Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19546)

Vierailija
7961/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämellä, paljonko kulutatte rahaa vuodessa tuoksuihin?

Hetken aikaa harrastanut tätä. Notinon tilaukseni poimin profiilisivultani (tilaukset). Tästä puuttuu Parfym Dreams, Origes ja Carethy,  joita on noin kymmenen tilausta :P Pyöristetään 800.. ja kivijalkakaupat sanotaan samat kymmenkunta ostosta eli toiset 800.

Notino kuitenkin pääasiallinen ostopaikka. Hauska ja kiva harrastus.

31.3.2021

98,35 €

9.2.2021

100,01 €

22.11.2020

54,00 €

10.11.2020

97,27 €

18.9.2020

111,30 €

10.8.2020

111,74 €

3.8.2020

69,35 €

23.7.2020

80,25 €

5.7.2020

179,65 €

16.6.2020

115,35 €

22.5.2020

93,25 €

7.5.2020

116,45 €

4.5.2020

113,65 €

19.4.2020

74,80 €

15.4.2020

92,44 €

7.4.2020

92,36 €

26.3.2020

83,85 €

22.2.2020

108,15 €

12.2.2020

133,45 €

16.1.2020

49,95 €

2.1.2020

101,05 €

24.12.2019

113,05 €

24.11.2019

66,00 €

9.11.2019

74,75 €

11.10.2019

49,90 €

10.10.2019

111,65 €

23.9.2019

48,25 €

18.9.2019

79,25 €

4.9.2019

66,85 €

1.8.2019

93,75 €

12.7.2019

87,55 €

27.6.2019

109,15 €

4.6.2019

55,35 €

13.5.2019

80,75 €

1.3.2019

78,25 €

30.1.2019

61,25 €

13.12.2018

114,60 €

Pyöreesti 3360 + 800 + 800 + ehkä vielä jotain. Kahdessa ja puolessa vuodessa noin viis tonnia. 

Kestävää sijoitustoimintaa. Kaasuina ilmaan rahat, Ympäristökin kiittää.

Ei ole penneistä kiinni. 

Vierailija
7962/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Miettikää ja pohtikaa tätä mielessänne hiljaa ja kuvitelkaa olevanne hajusteyliherkkä: Istun täpötäydessä bussissa, jossa vierustoveri on suihkauttanut hajuvettä ja takana istuva vähän partavettä, minun hajusteyliherkän ihmisen hengitys vaikeutuu.

Töihin päästessä ääneni saattaa olla jo käheä ja sortua, olenhan hajusteyliherkkä ihminen.

Minä hajusteyliherkkänä joudun käyttämään nopeampaa junaa bussin sijaan. Joskus lähes tunnin bussimatkalla olen joutunut käyttämään hengityssuojainta. (hengityssuojain jo siis ennen korona aikaa)

Me hajusteita käyttävät olemme niin tottuneita tuoksuihin, ettemme itse enää edes tajua tuoksuvamme niin voimakkaasti, voisimmeko ottaa huomioon hajusteyliherkät kanssaeläjämme vai jatkanko itsekkäästi hajusteiden  käyttöä. 

Toivottavasti tämä herätti ajatuksia.

Minä en nyt tekstien persoonapronominien perusteella ihan ymmärtänyt oletko itse hajusteyliherkkä, vai käytätkö itsekin hajusteita, mutta joka tapauksessa olet väärässä ketjussa, ja vaikuttaa siltä, ettet lukenut aloitusviestiä lainkaan. Tällaiset kommentit tässä ketjussa on vähän sama kuin absolutisti menisi viinitastingiin tai vegaani hirvipeijaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7963/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksumuistoketju innoittamana aloin miettiä mitä hajuvesiä minulle tärkeät aikuiset käyttivät lapsuudessani. 

Äitini tuoksu on ehdottomasti L'Air du Temps. Hän käytti sitä koko lapsuuteni, ja se yhdistyy mielessäni aina häneen. On todella sääli, että tuoksun koostumusta on muutettu niin paljon, ettei se ole enää lainkaan sama. Erään sukulaisperheen äiti käytti Guerlainin Champs-Élyséetä, ja yhdistän sen tuoksun aina heidän kotiinsa. Toisen kaverin äiti taas käytti Miyaken L'eau de Issey'ä. Hän oli omaa äitiäni jotenkin modernimpi ja määrätietoisempi. Hänellä oli työ kiehtovalla alalla ja vahvat mielipiteet. Muistan kuinka yhdistin tuon vesituoksun mielessäni sellaiseen vahvaan ja määrätietoiseen uranaiseen. Monia vuosia myöhemmin, kun aloitin uudessa työpaikassa, ostin itselleni kiitokseksi saavutuksesta pullollisen tuota hajuvettä, ja käytin sitä ensimmäisenä päivänä. Tunsin oloni itsevarmaksi. :) 

Minulla ei ole toistaiseksi lapsia, mutta voisin kuvitella Diptyquen Eau Mohelin olevan sellainen tuoksu, jonka voisi yhdistää minuun. Se on jotenkin raikas, tyylikäs ja monikäyttöinen. 

Mitä tuoksuja teidän äitinne ja muut tärkeät naiset käyttivät lapsuudessanne? Entä mistä tuoksuista uskotte lapsenne muistavan teidät tulevaisuudessa? 

Vierailija
7964/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin vähän aikaa sitten eteerisiä tuoksuöljyjä ja onpa ollut kiinnostavaa toimia kotikemistinä. Tein aamukylpyjä varten ihanan pirteää suihkugeeliä, johon laitoin piparminttua, sitruunaa ja vaniljaa sekä ravintsaraa ja ai että miten on raikas ja avaa sekä silmät että hengitystiet! Minttu lisäksi viilentää, joten varmasti ihana kesällä suihkujen yhteydessä. Minttuinen vanilja on minusta yllättävän kiva yhdistelmä, on ihana myös hierontaöljynä.

Vierailija
7965/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, joten tuoksumuistot tyssäävät sukupolvien ketjussa minuun. Äitini puolestaan muistan lapsuudesta shalimarin, samsaran tai jonkun muun mausteisen ja tuhdin tuoksun pöllyssä. Automatkat ei olleet kauhean miellyttäviä, hänellä kun on edelleen tapana suihkutella tuoksuja turhan reilulla kädellä enkä oikein vieläkään siedä shalimaria tai mitään oscar de la rentan tuoksua.

Vierailija
7966/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tilaus MSB:ssa sisällä. Tunne sama kuin viimeksi: hermostuttaa. @postiviestejä sataa päivittäin, mutta en ymmärrä puolaa. Olen saavinani selville, että matkaan on lähdetty. Jonkun koodin sain, mutten linkkkiä sen käyttöön.

Toivon totisesti että paketti tulee. Mutta hidasta on. Aromat on ällistyttävän nopea.

Vierailija
7967/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri ekan tilaukseni aromat.ee ja en malta odottaa näitä näytteitä! 13kpl tilasin ja postikuluineenkin maksaa vain yhden halpispullon verran. Nyt menee ilta googletellessa Fraganticasta mielipiteitä, sitten 1-2 näytettä per ilta kokeiluissa. Paljon iloa ja elämyksiä melko pienellä rahalla.

Otin muutaman näytteen myös miehelle; Creed Aventus sekä Muglerin Kryptomint kiinnostavat. Klassikkoa JPG Le Male en ole myöskään aiemmin haistellut.

Omista tuoksuista eniten odotan ehkä Juliette has a gun Lipstick feveriä koska tykkään meikkituoksuista. Montalelta otin myös monta näytettä.

Vierailija
7968/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tuoksunut Molinardin Muguet, Notinon alenäytteitä tämäkin. Nyt 9 h takana. Lineaarinen, hyvin tunnistettava, raikas kielo. Jossain kohtaa matkaa mukana oli myös syreeniä, mutta se on kadonnut, kielo on täällä edelleen.

Vierailija
7969/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin vähän aikaa sitten eteerisiä tuoksuöljyjä ja onpa ollut kiinnostavaa toimia kotikemistinä. Tein aamukylpyjä varten ihanan pirteää suihkugeeliä, johon laitoin piparminttua, sitruunaa ja vaniljaa sekä ravintsaraa ja ai että miten on raikas ja avaa sekä silmät että hengitystiet! Minttu lisäksi viilentää, joten varmasti ihana kesällä suihkujen yhteydessä. Minttuinen vanilja on minusta yllättävän kiva yhdistelmä, on ihana myös hierontaöljynä.

Herraisä, tuli flashback vuosien taakse, kun kokeiltiin eteeristä minttua hierontaöljyssä reippaammin lorauttaen - ja kävi niin kuin nuorelle parille usein kävi niissä puuhissa ja yksi asia johti toiseen....kivaa oli, kunnes tuli yhtäkkiä kiire suihkuun. Viilentävä kihelmöinti muuttui varsin kivuliaaksi herkemmillä alueilla. En muista kumpi ulisi kovempaa, mies vai minä. :D

Vierailija
7970/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivaikutelmat Chanelin Les exclusifs-dekanteista. 

Le lion de Chanel. Bergamotti, sitruuna, labdanum (kistus), meripihka, vanilja, patsuli, santelipuu, myski. Minun nenääni ensi kokeilulla todella samankaltainen kuin Shalimarin klassinen edp-versio. Pääosassa on meripihka, savuiset ja nahkaiset nuotit. Vivahde-eroja varmasti löytyy kunhan ehdin vertailla näitä toisiinsa. Nyt jo tiedän, etten tarvitse tätä, sillä minulla on jo Shalimar enkä kaipaa lisää versioita. Unisex, varmasti joidenkin mielestä enempi maskuliininen.

Bois des iles. Bergamotti, mandariini, santelipuu, ylang-ylang, vanilja, tonka, puu, pihka. Tässä tuoksuu ihanasti santelipuu. Aistin myös ylangin voimakkaasti, mikä tekee tästä iholle asettuessaan aika samankaltaisen kuin Guerlainin Samsara. Bois vaikuttaa Samsaran hillitymmältä versiolta. Täytyy nämäkin kaksi vertailla keskenään. Kaunis tuoksu.

No. 22. Aldehydi, kielo, neroli, tuberosa, ylang-ylang, jasmiini, ruusu, vanilja, vetiveri. Chanel vitosen aurinkoisempi sisko. Tuoksuu hienostuneesti kukkaissaippualta. Pidän tästä, koska 22 ei ole liian makea eikä tylsä, vaikka onkin luonteeltaan keveä. Vintage-tyylinen. Saippuaisuus ei pistele nenää. En onneksi haista tuberosaa voimakkaasti. Kesto voisi kyllä olla parempi. Pidän tästä, olisi kiva vaihtoehto vitoselle varsinkin keväällä ja kesällä. Käytän kuitenkin ensin dekanttini loppuun, mieli voi aina muuttua. N50

Vierailija
7971/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt halvalla luksuslomalle! Tilaa näyte Masque Milano: L'Attesa, 2 ml 8€.

Tuoksu vie hujauksessa viiden tähden italialaiseen hotelliin. Aistin sohvakalustot, koristeelliset suuret peilit, henkilökunnan joka on näkymätön mutta paikalla kun tarvitaan. Aamiaispöydässä on proseccoa ja saat kahvisi juuri sellaisena kuin haluat.

Mielleyhtymä on kirkas ja selvä. Muistanko kuplivan proseccon aromin joka sekoittuu avonaisesta ikkunasta kantautuvaan viehkeään kypsyvien sitrushedelmien tuoksuun? Onko tässä jotain samaa kuin puhdistusaineessa jolla tyylikkäät nojatuolit käsitellään? Vai onko se kylpylästä kulkeutuva vahva kloorin ja myskin sekoitus, katupöly, vanhat kivirakennukset, vulkaaninen koko ajan läsnäoleva haju?

Niin tai näin, kiitos matkasta! Tätä samaa tekee Histoires de Parfums hyvällä menestyksellä.

Vierailija
7972/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi muut Florabotanican ostaneet!

Joko olette saaneet ja testanneet? Mä en vielä. Luin jälleen kerran aineslistan. Jos tuosta vähästä saa aikaan hytkäyttävän parfyymin, on mestari.

Toivotaan että nenä Florabotanican takana on.

- Taas joku niche-friikki

No, joko?

Tää jännittää mua ihan simona. Kuin olisi ostanut 45€ arvan. Arpa voi olla tyhjä tai päävoitto.

Ostin arvan, koska tuoksua sanotaan ainutlaatuiseksi. Jos siihen on todella onnistuttu vangitsemaan kasvitieteellinen puutarha, mä hihkun ja tanssin riemusta.

Jos se on surkea tai kannabis pilaa sen, oh well, semmosta sattuu.

Vierailija
7973/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisikohan joku täällä auttaa parfyymimetsästyksessä. Etsin tuoksua, joka olisi täsmälleen kuin useat hopeashampoot, esim. Fudgen Clean Blonde ja KMS:n hopeashampoo. Tuoksu on todella ihana ja rakastaisin sen tuoksuista hajuvettä. Olen yrittänyt googlettaa jos joku muukin olisi etsiny vastaavaa mutta ei osumia. Tuoksu on niin ihana, täyteläinen, kreemimäinen, jokin ihana vahva tuoksu noissa kummassakin on. Ei ole mikään kukkea kukkaistuoksu vaan enemmänkin mausteinen ja juuri täyteläinen. En osaa yhtään kuvailla mikä siinä tuoksuu.

Vierailija
7974/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Miettikää ja pohtikaa tätä mielessänne hiljaa ja kuvitelkaa olevanne hajusteyliherkkä: Istun täpötäydessä bussissa, jossa vierustoveri on suihkauttanut hajuvettä ja takana istuva vähän partavettä, minun hajusteyliherkän ihmisen hengitys vaikeutuu.

Töihin päästessä ääneni saattaa olla jo käheä ja sortua, olenhan hajusteyliherkkä ihminen.

Minä hajusteyliherkkänä joudun käyttämään nopeampaa junaa bussin sijaan. Joskus lähes tunnin bussimatkalla olen joutunut käyttämään hengityssuojainta. (hengityssuojain jo siis ennen korona aikaa)

Me hajusteita käyttävät olemme niin tottuneita tuoksuihin, ettemme itse enää edes tajua tuoksuvamme niin voimakkaasti, voisimmeko ottaa huomioon hajusteyliherkät kanssaeläjämme vai jatkanko itsekkäästi hajusteiden  käyttöä. 

Herättihän se, vaikka trolli onkin.

Eletään aikaa ennen koronaa. Istun bussissa ikkunapaikalla omissa mietteissäni. Sisään lampsii sonja. Hän on reilusti ylipainoinen, puuskuttaa kävellessään, säkkimäinen paita repsottaa housunkauluksesta.

Istua mätkähtäessään viereeni hän astuu samalla jalkaterälleni ja tökkää kyynärpäänsä kipeästi kylkeeni. Välinpitämättömyys huokuu niin ulkonäöstä kuin käytöksestä. Korjaan asentoani ja yritän litistyä lähemmäs ikkunaa, mutta ahdasta on. Sitten huomaan hajuja. Pesemätön keho, liian pitkään käytetyt vaatteet, talinen päänahka, hoitamaton suu, tupakka. Mutta ei häivähdystäkään miellyttävästä parfyymistä, se myönnettäköön. Yritän vetäytyä vielä kauemmas. Toivon että matka loppuisi pian, ja että paluumatkalla vieressäni ei istu sonja, vaan joku muu. Joku joka huolehtii itsestään ja tulee samalla olleeksi huomaavainen muitakin ihmisiä kohtaan.

Vierailija
7975/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Sonja hyvä, jos et ole trolli ja yrität oikeasti saada ihmisiä käyttämään vähemmän tai ei ollenkaan hajusteita, niin taktiikkasi ei toimi. Kun tulet moralisoimaan parfyymifanien ketjuun, niin onnistut vain ärsyttämään ja saat ihmiset vetäytymään poteroihinsa. Ihan sama tilanne, jos menisit syntymäpäiväjuhlille ja sankarin avatessa lahjojaan alkaisit paasaamaan kerskakulutusta vastaan. Et herätä lainkaan myötämielisyyttä eikä kukaan halua edes kuunnella, mitä sinulla on sanottavana, koska toimit tietoisen tökerösti.

Jos haluat vaikuttaa, niin perusta vauvapalstalle vaikka joku ketju yliherkkyyksistä tai vastaavasta. Jos joku täällä on halukas kuuntelemaan elämäntarinaasi ja vaikeuksiasi allergikkona, niin hän löytää kyllä tiensä sellaiseenkin ketjuun ja on siellä paljon vastaanottavaisempi asiallesi. Lyön vetoa, että et tässä ketjussa saa ketään pohtimaan omaa hajusteiden käyttöä saati sitten muuttamaan käytöstään.

T. Parfyymifani, joka ei aio haaskata tämän enempää aikaansa ankeuttajiin, vaan aikoo tässä viestiketjussa iloita ja ruotia hajusteiden maailmaa yhdessä samalla aallonpituudella olevien kanssa

Vierailija
7976/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Hm, mietin ja pohdin ja olen edelleen sitä mieltä, että ennen helvetti jäätyy ennen kuin menen ruuhkabussiin, eikä sillä ole edes mitään tekemistä hajusteiden kanssa. En nyt sitten tiedä, että odotitko tällaista tulosta.

Vierailija
7977/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masque Milano: Romanza (Narsissi, Hyasintti, anis; Jasmin Sambac, orvokkikimppu; myrrha, texasilainen seetri, haitilainen vetiver, ambra)

- tuoksu on epämiellyttävä. Ei aavistustakaan miksi. Aistin tupakan katkua tai pakokaasua.

Tunnistan myös sen, että tuoksu on laadukas. Se ei vain sovi yhteen minun ihokemiani kanssa, vaikka yksikään ainesosa ei ole vastenmielinen, päinvastoin.

Näin voi käydä. Siksi kannattaa ostaa ensin näyte, eikä sokkopulloa, jos vain suinkin mahdollista.

Vierailija
7978/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisikohan joku täällä auttaa parfyymimetsästyksessä. Etsin tuoksua, joka olisi täsmälleen kuin useat hopeashampoot, esim. Fudgen Clean Blonde ja KMS:n hopeashampoo. Tuoksu on todella ihana ja rakastaisin sen tuoksuista hajuvettä. Olen yrittänyt googlettaa jos joku muukin olisi etsiny vastaavaa mutta ei osumia. Tuoksu on niin ihana, täyteläinen, kreemimäinen, jokin ihana vahva tuoksu noissa kummassakin on. Ei ole mikään kukkea kukkaistuoksu vaan enemmänkin mausteinen ja juuri täyteläinen. En osaa yhtään kuvailla mikä siinä tuoksuu.

Minun nenääni Fudgessa on gourmand-tuoksu, muistuttaa jotain synteettistä omenaa tai päärynää. 

Saan siitä vaahdottaessa mielleyhtymiä myös makeampiin vivahteisiin, jotain vanilja, karamelli, suklaa, kookos, kaneli... sinnepäin.

Ei tule mieleen hajuvesiä, jotka olisivat ihan yksi yhteen, ja nekin jotka on sinne päin, taitaa olla lopetettuja, ysärin Date body spray vihreässä pullossa tai Joop! All About Eve

Omenaisista tuoksuista voisi löytyä saman tyylinen kuin Clean Blonde?

https://www.fragrantica.com/notes/Apple-146.html

🍏

Vierailija
7979/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Vierailija
7980/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensivaikutelmat Chanelin Les exclusifs-dekanteista. 

Le lion de Chanel. Bergamotti, sitruuna, labdanum (kistus), meripihka, vanilja, patsuli, santelipuu, myski. Minun nenääni ensi kokeilulla todella samankaltainen kuin Shalimarin klassinen edp-versio. Pääosassa on meripihka, savuiset ja nahkaiset nuotit. Vivahde-eroja varmasti löytyy kunhan ehdin vertailla näitä toisiinsa. Nyt jo tiedän, etten tarvitse tätä, sillä minulla on jo Shalimar enkä kaipaa lisää versioita. Unisex, varmasti joidenkin mielestä enempi maskuliininen.

Bois des iles. Bergamotti, mandariini, santelipuu, ylang-ylang, vanilja, tonka, puu, pihka. Tässä tuoksuu ihanasti santelipuu. Aistin myös ylangin voimakkaasti, mikä tekee tästä iholle asettuessaan aika samankaltaisen kuin Guerlainin Samsara. Bois vaikuttaa Samsaran hillitymmältä versiolta. Täytyy nämäkin kaksi vertailla keskenään. Kaunis tuoksu.

No. 22. Aldehydi, kielo, neroli, tuberosa, ylang-ylang, jasmiini, ruusu, vanilja, vetiveri. Chanel vitosen aurinkoisempi sisko. Tuoksuu hienostuneesti kukkaissaippualta. Pidän tästä, koska 22 ei ole liian makea eikä tylsä, vaikka onkin luonteeltaan keveä. Vintage-tyylinen. Saippuaisuus ei pistele nenää. En onneksi haista tuberosaa voimakkaasti. Kesto voisi kyllä olla parempi. Pidän tästä, olisi kiva vaihtoehto vitoselle varsinkin keväällä ja kesällä. Käytän kuitenkin ensin dekanttini loppuun, mieli voi aina muuttua. N50

Kiinnostavat valinnat! Kiitos kun kirjoitit noin seikkaperäiset ja evokatiiviset kuvaukset. Hm, saisikohan noita tuoksutella vaikka ison tavaratalon Chanel-pisteellä?