Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19544)

Vierailija
10101/19544 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvesien harrastaminen ja neuroottinen

ostaminen näkyvät liittyvän usein yhteen.

Hajuvesipulloja on kymmeniä, jopa satoja.

Selvää on, että niin paljon ei kukaan tarvitse.

Ostelua häpeillään, peitellään ja puolustellaan. Harrastajat kannustavat toisiaan: - kyllä sä voit ostaa!

Sitten jopa avaamattomia tai vain kerran kokeiltuja pulloja kaupitellaan.

Hyvä idea on myydä muille näytteitä ja dekantteja. Sillä tienaa sen verran, että voi ostaa kasan uusia hajuvesipulloja.

Tai ehkä jopa ruokaa.

Minä en häpeä parfyymien ostovimmaani yhtään.

Vierailija
10102/19544 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostelua häpeillään, peitellään ja puolustellaan. Harrastajat kannustavat toisiaan: - kyllä sä voit ostaa!

Hyvä idea on myydä muille näytteitä ja dekantteja. Sillä tienaa sen verran, että voi ostaa kasan uusia hajuvesipulloja.

Tai ehkä jopa ruokaa.

No se vaatiikin rohkeutta ja rehellisyyttä

myöntää itselleen, että on ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10103/19544 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan tuoksuja, joihin on käytetty aitoa AMBRAA. Ei kiinnosta YHTÄÄN, jos joku valas minun parfyymistani loukkaantuu!!!

Vierailija
10104/19544 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä jopa ruokaa.

No se vaatiikin rohkeutta ja rehellisyyttä

myöntää itselleen, että on ongelma.

Varmaan vaatii, mutta minä en myönnä eikä ongelmaa ole :-) Rahat riittää kyllä.

Vierailija
10105/19544 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notino veivaa hintojaan miten omituisesti.

Ostin muutama kk sitten Florabotanica 100ml 45€. Tarjous, norm. oli jotain 50-55€.

Nyt sama puteli on 88,90€.😲

Tein just tilauksen ja epäröin kun valitsemani pullo oli mielestäni kalliinpuoleinen.

Perunkin tilauksen, ja jään odottamaan.

Notinolla näkyy olevan perunannostoajan kunniaksi hinnat nostettu reippaasti kattoon.

No ei se mitään. Näitä nettikauppojahan riittää.

Vierailija
10106/19544 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ainoastaan tuoksuja, joihin on käytetty aitoa AMBRAA. Ei kiinnosta YHTÄÄN, jos joku valas minun parfyymistani loukkaantuu!!!

Miksi valas loukkaantuisi? Varmaan sitä huvittaisi. Ambrahan on periaatteessa valaan oksennusta.

Vierailija
10107/19544 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Chanelin Jersey. Pidän tästä! Laventelia ja vaniljaa. Ei liian makea. En pidä kauheasti kukkaistuoksuista, joten tämä sopii minulle kevyemmäksi ja ihmisystävälliseksi vaihtoehdoksi. N50

Vierailija
10108/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Chanelin Jersey. Pidän tästä! Laventelia ja vaniljaa. Ei liian makea. En pidä kauheasti kukkaistuoksuista, joten tämä sopii minulle kevyemmäksi ja ihmisystävälliseksi vaihtoehdoksi. N50

Chanel on kallis. Onko siinä kunnollisia raaka-aineita ja saako näytteitä mistä?

Se on ruvennut kiinnostamaan.

Vierailija
10109/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barrois Ganymede. Mineral notes.

Haisi sateen kastelemille kaltseille ja pilaantuneelle vichylle. Roskiin.

Selvä miesten tuoksu. Ei kannatta merkata unisexiksi ja lähettää naisille

näytteinä.

Vierailija
10110/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meistä kavereita Bondien kanssa, ei millään. Eilen yritin So New yorkia. Lähtökohdat ovat kohdallaan, ja nuottien mukaan ajattelin ikuista ystävyyttäkin, mutta päivän testauksen lopputulemana oli kuitenkin vain turhauma. Iholla tuoksui alkoholi, eikä suklaakakkukaan ollut lainkaan niin luumuinen kuin toivoin. Yksi on vielä, Broadway Nite. Aiempien kokemusten perusteella en odota siltä paljoa. Taidan siirtää nämä arkistojen kätköihin ja vapauttaa tilaa aktiivikokoelmaan, kun sitä kerran tarvitaan.

Hankin uteliaisuuttani myös Turin & Sanchezin Perfumes Guide A to Z:n (2018), arvostelujen kannalta liian myöhään, mutta esseiden kanssa viihtynee kyllä.

Päivän tuoksu M/Mink. Ja mulla on kyllä ongelma, nautin siitä täysin rinnoin. :D....eikä edelleenkään yhtäkään pulloa. Muscs Koublai Khan olisi ehkä Se Pullo, jos joskus hankkisi yhden. 

Vierailija
10111/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule meistä kavereita Bondien kanssa, ei millään. Eilen yritin So New yorkia. Lähtökohdat ovat kohdallaan, ja nuottien mukaan ajattelin ikuista ystävyyttäkin, mutta päivän testauksen lopputulemana oli kuitenkin vain turhauma. Iholla tuoksui alkoholi, eikä suklaakakkukaan ollut lainkaan niin luumuinen kuin toivoin. Yksi on vielä, Broadway Nite. Aiempien kokemusten perusteella en odota siltä paljoa. Taidan siirtää nämä arkistojen kätköihin ja vapauttaa tilaa aktiivikokoelmaan, kun sitä kerran tarvitaan.

Hankin uteliaisuuttani myös Turin & Sanchezin Perfumes Guide A to Z:n (2018), arvostelujen kannalta liian myöhään, mutta esseiden kanssa viihtynee kyllä.

Päivän tuoksu M/Mink. Ja mulla on kyllä ongelma, nautin siitä täysin rinnoin. :D....eikä edelleenkään yhtäkään pulloa. Muscs Koublai Khan olisi ehkä Se Pullo, jos joskus hankkisi yhden. 

Olen katsellut Bondeja kun niitä on Notinossa tyrkyllä, mutta ei ole mun lajia.

Mink voi olla kuriositeettina kiva kokeilla.

Vierailija
10112/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut Bondeja kun niitä on Notinossa tyrkyllä, mutta ei ole mun lajia.

Mink voi olla kuriositeettina kiva kokeilla.

Notinosta nämäkin, kokeilin uteliaisuuttani. Sieltä on muuten poistunut muutamassa päivässä viitisenkymmentä näytettä, 320...jotain oli runsaimmillaan. M/Mink on tosiaan kuriositeetti, Byredoksi....sekä tuoksultaan että kestoltaan. Tämä on nyt loppu, eikä ole tarvetta uusia, mutta olen iloinen, että tutustuttiin.

Vierailija
10113/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valas loukkaantuisi? Varmaan sitä huvittaisi. Ambrahan on periaatteessa valaan oksennusta.

Entäs sivettikissa? En halua, että yhtään sivettikissaa rääkätään minun hajuvesieni takia, joten en osta hajuvesiä, joissa on sivettikissan eritettä. Vai vieläköhän sitä aitoa eritettä laitetaan?

Vierailija
10114/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut parfyymiaddikti. Ahdistavaa käyttää rahat aina uusiin tuoksuihin, joista on kyllä iloa, mutta ei muuten käytännön hyötyä. On kiva tuoksua hyvältä, mutta voisihan sitä vartenkin vain olla vain muutama tai jopa vain yksi tuoksu. Onko kenelläkään muulla sellaista oloa, että tämä vaikuttaa elämään jo liikaa? Toki arvostan parfyymikokoelmaani.

Jostain syystä en vain ole löytänyt täydellistä tuoksua. En tiedä, onko sellaista edes, vai enkö vain osaa arvostaa tuoksuja kunnolla.

Vierailija
10115/19544 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sivettikissa? En halua, että yhtään sivettikissaa rääkätään minun hajuvesieni takia, joten en osta hajuvesiä, joissa on sivettikissan eritettä. Vai vieläköhän sitä aitoa eritettä laitetaan?

Ei niitä nykytuoksuja tehdä enää noista aidoista alkuperäisistä aineista. Myski ei tule myskihärästä jne. Ambra on sillä tavalla poikkeus, että se on jonkinlainen eriteklimppi, eikä valaita tarvitse kiusata sen takia.

Nämä on nykyään synteettisiä vastaavia.

Paitsi muutama täällä kirjoittanut on maininnut jossain idässä olevat tuoksumarkkinat, joissa tuotteita mainostetaan vähän vihjaillen, että niissä on aitoa kamaa. Mikä on saanut minut päättämään, etten koskaan osta edes testiputkiloa kokeiluun ellen tiedä mistä firmasta on kyse.

Vierailija
10116/19544 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla tyhmyyttä, osaamattomuutta ja raakuutta, jos ei noita eritteitä pysty elävältä eläimeltä saamaan ilman, että eläin pitää tappaa tai sitä pitää vahingoittaa. Eläimen rauhaset kuitenkin tuota eritettä luonnostaan erittävät, joten luulisi että parempiakin keinoja olisi ottaa hajut talteen.

No mutta miehet asialla. Eihän ne pysty edes taloa rakentamaan tai ulkoilureitin valaistusta uusimaan ilman että puut kaadetaan kymmenien metrien säteellä.

Vierailija
10117/19544 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zaraan on tullut uusia Jo Malone tuoksuja, jotka nimien ja nuottien perusteella vaikuttavat erittäin kiinnostavilta; Incense Sunset, Leather Jardin, Universal Oud, Ancestral Papyrys. Vähän vahvempia tuoksuja ilmeisesti. Ainoastaan yksi arvostelu vasta löytyi Youtubesta ja pari Fragranticasta. Laitoin jo tilaukseen Incensen ja Leatherin, toivottavasti ovat nimensä ja kuvailujen veroisia.

Vierailija
10118/19544 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon alessa on Moschinon Toy 2 Bubble Gum 100 ml vain 35 eur. Hauska purkka/karkkituoksu, ja kiva kitsch-tyyppinen pinkki nallepullo. Oli pakko pistää tilaukseen jo pelkästään pullon takia 😄

Vierailija
10119/19544 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon alessa on Moschinon Toy 2 Bubble Gum 100 ml vain 35 eur. Hauska purkka/karkkituoksu, ja kiva kitsch-tyyppinen pinkki nallepullo. Oli pakko pistää tilaukseen jo pelkästään pullon takia 😄

Sopiiko kysyä, milloin tilasit ja millä maksoit? Yritin eilen tilata notinosta aamupäivällä, ja maksaa korttimaksulla, annoin mobiilitunnukset ja maksu muka meni, mutta tilaus ei onnistunut. Soitin sinne ja tilaus eikä maksu ei ollut mennyt perille. Kehotti aspasta, että kokeilen myöhemmin uudelleen, mutta jotenkin ärsyttää. Ei se maksukaan näköjään ollut lähtenyt lopukta, onneksi.

Vierailija
10120/19544 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko kysyä, milloin tilasit ja millä maksoit? Yritin eilen tilata notinosta aamupäivällä, ja maksaa korttimaksulla, annoin mobiilitunnukset ja maksu muka meni, mutta tilaus ei onnistunut. Soitin sinne ja tilaus eikä maksu ei ollut mennyt perille. Kehotti aspasta, että kokeilen myöhemmin uudelleen, mutta jotenkin ärsyttää. Ei se maksukaan näköjään ollut lähtenyt lopukta, onneksi.

Tilasin eilen päivällä PayPalin kautta, toimi, ja tilaus jo lähetettykin.