Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7441/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELdO: Like this. Näyte tulossa, enkä löydä noteja.

Vierailija
7442/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Väsytti tosi paljon aamulla, tämä hyvä vahva herättäjä. Sopii myös koleaan, tuuliseen päivään. Tässä oud (eli agarpuu) sekoittuu hyvin makeaan, karamellisoituun ruusuun. Todella upea tuoksu, oud tuo pientä savuisuutta muuten makeaan tuoksuun. Vahvuus sitä luokkaa, että 2 suihkausta voi haistaa vielä seuraavanakin aamuna.

Täällä oud-sisko! Shaghaf Oudia en ole kokeillut, mutta tilasin juuri Shaghaf Oud Abyadin, ja odottelen, että se joskus tällä viikolla saapuisi postiin. Olen ihastunut arabituoksuihin - niissä tuntuu olevan laatu ja voimakkuus usein kohdillaan. Nenäni on kumma - toisaalta rakastan vihreitä, hentoja ja sitruksia (sellainen on tänäänkin päällä, Kurkdjianin Aqua Celestia) ja toisaalta nämä huikeat arabi-oud-ambratkaan eivät ole ollenkaan liikaa, vaan juuri sopivia. Mausteista koleaa päivää sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7443/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HdP Blanc Violette. Haluan pullon.

Notinolta ja Aromatilta ei saa.

Ei kai se vaan ole loppumassa?

Tietäiskö kukaan?

Vierailija
7444/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pebbles kirjoitti:

Kävipä silleen että tein virheen. Menin Zaran sivuille. 3 x 10ml setit n.10e. yksittäiset 10ml tuoksut n.3,95e. Ei ole koskaan Zaran tuoksua ollut, niistä mitä kaupassa pikaiseen kokeillut en tykännyt, mutta ne oli raskaampia. Nyt on Zara pullollaan kaikenlaista kevyttä EAU -tyyppistä tuoksua.

ZAra, kauppa vai? Ihan vaan Zara?

Vierailija
7445/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäiskö kukaan?

Tilaa suoraan Histoires de Parfumsin omilta sivuilta? 15 ml 38 €, suoraan toimittajalta, alkuperäispullossa. Ranskan-posti kestää noin kuukauden.

Vierailija
7446/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäiskö kukaan?

Tilaa suoraan Histoires de Parfumsin omilta sivuilta? 15 ml 38 €, suoraan toimittajalta, alkuperäispullossa. Ranskan-posti kestää noin kuukauden.

Niin ja Notinolta löytynee myös, koska myyvät näytteitä, tulee nopeammin perille. Ainakaan toissapäivänä ei toimituskuluja. Valitettavasti linkitys puhelimella ei nyt onnaa.

Vierailija
7447/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se myyjä selitteli? Aikooko suosiolla palauttaa rahat?

Myyjän mukaan UPSilla käynyt virhe ja mennyt 2 lähetystä väärin. Palautus tälle ja rahat takaisin & uudelleen tilaamani tuoksun osto. Palautus ei aluksi onnistunu hänen tekemänä vaan olisi pitänyt itse palauttaa ja laittaa lasku palautuksesta hälle hyvitystä varten. Olen lomalla nyt joten en pääse itse printtaamaan mitään dokumentteja (tosin mielestäni UPSilla mahdollisuus käsin kirjoittaa nämä..). Nyt myyjä tekisi palautukseen liittyvän noudon (varmaan hänelle myös halvempaa näin jos virhe hänen oma)

Itselleni myös joku myyjä, joka ihan omaa huolimattomuuttaan lähetti väärän paketin, halusi, että olisin lähettänyt sen hälle takaisin. En suostunut moiseen, koska siinähän sitten joutuu vielä itse maksamaan ekstrapostimaksut toisen mokasta. Samoin ihan sama vaikka myyjä väittäisi jonkun kolmannen osapuolen tehneen virheen (kyllä se on myyjän vastuu toimittaa oikeaan osoitteeseen) - se on yleensä vaan kiemurtelua siitä, ettei suostu korvaamaan. Ebayssa asialliset yritysmyyjät eivät edes lähde tälle tielle, vaan maksavat mukisematta summan ilman että aiheuttaisivat ostajalle lisävaivaa palautusten vuoksi. Heille tärkeää on asikkaan tyytyväisyys.

Siksi ohittasin kaikki myyjän ehdotukset ja laittaisin vain ebaylle asian harkintaan. Siinä kannattaa suoraan sanoa, ettei halua ryhtyä mihinkään palautusrumbaan ja selittää että siitä tulee huomattavat kulut itselle. Tällä tavoin kyllä saa palautuksen, koska ebaykin haluaa pitää ostajat tyytyväisinä.

Vierailija
7448/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäiskö kukaan?

Niin ja Notinolta löytynee myös, koska myyvät näytteitä, tulee nopeammin perille. Ainakaan toissapäivänä ei toimituskuluja. Valitettavasti linkitys puhelimella ei nyt onnaa.

Äh, olitkin jo katsonut Notinon. No, HdP:llä nyt viimeistään on. Toivottavasti ei lopeteta!

Vierailija
7449/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Väsytti tosi paljon aamulla, tämä hyvä vahva herättäjä. Sopii myös koleaan, tuuliseen päivään. Tässä oud (eli agarpuu) sekoittuu hyvin makeaan, karamellisoituun ruusuun. Todella upea tuoksu, oud tuo pientä savuisuutta muuten makeaan tuoksuun. Vahvuus sitä luokkaa, että 2 suihkausta voi haistaa vielä seuraavanakin aamuna.

Täällä oud-sisko! Shaghaf Oudia en ole kokeillut, mutta tilasin juuri Shaghaf Oud Abyadin, ja odottelen, että se joskus tällä viikolla saapuisi postiin. Olen ihastunut arabituoksuihin - niissä tuntuu olevan laatu ja voimakkuus usein kohdillaan. Nenäni on kumma - toisaalta rakastan vihreitä, hentoja ja sitruksia (sellainen on tänäänkin päällä, Kurkdjianin Aqua Celestia) ja toisaalta nämä huikeat arabi-oud-ambratkaan eivät ole ollenkaan liikaa, vaan juuri sopivia. Mausteista koleaa päivää sinulle!

Kiva että täällä on toinenkin arabituoksuista tykkäävä : ) Minullakin on tosi laaja tuoksumaku, ja yhtenä mielenkiinnon kohteena tämä kategoria. Nämä tuoksut ovat niin vahvoja, ja on käytetty yleensä paljon eri raaka-aineita, että tuntee todella saavansa vastinetta rahoillensa. Tietysti olettaen että tuoksuyhdistelmä miellyttää. Voin suositella tuollaiseksi kevyemmäksi sitruksiseksi tuoksuksi Shaghaf Womania, ja sen hinta ei ole ainakaan vielä ampaissut kovaan nousuun. Hankin Notinosta, ja oli kiva vähän kevyempi tuoksu.

Ja kaksi arabituoksujen löytöäni ovat vähän yllättäenkin Calvin Kleinin, pelkästään Lähi-Idän markkinoille luodut Pure Gold Euphoria ja Euphoria Amber Gold. Pure Goldissa on mm. taatelia ja nahkaa, kauneimpia nahkanuotin toteutuksia joihin olen törmännyt. Amber Gold on vahva ambran ja hunajan sekoitus, mahtava tuoksu tämäkin. Muitakin nuotteja noissa on reilusti, mutta tuossa ehkä voimakkaimmin itselläni esiin nousevat. Ja pysyvyys on täysin omaa luokkaansa kuten arabituoksuissa yleensäkin. Mukavaa päivää sinnekin 😊

Vierailija
7450/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testissä Gucci Bloom Nettare De Fiori ja en osaa oikein sanoa muuta kuin että ok. Ihan perus kukkaistuoksu, jota löytyy joka talolta nykyään. Ehkä tämä ei vain toimi ihollani hyvin, tuoksu on aika heikko eikä kestä paria tuntia pidempään.

Kovasti odotin tuota inkiväärin tuoksua mutta sitä en ikävä kyllä huomannut missään vaiheessa. Alkuperäistä Bloomia en ole kokeillut että en tiedä kuinka paljon eroaa sitten siitä.

Ei siis huono tuoksu mitenkään, ei aiheuta pääkipua tai pahoinvointia mutta ei sellainen jota haluaisin kokeilla uudelleen.

Vierailija
7451/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkugeelitiedotetta pukkaa! Perttulan nettikaupassa silmänsä nyrjäyttäneet voivat käydä lepuuttamassa näköelimiään täällä ;) https://www.lush.fi/product/4958/nana-suihkugeeli

Tuo ihana Nana-suihkugeeli on nimittäin ilmestynyt poistuvien tuotteiden listalle. Se on taatusti kaikille gourmand-tuoksujen ystäville sopiva. Ei niinkään hedelmäinen (kuten banaanin hokemisesta voisi päätellä) vaan enemmän leivonnainen ja kakku.

Mulla on tarpeeksi suihkugeelejä ja olen luvannut itselleni, ettei ostelumopo saa karata käsistä. Niin et hommatkaa te tuota Nanaa ja tulkaa sitten kiittämään minua.

ps. jos hajuvesimaailmassa ärsyttää se, että lemppari lakkautetaan niin älkää hurahtako Lushin tuotteisiin. Niitä katoaa tasaisin väliajoin ja suuri fanien parku täyttää maan.

Vierailija
7452/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD Frederic Malle Carnal Flower.

Tässä on tuoksu, joka muuttuu iholla paljon. Aluksi tuoksu on hyvin vihreä ja kasviksinen, eukalyptystä, melonia, tuberosan nuppuja, lehtien ja varren maitiaisnestettä. Tuoksu muuntautuu pian iholla kermaiseksi, pehmeäksi ja makeaksi tuberosaksi, jonka seassa on myös myskiä ja kookosta.

Odotan innolla että pääsen käyttämään tätä tuoksua kun kevät ja kesä saapuu.

Tuoksu pysyy iholla hyvin, noin 10 tuntia.

Huomenta ja kiitos kun kirjoitit, olen halunnut kokeilla tuota! Hgin keskustassa oli liike, joka myi Frediric Mallea (-> mahdollisuus tuoksutella), mutta se on tainnut olla kiinni koko korona-ajan. Olen odottanut onnekasta törmäämistä näytteeseen jossain nettikaupassa, mutta toistaiseksi tutustuminen on jäänyt tapahtumatta.

Mä en ole törmännyt Mallen näytteisiin muualla kuin heidän omilla sivuillaan. Kolme vapaavalintaista näytettä 15 €:

https://m.fredericmalle.eu/product/21165/55985/boxes/samples/sample-set…

Se on mukana myös 6 kpl/25 €  setissä ja 12 kpl/45 € setissä. https://m.fredericmalle.eu/gift-coffrets

Ei postareita. Tämäkin on to do -listalla...

Mä yritin jo tuota (näytteet tilattuna merkin nettikaupasta on myös mun mielestä paras tapa tehdä tämä -> tulee yleensä kiva pakettikin :)) , mutta ne lisäävät kyllä postarit tuohon, ja valitettavan isot. 17 E postituskulut pysäyttivät mut, katson jos tuon saa jostain kohtuullisemmin!

Vierailija
7453/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kaipaisin todella paljon tietoa, mistä Suomessa saa ostettua tai tilattua L´Artisanin tuoksuja, tai edes testereitä? EBayssa näyttää olevan todella paljon feikkejä liikkeellä, niin en edes uskalla sieltä tilata mitään.

Vierailija
7454/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kaipaisin todella paljon tietoa, mistä Suomessa saa ostettua tai tilattua L´Artisanin tuoksuja, tai edes testereitä? EBayssa näyttää olevan todella paljon feikkejä liikkeellä, niin en edes uskalla sieltä tilata mitään.

Parfum Zentrumin verkkokaupasta löytyy joitain, esim. Batucada, Haute Voltage ym. Tilasin sieltä Nuit de Tubereusen ja Noir Exquisin.

Vierailija
7455/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuoksu, joka muuttuu iholla paljon. Aluksi tuoksu on hyvin vihreä ja kasviksinen, eukalyptystä, melonia, tuberosan nuppuja, lehtien ja varren maitiaisnestettä. Tuoksu muuntautuu pian iholla kermaiseksi, pehmeäksi ja makeaksi tuberosaksi, jonka seassa on myös myskiä ja kookosta.

Huomenta ja kiitos kun kirjoitit, olen halunnut kokeilla tuota! Hgin keskustassa oli liike, joka myi Frediric Mallea (-> mahdollisuus tuoksutella), mutta se on tainnut olla kiinni koko korona-ajan. Olen odottanut onnekasta törmäämistä näytteeseen jossain nettikaupassa, mutta toistaiseksi tutustuminen on jäänyt tapahtumatta.

Mä en ole törmännyt Mallen näytteisiin muualla kuin heidän omilla sivuillaan. Kolme vapaavalintaista näytettä 15 €:

Se on mukana myös 6 kpl/25 €  setissä ja 12 kpl/45 € setissä. https://m.fredericmalle.eu/gift-coffrets

Mä yritin jo tuota (näytteet tilattuna merkin nettikaupasta on myös mun mielestä paras tapa tehdä tämä -> tulee yleensä kiva pakettikin :)) , mutta ne lisäävät kyllä postarit tuohon, ja valitettavan isot. 17 E postituskulut pysäyttivät mut, katson jos tuon saa jostain kohtuullisemmin!

Nose Paris myy monia Mallen näytteitä 5 euron hintaan, postikulut 5,75e (jos tilaa pelkkiä näytteitä)

Vierailija
7456/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvat laitoin saman tien myyjälle juuri tämän reklamointi-osuon kautta. Niin haluan sen tuoksun mitä tässä vuosia olen kaivannut. Kyseessä Laura Biagiottin Sotto Voce ja tilalle tuli Hugo Bossin Woman. Kyllä tuotakin aikoinaan käytin muttei ollut sellainen tuoksu jota kaipaan. Ei kun odottelemaan myyjän reaktiota/vastausta.

Oih, saman tuoksun haluaisin myös minä löytää jostain, siis Laura Biagottin Sotto Vocen! Mikä ihana tuoksu, jota käytin joskus 90-luvun lopulla. Tuo mieleeni kauniita muistoja.

Vierailija
7457/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä, ja sivuilla luvattiin postikuluttomat kaikki lähetykset! Jossain on joku pienellä präntätty poikkeus....17 on kyllä liikaa, onneksi on tuo Nose... Kiitos vaan vinkkaajalle!

Lievä ohis, sain UNUMit ilman postikuluja tilaamalla uutiskirjeen ja odottamalla free shipping -tarjousta. Säästö 15 €. En tiedä toimisiko sama Malleen, ja nyt Notinoiden ollessa postissa lakkoillaan taas hetki. 🤫

Vierailija
7458/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä Gucci Bloom Nettare De Fiori ja en osaa oikein sanoa muuta kuin että ok. Ihan perus kukkaistuoksu, jota löytyy joka talolta nykyään. Ehkä tämä ei vain toimi ihollani hyvin, tuoksu on aika heikko eikä kestä paria tuntia pidempään.

Kovasti odotin tuota inkiväärin tuoksua mutta sitä en ikävä kyllä huomannut missään vaiheessa. Alkuperäistä Bloomia en ole kokeillut että en tiedä kuinka paljon eroaa sitten siitä.

Ei siis huono tuoksu mitenkään, ei aiheuta pääkipua tai pahoinvointia mutta ei sellainen jota haluaisin kokeilla uudelleen.

Mullakin tämä odottaa Notinon ilmaisnäytepaketissa. Enemmän kiinnostaisi nyt Aqua Fiori, olen luonut siitä mielikuvan vihreän kukkaisena, vetisen kevyenä tuoksuna. Sellaista ei kokoelmissa olekaan, ja kyselinkin tuossa aiemmin onko joku testannut sitä. Kaipaisin kesään raikkaan kukkaista tuoksua, mutta ei mitään ns. vesituoksua varsinaisesti, joissa on yleensä jokin "puhdas pyykki" vivahde, vaan ilmavaa, vihreää, kukkaista, jossa vesi ns. vetenä mukana. Kuulostaa varmaan sekavalta, vaikea pukea sanoiksi mitä tarkoitan.

Vierailija
7459/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tämä odottaa Notinon ilmaisnäytepaketissa. Enemmän kiinnostaisi nyt Aqua Fiori, olen luonut siitä mielikuvan vihreän kukkaisena, vetisen kevyenä tuoksuna. Sellaista ei kokoelmissa olekaan, ja kyselinkin tuossa aiemmin onko joku testannut sitä. Kaipaisin kesään raikkaan kukkaista tuoksua, mutta ei mitään ns. vesituoksua varsinaisesti, joissa on yleensä jokin "puhdas pyykki" vivahde, vaan ilmavaa, vihreää, kukkaista, jossa vesi ns. vetenä mukana. Kuulostaa varmaan sekavalta, vaikea pukea sanoiksi mitä tarkoitan.

Ehkä joku kylmävetinen metsälampi, jossa kasvaa lumpeita, ja reunoilla vaikka liljoja, ja puiden vehreys myös ilmassa. Lammen pinnalle on tuuli tuonut kukkien terälehtiä. Tällaista tuoksumaailmaa haen.

Vierailija
7460/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä SOTD on The Different Companyn De Bachmakov, nenänä Celine Ellena. Vihreä tuoksu, bergamotti, veripeippi (shiso) ja korianteri, tuoksuu hiukan tacoille. Katosi taas ruokikseen mennessä: TDC:iden kanssa ei päästä 15 tunnin kestoon. Raikkaita kevättuoksuja löytyy kyllä sellaisten ystäville. Virkistyssuihkautus ja/tai lähtökohtaisesti kaksi suihkautusta olisi tarpeen.