Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
7641/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! Viime viikon nelipäiväinen työviikko tuntui otolliselta ajalta arvioida Kurkdjian-näytteet, jotka olin jokunen aika sitten saanut ja säästänyt keväisemmille päiville. Tilasin Kurkdjianin omilta sivuilta, ja ne tulivat juuri sellaisella systeemillä kuin mitä Frederic Mallellta oltaisiin taannoin toivottu: 14 E / 4 näytettä, ei postikuluja, kuoressa kortti jossa Eiffel-torni ja Pariisin-terveiset :).

Petit Matin: 'kuin sitrus, mutta täydellinen'. Kuten myöhemmin viikolla tulin huomaamaan, tämä taitaa olla Kurkjdianin puumerkki: hän ottaa jonkun hyvin tutun genren, ja tekee sen, noh, täydellisesti. Ei moitteen sijaa. Kevyt, ihana sitruuna. Ei pesuaineinen. Keskittymiseen. Heti aamun ensisuihkauksen jälkeen tajusin, että kun tämä haihtuu, haluan ilman muuta jatkaa sillä, joten näytepullo sujahti takin taskussa työhuoneelle. Eli tällainen ihme kuin koukuttavan kaunis sitruuna. Lisäsin lounaan jälkeen eli hän haihtuu kyllä kuten sitrukset aina, mutta ei erityisen nopeasti. 

Acqua Celestia: vihreyttä ja mimosaa, ei sokeria. Mimosan opin nyt tunnistamaan ensimmäisen kerran, kun tutkailin, mitä vihreyden takaa löytyy. Miellyttävä tuttavuus. Täytyy pitää limestä, jotta tätä tahtoo käyttää, koska sitä (ja minttua) oli ainakin ensimmäisen tunnin ajan runsaasti. Sama täydellisyyden henkäys kuin Petit Matinissa, vaikka puhutaan hyvin kevyestä ja hennosta, vihreästä tuoksusta. 

Gentle Fluidity Gold: yllätys, edellisten päivien sitrusten jälkeen tuli vaniljaa. Meh, vaniljaa, ajattelin ensin, mutta sitten jouduin toteamaan: täydellinen vanilja. Täydellinen vanilja oli konseptinakin yllättävä - olen valinnut vaniljan enemmän kotituoksuksi, kun olen vähän taantuneella ja sokerisella tuulella. Mutta tämä on sellainen vanilja, jonka kanssa kulkee julkisilla paikoilla pystypäin: se on syvä, kaunis, ambrainen, puinen.  Se tuntui lisäävän onnellisuutta.

Viimeinen eli perjantain tuoksu: kuuluisa Baccarat Rouge 540. Näytteiden tullessa potiluukusta olin kuvitellut, että tämä oli pilaantunut matkalla - suihkaisin silloin lyhyesti, ja BR tuoksui vain pölyiseltä seetriltä. Olin pettynyt, koska olin halunnut päästä tuota kokeilemaan. Näyte oli kuitenkin viikkojen  säilytyksessä toennut, ja nyt se oli kaunis. Ambraa ja kukkaisuutta. pihkaisuutta. Mielellään sitä kaytti, mutta en riennä hankkimaan omaksi - minulla on yksi Lähi-Idän tuoksu, josta tulee niin sama fiilis, että BR ei olisi minulle investoinnin väärti.

Kaikki näytteet olivat hövelisti mitattuja 2-millisiä, joten niistä jäi lisäkokeiluihinkin. Näissä eristyshuuruissa syntyi tällainen fantasia: jos lähtisin pienelle lomaselle - sanotaan vaikka Eurooppaan sijoittuvalle kongressimatkalle alle viikoksi - ottaisin tämän sopivasti käsimatkatavaroihin menevän nelikon mukaani ja tuoksuisin hyvältä koko matkan. Ja arvelisin, että ne lisäisivät itsevarmuuttani - näissä tosiaan laatu tuoksuu, vastaansanomattomasti. Toistan vielä sen, mihin Petit Matinin kohdalla viittasin: nämä ovat eau de perfektionismia. Kurkdjian ei (ainakaan tämän otannan perusteella) ole villien kokeilujen ihminen, vaan hän nimenomaan ottaa tutun idean ja 'näyttää, miten se tehdään'.

Tilasin joskus tuon neljän näytteen setin ja Petit Matin oli ainoa josta pidin. Sitä tuoksua on vaikea kuvailla mutta jotain samanlaista puhtautta ja raikkautta kuin Jo Malonen Sea salt & Sagessa. Loput näytteet BR540 ja Silk sekä Satin moodit olivat mielestäni turhan maskuliinisia.

Tuo Acqua Celestia voisi olla kiinnostava....

Tuli mieleen, että Banana Republicin Linen Vetiver muistuttaa tuota Petit Matinia. Ensin mainittu on alussa vähän terävä mutta asettuu lopulta ihanaksi puhtaaksi tuoksuksi. En tiedä miksi nämä kolme Petit Matin, Linen Vetiver ja Sea Salt & Sage saavat minut ihan oikeasti kuolaamaan. Vähän outoa mutta huomaan, että syljeneritykseni vilkastuu kun suihkautan näitä. Eivätkä nämä edes ole mitään gourmandeja..

Vierailija
7642/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuttiin aikaisemmin tuoksusivustoista. Fragrantican (https://www.fragrantica.com/) ja Basenotesin (https://www.basenotes.net/) lisäksi suosittelisin myös Parfumoa (https://www.parfumo.net/).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7643/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uuden pullon Acqua di Gioiassa tuoksuu minttu voimakkaasti, ensituoksussa varsinkin. Tai ei se nyt kovin uusi pullo enää ole.

Minun ranteessani muuttui vähän tympeäksi partavesimäiseksi. Harmi, vaikutti niin lupaavalta.

Vierailija
7644/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kasa niche-näytteitä tulossa, mutta silti blind buy sormea houkuttelis tilata pari uutta tuoksua parfumdreamsin alesta...

Onko kellään kokemusta seuraavista:

Valentino - Donna Born in Roma

Armani - Si Fiori

Dolce & Gabbana - The Only One Intense

Guerlain - Shalimar Philtre de Parfum

Olisin kiitollinen!

Moi, en tunne noita muita, mutta Shalimar philtre minulla on. Jos pidät Shalimarista, pidät varmasti tästä versiosta. Minusta siinä on voimakkaampi sitruunan tuoksu alussa (tarkemmin sanoen siinä tuoksuu ranskalainen tarte au citron), nahkaiset ja savuiset elementit tulevat myös esiin, mutta philtren pohjatuoksu on pehmeän vaniljainen. Philtre on siis jonkin verran "valoisampi" kuin Shalimar edp, vaikkei varsinaisesti kevyt tuoksu olekaan. Kesto on kohtuullinen. Pidän tästä kovasti.  N50

Kuulostaa houkuttelevalta. Ehkä kesäksi Shalimarin ystävälle?

Vierailija
7645/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uuden pullon Acqua di Gioiassa tuoksuu minttu voimakkaasti, ensituoksussa varsinkin. Tai ei se nyt kovin uusi pullo enää ole.

Minun ranteessani muuttui vähän tympeäksi partavesimäiseksi. Harmi, vaikutti niin lupaavalta.

Mullakaan tämä ei valitettavasti toimi :( Harmittaa, olisin halunnut tykätä tästä. Joku minttuinen ja/tai raikas tuoksu olisi kiva löytää.

Toinen monien kehuma tuoksu, joka ei omalla ihollani tuoksu hyvältä on Jo Malonen Wood Sage & Sea Salt. Tuoksuu ikävältä partavedeltä vain.

Tuota aiemmin mainittua Aqua Allegoria Herba Frescaa pitääkin kokeilla, tee käyttäytyy yleensä tuoksuissa hyvin ihollani ja tuossa on myös minttua. Olisipa se vähän edullisempi, saattaisin repäistä ja sokko-ostaa. Ehkä uskaltaudun Stockalle nuuhkimaan ruuhka-ajan ulkopuolella. Olisi kiva testailla muitakin tuoksuja tuosta Aqua Allegoria -sarjasta, monet vaikuttavat lupaavilta.

Vierailija
7646/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi samoin.

Vierailija
7647/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuin taannoin sokkona ostamaani EA:n Green Tea Figiä. Joku innostui hehkutuksestani ja arveli että jos hänkin sitten.

Pakitan hieman. Fig on perin yksinkertainen tuoksu. Se on viikuna isolla V:llä. Viikunaa alusta loppuun. Hyvältähän viikuna tuoksuu, vesi herahtaa kielelle, mutta haluaako joku olla kuin pää viikunapussissa neljä tuntia?

Viikuna nimittäin hukuttaa muut sävyt alleen.

Ihailen edelleen Green Tea Figin luomaa realistista illuusiota viikunan läsnäolosta, mutta tuskin ostan toista pulloa.

Hello! Green Tea Fig täällä taas. Älkää uskoko mitään mitä sanon 😁😂😂😂 La donna è mobile 😂😂 Tahtoo sanoa sitä, että mä muutan yhtenään mieltäni. Tänään olen suihkinut viikunaa ylleni ja se tekee mut iloiseksi.

Ehkä mä olen tänään viikunatuulella. Eikä

tuoksu tunnukaan yksinkertaiselta vaan ihanan viikunaiselta. Mistä sitä tietää, vaikka sittenkin ostaisin uuden pullon?

Joten sanon itselleni ja miksei muillekin: ole uskollinen omille mieltymyksillesi. Tilaa, kokeile ja käytä sitä mistä itse tykkäät. Viis muiden suosituksista. Tottakai niitäkin lukee. Luen minäkin. Se on kivaa. Niistä oppii. Mutta vaikka 99 ihmistä kehuisi jotain tuoksua ihanaksi, sinä voit olla se sadas joka ei siitä nauti. Sama toisin päin. Vaikka 99 ihmistä moitiskelee jotain tuoksua, sinä voit olla se sadas, joka rakastaa sitä sydänjuuriaan myöten.

Joskus toki kannattaa seikkailla vieraissa tuoksuissa. Nimenomaan kannattaa. Itse sen päättää mitä ostaa, mihin rahansa pistää, millaisen riskin ottaa.

Ja sitten vielä nämä "viikunapäivät". Tänään viikuna riemastuttaa, huomenna ehkä ei.

Katsoin vielä tuokio sitten pitenevää pulloriviäni kiusaantuneena. Mihin mä tartten noin monta hajuvettä? No niihin erilaisiin mielialoihin tietty.

No niin ja se siitä. Älkää uskoko mitään mitä mä sanon. Olen hupsunhöpsökkä tuuliviiri, joka vasta opettelee. Muutan mieltäni ylenaikaa. En tiiä mistää mittää. Eihän mulla ole edes yhtä murretta, vaan monta. En ole kotonani missään. Olen kotonani kaikkialla. En ole humalassa koska en juo vaan iloinen ihan muuten vaan.

Tsaukkista, murmelit. Jatketaan nuuskutusta!

Vierailija
7648/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakaan tämä ei valitettavasti toimi :( Harmittaa, olisin halunnut tykätä tästä. Joku minttuinen ja/tai raikas tuoksu olisi kiva löytää.

Toinen monien kehuma tuoksu, joka ei omalla ihollani tuoksu hyvältä on Jo Malonen Wood Sage & Sea Salt. Tuoksuu ikävältä partavedeltä vain.

Tuota aiemmin mainittua Aqua Allegoria Herba Frescaa pitääkin kokeilla, tee käyttäytyy yleensä tuoksuissa hyvin ihollani ja tuossa on myös minttua. Olisipa se vähän edullisempi, saattaisin repäistä ja sokko-ostaa. Ehkä uskaltaudun Stockalle nuuhkimaan ruuhka-ajan ulkopuolella. Olisi kiva testailla muitakin tuoksuja tuosta Aqua Allegoria -sarjasta, monet vaikuttavat lupaavilta.

Aromatissa on kivasti Aqua Allegoriaa, myös tuo Herba Fresca.

Vierailija
7649/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Giorgio Armani: Emporio Armani In Love With You (vadelma, hapankirsikka, mustaherukka; wormwood, ruusu, jasmiini; Patsuli)

Alan ymmärtää, miksi monet enthusiastit hylkäävät designerit ja lähtevät seikkailemaan niche-maailmaan.

Designerit ovat kadottaneet kunnianhimonsa.

Tämäkin. Joo-o. Ihan kiva alkusoitto, makea ja miellyttävä. Mutta alkupölähdyksen jälkeen kaikki alkaa hiipua. Wormwood (artemisia) on outo, kukat eivät oikein jaksa tuoksua. Lopun hento patsuli ei saa tätä pysymään kasassa. Heikko esitys.

YSL: Black Opium (päärynä, rosepippuri, appelsiininkukka; Kahvi, jasmiini, karvasmanteli, lakritsi; Vanilja, patsuli, seetri, kasmir)

En olisi ostanut, mutta ilmaiseksi sain. Liityn kuoroon, joka sanoo Black Opiumia makeaksi kahviksi. Tarkemmin sanottuna styrox-mukissa myytäväksi kalliiksi latteksi, jossa on reilu tujaus puistattavaa esanssia.

Haluaako joku tuoksua lastenkahville? Tuskin. Näitä on kaupitellaan jatkuvasti nettikirppiksillä näin: "Yhden kerran suihkautettu. Makea kahvituoksu, pullo kaunis, glitteriä. Tarjoa!"

Ottaisi aivoon jos olisin maksanut edes näytteen hinnan.

Minäkin palaan reppu selässä nicheiden pariin tutkimusmatkailijan into silmissä. Säälin viimeisiä kivijalkamyyjiä. Tuoksut ovat heikkoja, geneerisiä ja tolkuttoman kalliita, vaikea se on niissä oloissa onnistua myyjänä.

Käyn silti mielelläni vaihtamassa muutaman sanan heidän kanssaan. Joskus voi sitä paitsi vieläkin löytää ihastuttavan designerin.

Kyllä monet tuosta Black Opiumista pitävät. Ystäväni ei ole ostanut 15 vuoteen parfyymiä, ihastui tähän ja hankki pullollisen. Joku siinä ihmisiä kiehtoo, on tainnut olla viime vuosina yksi myydyimmistä tuoksuista.

Enkä ottanut nokkiini tästä suorasukaisesta mielipiteestä kun itselläni ei ole tarvetta tämäntyyppiselle tuoksulle mutta en ihmettelisi jos joku närkästyisi.

No voi herranduudelis ja elämän kevät!

Jos loukkaantuu kritiikistä joka koskee hajuvettä, lienee parasta karttaa hajuvesiketjua. Jos ei uskalla käyttää muuta kuin sellaista hajuvettä mistä kaikki pitävät, ei voi käyttää mitään hajuvettä.

Opettelen muuntamaan sanoiksi tuoksukokemuksen. Oman kokemukseni.

Se ei muuten ole aina helppoa. Mutta yritän

tehdä sen niin täsmällisesti kuin osaan.

Black Opiumin tuoksun sanoittaminen oli

poikkeuksellisen helppoa. Mielikuva oli niin

suora. Totta puhuen olin iloinen että tällä kertaa osasin hyvin. Mulle ei tullut mieleenkään että joku loukkaantuisi sitä.

Eikä kukaan luultavasti loukkaantunutkaan.

Sinä vain kuvittelet niin.

Päinvastoin. Ajattelin että jollekulle saattaa

parhaassa tapauksessa olla hyötyä kuvauksestani. Ainakin minulle tästä tuoksujen sanoittamisesta on iloa ja ammatillista hyötyä, joten varo, tuoksuloukkauksia on luvassa lisää.

Luin vielä uudelleen kuvaukseni. Etsin siitä

ilkeyttä, mutten löytänyt. Ei ihme. Mielessäni

ei ollut ilkeyttä kun kirjoitin tekstin. Jos haluaisin, osaisin olla ilkeä. Mutta miksi haluaisin?

Ihmiselle joka loukkaantuu muiden kertoessa

henkilökohtaisista kokemuksistaan, esitän pahoittelut. Hänen elämänsä mahtaa olla

raskasta ja mieli usein paha. Hänellä on ehkä

rikottu itsetunto ja terapiasta voisi olla apua.

Tuliko taas loukkaus?

En ole edes epäkohtelias möllykkä, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa. Olen saanut

hyvän kotikasvatuksen, tehnyt monenlaisia asiakaspalvelutöitä. Olen niissä hyvä ja nautin niistä, koska olen sosiaalinen ja sovitteleva. En riitaisa. Taas päinvastoin. Usein mut kutsutaan

paikalle ratkaisemaan ihmisten välisiä ristiriitoja, koska on huomattu, että olen oikeudenmukainen hyvä rakentamaan ratkaisun sinne missä on ongelma ja skismaa.

Mutta sinulla on oikeus kokemukseesi ja sen ilmaisemiseen. Jos sait mielesi keventymään, niin hyvä. Mutta minua et pannut aisoihin.

Jatkan hajuvesien kokeilemista ja havaintojeni julkaisemista.

Vierailija
7650/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Giorgio Armani: Emporio Armani In Love With You (vadelma, hapankirsikka, mustaherukka; wormwood, ruusu, jasmiini; Patsuli)

Alan ymmärtää, miksi monet enthusiastit hylkäävät designerit ja lähtevät seikkailemaan niche-maailmaan.

Tämäkin. Joo-o. Ihan kiva alkusoitto, makea ja miellyttävä. Mutta alkupölähdyksen jälkeen kaikki alkaa hiipua. Wormwood (artemisia) on outo, kukat eivät oikein jaksa tuoksua. Lopun hento patsuli ei saa tätä pysymään kasassa. Heikko esitys.

YSL: Black Opium (päärynä, rosepippuri, appelsiininkukka; Kahvi, jasmiini, karvasmanteli, lakritsi; Vanilja, patsuli, seetri, kasmir)

En olisi ostanut, mutta ilmaiseksi sain. Liityn kuoroon, joka sanoo Black Opiumia makeaksi kahviksi. Tarkemmin sanottuna styrox-mukissa myytäväksi kalliiksi latteksi, jossa on reilu tujaus puistattavaa esanssia.

Haluaako joku tuoksua lastenkahville? Tuskin. Näitä on kaupitellaan jatkuvasti nettikirppiksillä näin: "Yhden kerran suihkautettu. Makea kahvituoksu, pullo kaunis, glitteriä. Tarjoa!"

Minäkin palaan reppu selässä nicheiden pariin tutkimusmatkailijan into silmissä. Säälin viimeisiä kivijalkamyyjiä. Tuoksut ovat heikkoja, geneerisiä ja tolkuttoman kalliita, vaikea se on niissä oloissa onnistua myyjänä.

Käyn silti mielelläni vaihtamassa muutaman sanan heidän kanssaan. Joskus voi sitä paitsi vieläkin löytää ihastuttavan designerin.

Kyllä monet tuosta Black Opiumista pitävät. Ystäväni ei ole ostanut 15 vuoteen parfyymiä, ihastui tähän ja hankki pullollisen. Joku siinä ihmisiä kiehtoo, on tainnut olla viime vuosina yksi myydyimmistä tuoksuista.

Enkä ottanut nokkiini tästä suorasukaisesta mielipiteestä kun itselläni ei ole tarvetta tämäntyyppiselle tuoksulle mutta en ihmettelisi jos joku närkästyisi.

Jos loukkaantuu kritiikistä joka koskee hajuvettä, lienee parasta karttaa hajuvesiketjua. Jos ei uskalla käyttää muuta kuin sellaista hajuvettä mistä kaikki pitävät, ei voi käyttää mitään hajuvettä.

suora. Totta puhuen olin iloinen että tällä kertaa osasin hyvin. Mulle ei tullut mieleenkään että joku loukkaantuisi sitä.

parhaassa tapauksessa olla hyötyä kuvauksestani. Ainakin minulle tästä tuoksujen sanoittamisesta on iloa ja ammatillista hyötyä, joten varo, tuoksuloukkauksia on luvassa lisää.

ei ollut ilkeyttä kun kirjoitin tekstin. Jos haluaisin, osaisin olla ilkeä. Mutta miksi haluaisin?

henkilökohtaisista kokemuksistaan, esitän pahoittelut. Hänen elämänsä mahtaa olla

Tuliko taas loukkaus?

En ole edes epäkohtelias möllykkä, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa. Olen saanut

hyvän kotikasvatuksen, tehnyt monenlaisia asiakaspalvelutöitä. Olen niissä hyvä ja nautin niistä, koska olen sosiaalinen ja sovitteleva. En riitaisa. Taas päinvastoin. Usein mut kutsutaan

paikalle ratkaisemaan ihmisten välisiä ristiriitoja, koska on huomattu, että olen oikeudenmukainen hyvä rakentamaan ratkaisun sinne missä on ongelma ja skismaa.

Mutta sinulla on oikeus kokemukseesi ja sen ilmaisemiseen. Jos sait mielesi keventymään, niin hyvä. Mutta minua et pannut aisoihin.

Tuossa joku kyseli, että millainen on ylimielinen kirjoitus tällä palstalla niin ylläoleva hyvä esimerkki. Kuten hänen aikaisempikin kirjoituksensa.

Vierailija
7651/19317 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko taas loukkaus?

Hiukkasen olet ylireagoinut pieneen huomautukseen vaikka olet omasta mielestäsi työpaikan rauhanneuvottelija.

Kirjalliset taitosi eivät ole niin hyvät kuin luulet eikä omakehua vilisevän tekstin lukeminen ole kovin nautinnollista.

Tuoksun sanoittaminen. Älä nyt viitsi.

Vierailija
7652/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gentle Fluidity Gold: yllätys, edellisten päivien sitrusten jälkeen tuli vaniljaa. Meh, vaniljaa, ajattelin ensin, mutta sitten jouduin toteamaan: täydellinen vanilja. Täydellinen vanilja oli konseptinakin yllättävä - olen valinnut vaniljan enemmän kotituoksuksi, kun olen vähän taantuneella ja sokerisella tuulella. Mutta tämä on sellainen vanilja, jonka kanssa kulkee julkisilla paikoilla pystypäin: se on syvä, kaunis, ambrainen, puinen.  Se tuntui lisäävän onnellisuutta.

Gentle fluidityn tapaista ylellistä vaniljaa hakusessa. Voiko joku vinkata alle 150e hintaluokista? Tässä ei ollut tarpeeksi vahvana.

Vierailija
7653/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko taas loukkaus?

Hiukkasen olet ylireagoinut pieneen huomautukseen vaikka olet omasta mielestäsi työpaikan rauhanneuvottelija.

Kirjalliset taitosi eivät ole niin hyvät kuin luulet eikä omakehua vilisevän tekstin lukeminen ole kovin nautinnollista.

Tuoksun sanoittaminen. Älä nyt viitsi.

Mä näytän ehkä sun kommentin mun työkavereille, jos muistan vielä huomenna.

Näitä aina välillä tulee itse kunkin kohdalle. Saadaan hyvät naurut. Taas.

Sä osoitat huonot käytöstapasi hyökkäämällä henkilökohtaisesti mun kimppuun. Voi voi. Voit säästää ruutisi, kun sun kaltaiset ihmiset ei pääse mun ihon alle.

Onko sanoittaminen (= tunteen tai kokemuksen pukeminen sanoiksi) sulle vieras sana? Katsos kun viettää aikansa älykkäiden ihmisten kanssa jotka ovat alati valmiita oppimaan uutta ja osaavat muutenkin äidinkieltään erinomaisesti, niin sitä yllättyy miten kehnosti moni suomea hallitsee. Tuo nyt ei edes ole vaikea sana.

Parempaa jatkoa sulle. Vinkki: kohenna edes tapojasi. Elämäsi helpottuu.

Mutta tämä ketju on hajuvesistä juttelua varten, joten jos haluat jatkaa riitelyä, joudut tekemään sen jonkun toisen kanssa. Et mun.

Vierailija
7654/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekalaisia testejä viime päiviltä:

The Different Company:

Tokyo Bloom - voikukka. Katoaa nopsaan, pohjatuoksusta ei aavistusta maskin kanssa.

White Zagora - kaunis bergamotti-appelsiininkukka-tuberosa. Viimeinen pysyy kohtuudessa. Kesto 4 h.

4711 Acqua Colonia Intense: Floral Fields of Ireland - sitrus-appelsiininkukka-mimosa. Ultranaisellinen. Nukahdin kesken testin, pohjatuoksu meni ohi. Parempi kuin White Zagora, IMO.

Cerruti: 1881 Ysäriklassikko. Jokapaikantuoksu, hillitty kamomilla ja iiris. Muut kukat jäävät piiloon (ai, tässäkin oli tuberosaa?). Pehmeä ja puuterinen. Jostain syystä saan polkupyörän sisäkumia, hyvällä tavalla. Kestää hyvin.

Viikonlopulle kaksi Sorcinellia, Rosa Nigra ja Symphonie Passion.

Sulla on hyviä vinkkejä tuon tuostakin. Kiitos.

Tai no, voihan täällä olla useampikin lihavoija.

Mutta en usko. Otan usein sun mainitsemia merkkejä talteen. Tsekkailen myöhemmin.

Mun näyteputkipurkit alkaa olla täynnä. Huolestuttavaa. Toisaalta valikoin koko ajan kriittisemmin mitä tilaan. Ettei niitä tulisi enää niin paljon. Nyt olen jo pullojenmetsästysvaiheessakin.

Odotan että Sabina Scent saa Zoologistin Snowy Owlin. Sitten tilaan häneltä. Sen jälkeen saa riittää. Kesällä taas Carthusiaa.

Vierailija
7655/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin suunnitelmia ja lykkäsin Rosa Nigran myöhemmäksi. Jatkoin viikonloppua vetiverin merkeissä Imaginary Authorsin Every Storm a Serenadella. Tätäkin verrataan Encre Noireen...Mun on kyllä pakko päästä nuuhkimaan sitäkin, sen verran onnelliseksi tulin tästä.

Tuoksussa on havupuita, suolaa, savuista vetiveriä ja aiemmin huolellisesti karttelemani melonisävy, calone. Se ei kuitenkaan pääse häiritsemään, vaan tuo merituulen raikkautta yhdessä eukalyptuksen kanssa. Pohjalta pilkahtelee kaunis, lämmin ambergris, joka yhdessä hienonhienon savuisuuden ja suolan kanssa iskee samaan heikkoon kohtaan kuin Squid. Suosittelenkin lämpimästi tämän testaamista lonkeroiden ystäville.

Tanskasta inspiraationsa saanut tuoksu muistuttaa metsästä sateen jälkeen, märästä rantalouhikosta, sumusta, suolaisista pärskeistä, tuulesta ja lokkien kirkunasta. Vaikka päivä on harmaa ja tuuli yltymässä, tässä meressä ei kuitenkaan ole Squidin levottomuutta herättävää syvyyden ja pimeyden tuntua, vaan paatti pysyy pinnalla ja jalat tukevasti rantakivillä. Olen yllättynyt siitä, miten omalta tämä ei-trooppisten merituoksujen alakategoria tuntuu. Se myös herättää hillittömän kaipuun vuonoille.

Vierailija
7656/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole Black Opium-tuoksua, mutta se näyttää olevan monissa nettikaupoissa edelleen myydyimpien joukossa.

Lämmin, pehmeä tuoksu, tykkään kyllä.

*

Testasin tässä vähän aikaa sitten Nino Cerrutin tuoksua 1881. En tiedä, mistä tuoksun nimi tulee. Hyvin pehmeä, lämmin kukkaistuoksu, jossa kamomillaa ja mimosaa. Kummastakaan kukasta en tuoksuissa erityisesti pidä. Ei tämä ole mun juttu, mutta hyvin tehty tuoksu joka tapauksessa. Onko teille tuttu? 

Vierailija
7657/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole Black Opium-tuoksua, mutta se näyttää olevan monissa nettikaupoissa edelleen myydyimpien joukossa.

*

Testasin tässä vähän aikaa sitten Nino Cerrutin tuoksua 1881. En tiedä, mistä tuoksun nimi tulee. Hyvin pehmeä, lämmin kukkaistuoksu, jossa kamomillaa ja mimosaa. Kummastakaan kukasta en tuoksuissa erityisesti pidä. Ei tämä ole mun juttu, mutta hyvin tehty tuoksu joka tapauksessa. Onko teille tuttu? 

1881 on vähän aikaa sitten testattu täälläkin! Elin vuosikausia täysin ilman tuoksuja, joten moni klassikoksi päätynyt on päässyt täysin ohi. Tuoksu oli hyvin hento, miellyttävä, minulla ei kukkainen vaan kuminen. Black Opium on vieras.

Vierailija
7658/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekalaisia testejä viime päiviltä:

The Different Company:

Tokyo Bloom - voikukka. Katoaa nopsaan, pohjatuoksusta ei aavistusta maskin kanssa.

White Zagora - kaunis bergamotti-appelsiininkukka-tuberosa. Viimeinen pysyy kohtuudessa. Kesto 4 h.

4711 Acqua Colonia Intense: Floral Fields of Ireland - sitrus-appelsiininkukka-mimosa. Ultranaisellinen. Nukahdin kesken testin, pohjatuoksu meni ohi. Parempi kuin White Zagora, IMO.

Cerruti: 1881 Ysäriklassikko. Jokapaikantuoksu, hillitty kamomilla ja iiris. Muut kukat jäävät piiloon (ai, tässäkin oli tuberosaa?). Pehmeä ja puuterinen. Jostain syystä saan polkupyörän sisäkumia, hyvällä tavalla. Kestää hyvin.

Viikonlopulle kaksi Sorcinellia, Rosa Nigra ja Symphonie Passion.

Sulla on hyviä vinkkejä tuon tuostakin. Kiitos.

Tai no, voihan täällä olla useampikin lihavoija.

Mutta en usko. Otan usein sun mainitsemia merkkejä talteen. Tsekkailen myöhemmin.

Mun näyteputkipurkit alkaa olla täynnä. Huolestuttavaa. Toisaalta valikoin koko ajan kriittisemmin mitä tilaan. Ettei niitä tulisi enää niin paljon. Nyt olen jo pullojenmetsästysvaiheessakin.

Odotan että Sabina Scent saa Zoologistin Snowy Owlin. Sitten tilaan häneltä. Sen jälkeen saa riittää. Kesällä taas Carthusiaa.

On useampi. 

Vierailija
7659/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*

Olen ostanut tuon 1881:n joskus 90-luvulla. Taisi olla juuri tuollainen pehmeä ja harmiton. En myöskään pidä kamomillasta, mutta tuossa on onnistuttu ihan hyvin sen kanssa.

Vierailija
7660/19317 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

p.s. Käytin tänään loppuun näytteeni Serge Lutensin Santal majusculesta. En muista, olenko aikaisemmin kirjoittanut siitä. Nyt alkaa olla jo väärä vuodenaika tälle tuoksulle, mutta iso peukku tälle noin objektiivisesti arvoiden. Erinomaisen hyvin blendattu, laadukas ja epätavallinen tuoksu. Odotin lähinnä santelipuuta, mutta sainkin ruusua ja kaakaota (ja sitä santelipuuta). Tästä tulee rauhallinen olo. Sopiva talven kotoiluun. Ei vain ole ihan just mun tyyliseni tuoksu. N50

p.s. Sergen Santal de Mysore on omaan nenääni taas pelkkää puuta. Liian yksioikoinen. Santelipuun ystävät tykkäävät kyllä molemmista.

Olen kytännyt Serge Lutensia hartaasti. Sillä on kaksi tuoksua jotka kiinnostaa, ja vihdoin sain toisen tilattua.

Arvaa maltanko millään odottaa. 😍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä