Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Väsytti tosi paljon aamulla, tämä hyvä vahva herättäjä. Sopii myös koleaan, tuuliseen päivään. Tässä oud (eli agarpuu) sekoittuu hyvin makeaan, karamellisoituun ruusuun. Todella upea tuoksu, oud tuo pientä savuisuutta muuten makeaan tuoksuun. Vahvuus sitä luokkaa, että 2 suihkausta voi haistaa vielä seuraavanakin aamuna.
Täällä oud-sisko! Shaghaf Oudia en ole kokeillut, mutta tilasin juuri Shaghaf Oud Abyadin, ja odottelen, että se joskus tällä viikolla saapuisi postiin. Olen ihastunut arabituoksuihin - niissä tuntuu olevan laatu ja voimakkuus usein kohdillaan. Nenäni on kumma - toisaalta rakastan vihreitä, hentoja ja sitruksia (sellainen on tänäänkin päällä, Kurkdjianin Aqua Celestia) ja toisaalta nämä huikeat arabi-oud-ambratkaan eivät ole ollenkaan liikaa, vaan juuri sopivia. Mausteista koleaa päivää sinulle!
Kiva että täällä on toinenkin arabituoksuista tykkäävä : ) Minullakin on tosi laaja tuoksumaku, ja yhtenä mielenkiinnon kohteena tämä kategoria. Nämä tuoksut ovat niin vahvoja, ja on käytetty yleensä paljon eri raaka-aineita, että tuntee todella saavansa vastinetta rahoillensa. Tietysti olettaen että tuoksuyhdistelmä miellyttää. Voin suositella tuollaiseksi kevyemmäksi sitruksiseksi tuoksuksi Shaghaf Womania, ja sen hinta ei ole ainakaan vielä ampaissut kovaan nousuun. Hankin Notinosta, ja oli kiva vähän kevyempi tuoksu.
Ja kaksi arabituoksujen löytöäni ovat vähän yllättäenkin Calvin Kleinin, pelkästään Lähi-Idän markkinoille luodut Pure Gold Euphoria ja Euphoria Amber Gold. Pure Goldissa on mm. taatelia ja nahkaa, kauneimpia nahkanuotin toteutuksia joihin olen törmännyt. Amber Gold on vahva ambran ja hunajan sekoitus, mahtava tuoksu tämäkin. Muitakin nuotteja noissa on reilusti, mutta tuossa ehkä voimakkaimmin itselläni esiin nousevat. Ja pysyvyys on täysin omaa luokkaansa kuten arabituoksuissa yleensäkin. Mukavaa päivää sinnekin 😊
Kiitos Euphoria-vinkeistä, noihin en ole missään törmännytkään. Pidän arabituoksuista ja Calvin Kleinista, samoin nahkatuoksuista (näistä toistaiseksi hyvin vähän kokemusta) ja taateleista, joten testaan ehdottomasti jos polulleni sattuvat. - oud-sisko :)
Noita Calvineja löytyy saksalaisesta www.parfum-zentrum.de nettikaupasta, sieltä itse tilasin. Ja Amber Goldia olen nähnyt Hobby Hallin verkkokaupassakin. Muualla ei ole kyllä tullut vastaan.
Tulin tuosta ehdotuksesta niin uteliaaksi, että ehdin jo tilata Euphoria Pure Goldin FragranceX:stä, joka on luottokauppani - siellä on melkein kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Väsytti tosi paljon aamulla, tämä hyvä vahva herättäjä. Sopii myös koleaan, tuuliseen päivään. Tässä oud (eli agarpuu) sekoittuu hyvin makeaan, karamellisoituun ruusuun. Todella upea tuoksu, oud tuo pientä savuisuutta muuten makeaan tuoksuun. Vahvuus sitä luokkaa, että 2 suihkausta voi haistaa vielä seuraavanakin aamuna.
Täällä oud-sisko! Shaghaf Oudia en ole kokeillut, mutta tilasin juuri Shaghaf Oud Abyadin, ja odottelen, että se joskus tällä viikolla saapuisi postiin. Olen ihastunut arabituoksuihin - niissä tuntuu olevan laatu ja voimakkuus usein kohdillaan. Nenäni on kumma - toisaalta rakastan vihreitä, hentoja ja sitruksia (sellainen on tänäänkin päällä, Kurkdjianin Aqua Celestia) ja toisaalta nämä huikeat arabi-oud-ambratkaan eivät ole ollenkaan liikaa, vaan juuri sopivia. Mausteista koleaa päivää sinulle!
Kiva että täällä on toinenkin arabituoksuista tykkäävä : ) Minullakin on tosi laaja tuoksumaku, ja yhtenä mielenkiinnon kohteena tämä kategoria. Nämä tuoksut ovat niin vahvoja, ja on käytetty yleensä paljon eri raaka-aineita, että tuntee todella saavansa vastinetta rahoillensa. Tietysti olettaen että tuoksuyhdistelmä miellyttää. Voin suositella tuollaiseksi kevyemmäksi sitruksiseksi tuoksuksi Shaghaf Womania, ja sen hinta ei ole ainakaan vielä ampaissut kovaan nousuun. Hankin Notinosta, ja oli kiva vähän kevyempi tuoksu.
Ja kaksi arabituoksujen löytöäni ovat vähän yllättäenkin Calvin Kleinin, pelkästään Lähi-Idän markkinoille luodut Pure Gold Euphoria ja Euphoria Amber Gold. Pure Goldissa on mm. taatelia ja nahkaa, kauneimpia nahkanuotin toteutuksia joihin olen törmännyt. Amber Gold on vahva ambran ja hunajan sekoitus, mahtava tuoksu tämäkin. Muitakin nuotteja noissa on reilusti, mutta tuossa ehkä voimakkaimmin itselläni esiin nousevat. Ja pysyvyys on täysin omaa luokkaansa kuten arabituoksuissa yleensäkin. Mukavaa päivää sinnekin 😊
Kiitos Euphoria-vinkeistä, noihin en ole missään törmännytkään. Pidän arabituoksuista ja Calvin Kleinista, samoin nahkatuoksuista (näistä toistaiseksi hyvin vähän kokemusta) ja taateleista, joten testaan ehdottomasti jos polulleni sattuvat. - oud-sisko :)
Noita Calvineja löytyy saksalaisesta www.parfum-zentrum.de nettikaupasta, sieltä itse tilasin. Ja Amber Goldia olen nähnyt Hobby Hallin verkkokaupassakin. Muualla ei ole kyllä tullut vastaan.
Tulin tuosta ehdotuksesta niin uteliaaksi, että ehdin jo tilata Euphoria Pure Goldin FragranceX:stä, joka on luottokauppani - siellä on melkein kaikkea.
Okei, no niin, kiva kuulla mitä pidät siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sun 5 lempinuottia?
Gallup.
freesia, kielo, päärynä, sitruuna, patsuli
Tänään testissä Bvlgarin Aqva Divina. Nuotteina suola, inkivääri, bergamotti, kvitteni, magnolia, puunuotit, mehiläisvaha ja ambra. Ensinnäkin, upea pullo, näyttää opaalinvalkoisena ja litteänä helmeilevätä simpukankuorelta. Tykkään tuoksusta paljon, tässä tuoksuu raikas meri-ilma, johon inkivääri tuo kivasti kirpakkuutta sitrusten kanssa. Vähitellen hunaja nousee esiin ja tuo mukaan makeutta. Tässä on myös upeasti toteutettu nuo ambra- ja puunuotit, tuovat syvyyttä ja voimakkuutta tuoksuun, ja sellaisen lämpimän vivahteen meri-ilman keskelle. En tiedä onko tuoksu lopetettu, tämä on ilmestynyt 2015, ennen suuria reformulointeja. Tuoksu on ainakin erittäin vahva ja pysyvyys hyvä. Se on myös hyvin omaperäinen, ei ole tullut tällaista yhdistelmää vastaan. Ja tuo inkivääri sopii tähän tosi hyvin, se on juuri osa tuoksun viehätystä.
Top 5 tuoksunuotit:
1. Karamelli
2. Ruusu
3. Iiris
4. Vanilja
5. Meripihka
Heii, löysin tosi hyvän sivuston josta voi tsekkailla ulkomaan tilauksia, www.parcelsapp.com. Minulla siis se Originesin lähetys joka ollut jo kohta 1,5 kk matkalla. Sieltähän tuli vko sitten selvitys että paketti on Suomen Postilla transitissa. Pakettia ei ole silti kuulunut, joten soitin juuri Postiin. Siellä kertoivat tuosta sivustosta, ja selvittivät sen avulla, että ei se ole vielä edes saapunut Suomeen, vaan jossain La Posten logistiikkaketjussa 😁
Katsoin itsekin tuolta sivustolta, ja on kyllä tosi hyvä saitti, sieltä näkyy kaikki paketin vaiheet ja infot La Postenkin osalta, esim. että joskus maaliskuun lopulla paketin rakennetta piti La Postessa vahvistaa. Erikseen oli merkattu Suomen Postinkin infoja sinne. Kannattaa tuolta tsekata, jos ei pakettia kuulu, löytyy tarkkaa tietoa.
Uusi Muglerin Angel Iced Star on tullut myyntiin Originesille, mutta en kyllä uskalla tilata sieltä mitään lisää ennen kuin olen saanut tämän ekan paketin perille😁
Vierailija kirjoitti:
Heii, löysin tosi hyvän sivuston josta voi tsekkailla ulkomaan tilauksia, www.parcelsapp.com. Minulla siis se Originesin lähetys joka ollut jo kohta 1,5 kk matkalla. Sieltähän tuli vko sitten selvitys että paketti on Suomen Postilla transitissa. Pakettia ei ole silti kuulunut, joten soitin juuri Postiin. Siellä kertoivat tuosta sivustosta, ja selvittivät sen avulla, että ei se ole vielä edes saapunut Suomeen, vaan jossain La Posten logistiikkaketjussa 😁
Katsoin itsekin tuolta sivustolta, ja on kyllä tosi hyvä saitti, sieltä näkyy kaikki paketin vaiheet ja infot La Postenkin osalta, esim. että joskus maaliskuun lopulla paketin rakennetta piti La Postessa vahvistaa. Erikseen oli merkattu Suomen Postinkin infoja sinne. Kannattaa tuolta tsekata, jos ei pakettia kuulu, löytyy tarkkaa tietoa.
Ja tosiaan, sieltä ilmeni, että sinä samana päivänä viime viikolla, kun vastasivat että paketti olisi Suomen transitissa, se oli vasta lähtenyt liikkeelle Ranskasta. Eli pistikö yhteydenottoni pakettiin vauhtia, seisoisiko muuten jossain La Posten logistiikkahallissa edelleen 🙈😅
SOTD tai pitäisikö sanoa scent of couple hours of my day: Demeter / The Library of Fragrance Sheerest Musk. Tarvitsin jotain kevyttä, helppoa ja vähemmän vaarallista, joten nappasin tämän Demeterin testereistä. Kkevyt ja kepeä 'läpinäkyvä myski' muistuttaa paljon Body Shopin White Muskia.
Mukana on kevyesti puuterista kukkaisuutta, mutta vain himmeästi. Jos hakee helppoa myskiä kokeiluun, niin tämä on hyvä vaihtoehto. Toisaalta et saa mitään uutta etkä erikoista. Ajattelin testailla merkin muut myskiversiot lisäksi. Ehkä tämäkin päätyy kokoelmaan joskus, koska on ihan toimiva, siis sen pari tuntia..
Ero BS:n myskiin ja moneen muuhun on nimittäin kestossa. Muutaman tunnin kuluttua jäljellä on vain muistikuva tuoksusta. Tosin tätähän voi suihkauttaa lisää niin halutessaan. Tai vaihtaa toiseen tuoksuun illaksi. Voisi olla myös mielenkiintoista kerrostaa tätä muiden Demeterin tuoksuvesien kanssa.
Keskustellaanko vähän myös eri parfyymiaiheisista sivustoista? Kaikki puhumme aina Fragranticasta ja sehän on mainio saitti, mutta on olemassa myös Basenotes https://www.basenotes.net/
...online guide to perfume and fragrance, featuring news, features, a database of fragrances, , fragrance forums, user reviews and more
Onko täällä sen käyttäjiä ja osaatteko suositella vielä muitakin huippupaikkoja?
Olisi kiva saada kerättyä myös pientä listaa vloggaajista ja bloggereista (tai ig/tiktok/whatever tickles your nose), vaikka tyyliin
- Top10 parfyymisivustot
- Top10 parfyymivloggarit
Vierailija kirjoitti:
Gallup.
setri, myski, orvokki, persikka, aprikoosi, vanilja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup.setri, myski, orvokki, persikka, aprikoosi, vanilja
kuusi tuli, pudotan noista aprikoosin :), vaikka se tulisi sitten kuudentena
bergamotti, iiris, orvokki, ruusu, seetri
Lempinuotit: vanilja, benzoe, sitruuna, appelsiininkukka, creamy ( no tämä nyt ei ole nuotti...) tuota benzoeta olen haistellut kosmetiikan teon yhteydessä ja tykkään valtavasti.
Mun lempinuotteja: meripihka, appelsiininkukka, kirsikka, jasmiini ja sypressi.
Päivän tuoksuna Guerlainin Champs Elysees - tämä jos joku on todellinen kevättuoksu, niin raikkaan hedelmäinen ja keveän kukkainen. 🌼☀️
Vierailija kirjoitti:
Keskustellaanko vähän myös eri parfyymiaiheisista sivustoista? Kaikki puhumme aina Fragranticasta ja sehän on mainio saitti, mutta on olemassa myös Basenotes https://www.basenotes.net/
...online guide to perfume and fragrance, featuring news, features, a database of fragrances, , fragrance forums, user reviews and more
Onko täällä sen käyttäjiä ja osaatteko suositella vielä muitakin huippupaikkoja?
Olisi kiva saada kerättyä myös pientä listaa vloggaajista ja bloggereista (tai ig/tiktok/whatever tickles your nose), vaikka tyyliin
- Top10 parfyymisivustot
Kun aloitin tuoksuharrastelun intentiivisemmin, siis korona-ajan alussa, Bois de Jasmin eli parfumista Victoria Frolova taisi olla jonkin aikaa ykkösnenäni. Siinä määrin, että jos V. Frolova ei ollut kiinnostunut jostain tuoksusta sen vertaa, että olisi sen arvostellut tai edes maininnut, saatoin menettää itsekin kiinnostukseni :). Hänen viiden tähden listansa on mielestäni todella mielenkiintoinen, eklektinen ja kokeilemisen arvoinen, ainakin sikäli kuin olen itse ehtinyt sitä testailla (ja minähän olen..).
Now Smell This on myös kiva.
Persolaise! Elegantti miesnenä. Myös videoita, joissa tulee esiin hänen hyvin kaunis englannin aksenttinsa. Näitä katselee mielellään - herkkänenäinen ja nopeaälyinen ihminen.
https://gogolinnena.wordpress.com/
Mä luulen, että tätä en enää päivitetä, mutta mukavaa, että hyvä ja viihdyttävä suomenkielinenkin sivusto löytyy.
SOTD Kenzo Flower. Tänään heräsin jotenkin haikealla mielellä, pienoinen koti-ikävä ja tämä yleensä auttaa siihen. Äitini kesätuoksu on ollut tämä jo vuosikausia ja muistan aina lapsena kun lainailin hänen huivejaan, tulvahti nenään lempeä Flowerin puuterinen tuoksu.
Tänäänkin kun lähdin töistä ja kiedoin huivin kaulaan ja haistoin tutun tuoksun, tuli heti hirveä halu soittaa äidille.
Helkkarin korona.
N26
Olen lueskellutt Paco Rabannen Olympea-parfyymista. Arvostelut kuulostavat todella hyviltä.. Onko kellään kokemusta tuoksusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Top10 parfyymisivustot
Kun aloitin tuoksuharrastelun intentiivisemmin, siis korona-ajan alussa, Bois de Jasmin eli parfumista Victoria Frolova taisi olla jonkin aikaa ykkösnenäni. Siinä määrin, että jos V. Frolova ei ollut kiinnostunut jostain tuoksusta sen vertaa, että olisi sen arvostellut tai edes maininnut, saatoin menettää itsekin kiinnostukseni :). Hänen viiden tähden listansa on mielestäni todella mielenkiintoinen, eklektinen ja kokeilemisen arvoinen, ainakin sikäli kuin olen itse ehtinyt sitä testailla (ja minähän olen..).
Now Smell This on myös kiva.
Persolaise! Elegantti miesnenä. Myös videoita, joissa tulee esiin hänen hyvin kaunis englannin aksenttinsa. Näitä katselee mielellään - herkkänenäinen ja nopeaälyinen ihminen.
https://gogolinnena.wordpress.com/
Mä luulen, että tätä en enää päivitetä, mutta mukavaa, että hyvä ja viihdyttävä suomenkielinenkin sivusto löytyy.
Ihan kuin minun kynästäni, paitsi tuota viimeistä en tunne. Persolaise on tosiaan hyvä. N50
..Lapsi, joka tuli kylppäriin pääsiäiskylpyni jälkeen, totesi: 'täällä tuoksuu ihanalta'. Todella, oltiin kuin italialaisessa leivoskaupassa :).