietää muuntuvia tuoksuja (mitä enemmän muuttuu, sen parempi), niin kertokaa!

Nuoruuteni tavaramerkkituoksu! En pystyisi käyttämään sitä enää, on se vaan niin voimakas. Siinä on sellaista kerroksellisuutta ja muuntuvuutta, ainakin mun iholla.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä hennompia tuoksuja käytän. Nyt käytössä L’Imperatrice eli todella hentoinen ja raikas tuoksu.

Pidän hentoja ja raikkaita tuoksuja ihanina, mutten vain pysty itse käyttämään niitä, ainakaan samanlaisena pysytteleviä. Tarvitsen voimakkaita, yllättäviä tai vaikeita tuoksuja, jopa mahdottomia tuoksuja. Vaikea tuoksu on kuin vaikea viini, avautuu kyllä kun antaa sille aikaa.

Minun pitää kokeilla tuota Aromatics Elixiriä.

Vierailija
10074/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä arvon raati Lancomen Idole Aurasta? Sain muutaman millin näytteen Kicksista, alkutuoksuna suolainen ruusu, erilainen, hieman pistäväkin, tasoittuu aika äkkiä. Mutta muutaman tunnin kuluttua, hurmaava, puhdas, täyteläinen ja pehmeä vanilja. Ei yhtään teini tai tunkkainen, mitä mielestäni on vaniljatuoksujen ikuinen kirous. Taidan hankkia.

En tiedä muuta kuin Idolen. Sain sen jonkun paketin mukana, ja se oli ihan kelvollinen ruusu, joskin lyhytkestoinen ja syvyyttä vailla.

.....hivelöin Idole-pulloa äskettäin laivalla. Sillä oli vielä enemmän vaikeuksia pysyä pystyssä kuin minulla. Paksuutta oli ehkä sentti, korkeutta kymmenen. Harvoin menee hermo jo siinä kohtaa, kun tuoksun ottaa käteen, mutta tuo on kyllä pullosuunnittelun pohjanoteeraus. Sinne kiilasin testerin pakkausten väliin takaisin, edes nuuhkimatta.

Joo mä en myöskään osta tai edes viitsi tarttua hajuvesipulloon jonka kanssa on kikkailtu ärsyttävyyteen asti.

Esim Tresor.pullo oli ennen ihana. Sitten se muutettiin hankalaksi möykyksi josta ei meinaa saada otetta.

Toisaalta sisältökin on muutettu teolliseksi persikkahilloksi, joten ei ostamiseen ole aihetta muutenkaan.

10075/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas puoliso kerää, testaa ja arvioi kalasäilykkeitä samalla intohimolla kuin vaimonsa parfyyminäytteitä. Molemmat pidetään toisiamme hiukan höpsähtäneinä. Vakka ja kansi.

Ei ole todellista 🤦‍♀️🐟

🇺🇦🇮🇱

10076/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Käytin tätä koko 90-luvun, vieläpä edp-vahvuisena.

Mun iholla tämä oli parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä. Se iholla viipyilevä viimeinen tuoksu toi mieleen perunakellarin. Tuoreena tuoksu on aina hyökkäävä, mutta pehmenee.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10077/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....hivelöin Idole-pulloa äskettäin laivalla. Sillä oli vielä enemmän vaikeuksia pysyä pystyssä kuin minulla. Paksuutta oli ehkä sentti, korkeutta kymmenen. Harvoin menee hermo jo siinä kohtaa, kun tuoksun ottaa käteen, mutta tuo on kyllä pullosuunnittelun pohjanoteeraus. Sinne kiilasin testerin pakkausten väliin takaisin, edes nuuhkimatta.

Joo mä en myöskään osta tai edes viitsi tarttua hajuvesipulloon jonka kanssa on kikkailtu ärsyttävyyteen asti.

Esim Tresor.pullo oli ennen ihana. Sitten se muutettiin hankalaksi möykyksi josta ei meinaa saada otetta.

Toisaalta sisältökin on muutettu teolliseksi persikkahilloksi, joten ei ostamiseen ole aihetta muutenkaan.

Muistankin lukeneeni viestisi Tresorista. Traagista, kuten sekin, minkä menivät tekemään omalle vanhalle deignersuosikilleni Addictille. Karhunvatukka (ja hohto) on poissa, jäljellä geneerinen vanilja-jasmiini-jokumikälie. - Mulla on nyt vasta saatu pikkutippa Cacharelin Noaa, valmistaudun pettymään senkin kanssa. Mikään ei ole niin kuin ennen.

Noista ärsykepulloista, oletko kokeillut Bvlgarin Omnia -pulloja? (Missäs ne silmälasit taas olivatkaan....nekin testaamatta!). Ilmeisesti niiden avaamiseen on youtube -ohjeita. :D

Vierailija
10078/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna päivän tuoksuna on uusintakierroksella hra Cthulhu eli Zoologistin Squid. Pakko testata, onko se niin ihana kuin ekalla testauskerralla. Todennäköisesti on. Ihana viikonloppu edessä, ei tapaamisia, saa tuoksua suolaiselta mereltä. Ja sunnuntaina ehkä punaviinissä lioteuilta kirsikoilta tai preerian savulta ja heiniltä.

Vierailija
10079/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän hentoja ja raikkaita tuoksuja ihanina, mutten vain pysty itse käyttämään niitä, ainakaan samanlaisena pysytteleviä. Tarvitsen voimakkaita, yllättäviä tai vaikeita tuoksuja, jopa mahdottomia tuoksuja. Vaikea tuoksu on kuin vaikea viini, avautuu kyllä kun antaa sille aikaa.

Niche- ja indieosastolla löytyy näitä. Calaj, Orto Parisi, Mendittorosa, Beaufort London (tilasin sitten *köhh*), Zoologist, Papillon Perfumes, Anka Kus Parfums, Filippo Sorcinelli, Rogue Perfumery ja miksei myös ne Amouaget, näin alkuun...lista on ihan loputon.

Vierailija
10080/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sulla haisee lakka. Mä olin ensin ihastunut Moulin Rougeen, mutta nyt se haisee tekonahalle.

Joo, kyllä mäkin olen ostanut joitain lemppareita tuplat tarkoituksella.

En oikein enää tajua miksi Amouagea piti kahmia. Sitä vaan oli tarjolla Notinossa ja Aromatissa ja monet kehuivat.

Menköön opettelun piikkiin. 😂

Se on joku piru vie pikkusormen -ilmiö. :)) Mulle on käynyt samoin monesti. Järjestän Notinon näytteet hinnan mukaan, ylenevästi, ja jos siellä edukkaammassa päässä on jotakin edes sinnepäin, liipaisinsormi on herkässä. Näin ovat mm. kesä-Montalet löytäneet luokseni, eikä edes harmita, etten juuri pitänyt niistä.

Joskus vaan on kiva kokeilla samalta talolta useampaa tuoksua. Joissakin on tunnistettava tyyli, talon oma "DNA": ELdOlla inkiväärinen, Histoires de Parfumsilla patsulinen, ilmeisesti Bianchilla hunajainen? (Testaamatta edelleen.)