Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9361/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 suosikkituoksua on liikaa tarinoitavaksi, siinä tulee jo elämäkerta samalla.

Tämän kesän 4 parasta minulla ovat.

1. Davidoff Cool Water Sea Rose - kaunis, kevyt, naisellinen

2. Nina Ricci Bella - ihanan kirpeän hedelmäinen, hellesään raikastaja

3. Versace Dylan Blue 

4. Armani Acqua di Gioia - tämä toimii upeasti myös pilvisellä säällä ja ukonilmalla

Vierailija
9362/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Manceran Velvet Vanillan, kun löytyi hyvä tarjous, 50 eur halvemmalla kuin Notinon korkea hinta 140 eur. Tämä on upea tuoksu, karkkimaista tuberosaa, vaniljaa, kesto tosi hyvä, max 2 suihkausta riittää. Olen katsellut tätä pitkään, ei meinannut löytyä mistään, aina loppu, ja tuota Notinon hintaa en ollut valmis maksamaan.

Toinen tuoksu jonka tilasin on Azzarron Twin, se valkoinen s**silelun näköinen pullo, jonka joku linkkasi tänne, kun juteltiin omituisen näköisistä hajuvesipulloista. Tämä tuli vastaan, ja nuotit vaikuttivat niin kivoilta että päätin ostaa sokkona; Manteli, myski, persikka, iiris, ruusu. Pitäisi kuvausten perusteella tuoksua manteliselta, persikkaiselta kosteusvoiteelta. Tällaista tuoksua ei kokoelmassa vielä olekaan, joten kiva päästä testaamaan.

Kuulostaa hyvältä. Tuo tuberosa vaikuttaa olevan sellainen ainesosa, josta pidän. Zoologistin Civetissä sitä oli myös ja alkutuoksu taisi sen takia olla aivan ihana. Olisi mukavaa testata lisää tuoksuja, joissa tuota kukkaa on.

Alkua en muista, mutta omaan nenääni tuberosa tuoksuu koko Civetin läpi, alusta loppuun saakka, yli 10 h....valitettavasti en kestä sitä niin kauaa. Saisit näytteeni, jos voisin vaan jättää sen johonkin löydettäväksi. Muitakin tubeja löytyisi (7753 Unexpected Mona, Transilvania, Love Toxin, Peche Cardinale...) - kaikki alkuun ihania ja siksi edelleen kokoelmissa, mutta häilyvät ehdolla poistoon.

Jasmin et Cigarette katosi alle 6 tunnissa, ja oli vähän "mjaah", mikä on yllättävää ELdOlta. Tuoksuu nimeltään, ei herätä ihmeempiä intohimoja suuntaan tai toiseen, ennemminkin "ok, tällainen".

kurjenpolvea (geranium)

Geraniums (Pelargonium x hortorum)

eli pelargonia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9363/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[¶Onko joku kokeillut Green Tea Fig -tuoksua, sekin kiinnostaa.

Joup! Sijoitin kympin ja ostin sian säkissä.

Fragrantican mukaan GTF:ssä pitäisi olla

vaikka mitä: E.A.: Green Tea Fig (viikunanlehti, tee, muratti, sitruuna, klementiini, bergamotti; Viikuna, Vihreä tee, tamarindi, pistaasi, orvokinlehti; muskatellisalvia, tonkapapu, myski).

Mutta mä aistin vain viikunan, koko kasvin mehevine hedelmineen, lehtineen, varsineen. Tuoksussa on aavistuksenomainen aistillinen sävy, animaalinen, hieman suolainen.

Sopii hellepäivään oivallisesti.

Vierailija
9364/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 suosikkituoksua on liikaa tarinoitavaksi, siinä tulee jo elämäkerta samalla.

Tämän kesän 4 parasta minulla ovat.

1. Davidoff Cool Water Sea Rose - kaunis, kevyt, naisellinen

2. Nina Ricci Bella - ihanan kirpeän hedelmäinen, hellesään raikastaja

3. Versace Dylan Blue 

4. Armani Acqua di Gioia - tämä toimii upeasti myös pilvisellä säällä ja ukonilmalla

Tuo Dylan Blue toimii kesällä! Mies toi mulle aikana ennen koronaa Versacen mini-tuoksukokoelman Pariisin-työmatkalta ja siinä oli Dylan Blue. Se oli pikkupullossa ihana, käytin sen viimeistä pisaraa myöten ja sain myös lahjaksi toivomani 100 ml suihkepullon joskus kevättalvella vuosi sitten. Joku siinä suihkepulloversiossa kuitenkin mätti, tuntui että jotain puuttuu, kerrostin sitä vaniljalla saadakseni syvyyttä. Mieleen tuli joku suihkusaippua tai shampoo, ei hajuvesi. Tämä harmitti, koska pullo on niin kaunis. Ja nyt tämän lainaamani viestin innostamana kokeilin Dylan Blueta hellepäivänä. Tämähän toimii! On sopivan kevyt ja raikas, puhtaan tuoksuinen. Kiitos siis sulle tästä vinkistä! 😊

Vierailija
9365/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tällä hetkellä Dolce & Gabbanan Blue. Raikas ja kesäinen tuoksu. Pidän sitrustuoksuista ja tämä on oikein sopiva tähän lämpöiseen säähän.

Ostin joskus aikoinaan tätä Italiassa ja silloin oli lämmin ja kostea sää, mutta tuoksu säilytti hyvin ominaisuutensa.

Vierailija
9366/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin säätilaan sopivan tuoksun.

Siinä kommenttini testauksen jälkeen.

Orto Parisi: Terroni (maa, vulkaaninen maa, multa, juuret, suitsuke, eteläinen Italia) Realistinen mutta käyttökelvoton. Kestää kuin terva.

Kyllä tätä käyttää voi. Yllättävän kiehtova.

Orto Parisi pitää reseptit omana tietonaan, mutta lopputulokseen voi luottaa.

Vierailija
9367/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tällä hetkellä Dolce & Gabbanan Blue. Raikas ja kesäinen tuoksu. Pidän sitrustuoksuista ja tämä on oikein sopiva tähän lämpöiseen säähän.

Ostin joskus aikoinaan tätä Italiassa ja silloin oli lämmin ja kostea sää, mutta tuoksu säilytti hyvin ominaisuutensa.

Tarkoitatko Light Blueta? Vai sitä uutta versiota Light Bluesta?

Vierailija
9368/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kokeilleet Lidlin tuoksuja? Onko hyviä?

Vierailija
9369/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan pian pitkästä aikaa 13 v. kummityttöni, jota en ole koronan vuoksi päässyt näkemään pitkään aikaan. Haluaisin muistaa häntä jollain spesiaalilla jutulla yläasteella aloittamisen kunniaksi. Kyseessä on kuitenkin tietynlainen etappi elämässä, ja ajattelin, että hajuvesi voisi olla kiva lahja. Olin itse suunnilleen tuon ikäinen, kun sain ensimmäisen "oikean" hajuveteni ja se oli erittäin tärkeä asia. (Se oli muuten Nina Riccin Les Belles!).

Mietin jotain kevyttä ja raikasta, joka sopii noin nuorelle. Mieleen tulee Marc Jacobsin tuoksut. Ne ovat mielestäni raikkaita ja miellyttäviä, mutta niissä ei ole liikaa särmää. Pullotkin ovat söpöjä. Tytön äiti voi olla joskus vähän tiukkis, joten haluan pelata varman päälle. Lisäksi en ehkä ostaisi mitään >100€ niche-tuoksua vielä tuon ikäiselle. 

Mitä mieltä olette? Sopiiko esim. Marc Jacobsin Daisy Dream nuorelle teinille? Mitä muita tuoksuja suosittelisitte? 

Vierailija
9370/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaan pian pitkästä aikaa 13 v. kummityttöni, jota en ole koronan vuoksi päässyt näkemään pitkään aikaan. Haluaisin muistaa häntä jollain spesiaalilla jutulla yläasteella aloittamisen kunniaksi. Kyseessä on kuitenkin tietynlainen etappi elämässä, ja ajattelin, että hajuvesi voisi olla kiva lahja. Olin itse suunnilleen tuon ikäinen, kun sain ensimmäisen "oikean" hajuveteni ja se oli erittäin tärkeä asia. (Se oli muuten Nina Riccin Les Belles!).

Mietin jotain kevyttä ja raikasta, joka sopii noin nuorelle. Mieleen tulee Marc Jacobsin tuoksut. Ne ovat mielestäni raikkaita ja miellyttäviä, mutta niissä ei ole liikaa särmää. Pullotkin ovat söpöjä. Tytön äiti voi olla joskus vähän tiukkis, joten haluan pelata varman päälle. Lisäksi en ehkä ostaisi mitään >100€ niche-tuoksua vielä tuon ikäiselle. 

Mitä mieltä olette? Sopiiko esim. Marc Jacobsin Daisy Dream nuorelle teinille? Mitä muita tuoksuja suosittelisitte? 

Suosittelen Jacobsin Perfectiä. Se taitaa olla uusin Jacobsin tuoksuista ja on myös vähän persoonallisempi, vaikka sopii juuri nuorelle ihmiselle. Se on myös laadukas, sillä tuoksu kestää, ei haihdu parissa tunnissa.

Vierailija
9371/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö hän yleensä hajuvesistä?

Kouluun ei kannata ainakaan liikaa tai liian vahvaa tuoksua laittaa...

Vierailija
9372/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perfectin elementit kuulostavat kyllä hyvältä! Testaan tämän kun menen seuraavan kerran kaupoille. 

Uskon hänen pitävän hajuvesistä. On sen tyyppinen, että kiinnittää huomiota siihen miten pukeutuu, pitää kauniista vaatteista, koruista jne. mutta ei kuitenkaan ole sellainen "teini-kardashian" jolla olisi tiukat vaatteet, rakkaus ökybrändeihin ja vahva ehostus ja , enkä oikein usko hänestä koskaan sellaista tulevankaan.  

9402

Vierailija
9373/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perfectin elementit kuulostavat kyllä hyvältä! Testaan tämän kun menen seuraavan kerran kaupoille. 

Uskon hänen pitävän hajuvesistä. On sen tyyppinen, että kiinnittää huomiota siihen miten pukeutuu, pitää kauniista vaatteista, koruista jne. mutta ei kuitenkaan ole sellainen "teini-kardashian" jolla olisi tiukat vaatteet, rakkaus ökybrändeihin ja vahva ehostus ja , enkä oikein usko hänestä koskaan sellaista tulevankaan.  

9402

9402 jatkaa...

Kun olin itse yläasteella, en käyttänyt hajuvettä joka päivä, mutta kun lähdettiin jonnekin tai oli jokin spesiaalimpi tilanne, oli mukavaa suihkauttaa vähän tuoksua. Se sai hetken tuntumaan erityiseltä. 

Vierailija
9374/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä useamman kerran Lidlistä ostanut, niin lähellä alkuperäistä Hugo Boss Orangea

https://www.beautify.fi/suddenly-diamonds/

Keväällä ostin myyntiin tulleet (itselleni uudet) tuoksut Femelle, Madame Glamou, Chalou ja Lovely. Lähinnä omaa mieltymystä on vain Femelle ja Lovely, muut ei. Lovely tuoksuu kuin J'adore mikä löytyy myös omasta kokoelmasta, Femelle uusi tuttavuus

Vierailija
9375/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Jacobsin Perfectiä. Se taitaa olla uusin Jacobsin tuoksuista ja on myös vähän persoonallisempi, vaikka sopii juuri nuorelle ihmiselle. Se on myös laadukas, sillä tuoksu kestää, ei haihdu parissa tunnissa.

Minustakin tuo Perfect oli ihana. Varmaankin aika turvallinen valinta.

Vierailija
9376/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ariana Grande, sweet like candy tai Ari.

Vierailija
9377/19545 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi Lidlin tuoksu, Shalou blue. En tiedä miksi, mutta pidän siitä kovasti! Aivan ihana, sopii kesään mainiosti. Yleensä en harrasta halpoja hajuvesiä, mutta tää on ihana. Ei tosin kestä erityisen pitkään, maksimissaan 3 tuntia.

Vierailija
9378/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi Lidlin tuoksu, Shalou blue. En tiedä miksi, mutta pidän siitä kovasti! Aivan ihana, sopii kesään mainiosti. Yleensä en harrasta halpoja hajuvesiä, mutta tää on ihana. Ei tosin kestä erityisen pitkään, maksimissaan 3 tuntia.

Ootko kokeillut Davidoffin Cool wateria? Saattaisit pitää myös siitä. Itse pidän erityisesti intense versiosta. Ei ole yhtään synteettinen, jos sellaista ominaisuutta arvostaa.

Vierailija
9379/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse ensimmäisen tuoksuni ylioppilaslahjaksi. Se oli jotenkin ihmeellistä, koska asuin pienellä paikkakunnalla, jossa ei ollut kosmetiikkaa tavaratalossa. Merkki oli Chloe. Olin todella onnellinen siitä, koska minulla ei ollut mitään kosmetiikkaa. Ei edes kosteusvoidetta tai ripsiväriä. Aina vain töitä, lukemista ja lentopallotreenejä. Vuosi oli 1987 eli onhan tuosta aikaa.

Vierailija
9380/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette ratkaisseet aurinkorasva/hajuvesiyhdistelmän? Haluaisin käyttää kesällä unisex merellesiä vesituoksuja, mutta aurinkorasvoissa on niin voimakas ominaishaju ja niitä pitää vielä lisätä jatkuvasti, että en pysty.

Olen etsinyt hajusteetonta aurinkorasvaa, mutta ongelma on siinä että en pysty käyttämään kuin aurinkoihottuma 50+ rasvoja ja ne kaikki kyllä haisevat aurinkorasvalle.

Muutenkin, käytättekö parfyymin kanssa yhteensopivas saman sarjan dödöä/vartalovoidetta, vai häiritseekö teitä tuoksujen ”sekoittuminen”?

Itse käytin aikoinaan body shopin tuoksusarjaa, se oli hyvä kun sai monta tuotetta samassa tuoksussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän