Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
7881/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä pari hutiostoa halvalla. Täydet pullot puoleen hintaan.

Kirpparilla se kävisi, mutta kesään on vielä aikaa.

Mitähän tekisi? Net kirppareita en osaa käyttää, ja siinä on hirveä duuni.

Voitto olis kympin luokkaa ja vaivannäköä luvassa. Eli kovin paljon en vaivaudu.

Saisko jeesii?

Itse meinasin laittaa pari täysikokoista hutiostosta myyntiin Toriin eli tori.fi. Muutaman kerran suihkaistuja, pahvilaatikoineen. Hinnaksi laitan noin 50 - 75 % täydestä hinnasta + postikulut. Vaivaahan tästä tulee eikä juurikaan voittoa, mutta sen voisi korvata hyvä mieli siitä, että tuoksut pääsisivät kotiin, jossa niitä käytettäisiin ja niitä arvostettaisiin. :) 

Olen itse ostanut käytettyjä hajuvesiä nettikaupoista (testereitä), eBaysta ja Torista ja olen ollut tyytyväinen. Hutinäytteitä voisin itse tarjota isojen pullojen mukaan tyylillä eurolla kipale. Eihän ne miksikään mene asianmukaisesti säilytettyinä ja tiiviisti suljettuina. 

Et kai sä voittoa odota käytettyjen pullojen myynnistä? Ideana on saada jotain pennosia ja päästä rojusta eroon. Trokarit on erikseen.

Vai maksaisitko itse 200 satasen pullosta kirpparilla, että myyjä tekisi tiliä?

On sulla muutenkin sen verran kokovat pyynnöt että voi jäädä myymättä.

Käytettyjä hajuvesiä on niin hirveesti tyrkyllä.

Vierailija
7882/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitto olis kympin luokkaa ja vaivannäköä luvassa. Eli kovin paljon en vaivaudu.

Saisko jeesii?

Itse meinasin laittaa pari täysikokoista hutiostosta myyntiin Toriin eli tori.fi. Muutaman kerran suihkaistuja, pahvilaatikoineen. Hinnaksi laitan noin 50 - 75 % täydestä hinnasta + postikulut. Vaivaahan tästä tulee eikä juurikaan voittoa, mutta sen voisi korvata hyvä mieli siitä, että tuoksut pääsisivät kotiin, jossa niitä käytettäisiin ja niitä arvostettaisiin. :) 

Olen itse ostanut käytettyjä hajuvesiä nettikaupoista (testereitä), eBaysta ja Torista ja olen ollut tyytyväinen. Hutinäytteitä voisin itse tarjota isojen pullojen mukaan tyylillä eurolla kipale. Eihän ne miksikään mene asianmukaisesti säilytettyinä ja tiiviisti suljettuina. 

Et kai sä voittoa odota käytettyjen pullojen myynnistä? Ideana on saada jotain pennosia ja päästä rojusta eroon. Trokarit on erikseen.

Voitto oli tässä kohtaa väärä sana. En tarkoittanut, että saisin itselleni enemmän mitä itse maksoin = voiton määritelmä. Kuitenkin koen tietynlaiseksi voitoksi senkin, jos saisin itselleni vaikka kympin tai pari sen jälkeen, kun maksan postikulut. Olen kuitenkin maksanut pulloista useita kymppejä ja tuoksut hinnoittelisin luonnollisesti vallitsevan hintatason mukaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7883/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko jeesii?

Voitto oli tässä kohtaa väärä sana. En tarkoittanut, että saisin itselleni enemmän mitä itse maksoin = voiton määritelmä. Kuitenkin koen tietynlaiseksi voitoksi senkin, jos saisin itselleni vaikka kympin tai pari sen jälkeen, kun maksan postikulut. Olen kuitenkin maksanut pulloista useita kymppejä ja tuoksut hinnoittelisin luonnollisesti vallitsevan hintatason mukaisesti. 

Joo, mie ymmärrän mitä tarkoitat. Aina saa pyytää ja itse ainakin aikoinaan huomasin kirpparipöytää pitäessä, että kaikki menee (hajuvedet, korut, jopa uudet kerran kokeillut meikit - vaikka enää en niitä kehtaisi myydä) ja nopeasti.

Vierailija
7884/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Giorgio Armanin Acqua di Gioia, edt-versio. Sitrusta, minttua ja ruskeaa sokeria vilpoiseen kevätpäivään. Lämpeäisi jo!

Vierailija
7885/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että Maison Francis Kurkdjianin Baccarat Rouge on ihastus monelle parfyymifanille. Eilen selvisi, että minä en  kuulu siihen joukkoon.

Alkutuoksu on iloinen ja hyvä. Siitä eteenpäin minä ja Baccarat emme ole enää kavereita. Tuoksu on metallinen, terävä ja jollain tapaa suolainen. Se on selkeästi oma persoonallisuus ja omaperäinen, en osaa verrata sitä mihinkään muuhun. Suosittelen testaamaan varovasti, koska voimaa ja kestoa riittää.

Kestäisin erikoisuuden ja kummallisuudenkin, mutta ongelmani on se, että ainoa (ja hyvin vahva) assosiaationi tuoksusta on hammaslääkärin vastaanotto. Tässä on jotain täsmälleen samaa kuin siinä hajussa, mikä leijuu hammaslääkärillä. Puutuoksut ovat yleensä ihania, mutta olisiko se jokin niiden yhdistelmä, josta herää puhdistusainefiilis?

Haluaisin pitää tästä, sillä on ihana löytää tuoksu, joka on selvästi persoonallinen, mutta en voi :(

Joo BR 540 on tunnettu tästä medisiinisestä "sairaala"nuotistaan, itse olen jotenkin koukuttunut siihenkin, tuoksuu hyvältä yhdistettynä tuoksun muihin makeampiin elementteihin. Oletko varma ettei kyse ole vain siitä, että nuotti on niin uusi, yllättävä ja outo, että ensireaktio on epämiellyttävyys? Kannattaa ehdottomasti kokeilla vielä useamman kerran, voi olla että nenä tottuu tuohon, ja tuoksu alkaakin avautua ihan uudella tavalla.

Minulla kävi niin että lämpenin tuoksulle hitaasti, tosin mikään inhoreaktio ei tullut alussakaan, mutta aloin tykätä tuoksusta yhä enemmän ja enemmän jokaisella käyttökerralla, nyt kuuluu itsellä lempituoksuihin. Olen hankkinut myös useita tuoksuja, joilla BR 540 "dna", kuten Burberryn Her, Ariana Granden Cloud, Banana Republicin Cherry & Amber ja kaikissa näissä näkyy myös tuo sama medisiininen nuotti enemmän tai vähemmän.

En usko, että siedätyshoito auttaisi ;) sillä sain tästä myös lievän päänsäryn. Olen migreeniherkkä ja mikäli tuoksu aiheuttaa vähänkin oireilua, jätän kokeilun yhteen kertaan. Ihmettelen kyllä tätä outoutta, koska pidän puutuoksuista.

Toisaalta tämä oli sen verran persoonallinen ja selvästi muista poikkeava tuoksu, että en luovuta vielä Kurkdjianin tuoksujen suhteen. Testaan muita tuoksuja, toivottavasti en jokaisesta näe mielessäni vain puudutusaineita ja hampaiden metallisia rapsuttimia..

Vierailija
7886/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein Originesin paketti kotona!! Oli matkalla yli 1,5 kk, mutta odotus oli sen arvoista. Tänään testissä tuoksu jota odotin kaikkein eniten, Jean Paul Gaultierin Ma Dame❤️ Tätä ei ole saanut enää vuosiin mistään, olin niin onnellinen kun löysin sitä Originesilta. Tuoksu on juuri niin hyvä kuin muistinkin. Nuotteina appelsiini, grenadiini, ruusu, myski, Virginian seetri. Taika taitaa olla tuossa grenadiinissa, se on suht harvinainen parfyymeissä. Tämä on Francis Kurkdjianin luomus.

Tuoksu on todella uniikki, tällaista tuoksua ei ole toista, ei edes saman tyyppistä tullut vastaan, ja olenkin haikaillut tätä pitkään. Tämä tuoksuu tarkoituksella vähän muoviselta ja synteettiseltä, eivätkä tässä yksittäiset nuotit erotu kovin selkeästi. Tuoksu on makea, ja siinä voi havaita hedelmäisiä vivahteita, kukkaisia vivahteita, ja pohjalla on hieman lakritsa/anismainen tunnelma. Kaikki on sekoitettu loistavasti sellaiseksi erikoiseksi kokonaisuudeksi, joka on epätodellinen, synteettinen, ei tästä maailmasta. Ruusu ei todellakaan tuoksu ruusuna, mikä on hyvä juttu.

Tuoksu on edt, mutta erittäin vahva ja kestävä. Nyt ollut jo 2h iholla, ja vieläkin tuntuu yhtä vahvalta kuin suihkautusten jälkeen. Miksi ei enää tehdä tällaisia parfyymejä. Pullo on todennäköisesti vuosia vanha (en ole katsonut vielä Check Freshistä), mutta valmistus lopetettu niin monta vuotta sitten. Silti aivan täydessä terässä, väri ei ole muuttunut, ei tuoksu alkoholi, nuotit ovat vahvat.

Kunpa olisi vielä tuotannossa tämä. Onkohan näiden tuoksujen, jotka olleet huippusuosittuja joskus, valmistaminen niin kallista, että nykyisen kertakäyttökulttuurin ja laimentamisen aikana ne on siitä syystä lopetettu, vaikka menekkiä olisi. Tavoitellaan isompia voittoja, halvempaa tuupata jokin geneerinen, intohimoton tuoksu markkinoille joka vuosi, joka sitten katoaa kun rahat kerätty. Ja kärsijöinä hyviä tuoksuja arvostavat kuluttajat. Onneksi sentään löytyy vielä välillä näitä vanhojakin helmiä jostain ☺️

Vierailija
7887/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kevyistä ja raikkaista, en välitä merkeistä enkä halua ostaa kallista ajatellen että kallis automaattisesti parempi koska näinhän ei ole, vaan ostan periaatteella omaan nenään sopiva. Tällä hetkellä tykkään ruusutuoksuista. Ja ikuinen suosikki oli, voitteko kuvitella, Yves Rochersilta tilattu Naturelle Osmanthus. Mutta eivät valmista sitä enää...

Vierailija
7888/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ”sairaala”tuoksusta...en itse missään nimessä halua tuoksua sairaalalta. Työurani tein sairaanhoitajana sairaalassa. Ei enää eläkkeellä sitä tuoksua. 😜

Vierailija
7889/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ”sairaala”tuoksusta...en itse missään nimessä halua tuoksua sairaalalta. Työurani tein sairaanhoitajana sairaalassa. Ei enää eläkkeellä sitä tuoksua. 😜

Mä taas en ole 17 sairaalavuoden aikana haistanut sairaalassa fenolia (tai oikeastaan juuri mitään muutakaan ei-ihmisperäistä, kaikki muu on kovin tuoksutonta). Ympäristömyrkkyhän se, mutta lämmin tuoksumuisto lapsuudesta. Kamferia sentään löytää parfyymeista.

Vierailija
7890/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyty hyvä netkauppa. Fragrance Shop.

Hyvät valikoimat. Eivät vain myy näytteitä.

Brandit eivät anna lupaa.

No juu. Noinhan se kauppa käy.

Chat pahoitteli, että osta jotain, niin saat 3 ilmaista näytettä.🙄

Vierailija
7891/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ole 17 sairaalavuoden aikana haistanut sairaalassa fenolia (tai oikeastaan juuri mitään muutakaan ei-ihmisperäistä, kaikki muu on kovin tuoksutonta). Ympäristömyrkkyhän se, mutta lämmin tuoksumuisto lapsuudesta. Kamferia sentään löytää parfyymeista.

Päivystyspolilla käytetään kyllä fenolia. Olen saanut sitä tuoksua ihan kylliksi.

Vierailija
7892/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä tilasin paljon aiemmin. Ainoa ongelma että kauppa sijaitsee Englannissa. Nyt Brexitin jälkeen tulee alvit + tullimaksut päälle. Hyvä valikoima tosiaan, on esim. Muglerin harvinaisempia tuoksuja joskus myynnissä.

Vierailija
7893/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juttelitte, että Elizabeth Ardenin White Tea on tuoksu, jossa tuoksuu jooga. Olihan se intohimoisena joogaajana saatava testiin! Viimeisimmän Aromatin näytetilauksen Amouagejen ja V Cantojen kaveriksi otin 10 ml White Tean näytteen ja olen tsupsautellut sitä nyt kolmeen eri joogaharjoitteeseen. Ja voi kyllä - tuoksuna on ihan täydellinen joogan kiteytymä! Kepeä, rauhallinen ja henkevä, ja koska kesto ei ole luokkaa tymäkkä, kestää tuoksu juuri joogatunnin ajan ja sitten haihtuu pikkuhiljaa pois. En aio tätä tuoksua ikinä käyttää muulloin kuin joogatessani, niin se pysyy aivan erityisenä.

Kiitos teille tuoksuporukat tästä! 🧘‍♀️🙏

Vierailija
7894/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä tilasin paljon aiemmin. Ainoa ongelma että kauppa sijaitsee Englannissa. Nyt Brexitin jälkeen tulee alvit + tullimaksut päälle. Hyvä valikoima tosiaan, on esim. Muglerin harvinaisempia tuoksuja joskus myynnissä.

Jaa. Mä olin näkevinäni että Italiassa. Hinnat

olivat euroina ja chattien nimet ja englanti italialaista.

Vierailija
7895/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, tänään näin Huuto.netissä mielenkiintoisen esineen. Kyseessä on Syrenga-kapseli, jota voi kantaa kaulassa. Messinkisen kapselin sisällä olevaan lasipulloon laitetaan nähtävästi eteeristä öljyä. En olekaan aiemmin tämmöiseen kapistukseen törmännyt. :o

Vierailija
7896/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenzen paras tuoksu!

Vierailija
7897/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyspolilla käytetään kyllä fenolia. Olen saanut sitä tuoksua ihan kylliksi.

Uskon sen. :) Pidän myös leikattavan kangaslaastarin (se ikivanha metrilaastari) tuoksusta, allergiasta huolimatta, mutta Meporet pahukset eivät tuoksu nekään. Eikä maskin läpi haistaisi kuitenkaan.

Fragranticassa bandaid smell on aina huono juttu...vielä kun saisi isoposliinkukan tuoksun pullotettuna, ihan muistojen vuoksi. Kasvia ei löydä juuri mistään, eikä se meillä menestyisi vaikka löytäisikin.

Vierailija
7898/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD on Juliette Has a Gun, Romantina. Ruusu+myski, puuterinen, simppeli, vaimea, sivistynyt ja muistuttaa Crabtree & Evelynin Nantucket Briar -talkkia, jota on vielä tippa hyllyssä.

Vierailija
7899/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä juttelitte, että Elizabeth Ardenin White Tea on tuoksu, jossa tuoksuu jooga. Olihan se intohimoisena joogaajana saatava testiin! Viimeisimmän Aromatin näytetilauksen Amouagejen ja V Cantojen kaveriksi otin 10 ml White Tean näytteen ja olen tsupsautellut sitä nyt kolmeen eri joogaharjoitteeseen. Ja voi kyllä - tuoksuna on ihan täydellinen joogan kiteytymä! Kepeä, rauhallinen ja henkevä, ja koska kesto ei ole luokkaa tymäkkä, kestää tuoksu juuri joogatunnin ajan ja sitten haihtuu pikkuhiljaa pois. En aio tätä tuoksua ikinä käyttää muulloin kuin joogatessani, niin se pysyy aivan erityisenä.

Kiitos teille tuoksuporukat tästä! 🧘‍♀️🙏

Siis pitääköhän minunkin testata tätä, vaikka en pidä teen tuoksusta :)

Vierailija
7900/19320 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, tänään näin Huuto.netissä mielenkiintoisen esineen. Kyseessä on Syrenga-kapseli, jota voi kantaa kaulassa. Messinkisen kapselin sisällä olevaan lasipulloon laitetaan nähtävästi eteeristä öljyä. En olekaan aiemmin tämmöiseen kapistukseen törmännyt. :o

Jossain parfyymikaupassa on rannekoruja ja rintaneuloja, joissa on tuoksua (tai sisälle laitetaan tuoksupallo). Olen nähnyt myös rannekoruja, joissa on huokoisesta mineraalista osa kivistä, ja niihin voi laittaa tuoksua.

Muistelen, että jokin suomalainenkin tuokukaulakoru oli ihan vuosi pari sitten, ettei vain Kalevalakoru jotenkin ollut siinä mukana. Se kuitenkin katosi markkinoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän