Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7481/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormi värjyy epäröiden tilausnapilla.

Otanko vai en?

Elämä on mennyt ihan mahottomaksi - pelkkää haistelua.

Toinen vaihtoehto on katsoa A-Studiota. SMarin on hylännyt pm:n hommat ja ryhtynyt meteorologiksi: "Saadaan normaali juhannus".

Painan nappia.

Vierailija
7482/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD on Jenny Glowin Wood & Sage. En osaa sanoa, mitä minulle tästä tulee mieleen.. Jokin tuoksuva, vastapesty pehmeä kangas? Miellyttävä ja simppeli tuoksu.

Tämän tuoksun saapuessa olisin halunnut, että tuoksu olisi ollut puumainen ja/tai yrttisempi. Silti tuoksun miellyttävä pehmeys kietoi minut ympärilleen, enkä tohdi valittaa, vaikkei se täyttänytkään mielikuviani tuon nimensä perusteella. 

Ihanaa, vihdoinkin Jenny Glow -arvostelu :) Olen miettinyt merkin tuoksuja ja pohtinut, mitä kokeilisin. Tämä kuulostaa hyvältä.

Kiva, että tuli tarpeeseen. :) Tuolla tuoksulla on myös mukava kesto. Minulla on myös Peony ja Nectarine Blossoms. Nectarine Blossoms -tuoksua voin muuten myös suositella. Herkullinen, muttei ylimakea kuutenkaan.

Tulipas monta myös-sanaa, huomaa, että on väsymyt. :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7483/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otanko vai en?

Toinen vaihtoehto on katsoa A-Studiota. SMarin on hylännyt pm:n hommat ja ryhtynyt meteorologiksi: "Saadaan normaali juhannus".

Painan nappia.

Sinne lähti.

Olen tullut kauhean kriittiseksi. Otan enää vain näytteitä, joita odotan kuin lapsonen joulupukkia.

Vierailija
7484/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otanko vai en?

Painan nappia.

Sinne lähti.

Olen tullut kauhean kriittiseksi. Otan enää vain näytteitä, joita odotan kuin lapsonen joulupukkia.

Voevoevoe!

Löysin uuden (2) kutkuttavaa merkkiä. Toinen vielä simon halpa. Joten peruin tilauksen, lisäsin muutaman näytteen ja lähetin uuden.

Voitaisko perustaa SA-kerho? Anonymous scentaholics?

Ilmoittaudun ekana.

Vierailija
7485/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudun ekana.

Tässähän meillä on jo. 

: )

Vierailija
7486/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kiertelyä Galeries Lafayetten hajuvesien joukossa...

Ihanan näköinen liike. Näyttää siltä, että voisin kierrellä tuolla pienen iäisyyden.

Vierailija
7487/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnittua puhetta.

Pidempään kun kokeilee, mieli muuttui.

Cacharel: Eden (persikka, bergamotti, mandariini, sitruuna; Mimosa, Lumme, meloni, tuberoosa, jasmiini, kielo, ananas, lootus, ruusu; patsuli, valeakaasia, santelipuu, seetri, tonkapapu) rehevä paratiisi ja lyhyt. Ei. Vain 30 min. Revi siitä.

Mendittorosa: Osang. Sipaisu riittää. Muuten tulee huono olo. Suihkaus on ihan liikaa.

E.A.: Green Tea Fig (viikunanlehti, tee, muratti, sitruuna, klementiini, berg6amotti; Viikuna, Vihreä tee, tamarindi, pistaasi, orvokinlehti; muskatellisalvia, tonkapapu, myski) kiva, mutta näyttää ja tuoksuu yksinomaan viikunalta. Tähän kyllästyy pian.

💞🐘Kenzo: Jungle L'Elephant (neilikka, jeera, mandariini; kumina, kardemumma, mango, lakritsi, ylang-ylang, heliotrooppi; vanilja, ambra, patsuli) Paras hajuvesi. Puhdasta nautintoa. Mutta ei jokapäiväiseen käyttöön.

Näännyttää, on se kumminkin niin vahva.

Lancome: O de Lancome (Lemon, bergamot, mandarin, kuusama; basilika, rosemary, korianteri, jasmiini; oakmoss, vetiver, santelipuu) - En tykkää, vaikka luulin. Läpikotaisin synteettinen.

- Spruittailin anteliaasti. Nyt tuntuu! No ei tunnu. Rahat meni hukkaan. Hetkinen: jälkituoksu on hurmaava: lämmin, lempeä.

Jos haluat sitrusyrttituoksua, älä osta.

Sitä et saa. Fragrantican raati oli oikeassa.

😍Loewe: Agua de Loewe Ella (Amalfin sitruuna, bergamotti, appelsiini, kumkvatti, passionhedelmä; lumme, lilja, ruusu, rosepippuri; myski, seetri, santelipuu) Rauhoittava, ihastuttava sitrustuoksu. Tässä ei ole mitään ärsyttävää. Näyte kuluu kuin itsestään.

Joten tilasin pullon. Meni neitsyys; ekaa kertaa löysin näytteen perusteella oman uuden tuoksun. - Iloinen- 😶🙃😶🙃

Vierailija
7488/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudun ekana.

Tässähän meillä on jo. 

: )

Onko? Missä? Pääsenks mä mukaan?

😌

Vierailija
7489/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näyteputkia (aromatin lasiputkia uusiokäyttää? tarvitaam pikkuruinen suppilo

Vierailija
7490/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.bjdistribuzione.it/sabina-scents/

Täältä saa zoo-näytteitä ja vaik mitä.

Sabina om kiva ja puhuu englantia hyvin.

Vierailija
7491/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näutteitä sälyttää aluminisessa purkissä?

Pimeähän se on mut irrottaidko huurut metallia?

- kysyy uuno😂

Vierailija
7492/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kysyy uuno😂

Varmasti voi. Parfyymien alkoholi ei liuota alumiinia, happo olisi ongelma.

Vierailija
7493/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD on Jenny Glowin Wood & Sage. En osaa sanoa, mitä minulle tästä tulee mieleen.. Jokin tuoksuva, vastapesty pehmeä kangas? Miellyttävä ja simppeli tuoksu.

Tämän tuoksun saapuessa olisin halunnut, että tuoksu olisi ollut puumainen ja/tai yrttisempi. Silti tuoksun miellyttävä pehmeys kietoi minut ympärilleen, enkä tohdi valittaa, vaikkei se täyttänytkään mielikuviani tuon nimensä perusteella. 

Ihanaa, vihdoinkin Jenny Glow -arvostelu :) Olen miettinyt merkin tuoksuja ja pohtinut, mitä kokeilisin. Tämä kuulostaa hyvältä.

Muakin kiinnostaa glow.

En nyrpistä noukkaa halvoille.

Postissa odottaa Tesori d'oriente 100 ml EdP

6,95€. Italiassa ovat suosittuja.

Meitsi kokeilee siis. Ja raportoi.

Vierailija
7494/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kysyy uuno😂

Varmasti voi. Parfyymien alkoholi ei liuota alumiinia, happo olisi ongelma.

Thanks, sis!

🌹🌹

Vierailija
7495/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sun 5 lempinuottia?

Gallup.

Vierailija
7496/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on sun 5 lempinuottia?

Gallup.

lotus, suitsuke, labdanum, appelsiininkukka, Amalfin sitruuna

Vierailija
7497/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa glow.

Minkä Tesorin tuoksun ostit?

Vierailija
7498/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä Gucci Bloom Nettare De Fiori ja en osaa oikein sanoa muuta kuin että ok. Ihan perus kukkaistuoksu, jota löytyy joka talolta nykyään. Ehkä tämä ei vain toimi ihollani hyvin, tuoksu on aika heikko eikä kestä paria tuntia pidempään.

Kovasti odotin tuota inkiväärin tuoksua mutta sitä en ikävä kyllä huomannut missään vaiheessa. Alkuperäistä Bloomia en ole kokeillut että en tiedä kuinka paljon eroaa sitten siitä.

Ei siis huono tuoksu mitenkään, ei aiheuta pääkipua tai pahoinvointia mutta ei sellainen jota haluaisin kokeilla uudelleen.

Mullakin tämä odottaa Notinon ilmaisnäytepaketissa. Enemmän kiinnostaisi nyt Aqua Fiori, olen luonut siitä mielikuvan vihreän kukkaisena, vetisen kevyenä tuoksuna. Sellaista ei kokoelmissa olekaan, ja kyselinkin tuossa aiemmin onko joku testannut sitä. Kaipaisin kesään raikkaan kukkaista tuoksua, mutta ei mitään ns. vesituoksua varsinaisesti, joissa on yleensä jokin "puhdas pyykki" vivahde, vaan ilmavaa, vihreää, kukkaista, jossa vesi ns. vetenä mukana. Kuulostaa varmaan sekavalta, vaikea pukea sanoiksi mitä tarkoitan.

Ehkä joku kylmävetinen metsälampi, jossa kasvaa lumpeita, ja reunoilla vaikka liljoja, ja puiden vehreys myös ilmassa. Lammen pinnalle on tuuli tuonut kukkien terälehtiä. Tällaista tuoksumaailmaa haen.

Jos tulee vastaan, tsekkaa tuohon kuvaukseen sopiva Etron Palais Jamais. Niin romanttinen nimikin.

Kiitos! Vaikuttaa ihanalta tuoksulta tämäkin, ja Notinolta löytyisi.

Vierailija
7499/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Väsytti tosi paljon aamulla, tämä hyvä vahva herättäjä. Sopii myös koleaan, tuuliseen päivään. Tässä oud (eli agarpuu) sekoittuu hyvin makeaan, karamellisoituun ruusuun. Todella upea tuoksu, oud tuo pientä savuisuutta muuten makeaan tuoksuun. Vahvuus sitä luokkaa, että 2 suihkausta voi haistaa vielä seuraavanakin aamuna.

Täällä oud-sisko! Shaghaf Oudia en ole kokeillut, mutta tilasin juuri Shaghaf Oud Abyadin, ja odottelen, että se joskus tällä viikolla saapuisi postiin. Olen ihastunut arabituoksuihin - niissä tuntuu olevan laatu ja voimakkuus usein kohdillaan. Nenäni on kumma - toisaalta rakastan vihreitä, hentoja ja sitruksia (sellainen on tänäänkin päällä, Kurkdjianin Aqua Celestia) ja toisaalta nämä huikeat arabi-oud-ambratkaan eivät ole ollenkaan liikaa, vaan juuri sopivia. Mausteista koleaa päivää sinulle!

Kiva että täällä on toinenkin arabituoksuista tykkäävä : ) Minullakin on tosi laaja tuoksumaku, ja yhtenä mielenkiinnon kohteena tämä kategoria. Nämä tuoksut ovat niin vahvoja, ja on käytetty yleensä paljon eri raaka-aineita, että tuntee todella saavansa vastinetta rahoillensa. Tietysti olettaen että tuoksuyhdistelmä miellyttää. Voin suositella tuollaiseksi kevyemmäksi sitruksiseksi tuoksuksi Shaghaf Womania, ja sen hinta ei ole ainakaan vielä ampaissut kovaan nousuun. Hankin Notinosta, ja oli kiva vähän kevyempi tuoksu.

Ja kaksi arabituoksujen löytöäni ovat vähän yllättäenkin Calvin Kleinin, pelkästään Lähi-Idän markkinoille luodut Pure Gold Euphoria ja Euphoria Amber Gold. Pure Goldissa on mm. taatelia ja nahkaa, kauneimpia nahkanuotin toteutuksia joihin olen törmännyt. Amber Gold on vahva ambran ja hunajan sekoitus, mahtava tuoksu tämäkin. Muitakin nuotteja noissa on reilusti, mutta tuossa ehkä voimakkaimmin itselläni esiin nousevat. Ja pysyvyys on täysin omaa luokkaansa kuten arabituoksuissa yleensäkin. Mukavaa päivää sinnekin 😊

Kiitos Euphoria-vinkeistä, noihin en ole missään törmännytkään. Pidän arabituoksuista ja Calvin Kleinista, samoin nahkatuoksuista (näistä toistaiseksi hyvin vähän kokemusta) ja taateleista, joten testaan ehdottomasti jos polulleni sattuvat. - oud-sisko :)

Noita Calvineja löytyy saksalaisesta www.parfum-zentrum.de nettikaupasta, sieltä itse tilasin. Ja Amber Goldia olen nähnyt Hobby Hallin verkkokaupassakin. Muualla ei ole kyllä tullut vastaan.

Vierailija
7500/19315 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa glow.

Tilasin Notinosta yhden tilauksen kylkeen Tesori d'Orienten Hammam-kylpyvaahdon, olisiko ollut 2,60 / 500 ml. Vaahtosi ihanasti ja tuoksui appelsiininkukille, kerrostui ihanasti Gaultierin Classique Essence de parfumin kanssa (appelsiininkukkaa, inkivääriä, kermavaahtoa), jota käytin kylvyn jälkeen. Pääsiäismäisen makea jälkiolo :). Ja Tesori oli siis kelpo tuote, hämmästyttävästä hinnastaan huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi