Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Kävelin helteen uuvuttaman kaupungin läpi Stokkalle, jossa minun annettiin taas haistella ja tutkia rauhassa. Korvaukseksi tästä diskreettiydestä ostan tuoksuni aina sieltä.
Suihkautin iholle Red Dooria. Annoin siis uuden mahdollisuuden tuoksulle, jota kokeilin keväällä tuoksulapulle ja joka tuoksui silloin hirveältä. Nyt ei. Tämä toimii ihollani, ja palasin hetkellä vuoteen 1990, jolloin Red Dooria ensi kerran haistoin poikaystäväni äidillä. Tuoksu on makea, makeampi kuin mistä yleensä pidän, mutta tämä on aikuisen naisen tuoksu, ei nuoren. Seksuaalisen, elämäniloisen naisen tuoksu. Miksi tämä tuo mieleeni Escadan Margaretha Leyn, jossa ei pitäisi olla juurikaan samoja nuotteja?
Carolina Herreran Very good Girl (punainen korkokenkä) on kevyen marjainen ja hedelmäinen. Voisin ehkä jopa ostaa tämän, ellei minulla olisi jo Imperatrice 3:a, jonka ostaminen oli muuten virhe.
Gucci Bloom Ambrosia di Fiori EdP Intense: Tässä on potentiaalia, mikä tarkoittaa, että on syytä tutkia lisää. Yksi kerta tuoksulapulle ei kerro tästä vielä mitään. Tämä tuoksu on ajaton ja samalla muinainen, kuin peräisin jostain historiallisesta puutarhasta.
Hermes Elixir de Merveilles EdP. Äärettömän kiehtova tuoksu, jota pitää kokeilla iholle seuraavalla kerralla.
Estee Lauderin Beautiful näytti olevan 50 %:n tarjouksessa. Ellei minulla olisi jo Jontueta, ostaisin tämän. Jontuessa kamomilla on vielä hyökkäävämpi kuin tässä, mutta lyön vetoa että herkimpiä häiritsee jo Beautifulinkin kamomilla. Puuterinen, yrttinen tuoksu.
Patsulin ystäville hienostunut ja pehmeä patsuli: Bvlgarin Splendida Patchouli Tentation. Tässä haisee raha!
Vierailija kirjoitti:
Sori jos tätä on kysytty moneen kertaan, ketjua ei oikein jaksa selata läpi😀 eli onko kokemusta, uskaltaako parfumdreamsista tilata?
Muutama viikko sit viimeksi tilasin Estee Lauderin Aliagen.
Ihan nopea toimitus - eikä mikään antanut epäillä koijausta.
SOTD Aerinin Hibiscus Palm. Se Hienostuneempi Kookostuoksu. Myös yllättävän pysyvä näin helteelläkin.
Kenzon Jungle le Tigre on lopetettu.
Etsin samantyyppisiä tuoksuja ja niitä
löytyikin monta.
Manuel Canovas: Route Mandarine
Manuel Canovas: Anse Turqouise
Azzaro: Oh la la
L'Erbolario: Frutto della Passione
Jacques Fath: L'Oree du Bois
New Brand Parfums: French Cancan
Jean Paul Gaultier: Classique Pirate Edition
Onko tuttuja sarjoja, mistähän näitä saa?
Tietty olisi kiva saada käsiinsä oikea Le Tigrekin...
Vierailija kirjoitti:
Sori jos tätä on kysytty moneen kertaan, ketjua ei oikein jaksa selata läpi😀 eli onko kokemusta, uskaltaako parfumdreamsista tilata?
Olen ostanut, ei ongelmia sen(kään) kanssa
Joko olet hankkinut syksyä varten tuoksuja? Minulla edellisen talven "lämmin villapaita"-tuoksut loppuivat, ihan tarkoituksella käytin vanhat pois kun olin etätöissä. Nyt terhakkaana takaisin toimistolle, toivottavasti (huom! En edelleenkään kaada pullotolkulla päälle ja muutenkin siirtynyt luonnonmukaisempiin vaihtoehtoihin). Jotain täytyisi hankkia, mutta mitä? En ole vaniljan ystävä.
Oletko seuraillut, missä ajassa näyte alkaa mennä pilalle muoviputkessa?
Väljähtyä, haihtua, muuttua.
Oletko keksinyt keinoa pidentää ikää?
Vierailija kirjoitti:
Kävelin helteen uuvuttaman kaupungin läpi Stokkalle, jossa minun annettiin taas haistella ja tutkia rauhassa. Korvaukseksi tästä diskreettiydestä ostan tuoksuni aina sieltä.
Suihkautin iholle Red Dooria. Annoin siis uuden mahdollisuuden tuoksulle, jota kokeilin keväällä tuoksulapulle ja joka tuoksui silloin hirveältä. Nyt ei. Tämä toimii ihollani, ja palasin hetkellä vuoteen 1990, jolloin Red Dooria ensi kerran haistoin poikaystäväni äidillä. Tuoksu on makea, makeampi kuin mistä yleensä pidän, mutta tämä on aikuisen naisen tuoksu, ei nuoren. Seksuaalisen, elämäniloisen naisen tuoksu. Miksi tämä tuo mieleeni Escadan Margaretha Leyn, jossa ei pitäisi olla juurikaan samoja nuotteja?
Carolina Herreran Very good Girl (punainen korkokenkä) on kevyen marjainen ja hedelmäinen. Voisin ehkä jopa ostaa tämän, ellei minulla olisi jo Imperatrice 3:a, jonka ostaminen oli muuten virhe.
Gucci Bloom Ambrosia di Fiori EdP Intense: Tässä on potentiaalia, mikä tarkoittaa, että on syytä tutkia lisää. Yksi kerta tuoksulapulle ei kerro tästä vielä mitään. Tämä tuoksu on ajaton ja samalla muinainen, kuin peräisin jostain historiallisesta puutarhasta.
Hermes Elixir de Merveilles EdP. Äärettömän kiehtova tuoksu, jota pitää kokeilla iholle seuraavalla kerralla.
Estee Lauderin Beautiful näytti olevan 50 %:n tarjouksessa. Ellei minulla olisi jo Jontueta, ostaisin tämän. Jontuessa kamomilla on vielä hyökkäävämpi kuin tässä, mutta lyön vetoa että herkimpiä häiritsee jo Beautifulinkin kamomilla. Puuterinen, yrttinen tuoksu.
Red Door kadonnut iholta tai en haista sitä enää. Myös Gucci Bloom Ambrosiasta jäljellä enää laimea muisto. Merveilles porskuttaa täysillä menemään ja miellyttää minua hetki hetkeltä enemmän. Myös Very Good Girl on edelleen kuin juuri suihkaistu. Lineaarinen, mutta kestävä.
Testasin muuten 3-4 kuukautta sitten noin 12:ta tuoksua joista raportoin palstalle, ja jopa Opium-lappusesta oli tuoksupartikkelit haihtuneet, mutta Marc Jacobsin Perfect tuoksuu edelleen!
Luettele vaik 10 tuoksuasi, joiden omistamisesta olet erityisen iloinen.
Kerro, missä ja milloin käytät niitä.
Liittyykö tuoksun löytymiseen jotain
erikoista.
Sana on vapaa!
Mulle tuli juuri Versacen Dylan Blue. On ihanan raikas, sopii tähän säähän ja siinä on sen raikkaan vihreän omenan (Granny Smith) lisäksi runsaasti kukkaisnuotteja, jotka pehmentävät sitä omenan kirpeyttä. Pullo on kaunis ja kauniissa pakkauksessa. Tämä mukaan seuraavalle Kreikan-matkalle!!
Harmi ettei Laura Biagiottin emotionia enää saa mistään. Käytin viimeiset tipat tänä kesänä.
Anais Ansis myös kiehtoo, mutta pelkään sen olevan iholla liian pistävä.
Tyttärellä on Ariana Granden Ari, se on juuri passeli parikymppiselle naiselle. Tykkään kovasti tuoksusta, mutta koen että sopii nuoremmalle.
Vierailija kirjoitti:
erikoista.
Sana on vapaa!
Aloita sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiotti: Roma, onko kokemuksia?
On kokemusta 90-luvun puolesta välistä. Olin silloin parikymppinen. Pidin tuoksusta, vaikka se oli mielestäni aavistuksen maskuliininen. Näin ainakin silloin, nykyistä versiota en ole kokeillut.
No mitä muuta voisi kuvitelkakaan, pullokin on kuin fallossymboli, ja Rooma, se on sykkivä ja täynnä elämää.
Voi hitto, lomarahat tulee menemään parfyymi-klikkauksen aleihin! En kestä. Näihin jää pahasti koukkuun!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee sana 'niche'?
Tarkoittaako se muuta kuin tuoksutalo?
Tiedätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Red Door kadonnut iholta tai en haista sitä enää. Myös Gucci Bloom Ambrosiasta jäljellä enää laimea muisto. Merveilles porskuttaa täysillä menemään ja miellyttää minua hetki hetkeltä enemmän. Myös Very Good Girl on edelleen kuin juuri suihkaistu. Lineaarinen, mutta kestävä.
Testasin muuten 3-4 kuukautta sitten noin 12:ta tuoksua joista raportoin palstalle, ja jopa Opium-lappusesta oli tuoksupartikkelit haihtuneet, mutta Marc Jacobsin Perfect tuoksuu edelleen!
Aamun (keskipäivän) tullen Gucci Bloom Ambrosia on virkistynyt, voimistunut ja muuttunut eilistä viehkommaksi, Elixir Merveilles sen sijaan on ehkä aavistuksen menettänyt puhtiaan. Very Good Girl on saanut syvyyttä ja sensuelliutta. Nämä tuoksut ovat nyt tasoissa. Jos käyttäytyvät iholla samalla tavalla, ovat ostamisen arvoisia.
Parasta tuoksussa on, kun se muuntuu ja jopa herää uudelleen eloon.
Vierailija kirjoitti:
erikoista.
Sana on vapaa!
Kenzo - Jungle L'Elephant
Napakymppiin sokko-osto.
Valitsin niin, että tässä oli paljon sävyjä joita rakastan eikä mitään mikä ärsyttää.
Loewe - Agua de Loewe Ella (Amalfin sitruuna, bergamotti, appelsiini, kumkvatti, passionhedelmä; lumme, lilja, ruusu, rosepippuri; myski, seetri, santelipuu) Rauhoittava, ihastuttava sitrustuoksu. Ei mitään ärsyttävää.
Näyte ensin, tarjoushintaan Notinosta.
Huom: kesto vain 2h. Ehostan Virgin Island Waterilla tai Gentlewomanilla.
Tesori d'Oriente - Jasmin di Giava (mandariini, appelsiini, bergamotti,
sitruuna; jasmin, persikka, passionhedelmä, karpalo, kielo; suklaa, kinuski, vanilja, ambra, patsuli)
Maksoi 6,90€, joten en odottanut suuria.
Suosittua päivittäiskosmetiikkaa Italiassa. Kesäkäytössä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
erikoista.
Sana on vapaa!
Miksi paheksut tätä? Parfyymiketjussa?
On kokemusta 90-luvun puolesta välistä. Olin silloin parikymppinen. Pidin tuoksusta, vaikka se oli mielestäni aavistuksen maskuliininen. Näin ainakin silloin, nykyistä versiota en ole kokeillut.