Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19544)

Vierailija
9981/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään ole löytänyt tuoksua, mikä vastaisi mieleistäni. Joskus nuorempana käytin sitä Christina Aguileran hajuvettä, joka oli vähän sinne päin mitä haen, mutta siinäkin tuli jokin liian pistävä kukkainen tuoksu läpi, mistä en tykännyt.

Muglerin Alienissa on tuoksussa kiva 'taustasävy', mutta muuten sekin on liian pistävä, puuttuu sellainen tietty pehmeys mitä kaipaisin, plus hiukan vielä vaniljaista sekaan, niin olisi perfecto.

Kellään ehdotuksia?

Jos muuten pidät Alienista, niin nythän on ilmestynyt se pehmeän vaniljainen uusi versio Alien Goddess. Fragranticasta voi vaikka lukea arvosteluja.

Tämä on ihan hirveää scheissea, geneerinen tusinatuoksu, ei mitään alkuperäisestä Alienista, lisäksi kesto huono. En voi suositella. Ennemmin kannattaa kokeilla Alien Fusionia, siinä esim. kanelia, pehmeämpi kuin alkuperäinen.

Entäs jos ei pidä alkuperäisestä Alienistä, suosittelisitko sellaiselle? Suihkautin kerran laivalla Alieniä kädelle, haistoin ja oli heti mentävä pesemään kädet mutta eihän se perhana mihinkään lähtenyt pitkään aikaan. Jos olisi laimennettu ja vaniljantuoksuinen niin se voisi ehkä olla hyväkin versio minulle...

Vierailija
9982/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään ole löytänyt tuoksua, mikä vastaisi mieleistäni. Joskus nuorempana käytin sitä Christina Aguileran hajuvettä, joka oli vähän sinne päin mitä haen, mutta siinäkin tuli jokin liian pistävä kukkainen tuoksu läpi, mistä en tykännyt.

Muglerin Alienissa on tuoksussa kiva 'taustasävy', mutta muuten sekin on liian pistävä, puuttuu sellainen tietty pehmeys mitä kaipaisin, plus hiukan vielä vaniljaista sekaan, niin olisi perfecto.

Kellään ehdotuksia?

Jos muuten pidät Alienista, niin nythän on ilmestynyt se pehmeän vaniljainen uusi versio Alien Goddess. Fragranticasta voi vaikka lukea arvosteluja.

Tämä on ihan hirveää scheissea, geneerinen tusinatuoksu, ei mitään alkuperäisestä Alienista, lisäksi kesto huono. En voi suositella. Ennemmin kannattaa kokeilla Alien Fusionia, siinä esim. kanelia, pehmeämpi kuin alkuperäinen.

Entäs jos ei pidä alkuperäisestä Alienistä, suosittelisitko sellaiselle? Suihkautin kerran laivalla Alieniä kädelle, haistoin ja oli heti mentävä pesemään kädet mutta eihän se perhana mihinkään lähtenyt pitkään aikaan. Jos olisi laimennettu ja vaniljantuoksuinen niin se voisi ehkä olla hyväkin versio minulle...

Olen eri, mutta eikö tuossa kohtaa kannattaisi jo etsiä ihan muuta parfyymia? Vanilja+jasmiini (perus-Alien on voimakas jasmiini) -yhdistelmällä varmaan löytyy paljonkin vaihtoehtoja esim Fragranican 'search by notes' -toiminnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9983/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELdO on loppuunkäsitelty mun osaltani.

Tuli kokeiltua Just This, True Lust, Bijou Romantique, Rien ja The Afternoon of a Faun.

Kolme ekaa on siedettäviä, näytteen voi käyttää loppuun. Kaksi jälkimmäistä tympäiseviä.

Yhteistä kaikille ELdO:n tuotoksille on kummallinen muovin haju.

Vierailija
9984/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aiemmin siitä, että Suomeen ei toimiteta yhtä hyvin kuin vaikkapa naapurimaihimme. En juuri sitä hajuvesisivustoa vielä löytänyt, josta ensimmäiseksi huomasin, että toiimitusmaaksi voi valita niin Ruotsin kuin Vironkin, mutta ei Suomea, mutta myös Fragonard näyttää olevan tällainen. https://www.fragonard.com/en-int/

Itse en ainakaan tuosta toimitusmaan valintavalikosta onnistu Suomea löytämään, mutta Ruotsi näkyy löytyvän, samoin Viro. Virossa on paljon vähemmän asukkaita kuin Suomessa, mutta ilmeisesti jopa se on silti houkuttelevampi maa toimittaa kuin Suomi. Mistäköhän syystä?

Vierailija
9985/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aiemmin siitä, että Suomeen ei toimiteta yhtä hyvin kuin vaikkapa naapurimaihimme. En juuri sitä hajuvesisivustoa vielä löytänyt, josta ensimmäiseksi huomasin, että toiimitusmaaksi voi valita niin Ruotsin kuin Vironkin, mutta ei Suomea, mutta myös Fragonard näyttää olevan tällainen. https://www.fragonard.com/en-int/

Itse en ainakaan tuosta toimitusmaan valintavalikosta onnistu Suomea löytämään, mutta Ruotsi näkyy löytyvän, samoin Viro. Virossa on paljon vähemmän asukkaita kuin Suomessa, mutta ilmeisesti jopa se on silti houkuttelevampi maa toimittaa kuin Suomi. Mistäköhän syystä?

Fragonard Finlandin maalistassa on kyllä Suomi.

Vierailija
9986/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fragonard Finlandin maalistassa on kyllä Suomi.

Mikä sen nettiosoite on? Hakukonehaku ei tuottanut mulle tuloksia, outoa.

Täytyy sitten katsoa, onko tuotevalikoima sama kuin muualle Eurooppaan, vai suppeampi. Joka tapauksessa outoa, että tuossa linkissäni voi valita Ruotsin tai Viron, mutta ei Suomea.

Vierailija
9987/19544 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin itse Fragonardin hajuveden muutama päivä sitten täältä: https://50-ml.eu/brands/fragonard

Vierailija
9988/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haisee ihan sairaan pahalle ! Ei tule hienoa naista mieleen hajuvedestä vaan likainen, pesemätön. Paras on puhtaan saippuan tuoksu.

Mutta hei, sähän olet tuoksujen ystävä! Ostat esim. Demeterin tuoksua "Pure Soap". Tässä ketjussa on myös hieman keskusteltu muistakin kuin hajuvesistä, esim. saippuoista, eteerisistä öljyistä, luonnontuoksuista, jne.

Mitä saippuaa sinä suosittelisit, mistä mielestäsi on paras tuoksu? Olen itse suuri "saippuamaisen" tuoksun ystävä, joten kysyn ihan kiinnostuksesta.

Vierailija
9989/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haisee ihan sairaan pahalle ! Ei tule hienoa naista mieleen hajuvedestä vaan likainen, pesemätön. Paras on puhtaan saippuan tuoksu.

Mutta hei, sähän olet tuoksujen ystävä! Ostat esim. Demeterin tuoksua "Pure Soap". Tässä ketjussa on myös hieman keskusteltu muistakin kuin hajuvesistä, esim. saippuoista, eteerisistä öljyistä, luonnontuoksuista, jne.

Mitä saippuaa sinä suosittelisit, mistä mielestäsi on paras tuoksu? Olen itse suuri "saippuamaisen" tuoksun ystävä, joten kysyn ihan kiinnostuksesta.

Vieläköhän JLon Glowta saa jostain? Siinä oli tosi saippuainen tuoksu. Nykytuoksuista esim perus-Cleaneja ei monikaan tunnista hajuvesiksi, jos sen tyyppisistä tuoksuista tykkää.

Vierailija
9990/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään ehdotuksia?

Tuoksu itsessään on jo niin heikkolaatuinen tunnin parin kestolla, että jos jotain pehmeää vaniljaista tuoksua etsit, on paljon parempia vaihtoehtoja, esim. Kenzon Amour, tai Diorin Hypnotic Poison Edt. Alien Goddessista tulee mieleen jokin halpa, vaniljainen body spray. En satsaisi sellaiseen kymppiä enempää. Oli kyllä todellinen pettymys.

Vierailija
9991/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa tuoksuja joita inhoatte

Lancomen La vie est Belle - se ihan ensimmäinen versio. Tuoksuu minun päälläni... voimakkaasti pahan hajuiselle hielle.

YSL:n Champagne. Tykkäsin aluksi tästä tuoksusta, mutta yhden tietyn automatkan jälkeen en voinut enää tuoksua käyttää. Työkaverini oli suihkinut tuoksua itseensä REILUSTI, istuimme useamman tunnin työmatkan lämpimässä autossa - ja henki yksinkertaisesti meinasi loppua Champagnen tuoksussa. 

Vierailija
9992/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläköhän JLon Glowta saa jostain? Siinä oli tosi saippuainen tuoksu. Nykytuoksuista esim perus-Cleaneja ei monikaan tunnista hajuvesiksi, jos sen tyyppisistä tuoksuista tykkää.

Kaikkein saippuaisin tuoksu, jota minä olen iholleni kokeillut on Michael Korsin Sky Blossom. Tykkäämäni YouTube-tuoksuarvostelija BeautyMeow oli kehunut Sky Blossomia ihanaksi kesätuoksuksi ja Stockmannilla se oli alepöydässä ja minäpä sitä sitten suihkaisemaan ranteeseeni... Minun nenässäni ei tuoksunut ihana kesätuoksu vaan nestesaippua. Saippua saippuana, tuoksu tuoksuna. Sky Blossom jäi Stockmannille muiden ostettavaksi.

Vierailija
9993/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein saippuaisin tuoksu, jota minä olen iholleni kokeillut on Michael Korsin Sky Blossom. Tykkäämäni YouTube-tuoksuarvostelija BeautyMeow oli kehunut Sky Blossomia ihanaksi kesätuoksuksi ja Stockmannilla se oli alepöydässä ja minäpä sitä sitten suihkaisemaan ranteeseeni... Minun nenässäni ei tuoksunut ihana kesätuoksu vaan nestesaippua. Saippua saippuana, tuoksu tuoksuna. Sky Blossom jäi Stockmannille muiden ostettavaksi.

Byredon Blanchesta tuli minun ihollani käsisaippuaa. Suihkin sitä lentokentällä, kävin sitten vessassa ja pesin käteni. Hetken kuluttua ihmettelin miten käsiini oli jäänyt niin voimakas nestesaippuan tuoksu… mutta se olikin Blanche.

Vierailija
9994/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan koko ajan enemmän hajuveden konsentraatiota. Että tippa riittää, se kestää ja kantaa, eikä tartte parin tunnin välein läträtä.

Tällainen tuoksu on esim. Sergen Cuir Mauresque. Pyyhkäisy ranteeseen aamulla ja se tuoksuu vielä illalla, vaikka olisi tiskannut ja käynyt suihkussa. Aah.

Melkein yhtä hyvä on samaisen Sergen Participe Passe. Tuoksu on lämmin ja herkullinen.

Sergen Vetiver Oriental sen sijaan haihtuu olemattomiin viimeistään kolmessa tunnissa. Sellaisella EdP:lla ei tee mitään, vaikka tuoksu onkin hyvä.

Vierailija
9995/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byredon Blanchesta tuli minun ihollani käsisaippuaa. Suihkin sitä lentokentällä, kävin sitten vessassa ja pesin käteni. Hetken kuluttua ihmettelin miten käsiini oli jäänyt niin voimakas nestesaippuan tuoksu… mutta se olikin Blanche.

Minun ihollani tästä tulee laadukas lattianpesuaine. Hyvä ja puhdas mutta en halua tuoksua tältä. Onneksi on vain pieni näyte.

Vierailija
9996/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla Guccin Memoir d'une odeur? Sokkotilaushoukutus on suuri mutta arvosteluita lukemalla ei vaan muodostuu mielikuvaa nyt.

Vierailija
9997/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi paras puhdas ruusu.

Mazzolari: Le Rose.

Vierailija
9998/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut merkille, että en koskaan pidä tuoksuista, joiden pyramidissa on iso aldehydikuva. Se voi tehdä juuri sen keinotekoisen saippuamaisen hajun.

Vierailija
9999/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisipä kyllä tutkia saippuatuoksuja, tai ainakin niiden aatelisia paremmin, ne on jääneet itseltä ihan suotta välistä. Tai on siihen ollut syynsä: mut saa kielo usein kääntymään kannoillani, ja saippuaisissa sitäkin riittää. Mutta pelkojaan on kiva haastaa :D 

Omaan nenääni Amouagen Journey Woman tuoksuu, jos ei nyt saippuaiselta, niin kuitenkin tosi ylellisen ja puhtaan "valkoiselta". Epäilen vaan vahvasti että nenäni on tässä omituisesti rikki, kun ihan hyvin tiedän, että siinä pitäisi olla kardemummaa, hunajaa, ja tupakkaa ja ties mitä. Ne saattaisi tulla paremmin esiin kokopullosta suihkittuna kuin näytteestä. Varmaan myös auttaisi, kun haistelisi niitä oikeasti saippuaisia tuoksuja tämän rinnalla.

Vierailija
10000/19544 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaisuus voi tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Itse olen aina liittänyt sen vintage-tuoksuihin, tuberoosaan, ylang-ylangiin ja hienostuneeseen vanhanaikaisuuteen. On totta, että JLon Glow'ta voi myös pitää saippuaisena, mutta se on ennen kaikkea puhdas tuoksu, puhdistusmaitomainen tai niveamainen saippuamaisuuden sijaan. Itse aistin siinä myös kieloa, vaikka sitä siinä ei ole, vaan muita valkoisia kukkia.

Patoun 1000 on selvästi saippuainen, samoin nykyinen Ysatis ja moni muu uudistettu klassikko. Saippuaisuus suorastaan dominoi tuoksuissa, ja vintagen moninaisia vivahteita ei enää ole.

Aldehydejä en itse liitä saippuaisuuteen, vaikka moni muu aistii aldehydit sellaisena. Aldehydit tuoksuvat omaan nenääni usein vain kemialliselta, eivät täyteläiseltä ja kermaiselta saippualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä