Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
En tiedä onko täällä jo puhuttu tuoksujen kerrostamisesta? Eli saippua, vartalovoide ja ehkä vartalotuoksu ja hajuvesi samasta tuoksuperheestä. Oon itse innostunut tästä. Onko kellään vinkata vaniljainen suiskugeeli ja vartalovoide? Mielellään kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko täällä jo puhuttu tuoksujen kerrostamisesta? Eli saippua, vartalovoide ja ehkä vartalotuoksu ja hajuvesi samasta tuoksuperheestä. Oon itse innostunut tästä. Onko kellään vinkata vaniljainen suiskugeeli ja vartalovoide? Mielellään kaupasta?
Palmolive Vanilla Pleasure taitaa olla ainoita eikä sitäkään saa mistään. Olen huomannut, että vaniljasuihkugeelin löytäminen ainakaan marketista on liki mahdotonta. Olen ratkaissut ongelman pikkupullolla Body Shopin vanilla-hajuvettä, maksaa 20 euroa. Yksi ainoa aamulla laitettu suihkaus tuntuu vielä illallakin. Lisäksi voisit kurkata, sattuisiko samaa olemaan myös suihkugeelinä, en ole varma.
Tallink Siljan verkkokaupassa kaikki tuotteet -30%, tilasin jo pari hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita tuoksuja. Melkein joka tuoksuun on vartalovoide, deodorantti, suihkusaippua jne. Ihan kaupasta olen omani ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Niin minäkin - sieltä löytyi sopivat pienet koot Hermesin Jardins -sarjasta.
Käyttäjä2102 kirjoitti:
Kurkdijan näytteet, mistä niitä saa? Kiinnostaa toau paljon! Onko kurkdijania Suomessa missään kivijalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tulossa näytteet Notinosta ja Hobby Hallista, lomakuu taitaa mennä tuoksutellessa :)
Tulossa siis:
Chloé Normande edp
Chloé Chloé edp
Tresor edp Lancome
Tresor in love edp Lancome
La vie Est Belle edp Lancome
Hypnôse Edp Lancome
Miracle edp Lancome
Lou Lou edp Cacharel
Anais Anais edp Cacharel
Paloma Picasdo edp Paloma Picasso
Chinatown edp Bond No9
Blanche edp Byredo
Palermo edp Byredo
Aventus Creed edp for men
Aventus Creed edp for women
Love in White Creed edp
Lady Vengeance edp Juliette Has A Gun
Not a perfume edp Juliette Has a Gun
Voyage d'Hermes edt Hermès
Roses Musk edp Montale
China White (hajuveden uute) Nasomatto
Narcotic Venus (hajuveden uute) Nasomatto
Reb'l Fleur Love Always edp Rihanna
Roses Musk edp Montale
Red door edt Elizabeth Arden
Green tea edp Elizabeth Arden
Green tea Nectarine blossom edt Elizabeth Arden
Cool water edt Davidoff
Lauren edp Ralph LaurenVarmaan joku on unohtunut. Osa on näytteitä, osa minikokoisia pulloja, kaikissa 2-10 ml. Kerron jos löydän sen omani näistä..
Oi suuri kiitos sille, joka vinkkasi jo ketjun alkumetreillä, että Kurkdjianilta saa suoraan neljä kappaletta näytteitä 14 eurolla!
Lisäsin näytekokoelmaani näillä:Baccarat Rouge 540 edp
Oud Satin Mood edp
Féminin Pluriel edp
Grand Soir edp
Kätevimmin suoraan valmistajalta, kotiin kuljetettuna 14 €. En tiedä kivijaloista. https://www.franciskurkdjian.com/int-en/p/sample-set-4-samples-of-2-ml-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Niin minäkin - sieltä löytyi sopivat pienet koot Hermesin Jardins -sarjasta.
Okei, kiva! Minä tilasin Paco Rabannen Pure XS -tuoksun, viehättää se popcorn-nuotti mikä siinä on. Hinta oli ihan älyttömän edullinen, alen jälkeen jäi vain 29 eur. Toinen tuoksu jonka ostin oli DKNY:n Delicious Delights Cool Swirl, tässä on pistaasia, ja kuvattu tuoksuvan ihan pistaasijäätelöltä. Perinteisestä Be Deliciousista en niin välitä, mutta lukuisissa flankereissa on joitain tosi hyviä tuoksuja.
Minulle tuli postissa myös Juliette has a gunin Lipstick Fever, ja tykkään paljon. Siinä tuoksuu ihanasti vadelma, ja ambroxan (molekyyli) tuo syvyyttä. Muita nuotteja ovat orvokki, iiris, patsuli, setri ja vanilja. Yhdessä näistä tulee sellainen vadelmainen huulipunatuoksu, tosi omaperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Diorin Sauvage. Siinä kuulkaas lähistön limput rupiaa litisemmään.
Nääh, tosi yleinen tusinatuoksu. Kokeile vaikka Aventuksen Greediä. On ihana miehen tuoksu.
Notino toimitti luvatussa viikossa näytteet ja ensimmäinen kokeilu Nasomatton Narcotic Venusta oli pyyhkäistä jalat alta! Käsittämätön tuoksu. Suihkautin 3(!) kertaa ja heti tajusin että siinä oli ainakin yksi liikaa, joten ensimmäinen 2 tuntia olin narkoottisessa pilvessä…. Mutta kun aika kului, voi taivas mikä tuoksu! Kuulas, naisellinen, heleä, rohkea, seksikäs, aistillinen ja huumaava samaan aikaan. Suihkautin ranteisiin eilen n 17 aikoihin ja tuoksuu vieläkin hennosti. Tämä menee ehdottomasti hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh, tosi yleinen tusinatuoksu. Kokeile vaikka Aventuksen Greediä. On ihana miehen tuoksu.
Toisinpäin, Creedin Aventusta. Myös monet naiset pitävät siitä, tulee usein vastaan kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisinpäin, Creedin Aventusta. Myös monet naiset pitävät siitä, tulee usein vastaan kaupungilla.
Siitä on olemassa sekä naisten, että miesten versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on olemassa sekä naisten, että miesten versio.
Kylläkyllä. Miesten versio oli takavuosina oikea ananaspommi, täytti huoneen ja tarttui vaatteisiin. Naisten en ole kokeillut. Erät ilmeisesti heittelevät laadultaan näissäkin, jos Fragranticaan on uskominen.
Mun ennakkoaavistukseni vähäisten kokeilemieni Creedien kanssa on aina johtanut harhaan. Pidän Royal Waterista, vaikkei se ole lainkaan tyyppiäni, ja vihasin antaumuksella Love in Whitea, joka olisi voinut olla. Jossakin odottaa syksyä Love in Black, toivon hyviä orvokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos minun puolestani vihjeestä! Kerrankin edullisesti Jo Malonen tuoksuja. Ostin lempparini Wild bluebellin. 👍
Vierailija kirjoitti:
Notino toimitti luvatussa viikossa näytteet ja ensimmäinen kokeilu Nasomatton Narcotic Venusta oli pyyhkäistä jalat alta! Käsittämätön tuoksu. Suihkautin 3(!) kertaa ja heti tajusin että siinä oli ainakin yksi liikaa, joten ensimmäinen 2 tuntia olin narkoottisessa pilvessä…. Mutta kun aika kului, voi taivas mikä tuoksu! Kuulas, naisellinen, heleä, rohkea, seksikäs, aistillinen ja huumaava samaan aikaan. Suihkautin ranteisiin eilen n 17 aikoihin ja tuoksuu vieläkin hennosti. Tämä menee ehdottomasti hankintaan.
Saako kysyä, miksi tätä on alapeukutettu? Anteeksi, mutta eikö tuo tuoksu ole teistä hyvä? Vai onko kyse nichetuoksun periaatteellisesta dissaamisesta? Kiitos jos vastaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä, miksi tätä on alapeukutettu? Anteeksi, mutta eikö tuo tuoksu ole teistä hyvä? Vai onko kyse nichetuoksun periaatteellisesta dissaamisesta? Kiitos jos vastaatte.
Ehkä joku joka ei tuosta tuoksusta tykkää on alapeukuttanut sitä? Se että on kallis niche tuoksu niin ei tee siitä automaattisesti kaikkia miellyttävää tuoksua.
Minä yläpeukutan ne kommentit, joiden kanssa olen samaa mieltä ja alapeukutan ne, joiden kanssa olen eri mieltä. Yksinkertaista.
Mutta ei kummastakaan peukusta kannata yöuniaan menettää, tämä on vain keskustelupalsta, ei minkään jumalan sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi siirryin kokonaan fbn parfyymiryhmiin.
Jatkakaa te Lidlin saippuoista ja Tokmannin halpisliruista. Heipat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi siirryin kokonaan fbn parfyymiryhmiin.
Jatkakaa te Lidlin saippuoista ja Tokmannin halpisliruista. Heipat!
Älä anna ylimielisyyden jäädä oven väliin mennessäsi. Trollallallei sinnekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole sinun mielestäsi mahdollista, että tuosta tuoksusta ei joku pidä? Hyvinhän tuo oli saanut yläpeukkuja.
Aloin tilata näytteitä jotain kolme vuotta sitten ja kyllä niistä ainakin suurin osa säilyy kunnossa pari vuotta, ehkä kauemminkin. Säilytän ne pystyasennossa peltirasiassa ja ihan huoneenlämmössä. Ei nyt tule mieleen yhtäkään, joka olisi alkanut haista eltaantuneelle tai väljähtyneelle.