Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9641/19545 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arianalla näyttää olevan uusi tuoksu, God is a woman. Onko kellään tästä omaa kokemusta?

Vierailija
9642/19545 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vihjeestä 9667! Käyn kokeilemassa tuota Nomadea ja kerron mitä tykkäsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9643/19545 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtamassa tuoksua. Mitä suosittelette 50-vuotiaalle sinkkunaiselle, joka toimii johtotehtävissä, on urheilullinen, hyvin hoikka, pukeutuu urban street goes business -tyyliin.

Raskaista mausteisuutta tuoksuista tulee migreeni, ja tapaan paljon ihmisiä, jotka voivat olla tuoksuherkkiä. Sitruunaiset, freesit ja metsäiset tuoksut ok, mutta jokin persoonallinen twist pitäisi olla. Tuoksu saa olla kutsuva ja viettelevä, mutta ei missään nimessä päällekäyvä tyrkky.

Edellinen tuoksu Nina Riccin Les Delicies, jota ei enää valmisteta. Tuo tuoksu oli makea, mansikkainen, ja sopi edelliseen elämänvaiheeseen erinomaisesti. Nyt jotain muuta. Olisiko ehdotuksia?

Carolina Herrera Good girl

Vierailija
9644/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkan harkinnan jälkeen tilasin vähän näytteitä Notinosta ja MoodScentBarista.

Vierailija
9645/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuonna tuli erehdyttyä hyppäämään vintage-sudenkuopppaan. Nyt on sitten tullut hankittua muutama kymmentä pulloa eBaystä ympäri Eurooppaa. Kaikki ovat olleet täysiä ja lähes aina laatikoissaan, mikä ehkä selittää tuoksujen moitteettoman kunnon. Useat hankinnoistani ovat olleet suosikkituoksujani, joista minulla jo ennestään oli nykyversio. Mahdollisesti Fahrenheitia lukuun ottamatta alkuperäinen on aina osoittautunut paremmaksi kuin reformulaatio.

Entä mikä järki tässä sitten on ollut - turhaa snobbailuako, pakkomielteistä hamstraamista? No, siitähän ei valitettavasti pääse mihinkään, että EU:n uusin kosmetiikkalainsäädäntö on kieltänyt (ei siis enää ainoastaan rajoittanut) monien ainesosien käytön, viimeisimpinä esimerkkeinä valkohankajäkälä (oakmoss) ja lyral. EU ja IFRA ovat tehneet kaikkensa tuhotakseen parfyymitaiteen. Täytyy yrittää pelastaa, mitä pelastettavissa on, nyt kun vielä vintageja netissä pyörii. 

Vierailija
9646/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatko jo kaivella syksynäytteitä esille?

Sää ainakin viileni.

Vierailija
9647/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän paljon enemmän syys- ja talvituoksuista, joten palasin niiden käyttöön jo pari viikkoa sitten... En malta odottaa, että sää viilenee kunnolla ja syksyinen tunnelma laskeutuu!

Vierailija
9648/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä eka työviikko kesäloman jälkeen käytän Bright Crystal deodoranttia ja tuoksua. On sen verran pirtsakka ja iloinen, että antaa energiaa.

Vierailija
9649/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtamassa tuoksua. Mitä suosittelette 50-vuotiaalle sinkkunaiselle, joka toimii johtotehtävissä, on urheilullinen, hyvin hoikka, pukeutuu urban street goes business -tyyliin.

Raskaista mausteisuutta tuoksuista tulee migreeni, ja tapaan paljon ihmisiä, jotka voivat olla tuoksuherkkiä. Sitruunaiset, freesit ja metsäiset tuoksut ok, mutta jokin persoonallinen twist pitäisi olla. Tuoksu saa olla kutsuva ja viettelevä, mutta ei missään nimessä päällekäyvä tyrkky.

Edellinen tuoksu Nina Riccin Les Delicies, jota ei enää valmisteta. Tuo tuoksu oli makea, mansikkainen, ja sopi edelliseen elämänvaiheeseen erinomaisesti. Nyt jotain muuta. Olisiko ehdotuksia?

Oscar de la Renta Bella Essence - hyvin naisellinen, vadelma tuoksuu kauniisti siinä tai vaikka Bella Blanca, jos pidät raikkaista valkoisista kukista.

Vierailija
9650/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös Bossin Ma Vie-tuoksuja, ovat hienostuneita ja sopivat kaikkiin tilanteisiin.

Vierailija
9651/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te käytätte näitä tuoksulahjapakkausten kosteusvoiteita? Mä en uskalla laittaa niitä päiväksi,voimakkaan hajun takia. Siispä rasvaan iltaisin jalat niillä. Jaloista se haju ei nouse sängyssä liikaa omaankaan nenään.

Vierailija
9652/19545 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksua vaihtavalle viiskymppiselle: my way ainakin on mansikkainen 💕

Vierailija
9653/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän paljon enemmän syys- ja talvituoksuista, joten palasin niiden käyttöön jo pari viikkoa sitten... En malta odottaa, että sää viilenee kunnolla ja syksyinen tunnelma laskeutuu!

Luettele sun syystuoksuja jooko. Onko ne erilaisia kuin talvituoksut?

Miten syystuoksu eroaa kesätuoksusta?

Vierailija
9654/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olet tuo sama henkilö, jonka kommenttiin viittasit mutta vastaan silti:

Itselläni tulee syksymmällä tarve käyttää jotakin kesän raikkaita kukkais- tai aromaattisia tuoksuja makeampaa ja pehmeämpää.

Syystuoksujani töissä: Rihanna Nude, Avon Iris Fetish,  Ariana Grande Cloud.

Syystuoksujani kotona: Ariana Grande R.E.M., josta pidän todella paljon. Jo Malone Wild Bluebell, vaikka onkin kesäinen niin sopii myös syksyyn.

Vierailija
9655/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko parfyymifanit suositella jotain minulle sopivaa?

Olen 28-vuotias hieman boheemi vapaasielu, tykkään luonnollisuudesta, rentoudesta, aistillisuudesta ja yllätyksellisyydestä. Minulle mieluisia ovat kukkaiset, metsäiset, lämpimät ja unisex-tuoksut. Vesituoksut, synteettiset vibat, puhdistusainemaisuus ja toisaalta liian raskaat tuoksut eivät ole se oma juttu.

Kivaa jos joku osaisi neuvoa. Tykkään tuoksuista mutta tuntuu hankalalta lähteä etsimään omaansa laajasta tarjonnasta.

Vierailija
9656/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9657/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28-vuotias hieman boheemi vapaasielu, tykkään luonnollisuudesta, rentoudesta, aistillisuudesta ja yllätyksellisyydestä. Minulle mieluisia ovat kukkaiset, metsäiset, lämpimät ja unisex-tuoksut. Vesituoksut, synteettiset vibat, puhdistusainemaisuus ja toisaalta liian raskaat tuoksut eivät ole se oma juttu.

Kivaa jos joku osaisi neuvoa. Tykkään tuoksuista mutta tuntuu hankalalta lähteä etsimään omaansa laajasta tarjonnasta.

Joogaa pullossa eli Elizabeth Ardenin White Tea.

Vierailija
9658/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Syys- ja talvituoksut ovat itselläni aika lailla samaa luokkaa: paljon vaniljaa, tonkaa, mausteita, vähän runsaampia ja voimakkaampia luonteeltaan, sellaisia mukavan pehmeitä ja lämpimiä tuoksuja joihin tekisi mieli kietoutua kylmänä päivänä.

Keväällä ja kesäällä suosin yleensä jotain kevyttä, raikasta, ja vihreää että ei mene nuppi sekaisin helteellä tai pää pökerry liian voimakkaasta tuoksusta.

Toki kaikkia tuoksuja voi käyttää vuodenajasta riippumatta, raskaampia syystuoksujakin voi käyttää hyvin kesällä kunhan osaa annostella järkevästi.

Syys- ja talvisuosikkeja tällä hetkellä:

Gaultier: La Belle Le Parfum ja Scandal By Night

Mugler: Alien Essence Absolue

Guerlain: Vintage Samsara edp

Maison Margiela: Jazz Club ja Whispers in the Library

MFK: Oud Satin Mood (edp, en ole kokeillut vielä extrait-versiota)

Ormonde Jayne: Tolu

Frederic Malle: Musc Ravageur

Lancome: La Nuit Tresor A La Folie

Amouage: Lyric ja Memoir woman

Lalique: Encre Noir (sadepäivien suosikki)

Xerjoff: 1888

Vierailija
9659/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan, onko kukaan kokeillut Jimmy Boydin tuoksuja koskaan? Tai ne taitaa oikeastaan olla tuoksuvesiä eikä niinkään tuoksuja :) Tuoksuttelin jossakin luontaistuotekaupassa hetki sitten saatavilla olleita tuoksuja ja Jimmy Boydin Wild Roses teki vaikutuksen, vaikken kukkaisista tai varsinkaan ruusutuoksuista yleensä pidä ollenkaan. Hinta taisi olla 30€ joten ei tyyris sitten ollenkaan, vaikka hutiostokseksi osoittautuiskin. Jos omistatte kyseisen tuoksun, niin minkälaiseksi on osoittautunut? Pysyykö muutamia tunteja iholla vai haalistuuko radikaalisti päivän aikana pois?

Vierailija
9660/19545 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niche käy, testaisin ainakin nämä:

-Byredo: Gypsy Water (helppo ja kiva sitruuna-puinen-vanilja)

-Diptyque: Tam Dao (mukava santeli-seetri)

-Serge Lutens: Fille en Aiguilles (lämmin, metsäinen, pihkainen)

Sekä tämä, sillä vaikka on "synteettinen", ei tuoksu sellaiselta:

-Escentric Molecules: Molecule 01 (puinen, kevyt, jokaisella vähän omanlainen)