Intti saattaa tulla osaksi oppivelvollisuutta, myös naisille
Intti KAIKILLE pakolliseksi ja lippu vapautuksille. Puolustusministeriön työryhmä valmistelee parhaillaan kutsuntojen laajentamista koko ikäluokalle. Jos nuori ei osallistu kutsuntapäivään, hän voi mahdollisesti saada rangaistuksen. Yksi iso tavoite on se, että Puolustusvoimat saisi lisää nuoria naisia palvelukseen, sanoo puolustusministeriön työryhmän puheenjohtaja, prikaatikenraali ja kansallisen puolustuksen yksikön johtaja Sami Nurmi.
Kommentit (67)
Sä et taida oikein ymmärtää, mitä sä luet? Luepa uudestaan, mä en jaksa sulle selittää.
Intti ei ole osa oppivelvollisuutta.
No mikäpä siinä. Näinhän se on Israelissakin. Ei koske kyllä enää minua.
Hullua. Pelkkien rangaistuksien ja pakkojen maa? Meno on totalitaristista? Suomeen ei siis kannata syntyä, ihmisten pitää tehdä muualla lapset. Onko tämä sotilallisuus karannut lapasesta. Ei kai kutsunta itsessään ratkaise asiaa, vaan se kiinnostaako jotain se ala tai armeijamainen harjoittelu, onko fyysisesti ok.
Vierailija kirjoitti:
Sä et taida oikein ymmärtää, mitä sä luet? Luepa uudestaan, mä en jaksa sulle selittää.
Jos siitä tulee osa oppivelvollisuutta niin sitten intti on koko ikäluokalle eikä siitä enää saa vapautusta olemalla virallisesti nainen kuten vielä nyt saa.
"Intti saattaa tulla osaksi oppivelvollisuutta"
Ei ole eikä koskaan tule. Se on AP pelkästään sun märkä uni ja omaa kuvitellaan. Puolustusministeriö ei ole kaavailleet mitään tuollaista mitä sä AP horiset ja satuilet.
Intti ei kuulu oppivelvollisuutwen ja asepalveluksen suorittaminen on naisille vapaa ehdoista. Joten älä valehtele.
Lopettaisivat kaikille pakollisen peruskauden niin saisivat lisää porukkaa. Ei se ole sen vaikeampaa.
E jaksa lukea. Saisko tän 10 sekunnin tiktok videona jossa tanssit ilman paitaa ja heilutat käsiä Madonnan rytmiin?
Varusmiespalvelus on elämän parasta aikaa. Pääsispä uudestaan.
Entäs ne autistit? Diabeetikot, skitsofreenikot ja kuurot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä tulee osa oppivelvollisuutta niin sitten intti on koko ikäluokalle eikä siitä enää saa vapautusta olemalla virallisesti nainen kuten vielä nyt saa.
KUTSUNTAPÄIVÄ ei ole sama asia kuin intin suorittaminen, senkin älykääpiö inceli 🙄
Toki jos halutaan vielä entisestään laskea syntyvyyttä. Tasa-arvoa ei vaan voi ulottaa joka osa-alueelle ilman merkittävää haittaa.
Palvelus on Suomessa naisille vapaaehtoista, sitä ei ole pakollista suorittaa jos ei halua.
Naisia on pakko saada lisää armeijaan, koska miehet saavat enenevissä määrin vapautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUTSUNTAPÄIVÄ ei ole sama asia kuin intin suorittaminen, senkin älykääpiö inceli 🙄
Ei sua silti kutsuta sinne jos olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autisti sai vapautuksen kutsunnoista.
Heikompi astiako kirjoitti:
Naisia on pakko saada lisää armeijaan, koska miehet saavat enenevissä määrin vapautuksia.
Kyse on siitä että Suomessa väestö ikääntyy ja vanhenevan reservin on jollakin tapaa kyettävä korvaamaan. Ja koska syntyvyys on ollut Suomessa jo vuosia laskussa niin puuttuvaa miesvoimaa paikkaamaan tarvitaan myös naisia, varsinkin nyt kun idän uhka on suurempi kuin sitten jatkosodan päättymisen ja sota voi olla ovella vaikka jo huomenna.
Rauhanturvaajana huomasin että naiset sopii tosi hyvin armeijaan. Ovat säntillisiä ja taitavia. Rauhoittavat läsnäolollaan myös tosi hyvin sitä äijien uhoamista ja perceilyä ja voin luulla, että vaikutus 19-20v varusmiesten keskuudessa on vielä suurempi.
Mistä palstaincel sitten valittaa?!