Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19318)
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö kaupan halvinta antisperspiranttia kainaloihin ja sitten suihkautatte kaulaan kallista hajuvettä?
Jos se kaupan halvin antiperspirantti on tehokasta, tuoksutonta eikä ärsytä ihoa. Hajuveden ei tarvitse olla kallista, kunhan on sellaista mitä rakastan. Suihkautan muualle kuin kaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli täällä minttuista tuoksua, Balenciagan Florabotanicassa yksi päänuoteista on minttu. Itse en ole valitettavasti päässyt tätä tuoksua tuoksuttelemaan, olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemuksia tuoksusta. Vähän mietin sen hankkimista, vaikuttaisi hyvältä, vihreän kukkaiselta kevät/kesätuoksulta.
Mullahan on testeri tästä. Kävin juuri suihkauttamassa ja muistin miksi en ole saanut 2 ml pulloa käytettyä. Alku ainakin on liian miehekäs. Kaikensorttinen ruoho kyllä tuoksuu mutta en saa minttua. YouTuben Demi Rawling ylistää tätä mutta en ole ihan samoilla linjoilla.
Naisellista minttutuoksua etsivä.
Nyt vähän perun sanojani. Tämä menee alun jälkeen kategoriaan ihan kiva kesätuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli täällä minttuista tuoksua, Balenciagan Florabotanicassa yksi päänuoteista on minttu. Itse en ole valitettavasti päässyt tätä tuoksua tuoksuttelemaan, olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemuksia tuoksusta. Vähän mietin sen hankkimista, vaikuttaisi hyvältä, vihreän kukkaiselta kevät/kesätuoksulta.
Mullahan on testeri tästä. Kävin juuri suihkauttamassa ja muistin miksi en ole saanut 2 ml pulloa käytettyä. Alku ainakin on liian miehekäs. Kaikensorttinen ruoho kyllä tuoksuu mutta en saa minttua. YouTuben Demi Rawling ylistää tätä mutta en ole ihan samoilla linjoilla.
Mielenkiintoista kuulla. Eihän tuossa kannabis liikaa tuoksu? Tuoksuuko ruusu yhtään, senkin pitäisi olla yhtenä päänuottina? Muuttuuko tuoksu alun jälkeen naisellisemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
SOTD Macin Velvet Teddy. Tuoksu kuin istuisi nuotiolla juomassa hunajalla makeutetun teetä ja söisi vanilijapullaa.
Aluksi mausteinen hunaja purskahdus, sitten mukaan hiipii savuinen vanilija ja tuoksu tasoittuu makeaksi savuksi. En yleensä pidä hunajasta tuoksussa, mutta tähän se sopii kuin nyrkki silmään.
Lievä OT, mutta käytän saman nimistä (siis Velvet Teddy) Macin huulipunaa. Paras mattanude ikinä, sopii tuohon tuoksukuvaukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kuulla. Eihän tuossa kannabis liikaa tuoksu? Tuoksuuko ruusu yhtään, senkin pitäisi olla yhtenä päänuottina? Muuttuuko tuoksu alun jälkeen naisellisemmaksi?
En omaa tarkkaa nenää mutta kyllä tämän kannabiksen huomaa. En tunne ruusua ollenkaan, ainoastaan vihreyttä. On tämä oikeastaan ihan miellyttävä, omasta mielestäni unisex.
Uusi Notinon paketti tuli, ja ensimmäisenä näytteistä pääsi testiin Bond No. 9 Downtown So New York. Tämä näyte oli vuotanut suuttimen suihkutusosasta, joten haluan siitä äkkiä eroon ja sen vuoksi ekana testiin. Tuoksun nuotit ovat kahvi, luumu, kaakao. Tuoksu oli todella paljon mieleeni, suklaiskahvinen, kermainen, luumu tuo makeutta. Olisi mennyt ostoslistalle muuten, mutta....kesto oli aivan surkea. Parin tunnin päästä, ehkä jo vähän aiemminkin, tuoksusta ei näkynyt enää jälkeäkään iholla. Nämäkin ovat aika kalliita tuoksuja, todella säälittävä esitys siihen nähden. Jos tällaisen samanlaisen tuoksuyhdistelmän saisi paremmalla kestolla, hankkisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En omaa tarkkaa nenää mutta kyllä tämän kannabiksen huomaa. En tunne ruusua ollenkaan, ainoastaan vihreyttä. On tämä oikeastaan ihan miellyttävä, omasta mielestäni unisex.
Kiitos lisäkommenteista! Vaikuttaa kyllä omaperäiseltä ja mielenkiintoiselta tuoksulta. Hyvä vaan ettei ruusu tuoksu juurikaan, ruusutuoksut ovat vähän riski minulle. Tämä ajankohtaisena itselläni nyt mielessä, kun huomasin Notinolla hyvän tarjouksen tästä. On ollut jo pidempään ostoslistalla.
Kaivoin näytepussin pohjalta sunnuntain ratoksi Profumum Roman Fiori d’ambran. Johan on mielenkiintoinen ja hyvällä tapaa outo. En tiedä miltä oopiumi tuoksuu, mutta jotakin koukuttavaa tässäkin on. Pehmeä ja pörröinen mausteinen meripihkatuoksu, vaikka alkutuoksu onkin hyvin tymäkkä. Joidenkin mielestä näköjään tuoksuu sille itselleen, minä en onneksi sitä vivahdetta erota :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos lisäkommenteista! Vaikuttaa kyllä omaperäiseltä ja mielenkiintoiselta tuoksulta. Hyvä vaan ettei ruusu tuoksu juurikaan, ruusutuoksut ovat vähän riski minulle. Tämä ajankohtaisena itselläni nyt mielessä, kun huomasin Notinolla hyvän tarjouksen tästä. On ollut jo pidempään ostoslistalla.
Hei! Mullakin on Florabotanica listalla, haluaisin semmoisen oikein raikkaan vihreän kevät/kesätuoksun MUTTA minäkin koen ruusun aika haastavana. Jos tilaat tämän niin kerro ihmessä kokemuksesi! Notinon tarjous houkuttelee minuakin, mutta tahtoisin mieluiten 30ml pullon, hmm.
SOTD Les Liquides Imaginaires Bloody Wood
Olen ihan lumoutunut. En odottanut tältä tuoksulta suuria, se oli sellainen satunnainen kokeilu, tuoksu josta en tiennyt muuta kuin nuotit ja jonka nappasin mukaan testattavaksi.
En tiedä mitä te muut tarkoitatte, kun kuvaatte tuoksua seksikkääksi. Tai seksuaaliseksi. Olen ihmetellyt, millainen tuoksu saa valitsemaan tuollaisen adjektiivin. No minä valitsen sen nyt.
Tämä tuoksu saa minut ajattelemaan 80-lukua, nuoruutta, villejä päähänpistoja ja seksiä. Tuo kasarifiilis tulee ehkä jostain nuoteista, mutta en ole varma. Ja ei, minulla ei ollut tapana kitata viiniä nuorena enkä edes tiennyt pitäväni siitä nuottina tuoksussa.
Tämä on puutuoksu, jossa on metallia, pisteliäisyyttä, haastetta, itsepäisyyttä. Ja viiniä, ja vähän makeutta ja paljon seikkailunhalua. En ole ihan varma, rakastanko vai vihaanko, mutta olen iloinen tästä kokeilusta ja tarvitsen vielä toisen testipäivän. Ja yön.
Mistä ostatte dupe-tuoksuja? Lähdin etsimään niitä ja haluaisin mielelläni ostaa EU:n alueelta (tai brittikaupasta, joilla on yleensä varastot mantereella).
SOTD L'eau Intense Carven
Jatkan Kurkdjianilla, jonka merkeissä meni viime viikko niin rattoisasti. Nyt ympärillä tuoksuu siis FK:n Carvenille luoma kesäinen miestentuoksu, eli vaihdoin myös sukupuolta :). L'eau intense on minttua, sitruunaa, greippiä, inkivääriä, ja mukava puu-ambrainen pohja. Niin minttuinen, että sain alkuun purukumiassosiaatioita, mutta nämä talttuivat.. Kestää hyvin, mihin vaikuttaa kyllä myös kerrostaminen - ostin tämän aikoinaan lahjasettinä, johon kuului suihkugeeli, kosteusvoide ja edt, ja nyt on ne kaikki päällä (oli muuten kesäisen tuntuinen aamurituaali). Voisin käyttää tätä kesällä useinkin - oletan, että tämä super-raikkaus toimisi helteellä hyvin. Toimi se tänäänkin, kun olin kesää kaipaavalla tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeesti rakkaat tuoksujen ystävät.
Älkää viitsikö tuhlata taitojanne riitelyyn, se on ihan turhaa. Yritetään kaikki olla ottamatta nokkaamme (koska se on meille tärkeä elin) kommentteja. Voi olla, että on työpaikan kultamussukka ja täällä kaamea korppikotka, voi olla et on täällä nokkela ja rakastettu ja työpaikalla kaamea ruoska. Oikeasti, ei mua ainakaan hirveästi kiinnosta. Varmaan ollaan oikeassa elämässä ihan oikeita ihmisiä, plussineen ja miinuksineen.
Käytetään se energia tuoksujen ja hajuvesien arviointiin. Ei toisten hajuvesiystävien. Meillä on kuitenkin tämä ihana, tuoksuva kupla missä kaikki ollaan ja mikä yhdistää meitä.
Peace.
Vauvapalstan kaiken läpäisevä ominaisuus on ilkeys. Se on tässäkin ketjussa pohjavire vaikka sitä yritetään väkivalloin peitellä. Sekä se että aletaan kuvitella toisille elämäntarinaa kuin olisi telepaattisia kykyjä. Kuka ehtii ekana sanoa että sulla on kouvolatukka (mikä ikinä se liekin) ja olet kontulassa asuva kolmen lapsen yh joilla kaikilla on eri isä.
Ja kun yksi alkaa lynkata, muut liittyvät heti kuoroon.
Tässä ketjussa on kourallinen kivoja ihmisiä, joiden ansiosta olen saanut käyttökelpoista
käytännön tietoa. Mutta ei heidän panoksensa riitä mitenkään, kun loppu porukasta on tuttua taattua vauvapalstaa: ilkeää, tyhmää, lapsellista, alati valmiita loukkaantumaan.
Ei tosiaankaan tee mieli kuvitella, millaisia ihmisiä kirjoittajat ovat siviilissä. Onneksi omassa lähipiirissä ja ystävissä ei ole sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Uusi Notinon paketti tuli, ja ensimmäisenä näytteistä pääsi testiin Bond No. 9 Downtown So New York. Tämä näyte oli vuotanut suuttimen suihkutusosasta, joten haluan siitä äkkiä eroon ja sen vuoksi ekana testiin. Tuoksun nuotit ovat kahvi, luumu, kaakao. Tuoksu oli todella paljon mieleeni, suklaiskahvinen, kermainen, luumu tuo makeutta. Olisi mennyt ostoslistalle muuten, mutta....kesto oli aivan surkea. Parin tunnin päästä, ehkä jo vähän aiemminkin, tuoksusta ei näkynyt enää jälkeäkään iholla. Nämäkin ovat aika kalliita tuoksuja, todella säälittävä esitys siihen nähden. Jos tällaisen samanlaisen tuoksuyhdistelmän saisi paremmalla kestolla, hankkisin mielelläni.
Suklaa, kahvi, kerma ja luumu...jos kyse olisi likööreistä, drinkki olisi upea, ja veisi tajun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö tuhlata taitojanne riitelyyn, se on ihan turhaa. Yritetään kaikki olla ottamatta nokkaamme (koska se on meille tärkeä elin) kommentteja. Voi olla, että on työpaikan kultamussukka ja täällä kaamea korppikotka, voi olla et on täällä nokkela ja rakastettu ja työpaikalla kaamea ruoska. Oikeasti, ei mua ainakaan hirveästi kiinnosta. Varmaan ollaan oikeassa elämässä ihan oikeita ihmisiä, plussineen ja miinuksineen.
Käytetään se energia tuoksujen ja hajuvesien arviointiin. Ei toisten hajuvesiystävien. Meillä on kuitenkin tämä ihana, tuoksuva kupla missä kaikki ollaan ja mikä yhdistää meitä.
Peace.
Vauvapalstan kaiken läpäisevä ominaisuus on ilkeys. Se on tässäkin ketjussa pohjavire vaikka sitä yritetään väkivalloin peitellä. Sekä se että aletaan kuvitella toisille elämäntarinaa kuin olisi telepaattisia kykyjä. Kuka ehtii ekana sanoa että sulla on kouvolatukka (mikä ikinä se liekin) ja olet kontulassa asuva kolmen lapsen yh joilla kaikilla on eri isä.
Ja kun yksi alkaa lynkata, muut liittyvät heti kuoroon.Tässä ketjussa on kourallinen kivoja ihmisiä, joiden ansiosta olen saanut käyttökelpoista
käytännön tietoa. Mutta ei heidän panoksensa riitä mitenkään, kun loppu porukasta on tuttua taattua vauvapalstaa: ilkeää, tyhmää, lapsellista, alati valmiita loukkaantumaan.
Ei tosiaankaan tee mieli kuvitella, millaisia ihmisiä kirjoittajat ovat siviilissä. Onneksi omassa lähipiirissä ja ystävissä ei ole sellaista.
Ainoa ongelma täällä tuntuu olevan sinulla, kun oikein etsimällä etsit negatiivisuutta kaikkien viesteistä, vaikka sitä ei niissä olisikaan ja loukkaannut tyhjästä. Olen seurannut palstaa jo pitkään, ja täällä ei todellakaan ole ollut mitään ilkeää pohjavirettä, päinvastoin. Mutta jos haluat uskoa niin ja edelleen loukkaantua kaikesta, ole hyvä vaan. Me muut keskitymme sillä välin tuoksuihin. Pahoittelen yleisesti vähän kärkästä kommenttiani, en edes yleensä paljoa kirjoittele tänne, mutta nyt oli pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peace.
Ja kun yksi alkaa lynkata, muut liittyvät heti kuoroon.Tässä ketjussa on kourallinen kivoja ihmisiä, joiden ansiosta olen saanut käyttökelpoista
Ei tosiaankaan tee mieli kuvitella, millaisia ihmisiä kirjoittajat ovat siviilissä. Onneksi omassa lähipiirissä ja ystävissä ei ole sellaista.Ainoa ongelma täällä tuntuu olevan sinulla, kun oikein etsimällä etsit negatiivisuutta kaikkien viesteistä, vaikka sitä ei niissä olisikaan ja loukkaannut tyhjästä. Olen seurannut palstaa jo pitkään, ja täällä ei todellakaan ole ollut mitään ilkeää pohjavirettä, päinvastoin. Mutta jos haluat uskoa niin ja edelleen loukkaantua kaikesta, ole hyvä vaan. Me muut keskitymme sillä välin tuoksuihin. Pahoittelen yleisesti vähän kärkästä kommenttiani, en edes yleensä paljoa kirjoittele tänne, mutta nyt oli pakko.
En tiedä kenelle luulet puhuvasi ja mihin viittaat. En tunne sinua, kuten kukaan ei anonyymipalstalla tunne ketään.
Luuleminen sen sijaan kukoistaa, ja asiassa pysyminen näyttää olevan sula mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peace.
Ei tosiaankaan tee mieli kuvitella, millaisia ihmisiä kirjoittajat ovat siviilissä. Onneksi omassa lähipiirissä ja ystävissä ei ole sellaista.Ainoa ongelma täällä tuntuu olevan sinulla, kun oikein etsimällä etsit negatiivisuutta kaikkien viesteistä, vaikka sitä ei niissä olisikaan ja loukkaannut tyhjästä. Olen seurannut palstaa jo pitkään, ja täällä ei todellakaan ole ollut mitään ilkeää pohjavirettä, päinvastoin. Mutta jos haluat uskoa niin ja edelleen loukkaantua kaikesta, ole hyvä vaan. Me muut keskitymme sillä välin tuoksuihin. Pahoittelen yleisesti vähän kärkästä kommenttiani, en edes yleensä paljoa kirjoittele tänne, mutta nyt oli pakko.
En tiedä kenelle luulet puhuvasi ja mihin viittaat. En tunne sinua, kuten kukaan ei anonyymipalstalla tunne ketään.
Luuleminen sen sijaan kukoistaa, ja asiassa pysyminen näyttää olevan sula mahdottomuus.
Minäpä tiedän.
Anosmiaryöpyn saanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peace.
Luuleminen sen sijaan kukoistaa, ja asiassa pysyminen näyttää olevan sula mahdottomuus.Minäpä tiedän.
Anosmiaryöpyn saanut
Minäkin tunnistan kirjoitustyylin perusteella ketjussa aiemmin kirjoitelleeksi riidankylväjäksi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
SOTD Les Liquides Imaginaires Bloody Wood
Olen ihan lumoutunut. En odottanut tältä tuoksulta suuria, se oli sellainen satunnainen kokeilu, tuoksu josta en tiennyt muuta kuin nuotit ja jonka nappasin mukaan testattavaksi.
En tiedä mitä te muut tarkoitatte, kun kuvaatte tuoksua seksikkääksi. Tai seksuaaliseksi. Olen ihmetellyt, millainen tuoksu saa valitsemaan tuollaisen adjektiivin. No minä valitsen sen nyt.
Tämä tuoksu saa minut ajattelemaan 80-lukua, nuoruutta, villejä päähänpistoja ja seksiä. Tuo kasarifiilis tulee ehkä jostain nuoteista, mutta en ole varma. Ja ei, minulla ei ollut tapana kitata viiniä nuorena enkä edes tiennyt pitäväni siitä nuottina tuoksussa.
Tämä on puutuoksu, jossa on metallia, pisteliäisyyttä, haastetta, itsepäisyyttä. Ja viiniä, ja vähän makeutta ja paljon seikkailunhalua. En ole ihan varma, rakastanko vai vihaanko, mutta olen iloinen tästä kokeilusta ja tarvitsen vielä toisen testipäivän. Ja yön.
Kiinnostavat nuotit tosiaan! Viiniä ja kirsikkaa. Nyt iski parfyymikateus. :) Mistä löysit näytteen tästä - omat luottoputiikkini eivät näytä sellaista tarjoavan?
Tyttärelläni on tätä ja hyvältä tuoksuu. Luulisin, että aika turvallinen valinta. Pullo menee koriste-esineestä.