Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
7921/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä pari hutiostoa halvalla. Täydet pullot puoleen hintaan.

Kirpparilla se kävisi, mutta kesään on vielä aikaa.

Mitähän tekisi? Net kirppareita en osaa käyttää, ja siinä on hirveä duuni.

Voitto olis kympin luokkaa ja vaivannäköä luvassa. Eli kovin paljon en vaivaudu.

Saisko jeesii?

Itse meinasin laittaa pari täysikokoista hutiostosta myyntiin Toriin eli tori.fi. Muutaman kerran suihkaistuja, pahvilaatikoineen. Hinnaksi laitan noin 50 - 75 % täydestä hinnasta + postikulut. Vaivaahan tästä tulee eikä juurikaan voittoa, mutta sen voisi korvata hyvä mieli siitä, että tuoksut pääsisivät kotiin, jossa niitä käytettäisiin ja niitä arvostettaisiin. :) 

Olen itse ostanut käytettyjä hajuvesiä nettikaupoista (testereitä), eBaysta ja Torista ja olen ollut tyytyväinen. Hutinäytteitä voisin itse tarjota isojen pullojen mukaan tyylillä eurolla kipale. Eihän ne miksikään mene asianmukaisesti säilytettyinä ja tiiviisti suljettuina. 

Et kai sä voittoa odota käytettyjen pullojen myynnistä? Ideana on saada jotain pennosia ja päästä rojusta eroon. Trokarit on erikseen.

Vai maksaisitko itse 200 satasen pullosta kirpparilla, että myyjä tekisi tiliä?

On sulla muutenkin sen verran kokovat pyynnöt että voi jäädä myymättä.

Käytettyjä hajuvesiä on niin hirveesti tyrkyllä.

Voitto oli tässä kohtaa väärä sana. En tarkoittanut, että saisin itselleni enemmän mitä itse maksoin = voiton määritelmä. Kuitenkin koen tietynlaiseksi voitoksi senkin, jos saisin itselleni vaikka kympin tai pari sen jälkeen, kun maksan postikulut. Olen kuitenkin maksanut pulloista useita kymppejä ja tuoksut hinnoittelisin luonnollisesti vallitsevan hintatason mukaisesti. 

Voiton sijaan voisi puhua tappion minimoinnista, ja postarit maksaa ostaja.

Oi kiitos sinulle näistä neuvoista! Vauva-palstan parfyymiketjuun saa siis kirjoittaa vain käyttämällä täsmälleen oikeita talouden termejä. Ja hei, en tiennytkään, että postikulut maksaa ostaja. Olen aina luullut, että myyjä maksaa ne, ihan maksamisen ilosta. Nyt tiedän paremmin. Anna valosi loistaa! ❤️

Vierailija
7922/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Re: Chanelit. Nyt kun muistutat, niin palaa mieleen itsellekin, ettei se noin yksinkertaista ollut, kuin mitä aiemmin muistin.. Chanelilta tuli tosiaan runsas paketti, mutta siihen sai valita näytteet aika rajatusta valikoimasta, joka oli uutuus-painotteinen (mikä ei toki sekään haittaisi, jos kyseessä olisivat juuri oikeat uutuudet - todellakin tahtoisin putkellisen Lionia!). Kun tahdoin omin nenin tietää, miltä tuoksuvat Cuir de Russie ja Coromandel, minäkin menin eBayhin. Päädyin tilaamaan pullon Coromandelia (jälleen Chanelin sivuilta, ja runsain kylkiäisin), joka on mun top 5:ssä edelleen. Coco Mademoisellesta en välitä minäkään :).

Ehkä senkin takia huvittaa tilata noita tyyriimpiä pulloja merkin omilta sivuilta, että ajattelen, että jos joku tosiaan jossain noita pulloja ja niiden sisältöjä kopioi / väärentää, niin toiminta kohdistuu varmaan juuri tuohon 150-500 E:n porukkaan. Merkin saitilta tilatessa tietää paremmin, mitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7923/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun olet kotona yksin, hiukset kampaamatta, meikittä, puuvillaiset pitkikset ja t-paita päällä (ilman rintsikoita tietenkin, koska kotona ollessa on mukavuus on #1) ja ovisummerin soidessa ryntäät vauhdilla ovelle vastaanottamaan Premium-postipakettia Aus Liebe Zum Duftilta. 

:D 

Paketti myös tuntui premiumilta. Huokailin ihastuksesta, kun availin silkkipapereita spurgu-lookissani ja sieltä paljastuivat tuoksuihanuudet. 

Päätuote on entuudestaan tuttu Virgin Island Water, jota tilasin nyt kokonaisen pullon. 

Testattavat saavat odottaa sen verran, että käyn suihkussa ja pääsen tuoksuttelemaan niitä "puhtaalta pöydältä". 

Nasomatto Absinth ja Bois 1920 Cannabis Fruttata... 

(Pidin kovasti Black Afganosta ja Cannabiksesta, toivottavasti näistäkin yhtä paljon tai edes lähelle). 

💚

Vierailija
7924/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tätä hiljaa pohtien että kannattaako juuri minun tehdä näin: laitan suihkussa tuoksuvaa shampoota ja saippuaa, suihkun jälkeen deodoranttia, voiteita ja hiuslakkaa, parfyymia. Vielä sujahdus parfyymia tuoksuvalla pesuaineella pestyihin vaatteisiin –---- ja on kuin pommi tuoksuyliherkkyydestä kärsivälle!

Nimittäin meitä tuoksuyliherkkiä on paljon, miettikää ja pohtikaa onko viisasta käyttää hajusteita.

Minustakaan ei päällepäin näy yliherkkyys, olen upea kehopositiivinen nainen ja hei..pirun ylpeä sellainen.

Vierailija
7925/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Miettikää tätä hiljaa pohtien että kannattaako juuri minun tehdä näin: laitan suihkussa tuoksuvaa shampoota ja saippuaa, suihkun jälkeen deodoranttia, voiteita ja hiuslakkaa, parfyymia. Vielä sujahdus parfyymia tuoksuvalla pesuaineella pestyihin vaatteisiin –---- ja on kuin pommi tuoksuyliherkkyydestä kärsivälle!

Nimittäin meitä tuoksuyliherkkiä on paljon, miettikää ja pohtikaa onko viisasta käyttää hajusteita.

Minustakaan ei päällepäin näy yliherkkyys, olen upea kehopositiivinen nainen ja hei..pirun ylpeä sellainen.

Ehdottomasti sinun ei kannata tehdä noin. Parfyymifanitkaan eivät sekoittele tuoksuja miten sattuu.

Vierailija
7926/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Itse ainakin pesen vaatteeni hajusteettomalla pyykinpesuaineella, Myös suihkusaippua, sekä antiperspiranttini ovat hajuseteettomia. Hiuslakkaa en miehenä käytä. Naisista en tiedä miten tekevät, mutta itsellä suurin syy näin toimimiseen on se että en halua että tuoksut sekoittuvat.

SOTD: Dior Homme Original

Vierailija
7927/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Käytän suihkussa tuoksuttomia luomushampoita ja pesuaineita.

Sen jälkeen rasvaan ihoni joko täysin tuoksuttomalla tai miedosti hajustetulla voiteella (kärsin hyvin kuivasta ihosta ja etenkin talvisin on pakko karsia tuoksuttomuudesta, koska olen vuosien kokeilun jälkeen löytänyt ainoastaan yhden luomusti valmistetun, hyvin imeytyvän ja ihon riittävästi kosteuttavan vartalovoiteen, joka tosin on miedosti hajustettu). 

Käyttämäni deodorantti on myös miedosti hajustettu (ihoni herkkyydestä johtuen voin käyttää vain alumiinittomia ja alkoholittomia deodorantteja, saan muuten helposti ihottumaa), ja suosin tässäkin luonnonmukaisesti valmistettuja. Vuosien kokeilujen jälkeen olen löytänyt sellaisen, joka toimii minulla, enkä luovu siitä miedon tuoksun takia.

En käytä hiuslakkaa enkä hajustettuja pesuaineita.

Käytän sellaisia parfyymeja, jotka varsin mietoja eivätkä tuoksu kovin kauas. Jos et liimaudu kiinni minuun, et haista minua lainkaan. Tai haistaisit, jos en olisi peseytynyt ja laittanut deodoranttia.

Ja olen ihan tavallinen parfyymifani.

Sinun ei tuoksuyliherkkänä ihmisenä tietenkään kannata käyttäytyä kuin pahin keksimäsi parfymistiklisee. Mutta älä huoli, tuskinpa kukaan muukaan tässä ketjussa ollut käyttäytyy niin kuin sinusta tuntuisi luontevalta, jos olisit kiinnostunut hyvistä tuoksuista.

Vierailija
7928/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia minä laitan vain kaksi suihkausta molemmille puolille niskaan, kaksi kaulalle, neljä rintakehälle ja kolme molempiin ranteisiin. Usein myös neljästä kymmeneen suihkausta vaatteille.

Sotd: Bentley men Intense

https://www.fragrantica.com/perfume/Bentley/Bentley-for-Men-Intense-176…

Vierailija
7929/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusti oli polkenut hartaudella odottelemani Essenza Nobilen näytepaketin perille asti, josta pääsin ensimmäisenä suihkauttamaan ranteeseen Tauerin PHI - Une Rose de Kandaharia. Kuulun yleensä juuri niihin tyyppeihin, jotka eivät pidä ruusun tuoksusta joitakin poikkeuksia (Lady Vengeance, Oud satin mood) lukuunottamatta, mutta tämä on kyllä niin hieno ja erilainen ruusu, että pitää ehkä hankkia koko pullo. Alussa on aprikoosia, kanelia ja bergamottia. Sydäntuoksussa tulee esille ruusu ja tupakanlehti, pohjatuoksussa vaniljaa, patsulia, myskiä ja tonkapapua. Raikas mutta pehmeä, ei ollenkaan liian makea tuoksu, jossa myski juhlii pohjatuoksussa kirsikkana kakun päällä.

Pussissa odottelee vielä pari Profumum Roman tuoksua, Penhaligon’sin Cairo ja Frederic Mallen Dans tes bras. Saa nähdä kuinka kallis tuleva viikonloppu loppujen lopuksi päätyy olemaan.

Vierailija
7930/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löyty hyvä netkauppa. Fragrance Shop.

Hyvät valikoimat. Eivät vain myy näytteitä.

Brandit eivät anna lupaa.

No juu. Noinhan se kauppa käy.

Chat pahoitteli, että osta jotain, niin saat 3 ilmaista näytettä.🙄

Mikä tämän kaupan nettiosoite on?

Vierailija
7931/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä, paljonko kulutatte rahaa vuodessa tuoksuihin?

Vierailija
7932/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämellä, paljonko kulutatte rahaa vuodessa tuoksuihin?

Alle 1 000 euroa :)

Vierailija
7933/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalaiset ostaneet kaikki Lidlin tuoksuvat palasaippuat? :D Koska en niitä täällä Länsi-Helsingissä Lidlissä nähnyt.

Vierailija
7934/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuihin menee vuodessa 100-200 euroa. Mutta en osta joka vuosi yhtään tuoksua.

Vierailija
7935/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalaiset ostaneet kaikki Lidlin tuoksuvat palasaippuat? :D Koska en niitä täällä Länsi-Helsingissä Lidlissä nähnyt.

Ostin patsulintuoksuista x2 koska pidän hajuvesistä joissa on patsulia mutta tästä saippuasta en valitettavasti pidä. Jää käsiinkin tympeä tuoksu. Ja ruma se musta saippua.

Vierailija
7936/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun olet kotona yksin, hiukset kampaamatta, meikittä, puuvillaiset pitkikset ja t-paita päällä (ilman rintsikoita tietenkin, koska kotona ollessa on mukavuus on #1) ja ovisummerin soidessa ryntäät vauhdilla ovelle vastaanottamaan Premium-postipakettia Aus Liebe Zum Duftilta. 

:D 

Paketti myös tuntui premiumilta. Huokailin ihastuksesta, kun availin silkkipapereita spurgu-lookissani ja sieltä paljastuivat tuoksuihanuudet. 

Päätuote on entuudestaan tuttu Virgin Island Water, jota tilasin nyt kokonaisen pullon. 

Testattavat saavat odottaa sen verran, että käyn suihkussa ja pääsen tuoksuttelemaan niitä "puhtaalta pöydältä". 

Nasomatto Absinth ja Bois 1920 Cannabis Fruttata... 

(Pidin kovasti Black Afganosta ja Cannabiksesta, toivottavasti näistäkin yhtä paljon tai edes lähelle). 

💚

Jos sinä olet se, joka raportoi Virgin Island Waterin tuoksuvan siltä kuin Kookospähkinä ja lime muhinoisivat avoimen ikkunan ääressä valtameren rannalla, niin kiitokset! Mielikuva oli niin hekumallinen että tilasin oman näytteen. En ole vielä nuuhkinut sitä.

Spurguna liikkeellä täälläkin. Raudanpuute viimeistelee rähjäisen lookin. Kuiva hampputukka sojottaen kävelin tärisevin jaloin ärrälle hakemaan pakettini.

Raudanpuute ei terota järjenjuoksua, mutta monenkin laskukerran jälkeen näytteitä on yhä 16 eikä 14. Joten mukana on kaksi lahjaa. Kiitos, Aromat!

Vas kädessä tuoksuu The Merchant of Venice Cyclamen, oik kädessä TMOV Appelsiininkukka. Molemmat huokuvat ylellisyyttä. Ja vielä 14 yllätystä koettavana.

Luin tänään Serge Lutensista. Hyvin kiintoisaa. Tästä harrastuksesta on monenlaista iloa. Voi myös sivistää itseään sen lisäksi että rypee ihanissa tuoksuissa.

Olen Taas joku niche-friikki, eikä se tunnu lainkaan hullummalta.🌹🌿

Vierailija
7937/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi muut Florabotanican ostaneet!

Joko olette saaneet ja testanneet? Mä en vielä. Luin jälleen kerran aineslistan. Jos tuosta vähästä saa aikaan hytkäyttävän parfyymin, on mestari.

Toivotaan että nenä Florabotanican takana on.

- Taas joku niche-friikki

Vierailija
7938/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 huhtikuusta tähän päivään, mennyt noin öö 300 euroa. Luultavasti vähän alakanttiin arvio. Mutta kaikki ollut sen arvoista. Se on harrastus, joka tuo iloa. 

Vierailija
7939/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Lanvinin A Girl in Capri. Vihdoin niin aurinkoinen ja lämmin päivä, että on ollut ilo tuoksua pirskahtelvilta sitruksilta. :)

Vierailija
7940/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L'Artisan Parfumeur: Nuit de Tubereuse. Lahjanäyte. Nyt taidan tietää miltä tuberoosa tuoksuu. Tulee tunne rikkaruohosta ojan pientareella, suttuinen vaikutelma. Mutta ymmärrän, miksi tätä käytetään täytteenä tuoksuissa. Vähän kuin peruna lautasella: ei se ylellistä ole, mutta maha tulee täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan