Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaupasta saisi Maison Margielan tuoksunäytteitä tai testerikokoelman?
Täältä ainakin. Lämpimät suositukset boksille!
https://www.parfumdreams.fi/Maison-Margiela/Miesten-tuoksut/Replica/Mem…
Onpa noi jotkut discoveryboxit notinolla halpoja. Harmi vaan ettei omista suosikkitaloista.
Nyt kyllä Aromat ylitti itsensä.
Maksu oli noteerattu toissapäivänä, niin paketti odottaa jo noutoa ärrällä.
Kahdessa päivässä tuli perille! 😮
Alkaa tuntua siltä, että raikkaita sitrustuoksuja voi alkaa siirrellä loitomma ja tutkia mitä syksyisämpiä olikaan varastossa.
Niin se säätila muuttui yks kaks.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia Maison Margielan Coffee Breakista tai Ariana Granden REMistä? Iskenyt jokin laventelivimma ja pohdiskelen tässä että tilaisinko sokkona...
Olen testannut Coffee Breakin mutta ostin REM:n, josta pidän todella paljon. Coffee Break oli ehkä liian 'tumma' tuoksu makuuni, miten sen kuvailisin.. REM:ssa on enemmän vivahteita mielestäni, siinä on laventelia ja suolaa, marengin tapaista makeutta..
R.E.M. on mulla kotoilutuoksu. Se oli rakkautta ensi nuuhkaisulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia Maison Margielan Coffee Breakista tai Ariana Granden REMistä? Iskenyt jokin laventelivimma ja pohdiskelen tässä että tilaisinko sokkona...
Olen testannut Coffee Breakin mutta ostin REM:n, josta pidän todella paljon. Coffee Break oli ehkä liian 'tumma' tuoksu makuuni, miten sen kuvailisin.. REM:ssa on enemmän vivahteita mielestäni, siinä on laventelia ja suolaa, marengin tapaista makeutta..
R.E.M. on mulla kotoilutuoksu. Se oli rakkautta ensi nuuhkaisulla!
Kiitos vastauksesta! Pistin jo REMin tilaukseen, toivottavasti tulee pian sillä se kuulostaa erittäin lupaavalta. Toivottavasti toimii ihollani, Cloudin jouduin pistämään myyntiin sillä se ei kestänyt ihollani ollenkaan enkä edes havainnut koko tuoksua vaikka miten suihkuttelin.
Coffee Breakia hieman vielä himoitsen, tummat tuoksut ovat erityisesti mieleeni nimittäin, ja onhan tuo syksykin jo hyvällä vauhdilla tuloillaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko parfyymifanit suositella jotain minulle sopivaa?
Olen 28-vuotias hieman boheemi vapaasielu, tykkään luonnollisuudesta, rentoudesta, aistillisuudesta ja yllätyksellisyydestä. Minulle mieluisia ovat kukkaiset, metsäiset, lämpimät ja unisex-tuoksut. Vesituoksut, synteettiset vibat, puhdistusainemaisuus ja toisaalta liian raskaat tuoksut eivät ole se oma juttu.
Kivaa jos joku osaisi neuvoa. Tykkään tuoksuista mutta tuntuu hankalalta lähteä etsimään omaansa laajasta tarjonnasta.
Joogaa pullossa eli Elizabeth Ardenin White Tea.
White Teahan on yllättävän samanlainen kuin Calvin Kleinin One. Puhdas ja raikas unisex mutta ei seksitön, vaan pieni aistillisuus mukana.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana ketju!
En ole koko ketjua vielä lukenut, vaan pikkuhiljaa ajan kanssa.
Tuoksut ovat minullekin tärkeitä, ja onkin kiva huomata, että on paljon muita samanhenkisiä, eivätkä kaikki ole niin "tuoksuvastaisia".Tällä hetkellä minua kiinnostaa erittäin paljon Jo Malonen tuoksut, mutta ongelmana onkin, että testaamaan ei pääse lähimainkaan mihinkään kauppaan, enkä testereitäkään löydä mistään Suomesta.
Ebayn setitkin näyttäisivät tulevan Usasta hirmuisilla postikuluilla.Joten osaako kukaan vinkata ulkomailta (eu)nettikauppaa, josta saa Malonen testerisettejä tai matkakokoisia pikkupulloja? Sokkona kun ei oikein viitsisi isoja pulloja tilata.
Harmi, ettet pääse testaamaan Tampereelle, Turkuun tai Helsinkiin. Jo Malonea saa varmaan muualtakin Suomesta. Malonella on omat faninsa, mutta itse en ymmärrä tai ole vielä päässyt sisään näiden tuoksujen ihanuuteen. Ne tuntuvat aika viattomilta ja laimeilta, sellaisilta lempeiltä luontotuoksuilta, ei oikeasti sävelletyiltä tuoksusinfonioilta. Mutta hyvät testausmahdollisuudet on niissä tavarataloissa, joissa Malonea on, ja kullekin tuoksulle on omat nimikkolappunsa, niin ei tarvitse itse kirjoitella mitä missäkin on. Malone ei ehkä ole niin erikoinen, että sitä kannattaisi ulkomailta sokkona tilata, kun sitä saa Suomestakin. Joku kaupungeissa kävijä voisi vaikka tuoda sinulle testerilaput, kyllä Malonet kuitenkin sen verran säilyy.
Mitäs pitäisitte seksikkäinpänä tuoksuna? Mikä olisi suosituksenne deitti-iltaan, josta olisi tarkoitus päätyä sänkykamarin puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pitäisitte seksikkäinpänä tuoksuna? Mikä olisi suosituksenne deitti-iltaan, josta olisi tarkoitus päätyä sänkykamarin puolelle?
Muutama:
- Montale: Chocolate Greedy
- Annick Goutal: Ambre Fetiche
- MFK: Baccarat Rouge
- Tom Ford: Lost Cherry
- Liquides Imaginaires: Bloody Wood
- Zoologist: Beaver
- Histories de Parfums: 1889 Moulin Rouge
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana ketju!
En ole koko ketjua vielä lukenut, vaan pikkuhiljaa ajan kanssa.
Tuoksut ovat minullekin tärkeitä, ja onkin kiva huomata, että on paljon muita samanhenkisiä, eivätkä kaikki ole niin "tuoksuvastaisia".Tällä hetkellä minua kiinnostaa erittäin paljon Jo Malonen tuoksut, mutta ongelmana onkin, että testaamaan ei pääse lähimainkaan mihinkään kauppaan, enkä testereitäkään löydä mistään Suomesta.
Ebayn setitkin näyttäisivät tulevan Usasta hirmuisilla postikuluilla.Joten osaako kukaan vinkata ulkomailta (eu)nettikauppaa, josta saa Malonen testerisettejä tai matkakokoisia pikkupulloja? Sokkona kun ei oikein viitsisi isoja pulloja tilata.
Harmi, ettet pääse testaamaan Tampereelle, Turkuun tai Helsinkiin. Jo Malonea saa varmaan muualtakin Suomesta. Malonella on omat faninsa, mutta itse en ymmärrä tai ole vielä päässyt sisään näiden tuoksujen ihanuuteen. Ne tuntuvat aika viattomilta ja laimeilta, sellaisilta lempeiltä luontotuoksuilta, ei oikeasti sävelletyiltä tuoksusinfonioilta. Mutta hyvät testausmahdollisuudet on niissä tavarataloissa, joissa Malonea on, ja kullekin tuoksulle on omat nimikkolappunsa, niin ei tarvitse itse kirjoitella mitä missäkin on. Malone ei ehkä ole niin erikoinen, että sitä kannattaisi ulkomailta sokkona tilata, kun sitä saa Suomestakin. Joku kaupungeissa kävijä voisi vaikka tuoda sinulle testerilaput, kyllä Malonet kuitenkin sen verran säilyy.
Ikävä kyllä Turussa Jo Maloneja ei myydä Wiklundilla (Sokos) ja Stockmannillakin vain joskus joulun aikaan pop up -ständeissä. Jos ei tilanne Stockan osalta ole sitten muuttunut kolmessa viikossa. Sen verran on aikaa siitä, kun viimeksi siellä kävin.
Vierailija kirjoitti:
Versacen Crystal Noir toimii. Samoin klassikoista Poison.
Vierailija kirjoitti:
Mua on nuuskittu himokkaasti ainakin, kun Tresoria, Cliniquen Aromatics Elixiriä tai ihan mitä vain vaniljaa päällä...
Tosin se hinku pikkupöksyihin on voinut olla jo valmiiksi - ja tuoksukin on siinä sivussa kiihottanut.
Yleisesti kai kuitenkin joku hiukan röyhkeä ja lämmin tuoksu kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän tässä päätellä, onko mun Coffee Break -näyte väljähtänyt, vai kuuluiko siihen aiemminkin tämä, että kahvi vivahtaa enemmän kahvilikööriin, eli vähän alkoholin puolelle. Ehkä tämä mun ei tosiaan ole enää aivan freesi :D Mutta ihan miellyttävä tuoksu. Jos tykkää Black Opium -tyylisestä kahvinuotista (ja laventelista tietenkin), niin luultavasti myös tästä. Laventeleista ykkössuosikkini on kuitenkin Maison Lancomen Lavandes Trianon, joten jos sitä pääsee haistelemaan niin suosittelen kokeilemaan, se on addiktoiva.
Laventelin ystävälle kokeilemisen arvoinen on myös Histoires de Parfumsin 1725 Casanova. Nimestään huolimatta täysin unisex, ehkä enemmänkin, sillä laventelituoksuille tyypillinen barbeshop-vaihe on hyvin lyhyt. Muut selkeät nuotit tähtianis, lakritsi, vanilja. Eii lainkaan viaton, mutta kuten esikuvansakin, viettelee pehmeästi, ei päällekäyvästi. Kesto 10+ h yhdellä varovaisella suihkaisulla, kuten monella muullakin HdP:llä.
Vierailija kirjoitti:
Avon Imari Corset
Lancome Tresor La Nuit
Juicy Couture Viva la Juicy Gold Couture
YSL Black Opium
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Piguetin Futurin. Se oli mulla niin kauhea, että menetin kiinnostuksen koko sarjaan.
Jospa kumminkin antaisi toisen tilaisuuden.
Sen Futurin olisi vaan nuottien perusteella olla hyvä.
Kyllä tuo Fracas oli sen verran vahva ja epäsopiva (minulle), että en oikein usko, että minulle tuosta sarjasta löytyisi suosikkia.
Suurta mielenkiintoa ei ole Pigutteihin enää, mutta ehkä silti jossain vaiheessa voisin joko uteliaisuuttani tai vaihtelunhaluisuuttani testailla vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on nuuskittu himokkaasti ainakin, kun Tresoria, Cliniquen Aromatics Elixiriä tai ihan mitä vain vaniljaa päällä...
Tosin se hinku pikkupöksyihin on voinut olla jo valmiiksi - ja tuoksukin on siinä sivussa kiihottanut.
Yleisesti kai kuitenkin joku hiukan röyhkeä ja lämmin tuoksu kuitenkin...
Vanilja on tutkimusten mukaan miesten nenään (ainakin heteromiesten) seksikkäin tai haluttavin tuoksu. Ja taisi se naistenkin listan kärkipäässä olla. Joku tutkija arveli, että se johtuu siitä että äidinmaidossa on pieni vaniljainen aromi -> liskoaivot yhdistävät vaniljan tuoksun lämpöön, turvallisuuteen ja mielihyvään.
Itselläni tänään Lidlin legendaarista Hugo Boss "Orange" -kopiota, eli "Suddenly Diamonds"'ia päällä. Miellyttävä kesätuoksu.
En oo ketjua lukenu, mutta itse en pääse irti lancomen la vie est bellestä. Yritän aina tuokutella uutuuksia, mutta aina palaan tuohon vanhaan tuttuun ja turvalliseen🤗😄