Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän paljon enemmän syys- ja talvituoksuista, joten palasin niiden käyttöön jo pari viikkoa sitten... En malta odottaa, että sää viilenee kunnolla ja syksyinen tunnelma laskeutuu!
Luettele sun syystuoksuja jooko. Onko ne erilaisia kuin talvituoksut?
Miten syystuoksu eroaa kesätuoksusta?Hei! Syys- ja talvituoksut ovat itselläni aika lailla samaa luokkaa: paljon vaniljaa, tonkaa, mausteita, vähän runsaampia ja voimakkaampia luonteeltaan, sellaisia mukavan pehmeitä ja lämpimiä tuoksuja joihin tekisi mieli kietoutua kylmänä päivänä.
Keväällä ja kesäällä suosin yleensä jotain kevyttä, raikasta, ja vihreää että ei mene nuppi sekaisin helteellä tai pää pökerry liian voimakkaasta tuoksusta.
Toki kaikkia tuoksuja voi käyttää vuodenajasta riippumatta, raskaampia syystuoksujakin voi käyttää hyvin kesällä kunhan osaa annostella järkevästi.
Syys- ja talvisuosikkeja tällä hetkellä:
Gaultier: La Belle Le Parfum ja Scandal By Night
Mugler: Alien Essence Absolue
Guerlain: Vintage Samsara edp
Maison Margiela: Jazz Club ja Whispers in the Library
MFK: Oud Satin Mood (edp, en ole kokeillut vielä extrait-versiota)
Ormonde Jayne: Tolu
Frederic Malle: Musc Ravageur
Lancome: La Nuit Tresor A La Folie
Amouage: Lyric ja Memoir woman
Lalique: Encre Noir (sadepäivien suosikki)
Xerjoff: 1888
Mistä olet napannut tuon Alien Essence Absoluen? Niin vaikea löytää 😭
Alien Essence Absolue löytyi tammikuussa 2020 Notinosta, mutta ei ole ollut saatavilla sen jälkeen valitettavasti.
Netissä on tullut paljon vastaan Body Shopin White Muskin ylistystä. Kävin kokeilemassa, ja pitkään iholla ollut White Muskin jälituoksu on kyllä hyvä. Mutta. Tuoreeltaan se myskisyys assosioituu itselläni mummoihin, varmaan jossain vanhempien naisten suosimassa tuoksussa ollut samoja elementtejä. Olisiko kellään tiedossa tuoksua, jossa olisi samaa pehmeää ja luonnollista myskisyyttä, jota jokin raikas ja nuorelle sopiva elementti leikkasi?
Saksan eBaystä tuli eilen Armanin Eau pour Homme vuodelta 2002. Käyttämätön pullo laatikoineen, tuoksunuotit erinomaisesti säilyneinä. Koska nykyinen IFRA-kastroitu versio kun vain kalpea muisto entisestä, päätin turvautua vanhempaan versioon.
Vierailija kirjoitti:
Netissä on tullut paljon vastaan Body Shopin White Muskin ylistystä. Kävin kokeilemassa, ja pitkään iholla ollut White Muskin jälituoksu on kyllä hyvä. Mutta. Tuoreeltaan se myskisyys assosioituu itselläni mummoihin, varmaan jossain vanhempien naisten suosimassa tuoksussa ollut samoja elementtejä. Olisiko kellään tiedossa tuoksua, jossa olisi samaa pehmeää ja luonnollista myskisyyttä, jota jokin raikas ja nuorelle sopiva elementti leikkasi?
Pystytkö tilaamaan näytteitä? Ota listalle esim. Parle Moi de Parfumin Milky Musk ja Inition Musk Therapy. Molemmat moderneja, kevyitä myskejä, joita tekee mieli vaan jäädä nuuhkimaan ranteesta :) Enemmän sellaisia ihotuoksuja, joita tarvitsee haistella läheltä, varsinkin Milky Musk, eivät mitään äänekkäitä.
Tavaratalosta kävisin nuuhkimassa läpi varmaankin Narciso Rodriguezit ja Diorin Pure Poisonin (joskaan sen nykyversiota en tunne, mutta aiemmin se iski tällaiseen valkomyskin ystävään, vaikka onhan siinä paljon muutakin)
Minulla on ollut näyte tuoksusta Fracas ja se on uskomattoman riittoisaa tavaraa... on nimittäin hyvin vahva tuberoosa-/valkoiset kukat-tuoksu.
Tänään otin näytteen ns. "poiskulutukseen" ja suihkautin sitä kolme suihkausta alavartaloon, paljaalle iholle. Sen jälkeen puin vaatteet, jotta ne vähän vaimentaisivat tuoksua eikä se tuntuisi niin tyrmäävältä. Toimi ihan hyvin, sillä haistan tuoksun, mutta säästyin päänsäryltä.
Olin ulkona noin 40 minuuttia. Kun palasin takaisin pieneen 47 m2 asuntooni, niin heti ovella vastaan tuli Fracas!
Suihkutin ne suihkaukset makuuhuoneessani. Tuoksua varmaankin leijaili lattialle tai vain jäi ilmaan, en tiedä, mutta on potenttia tavaraa kerrassaan!
Tässä on valkohankajäkälääkin, liekö silläkin osansa siihen, että tuntuu hurjan tymäkältä.
Tämä Robert Piguetin Fracas siis kyseessä:
https://www.fragrantica.com/perfume/Robert-Piguet/Fracas-2299.html
Vierailija kirjoitti:
Oi kiitos paljon! Kaikki ovat minulle vieraita, mutta kiinnostaa kyllä kokeilla. Oma vakiotuoksuni on bergamottia, omenankukkaa, jasmiinia ja santelipuuta, joten ainakin tuo Byredo kuulostaa siltä että kävisi makuuni.
Kiva että mahdollisesti osui! Ja kuulostaapa hyvältä tuo vakiotuoksusi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö tilaamaan näytteitä? Ota listalle esim. Parle Moi de Parfumin Milky Musk ja Inition Musk Therapy. Molemmat moderneja, kevyitä myskejä, joita tekee mieli vaan jäädä nuuhkimaan ranteesta :) Enemmän sellaisia ihotuoksuja, joita tarvitsee haistella läheltä, varsinkin Milky Musk, eivät mitään äänekkäitä.
Tavaratalosta kävisin nuuhkimassa läpi varmaankin Narciso Rodriguezit ja Diorin Pure Poisonin (joskaan sen nykyversiota en tunne, mutta aiemmin se iski tällaiseen valkomyskin ystävään, vaikka onhan siinä paljon muutakin)
Kiitos valtavasti. Tämä on ihana ketju ❤️
Saakohan See by Chloe tuoksua enää mistään onko kukaan bongannut? Ostin laivalta ehkä joskus 2015 ja tykkäsin kovasti, oli sellainen helppo mutta kuitenkin aika omaperäinen tuoksu arkikäyttöön. Puteli tyhjeni ajat sitten ja nettikaupoissakin poistunut valikoimista.
Tykkään kyllä perus Chloestakin kovasti, ehkä satsaan siihen jos tämä vanha suosikki on hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Alien Essence Absolue löytyi tammikuussa 2020 Notinosta, mutta ei ole ollut saatavilla sen jälkeen valitettavasti.
Okei, kiitos vastauksesta! Siellä sitä aikanaan itsekin näin ja ajattelin että ostan joskus, mutta sitten se yhtäkkiä katosi totaalisesti joka paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut näyte tuoksusta Fracas ja se on uskomattoman riittoisaa tavaraa... on nimittäin hyvin vahva tuberoosa-/valkoiset kukat-tuoksu.
Tänään otin näytteen ns. "poiskulutukseen" ja suihkautin sitä kolme suihkausta alavartaloon, paljaalle iholle. Sen jälkeen puin vaatteet, jotta ne vähän vaimentaisivat tuoksua eikä se tuntuisi niin tyrmäävältä. Toimi ihan hyvin, sillä haistan tuoksun, mutta säästyin päänsäryltä.
Olin ulkona noin 40 minuuttia. Kun palasin takaisin pieneen 47 m2 asuntooni, niin heti ovella vastaan tuli Fracas!
Piguet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piguet?
Ah, tossa sä yllä sen sanoitkin.
Tilasin Piguetin Futurin. Se oli mulla niin kauhea, että menetin kiinnostuksen koko sarjaan.
Jospa kumminkin antaisi toisen tilaisuuden.
Sen Futurin olisi vaan nuottien perusteella olla hyvä.
Onpa ihana ketju!
En ole koko ketjua vielä lukenut, vaan pikkuhiljaa ajan kanssa.
Tuoksut ovat minullekin tärkeitä, ja onkin kiva huomata, että on paljon muita samanhenkisiä, eivätkä kaikki ole niin "tuoksuvastaisia".
Tällä hetkellä minua kiinnostaa erittäin paljon Jo Malonen tuoksut, mutta ongelmana onkin, että testaamaan ei pääse lähimainkaan mihinkään kauppaan, enkä testereitäkään löydä mistään Suomesta.
Ebayn setitkin näyttäisivät tulevan Usasta hirmuisilla postikuluilla.
Joten osaako kukaan vinkata ulkomailta (eu)nettikauppaa, josta saa Malonen testerisettejä tai matkakokoisia pikkupulloja? Sokkona kun ei oikein viitsisi isoja pulloja tilata.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana ketju!
En ole koko ketjua vielä lukenut, vaan pikkuhiljaa ajan kanssa.
Tuoksut ovat minullekin tärkeitä, ja onkin kiva huomata, että on paljon muita samanhenkisiä, eivätkä kaikki ole niin "tuoksuvastaisia".Tällä hetkellä minua kiinnostaa erittäin paljon Jo Malonen tuoksut, mutta ongelmana onkin, että testaamaan ei pääse lähimainkaan mihinkään kauppaan, enkä testereitäkään löydä mistään Suomesta.
Ebayn setitkin näyttäisivät tulevan Usasta hirmuisilla postikuluilla.Joten osaako kukaan vinkata ulkomailta (eu)nettikauppaa, josta saa Malonen testerisettejä tai matkakokoisia pikkupulloja? Sokkona kun ei oikein viitsisi isoja pulloja tilata.
Mennen tuoksua ainakin saa tilattua ihan Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kiitos paljon! Kaikki ovat minulle vieraita, mutta kiinnostaa kyllä kokeilla. Oma vakiotuoksuni on bergamottia, omenankukkaa, jasmiinia ja santelipuuta, joten ainakin tuo Byredo kuulostaa siltä että kävisi makuuni.
Kiva että mahdollisesti osui! Ja kuulostaapa hyvältä tuo vakiotuoksusi myös.
Toi Byredo, on hei huikee tuoksu
Onko kellään kokemuksia Maison Margielan Coffee Breakista tai Ariana Granden REMistä? Iskenyt jokin laventelivimma ja pohdiskelen tässä että tilaisinko sokkona...
Mistä kaupasta saisi Maison Margielan tuoksunäytteitä tai testerikokoelman?