Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19685)
Kiitos tiedosta ylemmälle kirjoittajalle, pitää suunnata Lidliin ostamaan noita saippuoita. Ovat aivan ihania!
Leijailen pilvessä, hajuvesipilvessä 😆 Hankin viimein pitkään miettimäni ELdO:n Fils de Dieu du riz et des agrumesin. Ja tuoksu on huumaava! Sitruksia, inkivääriä sekoitettuna riisivanukkaaseen, kaneliin, kardemummaan, pohjalla tonkapapua, ambraa. Monia muitakin nuotteja tulee esiin, ja tuntuu että tuoksu kehittyy koko ajan! Olen aivan haltioitunut, miksi en hankkinut tätä jo aiemmin, paras ELdO jota olen kokeillut.
Onko Eden pysynyt entisellään? Ainakin Cacharelin Anais Anais on menettänyt sielunsa. Muistuttaa kyllä ensituoksultaan entistä itseään, mutta varsinkin sydän- ja juurituoksussa on eroa vanhaan. On jotenkin eloton.
Vierailija kirjoitti:
Tietämätön kyselee. Mistä saisi hajuvesistä sellaisia pienenpieniä näytepulloja? Paljonko maksavat?
5 ml minipulloja saa HH:sta.
Niiden hinnoissa vaan ei ole järkeä.
Melkein 30ml.n luokkaa.
Jos haluaa testailla, niin näytteitä.
Ne myydään 0,5-5 ml.n annoksina muovi- tai lasiputkissa. Nettikauppoja on paljon, talot myyvät itsekin, mut tietty vain omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Takaisin Edeniin kirjoitti:
https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwjP1pTPttPyAhWD0LIKHcwIAFcYAB…
Paras tuoksu ikinä❤️
Mulla olis 30ml tarpeettomana.
Kyllä kai Lidlissä on aina hajuvesiä. Jollei satu olemaan loppu. Kuten joku muukin tuote.
Eden on kyllä ennallaan, sille joka kyseli. Oli nuoruuteni tuoksu. Oma nenäni vaan ei ole ennallaan, en saa enää kicksejä siitä, vain muistoja mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään testissä ELdOn Rien, jota metsästelin luvattoman kauan. Maineensa tuntien varovainen 0,5 suihkausta, varovasti vyötärön korkeudelle....palkintona tunti tymäkkää paksua nahkaa ja pirskahtelevia aldehydejä, melkein nenä kipristeli. Samalla ilmestyi suitsuke (ooh!), joka jäi leijumaan ensitäräyksen rauhoituttua ja tuoksun muututtua ilmavammaksi. Pehmeyttä tuo ambra/labdanum, enkä yllättäen inhoa jälkimmäistä, kuten ELdOn Marquis de Sadessa...Tässä on niin paljon muutakin meneillään. En saa kiinni ruususta. Jos tällä on vuorokauden kesto, kuten kerrotaan, tulossa on antoisa vuorokausi. Exceleissäni tämä saa ison punaisen sydämen, mutta vuoteni eivät riittäisi käyttämään pullollista (tätäkään) loppuun. 2 ml kestänee helposti vuoden.
Miten voi olla näin erilaisia kokemuksia?
Mut ensi suihkaus Rieniä sai värähtämään inhosta. Sitten suutuin: miten tärpättiä ja moottoriöljyä kehdataan kaupitella hajuvetenä.
Torjuin impulssin heittää putki saman tien roskiin. Rauhoituttuani tutkin nuotteja. En vieläkään käsitä miksi haju on mulle niin karmea. Mutta ELdO ei ole mun taloni.
Voisin mielihyvin vaihtaa sulle oman Rienini (tykkäisit varmaan myös Etui Noirista).
Kokeilen molempia vielä jos tulee vähintään 30°C pakkasia. Ennen en.
Mulle ELdO on vahvasti hit/miss, eli hyvin harva tuoksu on yhdentekevä. Joko pidän niistä tunteella (Archives 69, The Afternoon of a Faun, Fils de Dieu) tai inohan niitä tunteella (Fat Electrician, Les Fleurs du Dechet, Jasmin & Cigarette). Tämä on hit, ehdottomasti. Kiikarissa Eloge du Traitre, jos löydän sen jostain.
Ohiksena pari kysymystä, nyt kun täällä on keskustelijoita paikalla: 1) Onko kukaan viime aikoina tilannut Neroli Perfumerystä (Unkari)? Huhtikuulla vastasivat, ettei toimitus Suomeen onnistu koronan vuoksi, onkohan tilanteessa tapahtunut muutosta? - Etsin Francesca Biancheja, tuolta ne saisi edullisesti....ja kysymys 2) Biancheja kokeilleet, kuinka merkittävässä osassa nahka on esim The Dark Sidessa?
Essenza Nobilessa on iso valikoima Bianchia.
On toki. Sieltä vaan puuttui jotain muuta, minkä olisin saanut Nerolista samalla...mutta sitähän tämä on kautta linjan, jotain saa sieltä ja jotain täältä, ja hinnatkin on tietenkin vertailtava. :) Yksi vaihtoehto on tietysti tilata discovery set suoraan Bianchilta, 12 näytettä 72€. En vaan ole ihan varma haluanko niitä niin paljon, tai edes Nobilen hinnoilla. Parempi siis pitää "joskus"-listalla.
Nobilen näytteet on 3 ml. Kandee ottaa huomioon hintavertailuissa.
Mä löysin kans Girl Of Nown keväällä ja siitä tuli heti luottotuoksuni. Miten voikaan tuoksu tuntua niin omalta? 🙂
Olen käyttänyt sitä koko kuuman kesän,vaikka tiedostan sen soveltuvan paremmin viileämpään vuodenaikaan. Mutta on kyllä ihana!
Kuljettaako Posti paketteja viikonloppuisin noutopisteisiin?
Muistelen nähneeni postin auton ostarilla lauantaina, mutta vannomaan en mene.
Tuntuu tyhmältä kerätä sumaa vkl.n yli, kaupat joista paketit haetaan ovat kyllä auki ja teillä tilaa ajella.
Vierailija kirjoitti:
Kuljettaako Posti paketteja viikonloppuisin noutopisteisiin?
Muistelen nähneeni postin auton ostarilla lauantaina, mutta vannomaan en mene.Tuntuu tyhmältä kerätä sumaa vkl.n yli, kaupat joista paketit haetaan ovat kyllä auki ja teillä tilaa ajella.
Kyllä lauantaisin ainakin täällä Hgissä viedään paketteja automaatteihin.
Tilasin Essenza Nobilelta näytteitä, m.m. Capri forget me not.
Se on hieno mutta hento seos: tunnen eukalyptuksen, viikunan, yrttejä, heinää. Loppupuolella persikkaa, vaniljaa ja vielä jotain muuta makeahkoa. Sitruksia en lainkaan.
Paketin mukana oli myös Carthusian omapakkaama näyte pahvikansissa. Capri forget me not, EdP. Samaa tavaraa pitäisi olla. Mikä saikin kokeilemaan sitäkin. Yllätys: tulvahdus sitruksia, jälkituoksu asettui jo tunnissa, äärettömän hento vaniljainen myski. Ei jälkeäkään viikunasta, eukalyptuksesta tai muusta. Tuikitavallinen sitrus vain.
Täysin eri tuoksu, vaikka vahvuuskin piti olla sama. Mistä asiakas tietää, kumpaa hän saa, kumpi on uudempaa?
Hitto näitä jatkuvia reformulointeja!
Olen ehkä jossain vaiheessa maininnut Rogue Perfumeryn. Nyt olen vihdoin saanut testattua ko. merkiltä useita tuoksuja (yksi tuli tilattuakin) joten voin raportoida niistä täällä. Rogue on mielenkiintoinen merkki niille, jotka pitävät vintage-tyylisistä tuoksuista. Manuel Cross käyttää myös ainesosia, jotka eivät (kai) ihan täytä IFRA:n vaatimuksia, kuten nitromyskiä (?) ja tammensammalta.
Anyways, ihastuin Chypre-Siamiin ja tilasin sen. Lempituoksuihini kuuluu Mitsouko ja Amouagen Jubilation 25, ja Chypre-Siam sopii perusluonteeltaan siihen samann joukkoon. Se on perinteisen tyylinen chypre, jossa on käytetty hiukan eksoottisia nuotteja: kaffir lime, basilika, jasmiini, 'mausteet', tammensammal, ylang-ylang, santelipuu, bentsooiini, nahka, sivetti.
Sain mukana näytteitä, joten olen kokeillut myös muutamia muita Roguen tuoksuja:
- Champs Lunaires. Tosi kaunis vihreähkö ja makea tuberoosa. Nuotit: tuberoosa, valkoinen ruusu, pomelo, santelipuu, kookosmaito, myski. (En itse haista kookosta tuossa mutta joku voi.) Minulle liian tuberoosainen, mutta todella miellyttävä.
- Tuberose & Moss. Tässä on tuberoosa, josta minäkin tykkään! Nuotit: tuberoosa, bergamotti, maustepippuri, vanilja, seetri, tammensammal, labdanum, myski. Tässä on sammaleisuutta tai chypre-luonnetta enemmän kuin Champs lunairessa ja kukat vähemmän pääosassa, joten itse pidän tästä enemmän. Ostaisin tämän, jollei Vetifleur olisi kiilannut ostoslistan kärkeen.
- Derviche. Itämainen tuoksu, miellyttävä muttei minusta erityisen mielenkiintoinen. Nuotit: bergamotti, labdanum, vanilja, jasmiini, olibanum-hartsi, santelipuu, myski, tupakanlehti, nahka, sahrami, sivetti.
- Jasmin Antique. Kaikille jasmiinista pitäville ehdoton kokeilu. Itse en halua jasmiiniparfyymiä (ja tämä on oikeastaan 'soliflore') mutta tämä on lajissaan huippu. Nuotit: jasmiini, myski, neilikka, vanilja.
- Vetifleur. Roguen uusin. Tämä meni ostoslistalle. Alku on aromaattinen ja ehkä hiukan maskuliininen, mutta kukkaisuus tulee vähitellen esiin. Vetifleur on melkeinpä raikas, vihreän aromaattinen muttei yhtään pistävä. Vetifleur on kuin Mitsoukon pikkuserkku: chypre-elementit ovat samankaltaisia mutta siinä, missä Mitsoukolla on persikka ja lämmin mausteinen pohjatuoksu, Vetifleurillä on aromaattisuus ja iiris jasmiinin kaverina. Nuotit: bergamotti, Jaavan vetiveri, jasmiini, iiris, tammensammal, meripihka, santelipuu.
Rogue toimittaa Eurooppaan Etsyn kautta, mutta kun kysyin asiasta suoraan Manuel Crossilta, hän neuvoi ostamaan Ecuacion natural-verkkokaupasta, koska postituskulut ovat edullisemmat.
^ tuo Rogue-postaus oli siis N50.
Monet ulkomaalaisilla sivuilla ovat epäilleet saaneensa Notinolta feikkejä. Itse olen tähän mennessä saanut luullakseni vain aitoja. Nyt olisin kiinnostunut yhdestä Niche-tuoksusta. En vain tiedä, uskaltaako Notinolta noita kalliimpia tuoksuja tilata.
Vierailija kirjoitti:
Monet ulkomaalaisilla sivuilla ovat epäilleet saaneensa Notinolta feikkejä. Itse olen tähän mennessä saanut luullakseni vain aitoja. Nyt olisin kiinnostunut yhdestä Niche-tuoksusta. En vain tiedä, uskaltaako Notinolta noita kalliimpia tuoksuja tilata.
No ainakin UK trustpilotin mukaan 80% asiakkaista on valinnut "excellent" kaupan arvioksi. En tiedä mihin arvioon viittaat, mutta on erilaisia paikkoja missä näitä arvioita on ja kannattaa myös "arvioida arvioijaa". Bisnes kun on kovaa ja on ihan oikeasti firmoja, jotka palkkaavat sekä feikkikehuja antavia tahoja (voivat olla halpistyöläisiä tai automatisoituja) ja myös feikkihaukkuja.
Black Phoenix Alchemy Lab
☆Belle Époque
Hurmaava käsintehty tuoksu.
Myös Shalimar on upea tuoksu.
En millään ole löytänyt tuoksua, mikä vastaisi mieleistäni. Joskus nuorempana käytin sitä Christina Aguileran hajuvettä, joka oli vähän sinne päin mitä haen, mutta siinäkin tuli jokin liian pistävä kukkainen tuoksu läpi, mistä en tykännyt.
Muglerin Alienissa on tuoksussa kiva 'taustasävy', mutta muuten sekin on liian pistävä, puuttuu sellainen tietty pehmeys mitä kaipaisin, plus hiukan vielä vaniljaista sekaan, niin olisi perfecto.
Kellään ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
En millään ole löytänyt tuoksua, mikä vastaisi mieleistäni. Joskus nuorempana käytin sitä Christina Aguileran hajuvettä, joka oli vähän sinne päin mitä haen, mutta siinäkin tuli jokin liian pistävä kukkainen tuoksu läpi, mistä en tykännyt.
Muglerin Alienissa on tuoksussa kiva 'taustasävy', mutta muuten sekin on liian pistävä, puuttuu sellainen tietty pehmeys mitä kaipaisin, plus hiukan vielä vaniljaista sekaan, niin olisi perfecto.
Kellään ehdotuksia?
Jos muuten pidät Alienista, niin nythän on ilmestynyt se pehmeän vaniljainen uusi versio Alien Goddess. Fragranticasta voi vaikka lukea arvosteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään ehdotuksia?
Jos muuten pidät Alienista, niin nythän on ilmestynyt se pehmeän vaniljainen uusi versio Alien Goddess. Fragranticasta voi vaikka lukea arvosteluja.
Tämä on ihan hirveää scheissea, geneerinen tusinatuoksu, ei mitään alkuperäisestä Alienista, lisäksi kesto huono. En voi suositella. Ennemmin kannattaa kokeilla Alien Fusionia, siinä esim. kanelia, pehmeämpi kuin alkuperäinen.
Paras tuoksu ikinä❤️