Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9261/19545 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni inhokki on vanilja. Se jää aina viimeiseksi, silloin kun sitä tuoksussa on. Mikähän miesten tuoksu se nyt olikaan, missä on todella voimakas vanilja. Joku YSL:n intense.

Veikkaan että tarkoitat Dior Homme Intenseä jossa on pohjassa voimakas vanilja nuotti

Vierailija
9262/19545 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hölmö kysymys, mutta jos käsimatkatavaroihin on pakattu 30ml tai 50ml uusi (ei lentoasemalta ostettu) hajuvesipullo, onko mahdollista että se otetaan turvatarkastuksessa pois?

En tiedä miten tämä menee, kun itselläni on hajuvesi reissussa mukana aina 7.5ml täytettävässä pullossa. 

Mieheni äiti asuu ulkomailla, ja hän on tulossa käymään syntymäpäivänsä kunniaksi. Ajattelimme ostaa hänelle lahjaksi erään tuoksun, jota hän kerran ihasteli. Hänellä ei ole mukana kuin käsimatkatavaroissa kulkeva laukku (eikä hän ole ottamassa mukaan mitään suihkugeelejä yms. kun saa ne meiltä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9263/19545 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Mercierin tuoksuista kokemuksia? Tykkään merkin vanille gourmand tuoksusta kovasti ja almond coconut kiinnostaisi seuraavaksi.

Almond Coconut oli positiivinen yllätys. Pelkäsin sekä sen, että Vanille Gourmanden, olevan yltiömakeita, sellaisia kuin teininä käytetyt vartalosuihkeet. Mutta olin totaalisen väärässä! Almond Coconut on Gourmanden tapaan jotenkin "tummempi" gourmand-tuoksu. Makeus on siinä jotenkin pehmeämpää ja hienostuneempaa, ei mitään esanssisen drinkin mieleen tuova, kasvoille hyökkäävä kookos. Sopii teini-iän ylittäneellekin. 

Kestävyys iholla ihan OK. Kokeilin tätä vain testeristä, mutta voisin kuvitella että jos minulla olisi se, varmaan laittaisin yhden suihkauksen lisää päivän aikana.

Vierailija
9264/19545 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hölmö kysymys, mutta jos käsimatkatavaroihin on pakattu 30ml tai 50ml uusi (ei lentoasemalta ostettu) hajuvesipullo, onko mahdollista että se otetaan turvatarkastuksessa pois?

En tiedä miten tämä menee, kun itselläni on hajuvesi reissussa mukana aina 7.5ml täytettävässä pullossa. 

Mieheni äiti asuu ulkomailla, ja hän on tulossa käymään syntymäpäivänsä kunniaksi. Ajattelimme ostaa hänelle lahjaksi erään tuoksun, jota hän kerran ihasteli. Hänellä ei ole mukana kuin käsimatkatavaroissa kulkeva laukku (eikä hän ole ottamassa mukaan mitään suihkugeelejä yms. kun saa ne meiltä).

Käsimatkatavaran suurin sallittu nestepakkauskoko on 100 ml. Yhteensä näitä max 100 ml:n pakkauksia saa olla useampi, kunhan ne mahtuvat litraiseen minigrippiin. Nesteen määritelmä täyttyy helposti: 

Tätä isommat pakkaukset on pakattava ruumaan menevään matkalaukkuun.

"Nesteitä ovat juomien ja selkeästi nestemäisten tuotteiden lisäksi lähes kaikki kosmetiikkatuotteet ja useat elintarvikkeet. Nesteitä ovat muun muassa ihovoiteet, hammastahnat, ripsivärit, aerosolit, geelit, hedelmä-, kala-, ja lihasäilykkeet, pakasteet, voit, tuorejuustot, rahkat jne.

Hyvä nyrkkisääntö on, että jos tuotetta voi levittää, se on nestettä." (Finavia)

Ruumassa menee isompikin pullo, jos ottaa riskin sen aukeamisesta (kerran pääsi näin käymään, vaatteita ja matkalaukkua ei pelastanut mikään).

Vierailija
9265/19545 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse käytän yleensä Hugo Boss bottled,

tilasin aina tästä: https://kaunella.fi/collections/hugo-boss

Aina aidot ja edulliset

Vierailija
9266/19545 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään testasin Jill Sanderin Sun-tuoksua. Alussa ihan ok aurinkorasvan ja ruskettuneen ihon tuoksua mutta aika pian tulee vähän sellainen Mennen-tyylinen vivahde. Tytär ihmetteli miksi tuoksun partavedelle.

Tiedoksi Mennen-tyypille.

Hyvä tietää, olen aikonut ostaa tuon, mutta taidan jättää väliin.

Kuule, ei kannata yhden arvostelun takia jättää mitään kokeilematta. Lue vaikka Fragranticasta enemmän mielipiteitä. Mulla on tuo tuoksu ja tykkään kovasti - se ei todellakaan tuoksu mun nenään yhtään miltään partavedeltä!

Olen miettinyt jonkun miesten tuoksun ostamista puolisolle ja huomasin, että Fragranticassa on miesten osaston tuoksut aika korkealle arvioitu. Esim Old Spice on saanut noin 4,3/5. Jos noita pisteitä ainoastaan tuijottelee, voi tulla pettymyksiä.

Pari itselleni top5 tuoksua (joita olen ostanut useamman pullon) on sanallisissa arviossa haukuttu lyttyyn ja pisteitä ollut max 3,5.

Vierailija
9267/19545 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Miksi joku on poistattanut tuoksuyliherkän kommentin! Jopa on nykyään herkkää. Minä olisin halunnut kysyä häneltä, ahdistavatko kaikki tuoksut häntä, vai onko huomannut, että jotkin tietyt tuoksut eivät häiritse, ainakaan niin paljon, kun taas toiset häiritsevät.

Inhoan tätä nykyaikaa, kun mitään ei kestetä. Hitto soikoon.

Vierailija
9268/19545 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Miksi joku on poistattanut tuoksuyliherkän kommentin! Jopa on nykyään herkkää. Minä olisin halunnut kysyä häneltä, ahdistavatko kaikki tuoksut häntä, vai onko huomannut, että jotkin tietyt tuoksut eivät häiritse, ainakaan niin paljon, kun taas toiset häiritsevät.

Inhoan tätä nykyaikaa, kun mitään ei kestetä. Hitto soikoon.

En ole ko. viestin kirjoittaja enkä ehtinyt edes lukea sitä, mutta veikkaisin, että vastauksena olisi ollut kaikkien tuoksujen tuottavan hänelle ahdistusta. Jos ei nyt välttämättä mitään fyysisiä oireita, niin hänen oma kokemuksensa ja totuutensa olisi kuitenkin ollut ehdoton. Koska nykyään on niin herkkää, kuten sanot.

Symppaan allergikkoja enkä ikinä laita julkisiin tiloihin mitään voimakkaita tuoksuja tai annostele miedompiakaan tuoksuja raskaalla kädellä, mutta tässä ketjussa havaintojeni mukaan suurin osa näistä tuoksuyliherkiksi identifioituvista ei halua keskustella vaan tulee tänne vain ankeuttamaan.

Vierailija
9269/19545 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oudosti kotona käymässä muutaman päivää, joten joutessani ja helteen pehmittämänä rikoin ostolakon, Aromatit tulevat kolmessa päivässä. En sentään lisännyt mitään, vaan siivosin excelini ja kesäboksin sekä korvasin sen poistot, 5kpl. Un Jardin sur Le Nil loppui, hyvä niin. Kokeilen pestä putkilon ja pipetoida siihen jonkun toisen tuoksun ihan kokeillakseni onnistuuko siirto.

Varsinaisia poistoja olivat Hummingbird mimosansa vuoksi, silmänräpäyksessä katoava Eclat d'Arpege sekä katastrofit Pulp ja Vol d'Hirondelle (Laurent Mazzone), joka tuoksui lähinnä simalta ja rusinoilta. Kahden viimeisen kanssa oli koko ajan vaivautunut olo, kaikkea se parfyymi voikin teettää. 

Tulossa tilalle Byredon Mojave Ghost, Creedin Love in White, Guerlainin Meteorites, Jenny Glow'n Wood & Sage ja Les Liquides Imaginairesin Succus, aakkosjärjestyksessä, tietenkin. :)

Vierailija
9270/19545 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millesime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni inhokki on vanilja. Se jää aina viimeiseksi, silloin kun sitä tuoksussa on. Mikähän miesten tuoksu se nyt olikaan, missä on todella voimakas vanilja. Joku YSL:n intense.

Veikkaan että tarkoitat Dior Homme Intenseä jossa on pohjassa voimakas vanilja nuotti

Se se varmaan on. Voimakas, mutta aidon tuoksuinen. Paljon parempi vanilja kuin monissa naisten tuoksuissa. En vain itse oikein välitä vaniljasta.

Vierailija
9271/19545 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noita tuoksunäyteputkia jotenkin kierrättää?

Vierailija
9272/19545 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennenillä läträtty jo vuosikymmenet hyvällä menestyksellä.

Vierailija
9273/19545 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tilailette nuita tuoksunäytteitä? Notinolta? 

Tilasin sokkona Britney Spearsin Fantasy tuoksun, kun pidän makeista tuoksuista ja tätä tuoksua oli kovasti kehuttu. Kuvausten perusteella ajattelin, että tuoksu voisi olla minulle sopiva. Mutta täytyy kyllä sanoa, että ei ollut minun makuuni :( Tuoksu on jotenkin tunkkainen ja epämiellyttävä (mietin jopa, että onkohan tuoksu pilaantunut tai jotain). 

Tuntuu, että itseä miellyttävien tuoksujen löytäminen on todella hankalaa ja varsinkaan sokkona minun ei niitä kannata enää ostaa. Siksi tuo näytteiden tilaaminen kiinnostaisi..

Viimeisin suosikkini on muuten Escadan Candy Love, mikä on aivan ihana. Tämä oli yllättävä löytö, sillä yleensä en ole oikein Escadan tuoksuista välittänyt.

Vierailija
9274/19545 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tilailette nuita tuoksunäytteitä? Notinolta? 

Tilasin sokkona Britney Spearsin Fantasy tuoksun, kun pidän makeista tuoksuista ja tätä tuoksua oli kovasti kehuttu. Kuvausten perusteella ajattelin, että tuoksu voisi olla minulle sopiva. Mutta täytyy kyllä sanoa, että ei ollut minun makuuni :( Tuoksu on jotenkin tunkkainen ja epämiellyttävä (mietin jopa, että onkohan tuoksu pilaantunut tai jotain). 

Tuntuu, että itseä miellyttävien tuoksujen löytäminen on todella hankalaa ja varsinkaan sokkona minun ei niitä kannata enää ostaa. Siksi tuo näytteiden tilaaminen kiinnostaisi..

Viimeisin suosikkini on muuten Escadan Candy Love, mikä on aivan ihana. Tämä oli yllättävä löytö, sillä yleensä en ole oikein Escadan tuoksuista välittänyt.

Notinolta, Aromatilta, Mood Scent Barista ja suoraan valmistajilta on tullut näytteitä tilattua. Itsekin olen tehnyt riittävän monta hutia tai melkein hutia sokko-ostoina, että nykyään hommaan uudet tuoksuni pääsääntöisesti vain näytteiden kautta.

Vierailija
9275/19545 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuoksuanalyysiä Nuxen Huile Prodigieusesta. Kuvataan appelsiininkukka, gardenia, mantelia jne. ja minä mielestäni haistan jasmiinia, jasmiinia ja jasmiinia.

Mille tuo kuuluisa tuoksu teistä tuoksuu???

Vierailija
9276/19545 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuoksuanalyysiä Nuxen Huile Prodigieusesta. Kuvataan appelsiininkukka, gardenia, mantelia jne. ja minä mielestäni haistan jasmiinia, jasmiinia ja jasmiinia.

Se on sekoitus, jossa haistan ainakin kookosta ja appelsiininkukkaa.

Vierailija
9277/19545 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sekoitus, jossa haistan ainakin kookosta ja appelsiininkukkaa.

Hurjaa. Kookos on täysi yllätys. En haista hituakaan sitä.

Vierailija
9278/19545 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten tilattua Essenza Nobilesta Lorenzo Villoresin Yerbamate. Aivan ihastuttava vihreä tuoksu. Olen huono analysoimaan tuoksuja, mutta rakastan tätä. Sallin tämän kalliihkon tuoksun itselleni, kun juhannuksnviettoonkaan ei ole mennyt rahaa (lue: olen viettänyt tylsän juhannuksen). Onko kellekään tämä tuoksu tuttu? Tilasin näytteen unkarilaisesta Neroli-tuoksupuljusta, ja nyt iski ihan täysillä kun kokeilin tuoksua. Mukavaa jussin jatkoa kaikille palstalaisille, toivottavasti parfyymikeskustelukin taas saisi uutta pontta:)

Vierailija
9279/19545 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sitten tilattua Essenza Nobilesta Lorenzo Villoresin Yerbamate. Aivan ihastuttava vihreä tuoksu. Olen huono analysoimaan tuoksuja, mutta rakastan tätä. Sallin tämän kalliihkon tuoksun itselleni, kun juhannuksnviettoonkaan ei ole mennyt rahaa (lue: olen viettänyt tylsän juhannuksen). Onko kellekään tämä tuoksu tuttu? Tilasin näytteen unkarilaisesta Neroli-tuoksupuljusta, ja nyt iski ihan täysillä kun kokeilin tuoksua. Mukavaa jussin jatkoa kaikille palstalaisille, toivottavasti parfyymikeskustelukin taas saisi uutta pontta:)

Hei! Koska teit Nerolin-tilauksesi? Huhtikuussa eivät toimittaneet Suomeen koronarajoitusten vuoksi, sain pahoittelevat sähköpostit ja rahat takaisin. Hyvä kuulla, että kusti taas polkee. :)

Vierailija
9280/19545 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä suositella jotain makeaa hattaramaista/karkkista tuoksua, joka kestäisi iholla pitkään?

Aqualina - Pink sugar! Se on kirjaimellisesti hattaran ja karkin tuoksuinen, aivan ihana. Säilyy iholla tosi hyvin, vaikka ei ehkä uskoisi kun on niin edullinen. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, netistä saa pullon alle 15 eurolla, joten ei edes tule kalliiksi JOS sattuisi olemaan hutiostos. Sopii mielestäni parhaiten 15-35 vuotiaalle. Yli 35 vuotiaalle suosittelen Prada - candya tai Burberry- her jos makeaa karkkituoksua kaipaa :)