Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19544)
Vierailija kirjoitti:
SOTD Alexandre J.:n The Collector Zafeer Oud Vanille. Nuotteina kookos, toffee, nahka, tonkapapu, ylang ylang, puunuotit, neilikka, vanilja, oud, myski. Upea itämaisen ja länsimaisen välillä tasapainotteleva tuoksu. Oud ja nahka tuoksuvat hyvin mietoina. Vanilja, kookos, toffee pääosassa, maustettuna itämaisella vivahteella. Tuoksun kehittyessä vanilja voimistuu entisestään ja siihen tulee mukaan puumaisia nuotteja ja tonkaa. Tuoksu on herkullinen, kermainen gourmand. Positiivinen kokemus, tekee mieli testata millaisia merkin muut tuoksut ovat.
Alexandre J. on siis ranskalainen niche talo, joka käyttää pääasiassa aitoja, ylellisiä raaka-aineita, ja sekoittaa tuoksuissaan usein itämaisia ja eurooppalaisia vivahteita.
Perfume History, saksalainen nettikauppa jossa on vaikka mitä ihania merkkejä.
Intona valikoin näytteitä. Kun siirryin kassalle, ilmeni ettei se toimitakaan kuin muutamaan EU-maahan.
Mikä pettymys! Lähetin meilin varmistaakseni asian vielä. Voi itku!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa suosikkejanne Manceralta.
Roses Greedy, todella heikkokestoinen ja jotenkin mitäänsanomaton minun kuivalla ihollani mikä "syö" tuoksuja. Roses Jasmine oli voimakkaampi mutta muuten ei kovin mieleinen. Roses Vanille on sen sijaan täysi kymppi! Nimi kertoo sisällön, ruusua ja vaniljaa. Hienostunut, voimakas ja pitkäkestoinen tuoksu. Käyttämässäni pullossa on ehkä 1/4 jäljellä ja kaapissa on jo uusi odottamassa.
No mitäs tuoksuja olette ostaneet talven varalle? Vai onko niin, että jokainen hautoo omiaan kertomatta muille? Itse harkitsin jo viime vuonna Cdc:n Florientalia mutta Fragrantican kommenttien perusteella taidan jättää väliin. Joku tumma tuoksu kiinnostelisi nyt. Sellainen ei kovin lineaarinen ja joka olisi ehkä vähän myös pirskahteleva.
Olipa kiva lukea noita tax free - listoja! Voi, sellaista on joskus ollut ja valiteytavasti valikoimat ihania, jo valiteytavasti poistuneita tuoksuja. Ah!
Olen jo pidempään haaveillut Guerlainin MonGuerlainista. Monesti olen käynyt sitä testaamassa.
Ajattelin ostaa sen itselleni etukäteis-synttärilahjaksi nyt kohtapuoleen.
Mitä te olette mieltä kyseisestä tuoksusta? Olisi kiinnostava kuulla!
Vierailija kirjoitti:
Perfume History, saksalainen nettikauppa jossa on vaikka mitä ihania merkkejä.
Intona valikoin näytteitä. Kun siirryin kassalle, ilmeni ettei se toimitakaan kuin muutamaan EU-maahan.Mikä pettymys! Lähetin meilin varmistaakseni asian vielä. Voi itku!
Vastaus tuli. Eivät tosiaan toimita Suomeen. Ehdottivat sellaista
kun mailbox.de.
Mikähän se on, miten toimii, mitä maksaa? Täytyypä selvitellä.
Vierailija kirjoitti:
Useita olen kokeillut, suosikit tällä hetkellä:
Holidays -- Hyvä kookos/tiare kesätuoksu, jossa beachy-tunnelmaa, mutta myös pieni akvaattinen vivahde. Superkestävä tämäntyyppiseksi tuoksuksi, max 3 suihkausta ettei tukahduta ympäristöään. Oikeastaan kaikki nämä mainitsemani ovat varsinaisia monstereita keston suhteen.
Instant Crush -- Tätä sanotaan Baccarat Rouge 540 tyyppiseksi, mutta itse en näe suurta yhteyttä. Tämä ei ole samalla hattaraisella tavalla makea, vaan tummempi tuoksu. Makeutta tuoksussa on, se on erittäin makea, mutta siirappimaisella, paksulla tavalla, sekoittaen jotain kirsikkaista ja jopa hieman oudia (vaikka tätä ei julkaistuissa nuoteissa mainitakkaan) ambraan. Alussa tuoksuu jokin hapokas kemikaalisuus, jonka makeus pian syrjäyttää. Ihana, koukuttava tuoksu, tykkään tämän kaikista vaiheista.
Velvet Vanilla -- Tämä on oikea makean, kermaisen vaniljan ja purkkamaisen karkkituberosan pyhä liitto. Silti hyvin omalaatuinen ja uniikki tuoksu, ei ole tullut tällaista vastaan. Itse huomaan tässä sivussa päärynänkin. Todella herkullinen, voi laittaa gourmand kategoriaan, ja menee omaan top 5:seen lukuisten vaniljatuoksujeni osalta. Sen verran erilainen tämä on kuin mikään muu.
Seuraavaksi Manceralta hankintalistalla Choco Violette, olisi kiva kuulla tästä kokemuksia. Muita itseäni miellyttäviä ovat olleet mm. Aoud Black Candy, jossa lakritsan vivahteita ja Roses & Chocolate jossa tummaa suklaata. Ehkä kirjoitan näistä arvostelut vielä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pidempään haaveillut Guerlainin MonGuerlainista. Monesti olen käynyt sitä testaamassa.
Ajattelin ostaa sen itselleni etukäteis-synttärilahjaksi nyt kohtapuoleen.
Mitä te olette mieltä kyseisestä tuoksusta? Olisi kiinnostava kuulla!
Oletko testannut Mon Guerlain Intenseä? Sekin on ihan huipputuoksu. Minulla on Mon Guerlain Edp, mutta haluaisin myös Intensen. Kannattaa testata kumpaakin ennen kuin tekee päätöksen.
Mon Guerlain Edp on tyylikäs, ja naisellinen vaniljatuoksu, johon laventeli tuo mielenkiintoisen lisän. Tästä on mielestäni vaikea havaita muita yksittäisiä nuotteja, tämähän sisältää esim. lakritsaa, jota en itse erota. Sekoitus on kuitenkin huumaava upea, lämmin, vähän makea ja erittäin elegantti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita olen kokeillut, suosikit tällä hetkellä:
Holidays -- Hyvä kookos/tiare kesätuoksu, jossa beachy-tunnelmaa, mutta myös pieni akvaattinen vivahde. Superkestävä tämäntyyppiseksi tuoksuksi, max 3 suihkausta ettei tukahduta ympäristöään. Oikeastaan kaikki nämä mainitsemani ovat varsinaisia monstereita keston suhteen.
Instant Crush -- Tätä sanotaan Baccarat Rouge 540 tyyppiseksi, mutta itse en näe suurta yhteyttä. Tämä ei ole samalla hattaraisella tavalla makea, vaan tummempi tuoksu. Makeutta tuoksussa on, se on erittäin makea, mutta siirappimaisella, paksulla tavalla, sekoittaen jotain kirsikkaista ja jopa hieman oudia (vaikka tätä ei julkaistuissa nuoteissa mainitakkaan) ambraan. Alussa tuoksuu jokin hapokas kemikaalisuus, jonka makeus pian syrjäyttää. Ihana, koukuttava tuoksu, tykkään tämän kaikista vaiheista.
Velvet Vanilla -- Tämä on oikea makean, kermaisen vaniljan ja purkkamaisen karkkituberosan pyhä liitto. Silti hyvin omalaatuinen ja uniikki tuoksu, ei ole tullut tällaista vastaan. Itse huomaan tässä sivussa päärynänkin. Todella herkullinen, voi laittaa gourmand kategoriaan, ja menee omaan top 5:seen lukuisten vaniljatuoksujeni osalta. Sen verran erilainen tämä on kuin mikään muu.
Seuraavaksi Manceralta hankintalistalla Choco Violette, olisi kiva kuulla tästä kokemuksia. Muita itseäni miellyttäviä ovat olleet mm. Aoud Black Candy, jossa lakritsan vivahteita ja Roses & Chocolate jossa tummaa suklaata. Ehkä kirjoitan näistä arvostelut vielä myöhemmin.
Kiitos!!
Jäi sanomatta, että olen tähän asti sivuuttanut Manceran, kun sen tuoksut ovat näyttäneet niin makeilta ja gurmanteilta.
Siksipä Aoud Vanille oli mulle napakymppi: puinen, kuiva, vaniljakin on tummasävyinen.
Arvostan hyvää kestoa suuresti. Mua kiinnostaa Precious Oud, Vetiver Sensuel, Deep Forest, Choco Violet, Purple Flowers.
Byredo Mojave Ghost on nimensä veroinen.
En saa siitä lainkaan selkoa. Ei se paha ole, epämääräinen vain. Ja katoaa kuin aave tunnissa.
Onko muilla ollut parempaa tuuria?
Onko joku keksinyt muovikorkillisille lasiputkille mitään käyttöä?
Nyt niitä vihdoin tyhjenee. Olen varma, että jos heitän ne roskiin hoksaan niille loistavan tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
En saa siitä lainkaan selkoa. Ei se paha ole, epämääräinen vain. Ja katoaa kuin aave tunnissa.
Täällä erottuvat kaikki nuotit, erityisesti kaunis orvokki ja päärynäinen sapodilla. Kestoa en muista, oliko kolme-neljä? Jätin syrjään nyt kelien viiletessä. Syksy-Byredoni ovat M/MInk ja Black Saffron.
Niistä lasiputkista; tuoksua ei saa muoviosista (korkki, tikku) pois, joten en ole kierrättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä erottuvat kaikki nuotit, erityisesti kaunis orvokki ja päärynäinen sapodilla. Kestoa en muista, oliko kolme-neljä? Jätin syrjään nyt kelien viiletessä. Syksy-Byredoni ovat M/MInk ja Black Saffron.
Niistä lasiputkista; tuoksua ei saa muoviosista (korkki, tikku) pois, joten en ole kierrättänyt.
Tarkennan itseäni. Olen toki kierrättänyt lasin, mutten uudelleenkäyttänyt putkiloina.
Mitä mieltä arvon raati Lancomen Idole Aurasta? Sain muutaman millin näytteen Kicksista, alkutuoksuna suolainen ruusu, erilainen, hieman pistäväkin, tasoittuu aika äkkiä. Mutta muutaman tunnin kuluttua, hurmaava, puhdas, täyteläinen ja pehmeä vanilja. Ei yhtään teini tai tunkkainen, mitä mielestäni on vaniljatuoksujen ikuinen kirous. Taidan hankkia.
Olen todennut että yleensä ei kannata ostaa uutta näytettä ennen kuin entinen loppu.
Sain vihdoin Cielin loppuun. Mulle ei sovi Amouaget, mutta alkuinnostuksessani ostin niitä ikävä kyllä paljon.
Ja nyt huomasin että ei hemmetti, sitä pahuksen Cieliä on vielä toinen putki😫
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä arvon raati Lancomen Idole Aurasta? Sain muutaman millin näytteen Kicksista, alkutuoksuna suolainen ruusu, erilainen, hieman pistäväkin, tasoittuu aika äkkiä. Mutta muutaman tunnin kuluttua, hurmaava, puhdas, täyteläinen ja pehmeä vanilja. Ei yhtään teini tai tunkkainen, mitä mielestäni on vaniljatuoksujen ikuinen kirous. Taidan hankkia.
En tiedä muuta kuin Idolen. Sain sen jonkun paketin mukana, ja se oli ihan kelvollinen ruusu, joskin lyhytkestoinen ja syvyyttä vailla.
Mutta en mä sitä kyllä pulloa ostaisi, paitsi jos kympillä saisi.
SOTD Alexandre J.:n The Collector Zafeer Oud Vanille. Nuotteina kookos, toffee, nahka, tonkapapu, ylang ylang, puunuotit, neilikka, vanilja, oud, myski. Upea itämaisen ja länsimaisen välillä tasapainotteleva tuoksu. Oud ja nahka tuoksuvat hyvin mietoina. Vanilja, kookos, toffee pääosassa, maustettuna itämaisella vivahteella. Tuoksun kehittyessä vanilja voimistuu entisestään ja siihen tulee mukaan puumaisia nuotteja ja tonkaa. Tuoksu on herkullinen, kermainen gourmand. Positiivinen kokemus, tekee mieli testata millaisia merkin muut tuoksut ovat.