Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9321/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan olisi Zoologistin Civetin sekä Been lisäksi Cameleon sekä Hummingbird testattu jo jokin aika sitten. Enkai spoilaa sitä toista palstailijaa, jolla oli kevätboxissa Espanjan eläimiä? :D Voisin parin lauseen arvostelut nimittäin heittää kehiin.

En enää malta olla puuttumatta: nehän ovat Kanadan eläimiä.😐

Vierailija
9322/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan olisi Zoologistin Civetin sekä Been lisäksi Cameleon sekä Hummingbird testattu jo jokin aika sitten. Enkai spoilaa sitä toista palstailijaa, jolla oli kevätboxissa Espanjan eläimiä? :D Voisin parin lauseen arvostelut nimittäin heittää kehiin.

Tilasin omani Espanjasta, perfumery Barcelonasta. Arkki seilasi Suomeen Filomena-lumimyrskyn, joulun ja koronarajoitusten kanssa peräti kaksi kuukautta (ennenkuulumatonta), ja raportoin pitkää odotusta tännekin. Siksi Espanjan-eläimet. Pidän edelleen manner-Eurooppaa maarajoituksena.

Mistä tulikin mieleen, onko joku viime aikoina tilannut Unkarista? Huhtikuussa Neroli Perfumery kohteliaasti ilmoitti ettei toimita Suomeen koronan vuoksi, onkohan tilanne muuttunut jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9323/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin omani Espanjasta, perfumery Barcelonasta. Arkki seilasi Suomeen Filomena-lumimyrskyn, joulun ja koronarajoitusten kanssa peräti kaksi kuukautta (ennenkuulumatonta), ja raportoin pitkää odotusta tännekin. Siksi Espanjan-eläimet. Pidän edelleen manner-Eurooppaa maarajoituksena.

Mistä tulikin mieleen, onko joku viime aikoina tilannut Unkarista? Huhtikuussa Neroli Perfumery kohteliaasti ilmoitti ettei toimita Suomeen koronan vuoksi, onkohan tilanne muuttunut jo?

Mä taas tilasin eräästä italialaisesta kaupasta. Pitkän aikaa odotin että Tunturipöllönkin sai mukaan.

Vierailija
9324/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tilasin eräästä italialaisesta kaupasta. Pitkän aikaa odotin että Tunturipöllönkin sai mukaan.

Nyt on tullut taas uusi, Chipmunk (kieltäydyn käyttämästä tikutakua). Pähkinöiden takia jätän sen väliin.

Vierailija
9325/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastelen Miller Harrisin tuoksuja. Ne ovat hieman kalliita, ovatkohan hyviä?

Oman (rajallisen) kokemukseni mukaan "brittiläisen hillittyjä". Siis ei samalla tavalla juhlavia tai komeilevia kuin vaikkapa monet ranskalaiset. Itselläni on vain yksi Miller Harrisin kokonainen pullo, Tea Tonique. Tarjoaa mitä lupaa: konstailematon ja laadukkaalta vaikuttava teetuoksu. Ehkä sopii suomalaiseen mentaliteettiin?

Toisaalta uhkein ja ylellisin löytämäni ruusutuoksu on Miller Harrisin Rose en Noir. Siinä sädehtii tumma hekumallinen maustettu ruusu.

Vierailija
9326/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailin pitkin kevättä näyteputkiloita.

Älysin onneksi lopettaa, kun niitä oli kertynyt yli sata.

Nyt havahduin ikävästi huomaamaan, että ne ryökäleet ovat alkaneet haihtua.

Niinpä säilytän niitä nyt tiiviissä lasipurkeissa lipastonlaatikossa. Ovat suojassa edes valolta ja hapelta.

Joitain kymmeniä on helposti tutkittavissa pläräyslaatikossa. Kauniissa kupposessa esillä on 10-15 pulloa, niitä mitä parhaillaan vertailen.

Lasiputket joissa on tiivis, tikulla varustettu muovikorkki, ovat parhaita.

Niitäkin säilytän pimeässä.

Viileä tila olisi tietysti paras paikka.

Vierailija
9327/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tullut taas uusi, Chipmunk (kieltäydyn käyttämästä tikutakua). Pähkinöiden takia jätän sen väliin.

Hei, kiitos tästä! Pidän kovasti puista, pihkoista ja pähkinöistä. Tosin kurtistin otsaani kukkien puuttumiselle, mutta pannaan tämä Sit joskus -listaan.

Vierailija
9328/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuten täysin unohtanut raportoida näyteputkiloiden uudelleentäytöstä. Testasin sitä kotona poiketessa, enkä päässyt edes pipetointiin saakka. Teknisesti toteutus olisi luultavasti onnistunut, mutta en saanut tyhjien putkiloiden muoviosia (tikkua, imuputkea, spraysuuttimen tiivistettä) tuoksuttomiksi. Vuorokauden liotus käsitiskiaineessa, konetiskiaineessa ja pirtussa, ei vaikutusta. Erityisesti Laurent Mazzone on sitkeää sorttia imeytyessään muoviin....Eli unohdan nämä suunnitelmat, onpahan kokeiltu sekin.

Vierailija
9329/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kiitos tästä! Pidän kovasti puista, pihkoista ja pähkinöistä. Tosin kurtistin otsaani kukkien puuttumiselle, mutta pannaan tämä Sit joskus -listaan.

Ole hyvä :) Puut ja pihkat iskevät täälläkin! Mulla on kuitenkin riitasointuja pähkinöiden kanssa, viimeisinä epäonnistumisina Molinardin Secret Sucré ja ELdO:n Fat Electrician (kastanja). Olisin halunnut pitää niistä molemmista, mutta ne eivät sopineet käyttöön. Tökkivät samoin kuin lohi kokatessa (anteeksi ajatusten Vantaanjoki, tämä helle sulattaa logiikan rippeetkin).

Vierailija
9330/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.

Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.

Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä. 

Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita

Ehkä töihin kannattaisi mennä ihan ilman mitään ylimääräisiä tuoksuja.

Trolli pois ketjusta.

vt poliisi pois ketjusta

Vierailija
9331/19545 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.

Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.

Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä. 

Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita

Ehkä töihin kannattaisi mennä ihan ilman mitään ylimääräisiä tuoksuja.

Trolli pois ketjusta.

En ole trolli vaan kirjoittanut tänne moniakin viestejä joita on paljon peukutettu (ylös). Jotenkin vaan tuntuu siltä että nykyään täällä kirjoittelee vain muutama hassu (päätellen viestien tyylistä) jotka haluavat päteä tuoksutietoudellaan, tarkalla nenällään ja englanninkielen taidoillaan. Uskokaa huviksenne että muutkin osaavat kieliä, jopa niitä harvinaisempia. Huomaan että monet ketjun alussa kirjoitelleet ovat poistuneet, eivät taida enää jaksaa näitä "päivän tuoksuja".

Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!

Itse olen täysi maallikko ja postannut tänne tasan 2 tai 3 kysymystä, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn eikö tämä ketju juuri olekin niille joilla on tuoksutietoutta ...

Olisihan se kiva, jos täällä kirjoittelisi myös oikeita asiantuntijoita. Mutta luultavasti heitä A) on vähän B) heillä on parempaakin tekemistä. Koko vauvapalsta on niin huonossa maineessa, että on paljon ihmisiä jotka eivät vilkaisekaan sitä.

Mua kiinnostaa, mikä on fantasiatuoksun ja synteettisen tuoksun ero.

Näppituntuma sanoo, että fantasiatuoksu olisi vaikka tuoksuttomalle kukalle (esim. kamelialle) luotu kuvitteellinen tuoksu.

Näppituntuma on kuitenkin tässä väärässä.

Esim. luonnossa huumaavasti tuoksuva pioni ilmoitetaan hajuveden osana fantasiatuoksuksi. Siis mitä kummaa? Että hajuvedessä on jokin vivahde, joka ei muistuta pionin tuoksua oikeasti (silloinhan se olisi kai synteettinen), vaan se on fantasiatuoksu jota on päätetty nimittää "pioniksi".

Kun tuoksujen sisältöä tutkii, huomaa että näitä ns fantasiasävyjä on aika paljon.

Tuota pionin tuoksua ei saada ollenkaan uutettua, joten kai siitä ei saa luotua sinänsä synteettistä versiota, vaan se on nimenomaan tehty “fantasiapionista”, siitä mille pionin ajattelee tai kokee tuoksuvan, eikä niinkään kemiallista kopiota? Näin itse sen käsittäisin. Toki mielestäni myös se voisi olla vain synteettinen pioni. Mutta jos synteettinen on tässä tapauksessa varattu sanana enemmän siihen kemiallisen koostumuksen syntetisointiin, ei niinkään tuoksulla mätsäämiseen?

Tämä tulkinta voi osua oikeaan.

Toisaalta teksteihin heitetään nykyään mitä vain, ilman että syöte kulkee kriittisten aivojen läpi.

Fantasiatuoksuksi ymmärrän esim. yksisarvisen anaalieritteen.

Sellaisen mitä ei ole olemassa.

Vierailija
9332/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....ja niille, joita Zoologistin eläintarha kiinnosti, Essenza Nobile (.de) on nyt saanut toimitukseen Snowy Owlin näytekoon, 9€. Ostolakko pitää, toistaikseksi....

Pahoittelut, olin väärässä, sormi lipashti. Juuri tästä ei tietenkään ole näytettä, vieläkään. Odotus jatkuu.

Lohduttaako, kun kerron ettei se Snowy Owl niin ihmeellinen ole?

Aqua Celestia on samantyyppinen mut parempi.

Vierailija
9333/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos tätä on kysytty moneen kertaan, ketjua ei oikein jaksa selata läpi😀 eli onko kokemusta, uskaltaako parfumdreamsista tilata?

Vierailija
9334/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....ja niille, joita Zoologistin eläintarha kiinnosti, Essenza Nobile (.de) on nyt saanut toimitukseen Snowy Owlin näytekoon, 9€. Ostolakko pitää, toistaikseksi....

Pahoittelut, olin väärässä, sormi lipashti. Juuri tästä ei tietenkään ole näytettä, vieläkään. Odotus jatkuu.

Lohduttaako, kun kerron ettei se Snowy Owl niin ihmeellinen ole?

Aqua Celestia on samantyyppinen mut parempi.

Jo vain :) En sitten lopulta edes tilannut Snowy Owlia. Mielenkiintoinen havainto tuo yhtäläisyys MFK:hon, kiitos tästä! Nyt juuri on kesäboksissa kierrossa myös Aquat Celestia, Universalis ja Vitae, ja aina tuon Celestian kanssa on niin kiire päivä, ettei ehdi pysähtyä nuuhkimaan oikein antaumuksella. Jatkan harjoituksia sen(kin) kanssa.

Tänään kesä-Montale, Embruns d'Essauoira. "Meh."

Vierailija
9335/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muuten täysin unohtanut raportoida näyteputkiloiden uudelleentäytöstä. Testasin sitä kotona poiketessa, enkä päässyt edes pipetointiin saakka. Teknisesti toteutus olisi luultavasti onnistunut, mutta en saanut tyhjien putkiloiden muoviosia (tikkua, imuputkea, spraysuuttimen tiivistettä) tuoksuttomiksi. Vuorokauden liotus käsitiskiaineessa, konetiskiaineessa ja pirtussa, ei vaikutusta. Erityisesti Laurent Mazzone on sitkeää sorttia imeytyessään muoviin....Eli unohdan nämä suunnitelmat, onpahan kokeiltu sekin.

Jaaha. Minä kun olin niin miettinyt tikullisille lasiputkille käyttöä.

Vierailija
9336/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasi varmaan toimii paremmin kuin muovi.

Muoviin ei pitäisi pakata mitään aromaattista tai herkullista: ei tuoksuja, ei ruokia eikä juomiakaan. Jostain syystä olutta ei muuten muovipullossa myydä. Siihen on syy. Eikä pitäisi limppariakaan.

Vierailija
9337/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasi varmaan toimii paremmin kuin muovi.

Muoviin ei pitäisi pakata mitään aromaattista tai herkullista: ei tuoksuja, ei ruokia eikä juomiakaan. Jostain syystä olutta ei muuten muovipullossa myydä. Siihen on syy. Eikä pitäisi limppariakaan.

Nämä olivat lasiputkiloita. Vähintään tikku tai imuputki on niissäkin muovia.

Vierailija
9338/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Biagiotti: Roma, onko kokemuksia?

Vierailija
9339/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balenciaga Paris ja minä kävimme yhdessä auringossa kävelyllä. Se oli hyvää seuraa. Kuiva, vihreänlehtevä, puolimakea, patsulinen. Kävellessä häipyi eilisen punaviinisession seuraukset ja mieli piristyi. Koska Parisissa on orvokkia mutta se ei ole makea, laitoin päälle vielä I Love Cosmeticsin kuplivan makeata Violet Dreams spraytä. Täydellistä.

Ihana perjantai! Tuoksukaa hyvälle!

Ap.lla oli tuossa talvi.

Mulla kesä, ja iholla tuoksuu toinen Balenciaga, Florabotanica.

(minttu; kirjolehti, ruusu, neilikka, kannabis; vetiver, ambra). Tekijäkaksikko

myhäilee, että eivät avaa tuoksun koostumusta kokonaan, mutta turkkilaiseen ruusuun juju liittyy....

Vai niin?

Mulle tämä tuoksu on Botanica ilman Floraa; en haista kunnolla oikein ruusua enkä neilikkaa.

Syynä voi olla se, että valitsemissani hajuvesissä tuppaa yleensä olemaan kukkia runsaasti.

Sen sijaan tämä on pikemminkin mehevien vihreiden lehtien juhlaa. Minttu, kirjolehti, kannabis, neilikan ja ruusun lehdet sulassa sovussa. Kombinaatio on päihdyttävä, siinä on ripaus vaarantuntua. Jos tämä olisi sieni, siitä ei tehtäisi muhennosta vaan se veisi tripille.

Florabotanicaan piti tutustua aikansa.

Aluksi tuoksu oli pettymys: kasvitieteellinen puutarha, my ass! Missä

ne kukat on mitä luvattin?? Mutta tämä onkin puutarhan kosteasta viherkasvihuoneesta. Tuntu on

ylenpalttisen vihreä, rehevä.

Tuoksu on mun kokemuksissani ainutlaatuinen. En ole haistanut mitään, mikä tuoksuisi yhtään tältä. Pettymys on vaihtunut uteliaisuuden kautta suoranaiseksi himoksi: tätä on pakko saada aistia lisää! Psiiih, psuihhhh, ppppsssshhhh! Ihanaa!

Tämä sokko-osto olisi voinut mennä täysin

pieleen. Mutta ei mennyt, ei sinne päinkään. Aluksi luulin että tästä tulee kevätkesän säästeliäästi sipaistu tuoksu, jota ei ehkä saa kokonaan käytettyä edes.

Helteellä se särki päätä ja hieman kuvotti.

Eipä kuvota enää. Mulla on semmonen onnellinen ominaisuus, että en aina aluksi

pidä uudesta tuoksusta, vaan se vaatii totuttelua. Sisäänajon. Mutta sitten olen äkkiä korviani myöten ihastunut.

🌹🌿🍃🌱🌿🌹🍀🍃

Miten muut viihyvät Florabotanicoissaan?

Vierailija
9340/19545 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Biagiotti: Roma, onko kokemuksia?

Tämä kiinnostaisi itseänikin, olen harkinnut ko. tuoksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän