Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19544)

Vierailija
10081/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna päivän tuoksuna on uusintakierroksella hra Cthulhu eli Zoologistin Squid. Pakko testata, onko se niin ihana kuin ekalla testauskerralla. Todennäköisesti on. Ihana viikonloppu edessä, ei tapaamisia, saa tuoksua suolaiselta mereltä. Ja sunnuntaina ehkä punaviinissä lioteuilta kirsikoilta tai preerian savulta ja heiniltä.

On. :D

Punaviinikirsikat ovat Bloody Wood, entä preerian savu ja heinä? Chergui? (Ei ole, mutta jumitan nyt tässä.)

Vierailija
10082/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tietää muuntuvia tuoksuja (mitä enemmän muuttuu, sen parempi), niin kertokaa!

Cliniquen Aromatics Elixir tulee mieleen.

Nuoruuteni tavaramerkkituoksu! En pystyisi käyttämään sitä enää, on se vaan niin voimakas. Siinä on sellaista kerroksellisuutta ja muuntuvuutta, ainakin mun iholla.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä hennompia tuoksuja käytän. Nyt käytössä L’Imperatrice eli todella hentoinen ja raikas tuoksu.

Pidän hentoja ja raikkaita tuoksuja ihanina, mutten vain pysty itse käyttämään niitä, ainakaan samanlaisena pysytteleviä. Tarvitsen voimakkaita, yllättäviä tai vaikeita tuoksuja, jopa mahdottomia tuoksuja. Vaikea tuoksu on kuin vaikea viini, avautuu kyllä kun antaa sille aikaa.

Minun pitää kokeilla tuota Aromatics Elixiriä.

Niche- ja indieosastolla löytyy näitä. Calaj, Orto Parisi, Mendittorosa, Beaufort London (tilasin sitten *köhh*), Zoologist, Papillon Perfumes, Anka Kus Parfums, Filippo Sorcinelli, Rogue Perfumery ja miksei myös ne Amouaget, näin alkuun...lista on ihan loputon.

Minulla on muutama Amouage-näyte, pidän molemmista: Memoir ja Honour. Varsinkin Memoir on hyvin voimakas ja selkeä. Ehkä liiankin selkeä, pidän överituoksuista joissa on kaikkea mahdollista liikaa. Siksi suosin halpoja ja kaupallisia mutta osin unohdettuja tuoksuja, sellaisia "naikkosia", kyseenalaisia maineeltaan. Vaikka nuo nichet ja indiet voisivat sopia minulle, tuntuu jotenkin liian omistautuneelta tilata niitä jostain hankalasta paikasta (oma kuvitelmani). Haluan vain helppoa seuraa niin sanotusti ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10083/19544 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tietää muuntuvia tuoksuja (mitä enemmän muuttuu, sen parempi), niin kertokaa!

Nuoruuteni tavaramerkkituoksu! En pystyisi käyttämään sitä enää, on se vaan niin voimakas. Siinä on sellaista kerroksellisuutta ja muuntuvuutta, ainakin mun iholla.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä hennompia tuoksuja käytän. Nyt käytössä L’Imperatrice eli todella hentoinen ja raikas tuoksu.

Pidän hentoja ja raikkaita tuoksuja ihanina, mutten vain pysty itse käyttämään niitä, ainakaan samanlaisena pysytteleviä. Tarvitsen voimakkaita, yllättäviä tai vaikeita tuoksuja, jopa mahdottomia tuoksuja. Vaikea tuoksu on kuin vaikea viini, avautuu kyllä kun antaa sille aikaa.

Niche- ja indieosastolla löytyy näitä. Calaj, Orto Parisi, Mendittorosa, Beaufort London (tilasin sitten *köhh*), Zoologist, Papillon Perfumes, Anka Kus Parfums, Filippo Sorcinelli, Rogue Perfumery ja miksei myös ne Amouaget, näin alkuun...lista on ihan loputon.

Minulla on muutama Amouage-näyte, pidän molemmista: Memoir ja Honour. Varsinkin Memoir on hyvin voimakas ja selkeä. Ehkä liiankin selkeä, pidän överituoksuista joissa on kaikkea mahdollista liikaa. Siksi suosin halpoja ja kaupallisia mutta osin unohdettuja tuoksuja, sellaisia "naikkosia", kyseenalaisia maineeltaan. Vaikka nuo nichet ja indiet voisivat sopia minulle, tuntuu jotenkin liian omistautuneelta tilata niitä jostain hankalasta paikasta (oma kuvitelmani). Haluan vain helppoa seuraa niin sanotusti ;-)

Huomaan, että olin ristiriitainen. Haluan vaikeita, hitaasti avautuvia tuoksuja mutta kuitenkin kaupallisia kauheita pommeja. No, jotkut tuoksut onnistuvat olemaan molempia. On voittajaolo, kun löytää sellaisen.

Vierailija
10084/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että olin ristiriitainen. Haluan vaikeita, hitaasti avautuvia tuoksuja mutta kuitenkin kaupallisia kauheita pommeja. No, jotkut tuoksut onnistuvat olemaan molempia. On voittajaolo, kun löytää sellaisen.

Huomenta, huomenta! Eilisillan vastaukseni jäi sensuuriin. Punainen Moskova (kaipaan tätä!), Myrkky tai yksikkö tuosta hipsukoissa olevasta sanasta on epäilyksen alla...?

Mulla on tuollaisen uhkeuden kaipuuseen Mauboussin, tähän nenään siinä on sellaista pyörteilevää kaikkea-meneillään -tunnelmaa. Myös Jean Patoun Joy menee minulla tähän kastiin, mutta se johtuu tuberoosasta. Jep, menin taas kokeilemaan....se on ehkä vähän liikaa myös päivän tuoksussa, Chinatownissa, josta haluaisin kovasti pitää. Tämä on kaunis, mutta minulla taas niitä puoli suihkausta polvitaipeisiin -tuoksuja. Ilmeisesti vuosien epäonnistumiset eivät lannista uskoa siihen, että valkoiset kukat voisivat joskus toimia. Pitäisi varmaan olla määrätietoisempi persoona niille, eikä tällainen lempeä hemulityyppi. Jään kukkavyöryn alle. 

Vierailija
10085/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna päivän tuoksuna on uusintakierroksella hra Cthulhu eli Zoologistin Squid. Pakko testata, onko se niin ihana kuin ekalla testauskerralla. Todennäköisesti on. Ihana viikonloppu edessä, ei tapaamisia, saa tuoksua suolaiselta mereltä. Ja sunnuntaina ehkä punaviinissä lioteuilta kirsikoilta tai preerian savulta ja heiniltä.

Punaviinikirsikat ovat Bloody Wood, entä preerian savu ja heinä? Chergui? (Ei ole, mutta jumitan nyt tässä.)

Hyvin arvattu! Ei ole Chergui vaan mielessä oli DG & Durgan Cowboy Grass kuivakka kauneus.

Vierailija
10086/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin arvattu! Ei ole Chergui vaan mielessä oli DG & Durgan Cowboy Grass kuivakka kauneus.

Vetiver on minunkin mieleeni. :) Antoisaa Cthulhu -päivää..Iä!  Olen ehkä aavistuksen kade täällä Chinatown -pilvessä, mutta jokainen aamuhan ei voi mennä nappiin. :)

Vierailija
10087/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukeaako teillä notinon ostoskori? Mä en ole päässyt sinne moneen päivään. Voin kyllä kerätä kamaa ostoskoriin, mutta en saa koria auki enkä pääse kassalle.

Vierailija
10088/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukeaako teillä notinon ostoskori? Mä en ole päässyt sinne moneen päivään. Voin kyllä kerätä kamaa ostoskoriin, mutta en saa koria auki enkä pääse kassalle.

Ei toimi. Error 403, sivuston käyttöoikeus evättiin. Ehkä se lompakon hyvä haltijakummi...

Poden aavistuksenomaista parfyymimorkkista. Eilen piti täydentää loppuvia Lutenseja (MKK ja kumppanit on oltava). Tapahtui jotakin, ja tulossa on 20 näytettä. Osa kuitenkin 0,5 ml. Absinthe, Terroni, Ganymede ja kolme Beaufortia edustavat sitä kiehtovaa haasteosastoa, jota en todellakaan tarvitsisi lisää. Nenä on heikko.

Vierailija
10089/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Error 403, sivuston käyttöoikeus evättiin. Ehkä se lompakon hyvä haltijakummi...

Poden aavistuksenomaista parfyymimorkkista. Eilen piti täydentää loppuvia Lutenseja (MKK ja kumppanit on oltava). Tapahtui jotakin, ja tulossa on 20 näytettä. Osa kuitenkin 0,5 ml. Absinthe, Terroni, Ganymede ja kolme Beaufortia edustavat sitä kiehtovaa haasteosastoa, jota en todellakaan tarvitsisi lisää. Nenä on heikko.

No "kiva" kuulla että ostosten tekoa ei ole evätty pelkästään minulta. Toivottavasti saavat pian kassansa kuntoon.

20 näytettä tulossa? Ah 🙂 Minä en ole uskaltanut tilata hetkeen näytteitä, toivun vieläkin viime talven Piguetin Mademoiselle-näytteen aiheuttamasta järkytyksestä. Oli nimittäin vahva. Eikä valitettavasti yhtään mieluinen tuoksu.

Olen kyllä lukenut tarkkaan muiden näytekuvailut täältä.

Vierailija
10090/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No "kiva" kuulla että ostosten tekoa ei ole evätty pelkästään minulta. Toivottavasti saavat pian kassansa kuntoon.

20 näytettä tulossa? Ah 🙂 Minä en ole uskaltanut tilata hetkeen näytteitä, toivun vieläkin viime talven Piguetin Mademoiselle-näytteen aiheuttamasta järkytyksestä. Oli nimittäin vahva. Eikä valitettavasti yhtään mieluinen tuoksu.

Olen kyllä lukenut tarkkaan muiden näytekuvailut täältä.

Toivotaan! On kyllä harmillista, jos on päiväkausia toimimatta.

Joo, sorruin taas. En ole kesäkuukausina juuri kotosalla vastaanottamassa postipaketteja, joten luontainen ostolakko johtaa joskus pieneen ylilyöntiin, kuten nyt. Tilaisuus tekee, jos ei varasta, niin tilaajan. :)

En ole itse edes uskaltanut kokeilla Mademoisellea, Fracasista puhumattakaan. Pidän kyllä kovastikin V. Intensestä, Futurista ja Chaista, ja pyörittelin eilen Casbahia, en tilannut kuitenkaan. Sama nenä muuten näillä kuin Chinatownillakin, joka vaivaa edelleen.

Vierailija
10091/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kalasäilykemiehen…?

Rakas puoliso kerää, testaa ja arvioi kalasäilykkeitä samalla intohimolla kuin vaimonsa parfyyminäytteitä. Molemmat pidetään toisiamme hiukan höpsähtäneinä. Vakka ja kansi.

Voisko nää kalasäilykekatsaukset

lopettaa?

Jos pysyttäisi mieluummin asiassa.

Vierailija
10092/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kalasäilykemiehen…?

Rakas puoliso kerää, testaa ja arvioi kalasäilykkeitä samalla intohimolla kuin vaimonsa parfyyminäytteitä. Molemmat pidetään toisiamme hiukan höpsähtäneinä. Vakka ja kansi.

Voisko nää kalasäilykekatsaukset

lopettaa?

Jos pysyttäisi mieluummin asiassa.

Toki.

Hyllytin Rienin patsulin takia. 

Vierailija
10093/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti suunniteltu korkki tai spray voi melkein pilata tuoksun minulta. Tykkään Dolce & Gabbanan Pour Femmestä mutta että on alkanut ärsyttää sen pieni ja kikkerä korkki, joka pitää asetella paikalleen. Toinen esimerkki on Pradan Candy Gloss. Minulla on alkuoeräinen Candy, jossa yläosa vedetään irti ja sen perusteella kiskaisin Glossia. No, tietenkin siinä suuaukko on siinä "hatussa". 😖 Olen hajamielisenä kiskonut sen useamman kerran irti ja ehkä samalla vahingoittanut spray:ta, koska se antaa aina kunnon ruikkauksen, vaikka yrittäisi vain kevyesti painaa.

Vierailija
10094/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, huomenta! Eilisillan vastaukseni jäi sensuuriin. Punainen Moskova (kaipaan tätä!), Myrkky tai yksikkö tuosta hipsukoissa olevasta sanasta on epäilyksen alla...?

Mulla on tuollaisen uhkeuden kaipuuseen Mauboussin, tähän nenään siinä on sellaista pyörteilevää kaikkea-meneillään -tunnelmaa. Myös Jean Patoun Joy menee minulla tähän kastiin, mutta se johtuu tuberoosasta. Jep, menin taas kokeilemaan....se on ehkä vähän liikaa myös päivän tuoksussa, Chinatownissa, josta haluaisin kovasti pitää. Tämä on kaunis, mutta minulla taas niitä puoli suihkausta polvitaipeisiin -tuoksuja. Ilmeisesti vuosien epäonnistumiset eivät lannista uskoa siihen, että valkoiset kukat voisivat joskus toimia. Pitäisi varmaan olla määrätietoisempi persoona niille, eikä tällainen lempeä hemulityyppi. Jään kukkavyöryn alle. 

Piti korjata epäonnistunut lainaus, poistatan edellisen...

Luultavasti pitäisin Punaisesta Moskovasta, Ebaystahan vielä saisi kovaan hintaan! Minulla on Patoun Joy (reformuloitu). Sehän on klassinen ja viehättävä vanhan ajan tuoksu, hienon naisen. Chinatownista minulla on näyte, se menee arvaamattomuudessaan jo  pi. Rini stin puolelle. Mauboussinia en ole vielä hankkinut, mutta menee harkintaan. Lupaavasti ainakin Mauboussin Mauboussinissa on kahdenlaistakin luumua. Luumutuoksut vetoavat minuun.

Eilen mainittiin Montanan Parfum de Peau, se saattaisi olla sellainen hемрuкка, jota etsin.

Vierailija
10095/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on samplet tilattu, ehkä nämä auttaa vähän syksyn etätyömasikseenkin. Tilaukseen lähti Zoologist Squid, Snowy Owl, Nightingale, Hummingbird, Bee, Civet ja Makaque (aiemmin testattu Dragonfly josta pidän kovasti), pari Henry Roseta, pari Hermesiä, pari Aerinia, Arquiste Misfit ja mitähän vielä oli...

Vierailija
10096/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on samplet tilattu, ehkä nämä auttaa vähän syksyn etätyömasikseenkin. Tilaukseen lähti Zoologist Squid, Snowy Owl, Nightingale, Hummingbird, Bee, Civet ja Makaque (aiemmin testattu Dragonfly josta pidän kovasti), pari Henry Roseta, pari Hermesiä, pari Aerinia, Arquiste Misfit ja mitähän vielä oli...

Nonii!! Mistä tilasit?

Vierailija
10097/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dragonflystä on tänä vuonna tullut uusi versio, saatkohan sen? Alkuperäinenkin on taideteos. Alkaa vaikuttaa siltä, että monet ei-niin-helposti sulatettavat Zoologistit reformuloidaan vähemmän kärkeviksi. Bat on kesytetty 2020 (alkuperäinen Bat on Olympic Orchidsin Night Flyer), ja Macaquen tämänvuotiset Yuzu Edition ja Fuju Apple Edition vaikuttavat kovin pidetyiltä, alkuperäinen ei niinkään.

Vierailija
10098/19544 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi Dragonflyhan oli upea.

Uudempi on pelkistetty versio.

Samoin kävi Rhinocerokselle.

Brändit etsivät jatkuvasti tapoja leikata kustannuksia ja nipistää laadusta. Vaikka Zoologist on niche, se muistuttaa toiminnaltaan designereita.

Vierailija
10099/19544 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesien harrastaminen ja neuroottinen

ostaminen näkyvät liittyvän usein yhteen.

Hajuvesipulloja on kymmeniä, jopa satoja.

Selvää on, että niin paljon ei kukaan tarvitse.

Ostelua häpeillään, peitellään ja puolustellaan. Harrastajat kannustavat toisiaan: - kyllä sä voit ostaa!

Sitten jopa avaamattomia tai vain kerran kokeiltuja pulloja kaupitellaan.

Hyvä idea on myydä muille näytteitä ja dekantteja. Sillä tienaa sen verran, että voi ostaa kasan uusia hajuvesipulloja.

Tai ehkä jopa ruokaa.

Vierailija
10100/19544 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Merkkasin Chinatownin epäilyttäväksi tuberoosan takia; ei maksa vaivaa kärsiä montaa tuntia, jotta päästään miellyttävään pohjatuoksuun. Testaan vielä joskus toiste.

Vähän samaa alkutuoksun ongelmaa on tämän päivän Bond no 9 Signaturessa. Alku on raikas, tosiaan kuin Cool Water ennen ruusun ja myskin esiinmarssia. Puhdas, hyvin saippuainen tuoksu, mutta alku jää irralliseksi. Melko yhdentekevä tuoksu, mutta tätä sentään voi käyttää, joppa töissä, ei varmasti ärsytä ketään. Monet kokeilemani Bondit ovat olleet iholla lähinnä omituisia, eikä sillä hyvällä tavalla. Joissakin nuotit erottuvat toisistaan selkeästi (myös Imaginary Authorsit tekevät tätä, ehkä tyyli on amerikkalaisten mieleen?), ja kestossa on usein toivomisen varaa. En maksaisi pullosta normaalihintaa; parempaakin vastinetta rahoilleen saisi, jos ostaisi pulloja.

Sen sijaan tykkäsin taas eilisestä Piguetista, V. Intensestä. Pohjan santeli ja tonka ovat tosiaan intensiivisiä ja kestivät kauemmin kuin kantajansa, jonka oli luovutettava ja mentävä nukkumaan välillä. Syksy ja luumut kuuluvat yhteen, täytyypä kaivaa jostain chutney.