Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9581/19545 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kylläpä on vaikea löytää itselle sopivia tuoksuja. Mikähän siinä on, että todella monet tuoksut tuoksuvat ihollani samankaltaiselta epämiellyttävältä sekamelskalta, joka aiheuttaa päänsäryn. Näitä tuoksuja on mm. Viktor&Rolf Bonbon & Flowerbomb, Hugo Boss Alive, Britney Spears Fantasy (Midnight Fantasy sen sijaan oli aivan ihana!) & Carolina Herrera Good Girl (tähän hätään en muista muita, mutta lista on pitkä). Olen testannut ennakkoluulottomasti tuoksuja laidasta laitaan, mutta todella harva tuoksu on ollut mieleeni. 

Kokeilin Ariana Granden Cloudia, ja tavallaan tykkäsin siitä, mutta jotain siitä uupui. Olisin kaivannut siihen hieman marjaisuutta tms. "piristävää". No sitten testasin Burberryn Her tuoksua, ja tässä tuoksussa oli juuri sitä, mitä jäin Cloudilta kaipaamaan! Aivan ihana pehmeä lämpimän marjaisa tuoksu. Olin yllättänyt, että tämä tuoksu oli saanut aika paljon ikäviä kommentteja Fragranticassa.  Samalla kokeilin myös Burberryn Her Intense tuoksua, mutta tästä en taas pitänyt ollenkaan. Monet tuoksut ovat olleet aluksi hurmaavia, mutta käytön myötä alkaneet ällöttää joten epäröin vielä hieman tuota Herin ostamista. Mietin, että onko se sittenkin sellainen tuoksu, joka pidemmän päälle voisi alkaa tympiä. Ehkä täytyy vain testata.

Testasin myös Armanin My Way:ta. Tästä haistoin pelkän miedon metsämansikan. Tuoksu oli sinänsä ihan miellyttävä, mutta olisin odottanut jotain muutakin. Tuli mieleen jokin lapsille tarkoitettu hiusten hoitosuihke tms. Kiva, mutta en kuitenkaan tällaista tuoksua itselleni ostaisi. 

Huh, tulipas sekava parfyymiavautuminen :D Piti päästä purkamaan viime päivien ajatuksia. 

Vierailija
9582/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino toimitti luvatussa viikossa näytteet ja ensimmäinen kokeilu Nasomatton Narcotic Venusta oli pyyhkäistä jalat alta! Käsittämätön tuoksu. Suihkautin 3(!) kertaa ja heti tajusin että siinä oli ainakin yksi liikaa, joten ensimmäinen 2 tuntia olin narkoottisessa pilvessä…. Mutta kun aika kului, voi taivas mikä tuoksu! Kuulas, naisellinen, heleä, rohkea, seksikäs, aistillinen ja huumaava samaan aikaan. Suihkautin ranteisiin eilen n 17 aikoihin ja tuoksuu vieläkin hennosti. Tämä menee ehdottomasti hankintaan.

Saako kysyä, miksi tätä on alapeukutettu? Anteeksi, mutta eikö tuo tuoksu ole teistä hyvä? Vai onko kyse nichetuoksun periaatteellisesta dissaamisesta? Kiitos jos vastaatte.

Eikö ole sinun mielestäsi mahdollista, että tuosta tuoksusta ei joku pidä? Hyvinhän tuo oli saanut yläpeukkuja.

Tietysti on mahdollista. Mutta kun kysyin, oli alapeukkuja enemmän kuin yläpeukkuja, siksi kysyin, että mistä on kyse, tuoksusta itsestään vai jostain muusta. Sittemmin noitten peukkujen suhde on muuttunut. Aika epätavallista kuitenkin että jonkun tuoksulöytö kerää monta alapeukkua jos viesti ei ole selvä trollaus. Siksi kysyin, että mitä en tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9583/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni valitusvirsi:

Olen nuuhkutellut Lancomen Miraclea aina joskus kaupassa. Luottotuoksuni on vuosia ollut Diorin Forever and ever. Joku sanoi, että Miracle muistuttaa sitä. Minun ihollani tuo Miracle rupesi kuitenkin tuoksumaan hieman joltain ... vanhalta, sellaiselta epämääräiseltä sekamelskalta mikä voisi tulla jossain entisajan Stockkan hississä vastaan. Pullon suusta ja ilmaan suihkautettuna se tuoksuu ihan hyvältä, mutta ihollani se muuttui ... noh ... eltaantuneeksi.

Oletteko käyttäneet Armanin Si-tuoksua? Kokeilin sitä ja vaikutti ihan suht tavalliselta, hyvältä. Mutta se kesto! Tunnin ehkä? Mikä harmi! Minulla oli joskus se punainen Si ja senkin kesto oli vähän niin ja näin, mutta tämä tavallinen Si ei kestä sitäkään vähää. Kannatteko te näitä kestämättömiä tuoksuja käyttävät aina mukananne hajuvesipulloa ja lisäilette päivän mittaan? Tiedän toki, että oma nenä tottuu, mutta olen niin pitkän linjan hajuvesikäyttäjä, että osaan ihan kysyä mielipidettä toisiltakin henkilöiltä ja tiedän, että tuoksu todella on haihtunut, eikä vain oma nenäni tottunut.

Vierailija
9584/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni valitusvirsi:

Olen nuuhkutellut Lancomen Miraclea aina joskus kaupassa. Luottotuoksuni on vuosia ollut Diorin Forever and ever. Joku sanoi, että Miracle muistuttaa sitä. Minun ihollani tuo Miracle rupesi kuitenkin tuoksumaan hieman joltain ... vanhalta, sellaiselta epämääräiseltä sekamelskalta mikä voisi tulla jossain entisajan Stockkan hississä vastaan. Pullon suusta ja ilmaan suihkautettuna se tuoksuu ihan hyvältä, mutta ihollani se muuttui ... noh ... eltaantuneeksi.

Oletteko käyttäneet Armanin Si-tuoksua? Kokeilin sitä ja vaikutti ihan suht tavalliselta, hyvältä. Mutta se kesto! Tunnin ehkä? Mikä harmi! Minulla oli joskus se punainen Si ja senkin kesto oli vähän niin ja näin, mutta tämä tavallinen Si ei kestä sitäkään vähää. Kannatteko te näitä kestämättömiä tuoksuja käyttävät aina mukananne hajuvesipulloa ja lisäilette päivän mittaan? Tiedän toki, että oma nenä tottuu, mutta olen niin pitkän linjan hajuvesikäyttäjä, että osaan ihan kysyä mielipidettä toisiltakin henkilöiltä ja tiedän, että tuoksu todella on haihtunut, eikä vain oma nenäni tottunut.

Joo, en käytä aikaani enkä rahaani tuoksuihin, jotka eivät kestä. Oma nenäsi kyllä huomaa jos tuoksu ”katoaa” eli haihtuu. Kokeile Si intense versiota, jos pidät alkuperäisestä, mutta keston kanssa on ongelmaa. Si intense on arvioitu ainakin fragranticassa hyvin pitkäkestoiseksi tuoksuksi.

Vierailija
9585/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino toimitti luvatussa viikossa näytteet ja ensimmäinen kokeilu Nasomatton Narcotic Venusta oli pyyhkäistä jalat alta! Käsittämätön tuoksu. Suihkautin 3(!) kertaa ja heti tajusin että siinä oli ainakin yksi liikaa, joten ensimmäinen 2 tuntia olin narkoottisessa pilvessä…. Mutta kun aika kului, voi taivas mikä tuoksu! Kuulas, naisellinen, heleä, rohkea, seksikäs, aistillinen ja huumaava samaan aikaan. Suihkautin ranteisiin eilen n 17 aikoihin ja tuoksuu vieläkin hennosti. Tämä menee ehdottomasti hankintaan.

Saako kysyä, miksi tätä on alapeukutettu? Anteeksi, mutta eikö tuo tuoksu ole teistä hyvä? Vai onko kyse nichetuoksun periaatteellisesta dissaamisesta? Kiitos jos vastaatte.

En tiedä, mutta täällä on välillä näitä ”tuoksuyliherkkiä” vierailemassa ja alapeukuttelemassa kaikkia viestejä. Luulen, että kaikki alapeukuttajat tuskin ovat edes haistelleet tuota Nasomatton tuoksua ikinä. On sen verran hankalasti saatavilla ( ei myydä Suomessa).

Vierailija
9586/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, kylläpä on vaikea löytää itselle sopivia tuoksuja. Mikähän siinä on, että todella monet tuoksut tuoksuvat ihollani samankaltaiselta epämiellyttävältä sekamelskalta, joka aiheuttaa päänsäryn. Näitä tuoksuja on mm. Viktor&Rolf Bonbon & Flowerbomb, Hugo Boss Alive, Britney Spears Fantasy (Midnight Fantasy sen sijaan oli aivan ihana!) & Carolina Herrera Good Girl (tähän hätään en muista muita, mutta lista on pitkä). Olen testannut ennakkoluulottomasti tuoksuja laidasta laitaan, mutta todella harva tuoksu on ollut mieleeni. 

Kokeilin Ariana Granden Cloudia, ja tavallaan tykkäsin siitä, mutta jotain siitä uupui. Olisin kaivannut siihen hieman marjaisuutta tms. "piristävää". No sitten testasin Burberryn Her tuoksua, ja tässä tuoksussa oli juuri sitä, mitä jäin Cloudilta kaipaamaan! Aivan ihana pehmeä lämpimän marjaisa tuoksu. Olin yllättänyt, että tämä tuoksu oli saanut aika paljon ikäviä kommentteja Fragranticassa.  Samalla kokeilin myös Burberryn Her Intense tuoksua, mutta tästä en taas pitänyt ollenkaan. Monet tuoksut ovat olleet aluksi hurmaavia, mutta käytön myötä alkaneet ällöttää joten epäröin vielä hieman tuota Herin ostamista. Mietin, että onko se sittenkin sellainen tuoksu, joka pidemmän päälle voisi alkaa tympiä. Ehkä täytyy vain testata.

Testasin myös Armanin My Way:ta. Tästä haistoin pelkän miedon metsämansikan. Tuoksu oli sinänsä ihan miellyttävä, mutta olisin odottanut jotain muutakin. Tuli mieleen jokin lapsille tarkoitettu hiusten hoitosuihke tms. Kiva, mutta en kuitenkaan tällaista tuoksua itselleni ostaisi. 

Huh, tulipas sekava parfyymiavautuminen :D Piti päästä purkamaan viime päivien ajatuksia. 

Voithan ostaa pikkupullon Burberry Heriä vaikka jostain tarjouksesta tms. ja kokeilla miten käy. Jos ei toimikaan sinulla, taloudellinen menetys ei ole valtava ja pikkupullon voit vaikka lahjoittaa eteenpäin, mutta jos löydätkin siitä sen oman tuoksusi, olet päässyt päämäärääsi. Eikö? :)

Vierailija
9587/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montana ; raidallinen kierrepullo tummansinistä lasia

Vierailija
9588/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin eilen Notinossa ostoskoriin haluamani tuoksun, jonka hinta oli 42 €. Nyt hinta onkin 38 €, eikä kyseessä näytä olevan mikään tarjous. Onneksi en vielä eilen tilannut. Aika erikoisesti nuo hinnat kyllä vaihtelee.

Vierailija
9589/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäsin eilen Notinossa ostoskoriin haluamani tuoksun, jonka hinta oli 42 €. Nyt hinta onkin 38 €, eikä kyseessä näytä olevan mikään tarjous. Onneksi en vielä eilen tilannut. Aika erikoisesti nuo hinnat kyllä vaihtelee.

Joo. Ostin kuukausi sitten Oscar de la Rentan Bella rosan 100 ml hintaan 24 e, nyt se on 41,50. Eikä tuokaan ollut tarjous, sattumalta vain huomasin, että onpa edullista.

Vierailija
9590/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino toimitti luvatussa viikossa näytteet ja ensimmäinen kokeilu Nasomatton Narcotic Venusta oli pyyhkäistä jalat alta! Käsittämätön tuoksu. Suihkautin 3(!) kertaa ja heti tajusin että siinä oli ainakin yksi liikaa, joten ensimmäinen 2 tuntia olin narkoottisessa pilvessä…. Mutta kun aika kului, voi taivas mikä tuoksu! Kuulas, naisellinen, heleä, rohkea, seksikäs, aistillinen ja huumaava samaan aikaan. Suihkautin ranteisiin eilen n 17 aikoihin ja tuoksuu vieläkin hennosti. Tämä menee ehdottomasti hankintaan.

En tiedä, enkä alapeukuttanut, mutta tulin vain sanomaan että minustakin Narcotic Venus on hieno tuoksu. Minulla on näyte mukana lomalla ja ajattelin laittaa sitä johonkin iltatilaisuuteen. NV oli minusta  juuri sellainen kuin olin odottanut Carnal Flowerin olevan. N50

Vierailija
9591/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nämä 481 sivua parin viikon sisällä, ja nyt on jotenkin tyhjä olo :D Parfyymien maailma on vienyt mennessään ja parhaillaankin odottelen kolmea eri tilausta.. No, voisi kai sitä rahansa huonomminkin käyttää!

Vierailija
9592/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tilasin Nordic Feelin alesta, Versace Dylan Blue ja Oscar de la Renta Bella Essence, jonka kaupanpäällisenä tuli vielä kaunis valkoinen Oscarin meikkipussi. Molemmat tuoksut aivan ihania, kauniit pullot. 

Vierailija
9593/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin 16.7 Hobby Hallista parfyymeja ja 17.7 tuli viesti että paketti on lähtenyt matkaan, sekä seurantakoodi. Postin lähetysseuranta kuitenkin ilmoittaa ettei ole vielä saanut pakettia toimitettavaksi.

Kauan teillä muilla on kestänyt Hobby Hallin kanssa paketin saapuminen?

Nehän lupaa 2-5 arkipäivää. Yleensä menee kolme tai neljä päivää saapua tänne Keski-Suomeen.

Tilasin viime talvena 2 kertaa Hobby Hallista ja tilaus toimi moitteettomasti. (Enkä ole HH:n agentti)! Kesti lähes 2 viikkoa per toimitus, osalla tuoksuista luvattu aika taisi olla 3-5pvää, toisilla taas 14 päivää ja koska tilauksessani oli molempia kesti toimitus tietenkin sen pidemmän ajan. Harmi vaan jos alkavat sotkea siellä numeroita ja yhteystiedot ovat puutteelliset. Potuttaa tuollainen töppöily todella.

Vierailija
9594/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni valitusvirsi:

Oon tietoisesti tuoksutellut Miraclea vuosia-vuosia sitten - mutta muistan, että ajatukseni siitä oli jotakuinkin, et ihan kiva tuoksu johonkin halppis-kosmetiikkasarjaan.

En tiedä olisiko mielipide enää sama. Älkää siis pahastuko te, jotka siitä pidätte.

Vierailija
9595/19545 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon valikoimissa ei juuri kiinnostavia

uutuuksia näy.

Ainut huomattava muutos on hinta: jotkut 2ml.n näytteet maksaa peräti 15€.

Vierailija
9596/19545 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän diagnoosi on ihmisellä joka ostelee järjettömästi hajuvesipulloja?

Niitä on kymmenittäin pakkauksissaan kaappiin tungettuina. Omistaja ei edes muista mitä kaikkea hänellä on.

Sitten kun rahat on loppu, hän myy hajuvesiään, kun saisi edes puolet ostohinnasta. Ja tietysti heti kun rahaa taas on, ostetaan lisää hajuvesipulloja.

Hän ei itse näe käytöksessään mitään outoa. Ei, vaan hermostuu, jos sanoo että alkaa huolestua.

Kyseessä on sisareni, jos se kiinnostaa.

Ei hän muuhun tuhlaa, kaikki rahat menevät nyt näköjään hajuvesiin. Muuhun ei ole varaa. Valittelee rahapulaansa koko ajan.

Vierailija
9597/19545 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uutuuksia näy.

Sissös,  päivän hinta Millesime Imperialille 16,05 €. Ei se kyllä tuon arvoinen ole.

Vierailija
9598/19545 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montana ; raidallinen kierrepullo tummansinistä lasia

Toi Montana, on hei huikee tuoksu.

Vierailija
9599/19545 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uutuuksia näy.

Sissös,  päivän hinta Millesime Imperialille 16,05 €. Ei se kyllä tuon arvoinen ole.

Creed on muutenkin hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta. Se on tietenkin heidän asiansa.

Kallein ostamani näyte on ollut 12€. Mutta sitä sai 3 milliä EdP.tä ja kyseessä oli vaikeasti hankittava merkki.

Vierailija
9600/19545 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän diagnoosi on ihmisellä joka ostelee järjettömästi hajuvesipulloja?

Niitä on kymmenittäin pakkauksissaan kaappiin tungettuina. Omistaja ei edes muista mitä kaikkea hänellä on.

Sitten kun rahat on loppu, hän myy hajuvesiään, kun saisi edes puolet ostohinnasta. Ja tietysti heti kun rahaa taas on, ostetaan lisää hajuvesipulloja.

Hän ei itse näe käytöksessään mitään outoa. Ei, vaan hermostuu, jos sanoo että alkaa huolestua.

Kyseessä on sisareni, jos se kiinnostaa.

Ei hän muuhun tuhlaa, kaikki rahat menevät nyt näköjään hajuvesiin. Muuhun ei ole varaa. Valittelee rahapulaansa koko ajan.

Joku kuitenkin kohta älähtää, niin sanotaan nyt valmiiksi, että kuuluu minulle. Mullehan se ekana kaupittelee ylimääräisiä puteleitaan. Kun en osta, pyytelee lainaa. Mitä se ei kuitenkaan pysty maksamaan takaisin. Tämäkin on nähty.

Mä en tajua mikä tämä villitys nyt on.

Kyllä se on joskus ennenkin osoittanut taipumusta elää yli varojensa, mutta tää

on nyt mennyt järjettömäksi.

Mulla meinas silmät pudota päästä kun

se avasi kaappinsa ja näin ne pullorivit.

Eihän kukaan tartte hajuvettä kymmeniä

pulloja. Luulin ensin että se on ruvennut

johonkin verkostomarkkinointiin, mutta ei.

Eikä kyseessä ole mikään teini, vaan yli 30vuotias nainen. Sit kun se näki mun ilmeen se sulki nopeasti kaapin.