Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19318)
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummaa täällä on tekeillä taas?
Ollaan linkitettynä Ilta-Sanomien etusivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Les Liquides Imaginaires Bloody Wood
Olen ihan lumoutunut. En odottanut tältä tuoksulta suuria, se oli sellainen satunnainen kokeilu, tuoksu josta en tiennyt muuta kuin nuotit ja jonka nappasin mukaan testattavaksi.
En tiedä mitä te muut tarkoitatte, kun kuvaatte tuoksua seksikkääksi. Tai seksuaaliseksi. Olen ihmetellyt, millainen tuoksu saa valitsemaan tuollaisen adjektiivin. No minä valitsen sen nyt.
Tämä tuoksu saa minut ajattelemaan 80-lukua, nuoruutta, villejä päähänpistoja ja seksiä. Tuo kasarifiilis tulee ehkä jostain nuoteista, mutta en ole varma. Ja ei, minulla ei ollut tapana kitata viiniä nuorena enkä edes tiennyt pitäväni siitä nuottina tuoksussa.
Tämä on puutuoksu, jossa on metallia, pisteliäisyyttä, haastetta, itsepäisyyttä. Ja viiniä, ja vähän makeutta ja paljon seikkailunhalua. En ole ihan varma, rakastanko vai vihaanko, mutta olen iloinen tästä kokeilusta ja tarvitsen vielä toisen testipäivän. Ja yön.
Kiinnostavat nuotit tosiaan! Viiniä ja kirsikkaa. Nyt iski parfyymikateus. :) Mistä löysit näytteen tästä - omat luottoputiikkini eivät näytä sellaista tarjoavan?
Mood Scent Barista löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Les Liquides Imaginaires Bloody Wood
Olen ihan lumoutunut. En odottanut tältä tuoksulta suuria, se oli sellainen satunnainen kokeilu, tuoksu josta en tiennyt muuta kuin nuotit ja jonka nappasin mukaan testattavaksi.
En tiedä mitä te muut tarkoitatte, kun kuvaatte tuoksua seksikkääksi. Tai seksuaaliseksi. Olen ihmetellyt, millainen tuoksu saa valitsemaan tuollaisen adjektiivin. No minä valitsen sen nyt.
Tämä tuoksu saa minut ajattelemaan 80-lukua, nuoruutta, villejä päähänpistoja ja seksiä. Tuo kasarifiilis tulee ehkä jostain nuoteista, mutta en ole varma. Ja ei, minulla ei ollut tapana kitata viiniä nuorena enkä edes tiennyt pitäväni siitä nuottina tuoksussa.
Tämä on puutuoksu, jossa on metallia, pisteliäisyyttä, haastetta, itsepäisyyttä. Ja viiniä, ja vähän makeutta ja paljon seikkailunhalua. En ole ihan varma, rakastanko vai vihaanko, mutta olen iloinen tästä kokeilusta ja tarvitsen vielä toisen testipäivän. Ja yön.
Kiinnostavat nuotit tosiaan! Viiniä ja kirsikkaa. Nyt iski parfyymikateus. :) Mistä löysit näytteen tästä - omat luottoputiikkini eivät näytä sellaista tarjoavan?
Mood Scent Barista löytyi.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellutt Paco Rabannen Olympea-parfyymista. Arvostelut kuulostavat todella hyviltä.. Onko kellään kokemusta tuoksusta?
Alkuperäinen Olympea ollut vuosia, jäänyt käyttämättä. Tänä vuonna päätin haistella Sokoksella näkemiäni Aqua, Intense sekä Legend versioita. Nämä 3 herätti kiinnostuksen ja ne myös hankin. Mielenkiintoisia ja hyviä tuoksuja. Pääosa tuoksuistani ovat ns tummempia tuoksuja. En ole siis mikään tietäjä tuoksujen osalta vaikka omistankin tuoksuja, kröhöm, m o n t a...
Kiitos vastauksesta. Miten kuvailisit tuon alkuperäisen tuoksua? Itsekin luin Olympea Legendistä jokin aika sitten. Kiinnostaisi siis myös nuo flankerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellutt Paco Rabannen Olympea-parfyymista. Arvostelut kuulostavat todella hyviltä.. Onko kellään kokemusta tuoksusta?
Alkuperäinen Olympea ollut vuosia, jäänyt käyttämättä. Tänä vuonna päätin haistella Sokoksella näkemiäni Aqua, Intense sekä Legend versioita. Nämä 3 herätti kiinnostuksen ja ne myös hankin. Mielenkiintoisia ja hyviä tuoksuja. Pääosa tuoksuistani ovat ns tummempia tuoksuja. En ole siis mikään tietäjä tuoksujen osalta vaikka omistankin tuoksuja, kröhöm, m o n t a...
Kiitos vastauksesta. Miten kuvailisit tuon alkuperäisen tuoksua? Itsekin luin Olympea Legendistä jokin aika sitten. Kiinnostaisi siis myös nuo flankerit.
Olympean alkuperäinen versio on upea, suolainen vanilja, siinä on makeutta ja myös jotain kinuskisuutta. Ehdottomasti paras, flankerit ei minun mielestäni yllä samalle tasolle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olympean alkuperäinen versio on upea, suolainen vanilja, siinä on makeutta ja myös jotain kinuskisuutta. Ehdottomasti paras, flankerit ei minun mielestäni yllä samalle tasolle.
Eri
Lisäyksenä vielä, Olympeaa kannattaa kokeilla iholle. Paperille tai pullosta tuoksuteltuna ei tule kunnolla tuoksun ominaisuuet esiin. Ajattelin aiemmin ettei ole mikään ihmeellinen kun olin testilapulta haistellut. Iholle suihkautettuna wow, mietin että miten olin voinut missata tällaisen tuoksun.
Mielestäni pienet pullot taikka näytepullot ovat jotenkin vaikeammin käsiteltäviä, "kiikkeriä", joten suosin isompia kokoja. Jos joskus saan näytteen jostain tuoksusta pyrin käyttämään sen nopeasti mutta valitettavasti joskus niitä unohtuu kaapin perukoille.
Tänään hain pakettiautomaatista Tallink Siljan alesta ostamani Armanin Si Intensen. Olen tosi tyytyväinen! Tuoksu on paljon parempi kuin alkuperäinen Si. Tämä on jotenkin siirappisempi, makeampi, tässä tuoksuvat enemmän marjat kuin alkuperäisessä. Alkutuoksussa tuntuu kuin tuoksuisi mustikka, vadelma, mansikka, vaikka tässä mainittu että olisi vain mustaherukkaa. Tuoksu on makean hilloinen, ilman vaniljaa. Myöhemmin tuntuu että tuoksuun tulisi jokin hattarainen, vaahtokarkkinen nuotti, en tiedä onko se tuo davana. Tämä on melkein kuin marjahilloinen gourmand. Katsoin että nuoteissa ilmoitettu myös ruusu, sitä en tässä onneksi juurikaan havaitse. Tästä puuttuu sellainen epämiellyttävä, terävä, pistävä nuotti, joka on alkuperäisessä Si:ssä. Jee, kiva että löytyi jokin Si josta tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuo alkuperäinen ja 3 flankeria. Omaan makuuni Legend paras (juuri nyt), siinä näyttää olevan kukkais-puolta verrattuna originaaliin, Intenseen ja Aquaan. Aikoinaan tuo Olympea oli makuuni, sitten jäi unohduksiin. Nyt on hiukan mennyt huonoksi vuosien jälkeen. Nämähän ovat niin yksilöllisiä makuja, suosittelen kokeilemaan ennen ostoa. Varmasti löydät sen mieleisen näistä kaikista. Itseäni tuo Blossom kiinnostaisi haistella 🙂 Kuten niin monet muutkin tuoksut..
Vierailija kirjoitti:
Tänään hain pakettiautomaatista Tallink Siljan alesta ostamani Armanin Si Intensen. Olen tosi tyytyväinen! Tuoksu on paljon parempi kuin alkuperäinen Si. Tämä on jotenkin siirappisempi, makeampi, tässä tuoksuvat enemmän marjat kuin alkuperäisessä. Alkutuoksussa tuntuu kuin tuoksuisi mustikka, vadelma, mansikka, vaikka tässä mainittu että olisi vain mustaherukkaa. Tuoksu on makean hilloinen, ilman vaniljaa. Myöhemmin tuntuu että tuoksuun tulisi jokin hattarainen, vaahtokarkkinen nuotti, en tiedä onko se tuo davana. Tämä on melkein kuin marjahilloinen gourmand. Katsoin että nuoteissa ilmoitettu myös ruusu, sitä en tässä onneksi juurikaan havaitse. Tästä puuttuu sellainen epämiellyttävä, terävä, pistävä nuotti, joka on alkuperäisessä Si:ssä. Jee, kiva että löytyi jokin Si josta tykkään.
Kuulostaapa hyvältä. Olen pitänyt Si Passionesta. Se on aikuismainen, voimakas tuoksu.
Valentino Donna born in Roma.
Ilmainen näyte. Sokerista vadelmaa, jotain kukkia. Ihan miellyttävä, mutta kesto 1h.
Ostaako joku näitä oikeasti?
Aromatista tuli lahjana kolme näytettä.
Ihan vieraita, mutta tutkitaan.
SOTD Serge Lutens Louve
Susia nähty Helsingissä ja täällä sitä testaillaan she-wolfina olemisen syvyyksiä. Makea, mutta hillitty. Etsin tätä nettikaupoista, sillä tässä taitaa olla se mun makupala. Hinta hirvittää - katselin SL:n meikkituotteita samalla. Olen pitänyt Sisleyn (sinänsä tosi laadukkaita) meikkejä kalliina, mutta tämähän menee vielä siitäkin ohitse.
Ehkä pitäisi etsiä tälle dupe, koska tuoksu on jumalainen. Tämä ei muistuta Poisonia, mutta jostain syystä ajattelen koko ajan juuri sitä tuoksua kun istun tässä nenä ihossani hyperventiloiden. Fanittaako joku muu Louvea ja osaatteko suositella parasta ostopaikkaa SL-tuoksuille?
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen näyte. Sokerista vadelmaa, jotain kukkia. Ihan miellyttävä, mutta kesto 1h.
Ostaako joku näitä oikeasti?
Juuri kirjoitettiin ylimielisestä asenteesta, niin tässä nyt näyte siitä. Tuo vika kysymys. Vastaan, että ostaa. Näyte ei välttämättä anna tuoksun kestosta realistista kuvaa, on usein laimeampi.
itselläni on tuosta Donna-sarjasta se uusin, Yellow Dreams, ja kestää kyllä koko päivän.
Mitä kirjoittaja mahtoi tarkoittaa sanalla 'näitä'? Valentinon tuoksuja? Design-tuoksuja?
Hieman laajennan nyt tätä tajuntaa: ihmiset voivat etsiä eri asioita tuoksuista. Kaikki eivät etsi erikoisia, vahvoja indie- tai niche-kokemuksia, vaan esim omiin tunnetiloihin, vuodenaikoihin, eri tilanteisiin sopivia tuoksuja, joiden kanssa on helppo liikkua ihmisten joukossa, tai sitten vain kotona nauttia olosta. Onneksi on suuret valikoimat kaikenlaista, mutta toisten mieltymysten mollaaminen on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku näitä oikeasti?Juuri kirjoitettiin ylimielisestä asenteesta, niin tässä nyt näyte siitä. Tuo vika kysymys. Vastaan, että ostaa. Näyte ei välttämättä anna tuoksun kestosta realistista kuvaa, on usein laimeampi.
itselläni on tuosta Donna-sarjasta se uusin, Yellow Dreams, ja kestää kyllä koko päivän.
Mitä kirjoittaja mahtoi tarkoittaa sanalla 'näitä'? Valentinon tuoksuja? Design-tuoksuja?
Hieman laajennan nyt tätä tajuntaa: ihmiset voivat etsiä eri asioita tuoksuista. Kaikki eivät etsi erikoisia, vahvoja indie- tai niche-kokemuksia, vaan esim omiin tunnetiloihin, vuodenaikoihin, eri tilanteisiin sopivia tuoksuja, joiden kanssa on helppo liikkua ihmisten joukossa, tai sitten vain kotona nauttia olosta. Onneksi on suuret valikoimat kaikenlaista, mutta toisten mieltymysten mollaaminen on typerää.
Samaa mieltä. Joka tuoksulle on faninsa ja ostajansa, miksi mollata muita? Mielestäni on ihan ok kuvailla ja arvioida elävästi kritisoiden tuoksua josta ei pidä, mutta samalla ei tarvitse haukkua tuoksun ystäviä.
SOTD 1881 Cerruti En Fleurs vuodelta 2008. Alussa mukava marjainen purskahdus. Lämmetessään iholla muuttuu puun, myskin ja jasmiinin hienoksi sekoitukseksi. Kaihoisa tuoksu, mutta ehkä vain minulle, kun tuo muistoja mieleen lanseerauksen ajoilta. Antaa raikkaan tunnelman ja sellaisen ”juuri tulin suihkusta”- olon, mutta on kuitenkin kuin lämmin villapaita. Hieno tuoksu, harmi, etten koskaan ole saanut haistella vuoden 1995 versiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli täällä minttuista tuoksua, Balenciagan Florabotanicassa yksi päänuoteista on minttu. Itse en ole valitettavasti päässyt tätä tuoksua tuoksuttelemaan, olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemuksia tuoksusta. Vähän mietin sen hankkimista, vaikuttaisi hyvältä, vihreän kukkaiselta kevät/kesätuoksulta.
Mullahan on testeri tästä. Kävin juuri suihkauttamassa ja muistin miksi en ole saanut 2 ml pulloa käytettyä. Alku ainakin on liian miehekäs. Kaikensorttinen ruoho kyllä tuoksuu mutta en saa minttua. YouTuben Demi Rawling ylistää tätä mutta en ole ihan samoilla linjoilla.
Naisellista minttutuoksua etsivä.
Mielenkiintoista kuulla. Eihän tuossa kannabis liikaa tuoksu? Tuoksuuko ruusu yhtään, senkin pitäisi olla yhtenä päänuottina? Muuttuuko tuoksu alun jälkeen naisellisemmaksi?
En omaa tarkkaa nenää mutta kyllä tämän kannabiksen huomaa. En tunne ruusua ollenkaan, ainoastaan vihreyttä. On tämä oikeastaan ihan miellyttävä, omasta mielestäni unisex.
Kiitos lisäkommenteista! Vaikuttaa kyllä omaperäiseltä ja mielenkiintoiselta tuoksulta. Hyvä vaan ettei ruusu tuoksu juurikaan, ruusutuoksut ovat vähän riski minulle. Tämä ajankohtaisena itselläni nyt mielessä, kun huomasin Notinolla hyvän tarjouksen tästä. On ollut jo pidempään ostoslistalla.
Hei! Mullakin on Florabotanica listalla, haluaisin semmoisen oikein raikkaan vihreän kevät/kesätuoksun MUTTA minäkin koen ruusun aika haastavana. Jos tilaat tämän niin kerro ihmessä kokemuksesi! Notinon tarjous houkuttelee minuakin, mutta tahtoisin mieluiten 30ml pullon, hmm.
Joo kerron heti kun saan tuoksun! Päädyin sitten tilaamaan kun tein vähän hintavertailua, ja tuo Notinon hinta oli niin alhainen, että tuskin tulee enää vastaan tuolla hinnalla, ainakaan pian. Odotan kyllä tosi innoissani tuoksua, tekee mieli juuri tuollaista nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku näitä oikeasti?Juuri kirjoitettiin ylimielisestä asenteesta, niin tässä nyt näyte siitä. Tuo vika kysymys. Vastaan, että ostaa. Näyte ei välttämättä anna tuoksun kestosta realistista kuvaa, on usein laimeampi.
Samaa mieltä. Joka tuoksulle on faninsa ja ostajansa, miksi mollata muita? Mielestäni on ihan ok kuvailla ja arvioida elävästi kritisoiden tuoksua josta ei pidä, mutta samalla ei tarvitse haukkua tuoksun ystäviä.
Olen eri kuin tuo alkuperäinen kirjoittaja. Minusta tässä ei kritisoitu ketään (ei tuoksun käyttäjää, ostajaa tai muitakaan) sanottiin että tuoksu on jopa ihan miellyttävä. Mutta... että tuoksu kesti vain tunnin jonka takia sitä ei kannattaisi ostaa. Älkää nyt lukeko liikaa rivien välistä ja vetäkö hernettä nenään ihan turhasta.
Tänään tuoksuna Armanin Sì. Ostin tämän torista halvalla, kun halusin testata. Alkuun koin, että on jotenkin liian vahva ja aikuismainen minulle, mutta olen alkanut pitää tästä. Ei itselläni ole arkituoksu vaan vähän erikoisempi, ehkä koska tuntuu niin vahvalta moniin tuoksuihini verrattuna. Pidän kuitenkin paljon ja olen iloinen että omistan.
Mitä kummaa täällä on tekeillä taas?