Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
7901/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vain tallaisen: https://www.nordicjewel.fi/brand/48/crea-iloa Suomalainen tuote, joten sikäli kiva mutten ihan lämpene designille. Ja se näissä koruissa onkin varmaan se haaste. Melkein pitäisi tuoksubrändin tuottaa omansa.

Ja tämä oli se mitä muistelin: Kaipaus tuoksukoru, mutta sen valmistus lakkautettiin 2014. Mihin ihmeeseen vuodet ovat kadonneet? Luulin, että tästä on korkeintaan pari vuotta.

Vierailija
7902/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä juttelitte, että Elizabeth Ardenin White Tea on tuoksu, jossa tuoksuu jooga. Olihan se intohimoisena joogaajana saatava testiin! Viimeisimmän Aromatin näytetilauksen Amouagejen ja V Cantojen kaveriksi otin 10 ml White Tean näytteen ja olen tsupsautellut sitä nyt kolmeen eri joogaharjoitteeseen. Ja voi kyllä - tuoksuna on ihan täydellinen joogan kiteytymä! Kepeä, rauhallinen ja henkevä, ja koska kesto ei ole luokkaa tymäkkä, kestää tuoksu juuri joogatunnin ajan ja sitten haihtuu pikkuhiljaa pois. En aio tätä tuoksua ikinä käyttää muulloin kuin joogatessani, niin se pysyy aivan erityisenä.

Kiitos teille tuoksuporukat tästä! 🧘‍♀️🙏

Siis pitääköhän minunkin testata tätä, vaikka en pidä teen tuoksusta :)

Kiitos myös minun puolestani, sille hipille jonka sanapari "jooga pullossa" jäi mieleeni ja tilasin White Tean talvella. Intohimoisena joogaajana odotin tuoksua kovasti. En pettynyt! Tämä on minulla myös joogahetkieni tuoksu. Aivan ihana!!

Eikä tämä mielestäni teeltä tuoksu, ainakaan näkyvästi, tai siis mikä sana tuohon sopisi, voimakkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7903/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi samantyyppinen tuoksu kuin White Tea, mutta voimakkaampi ja pitkäkestoisempi? Minäkin pidän kyseisestä tuoksusta, mukavan rauhoittava ja hillitty, mutta omaan makuuni aivan liian kevyt. Täytyy painaa nenä kiinni ranteeseen että haistaa, ja tuoksu katoaa iholta puolessa tunnissa, joten kaipaisin jotakin vastaavaa mutta kestoltaan parempaa.

Vierailija
7904/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä juttelitte, että Elizabeth Ardenin White Tea on tuoksu, jossa tuoksuu jooga. Olihan se intohimoisena joogaajana saatava testiin! Viimeisimmän Aromatin näytetilauksen Amouagejen ja V Cantojen kaveriksi otin 10 ml White Tean näytteen ja olen tsupsautellut sitä nyt kolmeen eri joogaharjoitteeseen. Ja voi kyllä - tuoksuna on ihan täydellinen joogan kiteytymä! Kepeä, rauhallinen ja henkevä, ja koska kesto ei ole luokkaa tymäkkä, kestää tuoksu juuri joogatunnin ajan ja sitten haihtuu pikkuhiljaa pois. En aio tätä tuoksua ikinä käyttää muulloin kuin joogatessani, niin se pysyy aivan erityisenä.

Kiitos myös minun puolestani, sille hipille jonka sanapari "jooga pullossa" jäi mieleeni ja tilasin White Tean talvella. Intohimoisena joogaajana odotin tuoksua kovasti. En pettynyt! Tämä on minulla myös joogahetkieni tuoksu. Aivan ihana!!

Eikä tämä mielestäni teeltä tuoksu, ainakaan näkyvästi, tai siis mikä sana tuohon sopisi, voimakkaasti.

Ohoh, onpa mukavaa lukea, että tykästyit. :)  Minulla se on meditaatioon, se rauhallisuus on jotain, mitä en ole monestakaan parfyymistä löytänyt. Valkoinen tee tuoksuu kyllä, muttei se ole minunkaan nenääni niin tee (teinen?) kuin vaikkapa nuo State of Mindin teetuoksut, ennemminkin vihreä. Zen.

Vierailija
7905/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin vain tallaisen: https://www.nordicjewel.fi/brand/48/crea-iloa Suomalainen tuote, joten sikäli kiva mutten ihan lämpene designille. Ja se näissä koruissa onkin varmaan se haaste. Melkein pitäisi tuoksubrändin tuottaa omansa.

Ja tämä oli se mitä muistelin: Kaipaus tuoksukoru, mutta sen valmistus lakkautettiin 2014. Mihin ihmeeseen vuodet ovat kadonneet? Luulin, että tästä on korkeintaan pari vuotta.

Keraamisia? Periaatteessa minkä tahansa huokoisen materiaalin voisi kuvitella toimivan "tuoksukoruna" - keramiikan lisäksi puu, luu ja nahka tulevat ensin mieleen. Ainakin tuo lipastonlaatikko, johon Eksentrinen Molekyyli on loiskahtanut, tuoksuu ilmeisesti ikuisesti. Jos jossain olisi Aarikkapari, voisi testata tätäkin.

Vierailija
7906/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla odottaa Teo Cabanelin näytesetti postissa. Tuli juuri sopivasti, kun sieltä tuli meili private salesta joka päättyy tänään. Oli mittavat alennukset ja ilmaiset postikulut. Nyt ehdin sopivasti tsekata näytteistä sellaiset jotka salessa, ja katsoa tilatakko, ja hyvästi ostolakko... Hyvin kyllä ajoitettu tälläkin talolla markkinointi- ja myyntitoimet 😄

Vierailija
7907/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50 päivittää. Projektini on nyt käyttää testerit loppuun eikä hankkia uusia, ennen kuin kaikki on käytetty. Ne, joista en pidä laitan toki kiertoon. Tulossa on vielä kolme Chanelin Les exclusifs-dekanttia. Tuo sarja kyllä kiinnostaa, mutta näytteitä on hiton vaikea saada. Chanel on inhottavan pihi firma ja ilmeisesti on kieltänyt näytteiden myymisen. Minusta sahaavat kyllä omaa oksaansa sillä. 

Säästelin Amouagen Sunshine-testeriä... mutta nyt taas pari päivää putkeen käytettyäni totesin, etten pidä siitä ihan niin paljoa kuin ensin ajattelin. Makea aprikoosinuotti on vähän liikaa. Hyvä juttu, ei tarvitse haikailla kallista pulloa. 

Eilisen tuoksu oli Serge Lutensin A la nuit. Joo, tavallaan ihana jasmiini. Mutta on käymässä selväksi ettei solifloret ole minun juttuni - ei edes jasmiini, josta pidän kovasti. Testailu on auttanut ymmärtämään paremmin omia tuoksumieltymyksistäni, ja olen todennut etten voi sietää montaa todella suosittua tuoksua. Nenäni ei tykkää esim. Armanin Si:stä (ja vielä vähemmän Si passionesta), Olympeasta (ja vielä vähemmän Olympea blossomista), Narciso Rodriguezin Musc noiresta, YSL Librestä eikä Boss The Scent pure accordista. Toivottavasti näiden tuoksujen ystävät eivät ota nokkiinsa tästä. Maut ovat vain niin erilaisia.  

Tänään palasin vähän kuin takaisin ruotuun kaiken makeuden ja kukkaisuuden jälkeen, eli tuoksuna Vol de nuit edt. Ei varsinaisesti keväinen tuoksu, mutta sopii ihan mukavasti viileään iltaan. 

Vierailija
7908/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt postiin tuli paketti, mutta joudun odottamaan ainakin perjantaihin, ennen kuin. voin hakea. Kävin nimittäin korona-testissä ja odottelen perjantaina tulosta. Vatsaoireita, kurkun karheutta, päänsärkyä ja lämpöilyä. Huoh! Jos minulla on tartunta, pitää joku pyytää hakemaan tuoksu, kun olen sitten kaksi viikkoa karanteenissa. Tai....

Vierailija
7909/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee ehkä tunnu. Sitä paitsi valkoinen tee tuoksuu sitruunalta.

Mun Green Tea Fig ei tuoksu yhtään teeltä eikä vihreältä teeltä, ja siinä on molempia.

Vierailija
7910/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt postiin tuli paketti, mutta joudun odottamaan ainakin perjantaihin, ennen kuin. voin hakea. Kävin nimittäin korona-testissä ja odottelen perjantaina tulosta. Vatsaoireita, kurkun karheutta, päänsärkyä ja lämpöilyä. Huoh! Jos minulla on tartunta, pitää joku pyytää hakemaan tuoksu, kun olen sitten kaksi viikkoa karanteenissa. Tai....

Toivotaan parasta. Sormet ja varpaat pystyssä että oot terve.

Mun Aromatin paketti on tullut Virosta päivässä! Eilen se lähti matkaan ja just kilahti viesti että se odottaa noutoa.

Mutta en mäkään voi mennä nyt. Saan rautakapseleista tapani mukaan karsean mahakivun. Pitää toipua ja hakea apteekista lempeämpi valmiste. Rauta on saatava ylös.

Vierailija
7911/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku niche-friikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan parasta. Sormet ja varpaat pystyssä että oot terve.

Mun Aromatin paketti on tullut Virosta päivässä! Eilen se lähti matkaan ja just kilahti viesti että se odottaa noutoa.

Mutta en mäkään voi mennä nyt. Saan rautakapseleista tapani mukaan karsean mahakivun. Pitää toipua ja hakea apteekista lempeämpi valmiste. Rauta on saatava ylös.

Kiitos ❤️ Toivotaan niin! Itse en kestänyt yhtään rautaläälkeitä, mutta ostin luontaiskaupasta Floravital nestettä ja sillä sain ”rautavarastot” kuntoon. Minulla on taipumus huonoon hemoglobiiniin, alhaisimmillaan oli 66 ja olin veritiputuksessa, sen jälkeen yksi hoitaja suositteli Floravitalia.

Vierailija
7912/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N50 päivittää. Projektini on nyt käyttää testerit loppuun eikä hankkia uusia, ennen kuin kaikki on käytetty. Ne, joista en pidä laitan toki kiertoon. Tulossa on vielä kolme Chanelin Les exclusifs-dekanttia. Tuo sarja kyllä kiinnostaa, mutta näytteitä on hiton vaikea saada. Chanel on inhottavan pihi firma ja ilmeisesti on kieltänyt näytteiden myymisen. Minusta sahaavat kyllä omaa oksaansa sillä. 

Säästelin Amouagen Sunshine-testeriä... mutta nyt taas pari päivää putkeen käytettyäni totesin, etten pidä siitä ihan niin paljoa kuin ensin ajattelin. Makea aprikoosinuotti on vähän liikaa. Hyvä juttu, ei tarvitse haikailla kallista pulloa. 

Eilisen tuoksu oli Serge Lutensin A la nuit. Joo, tavallaan ihana jasmiini. Mutta on käymässä selväksi ettei solifloret ole minun juttuni - ei edes jasmiini, josta pidän kovasti. Testailu on auttanut ymmärtämään paremmin omia tuoksumieltymyksistäni, ja olen todennut etten voi sietää montaa todella suosittua tuoksua. Nenäni ei tykkää esim. Armanin Si:stä (ja vielä vähemmän Si passionesta), Olympeasta (ja vielä vähemmän Olympea blossomista), Narciso Rodriguezin Musc noiresta, YSL Librestä eikä Boss The Scent pure accordista. Toivottavasti näiden tuoksujen ystävät eivät ota nokkiinsa tästä. Maut ovat vain niin erilaisia.  

Tänään palasin vähän kuin takaisin ruotuun kaiken makeuden ja kukkaisuuden jälkeen, eli tuoksuna Vol de nuit edt. Ei varsinaisesti keväinen tuoksu, mutta sopii ihan mukavasti viileään iltaan. 

Mulla on käynyt samoin niiden harvojen Amouagejen kanssa joista luulin tykkääväni.

Ciel woman on latistunut mitättömäksi, vaikka pidän syklaamista.

Ainoa A josta aina vaan tykkään on Lilac Love. Kerrankin kestävä, vahva kukkatuoksu. Kaakaopavut aistii seassa. Nimenomaan pavut, ei gourmantti suklaa.

Vierailija
7913/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä pari hutiostoa halvalla. Täydet pullot puoleen hintaan.

Kirpparilla se kävisi, mutta kesään on vielä aikaa.

Mitähän tekisi? Net kirppareita en osaa käyttää, ja siinä on hirveä duuni.

Voitto olis kympin luokkaa ja vaivannäköä luvassa. Eli kovin paljon en vaivaudu.

Saisko jeesii?

Itse meinasin laittaa pari täysikokoista hutiostosta myyntiin Toriin eli tori.fi. Muutaman kerran suihkaistuja, pahvilaatikoineen. Hinnaksi laitan noin 50 - 75 % täydestä hinnasta + postikulut. Vaivaahan tästä tulee eikä juurikaan voittoa, mutta sen voisi korvata hyvä mieli siitä, että tuoksut pääsisivät kotiin, jossa niitä käytettäisiin ja niitä arvostettaisiin. :) 

Olen itse ostanut käytettyjä hajuvesiä nettikaupoista (testereitä), eBaysta ja Torista ja olen ollut tyytyväinen. Hutinäytteitä voisin itse tarjota isojen pullojen mukaan tyylillä eurolla kipale. Eihän ne miksikään mene asianmukaisesti säilytettyinä ja tiiviisti suljettuina. 

Et kai sä voittoa odota käytettyjen pullojen myynnistä? Ideana on saada jotain pennosia ja päästä rojusta eroon. Trokarit on erikseen.

Vai maksaisitko itse 200 satasen pullosta kirpparilla, että myyjä tekisi tiliä?

On sulla muutenkin sen verran kokovat pyynnöt että voi jäädä myymättä.

Käytettyjä hajuvesiä on niin hirveesti tyrkyllä.

Samaa minäkin ajattelin. Seuraan ihan mielenkiinnosta hajuvesien myyntiä Torissa ja Huutiksessa. Seurannassa on n. 200 tuoksua, ja jos vähänkin yläkanttiin hinnoiteltu, niin eivät liiku. Täysi avaamaton pullo menee jos hinta n. 30 - 40% uudesta.

Vierailija
7914/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä pari hutiostoa halvalla. Täydet pullot puoleen hintaan.

Kirpparilla se kävisi, mutta kesään on vielä aikaa.

Mitähän tekisi? Net kirppareita en osaa käyttää, ja siinä on hirveä duuni.

Voitto olis kympin luokkaa ja vaivannäköä luvassa. Eli kovin paljon en vaivaudu.

Saisko jeesii?

Itse meinasin laittaa pari täysikokoista hutiostosta myyntiin Toriin eli tori.fi. Muutaman kerran suihkaistuja, pahvilaatikoineen. Hinnaksi laitan noin 50 - 75 % täydestä hinnasta + postikulut. Vaivaahan tästä tulee eikä juurikaan voittoa, mutta sen voisi korvata hyvä mieli siitä, että tuoksut pääsisivät kotiin, jossa niitä käytettäisiin ja niitä arvostettaisiin. :) 

Olen itse ostanut käytettyjä hajuvesiä nettikaupoista (testereitä), eBaysta ja Torista ja olen ollut tyytyväinen. Hutinäytteitä voisin itse tarjota isojen pullojen mukaan tyylillä eurolla kipale. Eihän ne miksikään mene asianmukaisesti säilytettyinä ja tiiviisti suljettuina. 

Et kai sä voittoa odota käytettyjen pullojen myynnistä? Ideana on saada jotain pennosia ja päästä rojusta eroon. Trokarit on erikseen.

Vai maksaisitko itse 200 satasen pullosta kirpparilla, että myyjä tekisi tiliä?

On sulla muutenkin sen verran kokovat pyynnöt että voi jäädä myymättä.

Käytettyjä hajuvesiä on niin hirveesti tyrkyllä.

Voitto oli tässä kohtaa väärä sana. En tarkoittanut, että saisin itselleni enemmän mitä itse maksoin = voiton määritelmä. Kuitenkin koen tietynlaiseksi voitoksi senkin, jos saisin itselleni vaikka kympin tai pari sen jälkeen, kun maksan postikulut. Olen kuitenkin maksanut pulloista useita kymppejä ja tuoksut hinnoittelisin luonnollisesti vallitsevan hintatason mukaisesti. 

Voiton sijaan voisi puhua tappion minimoinnista, ja postarit maksaa ostaja.

Vierailija
7915/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelen näytteitäni tehdäkseni tilaa uusille. Vips roskiin haisulit, hyvät tuoksut järjestykseen talteen ja laatikko valmiina uusille.

Näin se käy. Mikäli olen yhtään osannut, herkkuja on luvassa.

Vierailija
7916/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lauseestasi jossa kirjoitit toivovasi ettei kyseisten tuoksujen ystävät ota nokkiinsa, aloin miettimään tätä. Miksi oikeasti närkästyn siitä jos joku toinen ei tykkää samasta tuoksusta kuin minä? Eihän se multa ole pois tai henkilöltä joka ei juuri siitä tuoksusta tykkää. Montako tuoksua tässä maailmassa on joita itse 'inhoan' tai en ymmärrä. Tästä huolimatta kuitenkin otan pienen reiällisen herneen nenääni kun joku sanoo näin.

No, oikeasti se herne vaan käy näyttäytymässä, ei sille majapaikkaa onneksi löydy😉

Kummallista, tiiän 🤭

Nämä mainitsemasi tuoksut pitkälti tuntemattomia mulle eli nokkani vielä kunnossa

Vierailija
7917/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanelista: minuakin harmitti, kun näytteitä ei tahtonut löytää mistään. Mutta vinkki: ovat varsin avokätisiä näytteiden suhteen, kun tekee tilauksen heidän omilta sivuiltaan. Ja siellä Chanel-tuoksut ovat samanhintaisia, jopa edullisempia kuin alennusnettikaupoissa (olletikin koska C ei salli tuotteidensa alennusmyyntiä?). Tilasin vain pullon Cocoa, kun loppuun käytetyn pullon (!) tilalle oli ’pakko’ saada uusi. Postissa tuli todella töytevä ja juhlallinen lahjalaatikko ja hyvä määrä näytteitä :).

Vierailija
7918/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa iloinen yllätys tämä Teo Cabanelin setti. 14 näytettä kauniissa pahvikoteloissaan, mukana myös 14 paperista tuoksutikkua joihin voi testailla. Tulivat laadukkaassa, kankaisessa pussukassa, joka on valmistettu ekologisesti Ranskassa ranskalaisista materiaaleista. Muutamia ehdin jo kokeilla, ja ihastuin Alahineen, joka on itämainen ambratuoksu, mukana paljon nuotteja, esim. myös kukkia kuten iiristä, ja vaniljaa. Tämä on kuin itämaisen tuoksun ja ranskalaisen parfyymin sekoitus, ei täysiverinen itämainen. Tosi vaikuttava tuoksu. Tämä olisi ollut myös siinä private salessa, mutta pysyin tiukkana ja pidin ostolakon!

Vierailija
7919/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanelista: minuakin harmitti, kun näytteitä ei tahtonut löytää mistään. Mutta vinkki: ovat varsin avokätisiä näytteiden suhteen, kun tekee tilauksen heidän omilta sivuiltaan. Ja siellä Chanel-tuoksut ovat samanhintaisia, jopa edullisempia kuin alennusnettikaupoissa (olletikin koska C ei salli tuotteidensa alennusmyyntiä?). Tilasin vain pullon Cocoa, kun loppuun käytetyn pullon (!) tilalle oli ’pakko’ saada uusi. Postissa tuli todella töytevä ja juhlallinen lahjalaatikko ja hyvä määrä näytteitä :).

Oho, katos! Ilmeisesti eri maissa on eri käytännöt. Olen tilannut kerran Chanelilta Belgiassa, mutta sain vain näytteen Coco Mademoisellesta (mitä en voi sietää) ja kosmetiikkanäytteitä (mitä en käytä), eikä edes mahdollisuutta pyytää erikseen näytettä Exclusif-linjasta. :/

Sain sitten edes ne kolme dekanttia tilattua Ebayn kautta. N50

Vierailija
7920/19320 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän tänään kaverille postiin 5 näytettä.

Kuulemma kelpaa.

Täytin yhden Aromatin millin lasiputken suihkuttamalla pullosta. Näpeillekin meni, mutta se oli silti helpompaa kuin olin luullut.

Toivottavasti hänelle on iloa näytteistä.

Rhinoceros on niin kauhea, että toivon että hän osaa suhtautua huumorilla. Me tunneta kamalan hyvin, joten en tiedä mitä hän arvelee tyrmäävästä tuoksusta, joka markkeeraa sarvikuonoa. Sittenpä se kuullaan.

Mua odottaa postissa Aromatin paketti. Siinä on eka putkesta pulloksi -tuote. Aqua de Loewe Ella, joka oli kivasti tarjouksessa. Sopuhinta, 38€ / 50 ml EdT. Ihana sitrustuoksu, mulle täydellinen. Olen niin tyytyväinen! Lisäksi paketissa on 14 näytettä, joista osa oli ällistyttävän halpoja, vaikka merkin pullot näkyy olevan kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme