Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7001/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hajuvesistä juuri mitään, mutta haluaisin jonkun raikaan sitrustuoksun, mielellään edt. Ehdotuksia?

Moni on kehunut Lanvinin Girl in Capri -tuoksua, se on edullinen ja kevyt. Olisiko siinä sopiva?

Kiitos, tätä voisin kokeilla :)

Moni tykkää tuosta, mutta monen mielestä sen kesto on heikko. Katselin fragranticasta mielipiteitä parhaista sitrustuoksuista, ja siellä oli mm. kolmesivuinen keskustelu jossa toistui Guerlain Shalimar, eau de Shalimar ja Shalimar cologne -versiot erityisesti. Niitä minäkin suosittelisin.

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Eau-de-Shalimar-2353.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Shalimar-Cologne-30842.html

Eau de Shalimar-versiota voi olla vaikea löytää, mutta colognea on usein tarjouksessa esim. Hobby Hallissa.

Vierailija
7002/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin yksi päivä The Different Companya ekaa kertaa: Tokyo Bloom. Jutellaanko ensin siitä, miten nimi ei sovi yhtään mielikuviisi eikä tuoksuun? Siis TOKYO Bloom. Tietenkin ajattelin kirsikankukkia. Tai sakea ja sushia ja metsiä ja vuoria tai bambua ja puuta, kaupungin pieniä pölyisiä katuja. Hohoh, unohtakaa koko Tokio kun tätä kokeilette.

Alkutuoksu oli taivaallinen, koska sain eroteltua siitä kaikki kolme päänuottia. Jopa sen "hientuoksun" eli herukan. Se pysytteli taustalla soitellen hiljaa ja basilika tuoksui kauniisti, mutta ihanimman soolon soitti voikukka. Täydellinen, selkeä, puhdas voikukka. Niin aito ja tunnistettava.

Ja tässä vaiheessa sanon, että olisipa tämä ollut lineaarinen ja pysynyt tuossa. Minä ja kukkaisnuotit, me ei vaan bondata. Jasmiini ja syklaami nousevat niin voimalla, että minua lievästi etoi. Herkkä ja vihreä tuoksu muuttui yhtäkkiä kirkkaan kukkaiseksi, LIIAN kukkaiseksi. Sietämättömäksi. Tässä vaiheessa pesin saippualla (Lidlin tuoksusaippualla, tottakai) ranteitani vimmaisesti.

Pohjatuoksu jäi kuitenkin sinne hengailemaan ja se oli ihan ok, mutta en vain kestä tuota kukkahyökkäystä, se on liian voimakas. Voikukka ajeltiin ruohonleikkurilla ja tilalle tuotiin näyttäviä isoja kukkia ja siinä vaiheessa minä lähdin nostelemaan.

Onneksi tämä ei ole kovin kestävä eikä voimakas. Ja nyt olen kokenut voikukan ensimmäistä kertaa noin selkeänä parfyymissa, lähden metsästämään sitä muualtakin.

Tämä oli mun eka kokeilu The Different Companylta, joten toivoisin suositteluja jos teillä on joku lemppari siellä? Mielellään ei mikään uber-kukkainen :D

Tämä hyppäsi jotenkin lainauksen keskelle edel. viestissä...

Ai kun nautin tässä ketjussa olevista kuvailuista kun itse olen sellainen puunenä että osaan sanoa vain että pidänkö vai enkö tuoksusta :) Kiireiden vuoksi en ole ketjua ehtinyt kunnolla lukemaan sitten sivun 180 ja jotain, hieman olisi kirittävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7003/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hajuvesistä juuri mitään, mutta haluaisin jonkun raikaan sitrustuoksun, mielellään edt. Ehdotuksia?

Moni on kehunut Lanvinin Girl in Capri -tuoksua, se on edullinen ja kevyt. Olisiko siinä sopiva?

Moni tykkää tuosta, mutta monen mielestä sen kesto on heikko. Katselin fragranticasta mielipiteitä parhaista sitrustuoksuista, ja siellä oli mm. kolmesivuinen keskustelu jossa toistui Guerlain Shalimar, eau de Shalimar ja Shalimar cologne -versiot erityisesti. Niitä minäkin suosittelisin.

Eau de Shalimar-versiota voi olla vaikea löytää, mutta colognea on usein tarjouksessa esim. Hobby Hallissa.

Shalimar on kyllä kaikkea muuta kuin kevyt..

Vierailija
7004/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Nyt sain kaksi tiedonantoa: paketti tulee aikavälillä x-xx ja seuranta kertoo että paketti on pysäytetty rajalle.😌.

En oikeastaan tiedä miksi mua kehotetaan seuraamaan paketin liikkeitä. On ilmoitettu aikaväli, se on melko pitkä, ja oletan että kuljetuksessa on muutakin kuin minun pakettini. Ei mua auta, että se on pysäytetty rajalle. En tiedä kauanko se viivyttää.

Asiasta toiseen. Ilmaston muutoksesta ja liikenteen määrästä ollaan olevinaan kamalan huolissaan. Saastuttaa, tulee jätettä, jne.

En ole kuullut kenenkään vinkaisevankaan kritiikkiä sitä kohtaan, että ihmiset tilailevat kamojaan yksitellen ympäri maailmaa. Ne tulevat sisältöön nähden suurissa laatikoissa.

Olisi tavallaan järkevämpää kuljettaa tavarat suuremmissa konteissa, jakaa ne vähittäisliikkeille, joissa ihmiset kävisivät ostoksilla. Sekä tietysti tuottaa kaikki mitä voidaan tuottaa lähellä.

Minäkin tilasin notinolta hammaslankaa joka maksoi Suomessa n 6 € ja jota ei ole vuosiin enää saanut nyt hintaan 2,20€. Hammastahnaa, jota olen ostanut apteekista hintaan 6-7€ ostin niin ikään notinolta 2,50€.

Tilasin dödöjä alle 2€, kaupassa n . 4 €.

Tottakai ihmiset ostavat näin, kun siihen ohjataan hintapolitiikalla. Kysyn vain, onko tämä nyt sitten kaikin puolin järkevää?

Jos on, niin ei mitään sitten.

Kannattaa tosiaan tsekata mitä kaikkea notinolla on tarjolla. Tulee postikuluista huolimatta halvemmaksi kuin mennä Suomessa kauppaan. Tosin kaupassa käyminen on kivaa, normaalia sosiaalista elämää, mutta ei kai sillä ole väliä.

Vierailija
7005/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile: Dolce & Gabbana Light Blue Intense tai Lemon Zest , nämä ovat raikkaita sitruunaisia

Lanvin A Girl in Capri 

Clean Fresh Linens 

Vierailija
7006/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri sokkona pikkuruisen pullon Muglerin Alienia. Uhka vai mahdollisuus, onko kyseisestä tuoksusta kokemuksia?

Vierailija
7007/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Floris Limes, tykkään tästä tosi paljon. Hyvin kevyt ja raikas. Kestoa ei siis ole hurjasti.

https://www.fragrantica.com/perfume/Floris/Limes-5537.html

Vierailija
7008/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan sitruunainen on myös Valentinon uusi Donna Born in Roma Yellow Dreams, jossa sitruuna on todella kirpeä ja sekoittuu myöhemmin ruusuun ja myskiin. Tätä kannattaa testata ensin, ja antaa hetken tekeytyä iholla ennen ostopäätöstä. En pitänyt tästä ensin lainkaan (ostin sokkona..) mutta nyt rakastan.  siitä saa ihanan raikkaan tuoksupilven ympärilleen! Kestää pitkään iholla.

Vierailija
7009/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Nyt sain kaksi tiedonantoa: paketti tulee aikavälillä x-xx ja seuranta kertoo että paketti on pysäytetty rajalle.😌.

En oikeastaan tiedä miksi mua kehotetaan seuraamaan paketin liikkeitä. On ilmoitettu aikaväli, se on melko pitkä, ja oletan että kuljetuksessa on muutakin kuin minun pakettini. Ei mua auta, että se on pysäytetty rajalle. En tiedä kauanko se viivyttää.

Asiasta toiseen. Ilmaston muutoksesta ja liikenteen määrästä ollaan olevinaan kamalan huolissaan. Saastuttaa, tulee jätettä, jne.

En ole kuullut kenenkään vinkaisevankaan kritiikkiä sitä kohtaan, että ihmiset tilailevat kamojaan yksitellen ympäri maailmaa. Ne tulevat sisältöön nähden suurissa laatikoissa.

Olisi tavallaan järkevämpää kuljettaa tavarat suuremmissa konteissa, jakaa ne vähittäisliikkeille, joissa ihmiset kävisivät ostoksilla. Sekä tietysti tuottaa kaikki mitä voidaan tuottaa lähellä.

Minäkin tilasin notinolta hammaslankaa joka maksoi Suomessa n 6 € ja jota ei ole vuosiin enää saanut nyt hintaan 2,20€. Hammastahnaa, jota olen ostanut apteekista hintaan 6-7€ ostin niin ikään notinolta 2,50€.

Tottakai ihmiset ostavat näin, kun siihen ohjataan hintapolitiikalla. Kysyn vain, onko tämä nyt sitten kaikin puolin järkevää?

Kannattaa tosiaan tsekata mitä kaikkea notinolla on tarjolla. Tulee postikuluista huolimatta halvemmaksi kuin mennä Suomessa kauppaan. Tosin kaupassa käyminen on kivaa, normaalia sosiaalista elämää, mutta ei kai sillä ole väliä.

Tämäkin: paketissa on vain 5 näyteputkea, mutta se painaa kilon.

Vierailija
7010/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuja, jotka aiheuttaneet mulla fyysistä pahoinvointia:

Madonna Truth or Dare

Calvin Klein Eternity

Clinique Aromatic Elixir

Body shop Fijian Water Lotus

Näille yhteistä on se, että niissä on jotain aivan liikaa. 

Onko teillä tällaisia kirjaimellisesti pahoinvointia tai päänsärkyä aiheuttavia parfyymeita?

- Wild Bluebell - (otin nickin Sur le Nilin esimerkin innoittamana)

Epic Woman ja Interlude Woman, Amouage

Shalimar

Itämaisissa tuoksuissa suitsukkeen kanssa kandee varoa, etenkin jos sitä on paljon.

Epic Womanista en saa selkoa. Siitä tulee mieleen teak-öljy tai joku liuotin.

En ole ennen oksentanut hajuveden voimasta.

Myös Zoologistin uusittu Sarvikuono aiheuttaa kuvotusta.

Sur de Nil

Un Jardin Sur Le Nil, puutarha Niilin varrella.

Yllä oleva 'Sur de Nil' on nimimerkkini.

Vierailija
7011/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yleensä tilaan netistä sitä mitä en Suomesta saa. Jos saan hammaslangan täältä, ostan sen täältä. Mutta en kritisoi niitä, jotka tilaavat muualta sillä se on vähän vaikea sanoa ihmiselle, joka laskee senttejään ja yrittää pärjätä tässä nykytilanteessa et "ajattele nyt ilmastoakin". Ehkä hän tekee sen asian eteen sitten muita toimia.

Ja niin kauan kuin en saa näytteitä ja kaikkia tuoksuja täältä niin tilaan ne muualta.

Vierailija
7012/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin yksi päivä The Different Companya ekaa kertaa: Tokyo Bloom. Jutellaanko ensin siitä, miten nimi ei sovi yhtään mielikuviisi eikä tuoksuun? Siis TOKYO Bloom. Tietenkin ajattelin kirsikankukkia. Tai sakea ja sushia ja metsiä ja vuoria tai bambua ja puuta, kaupungin pieniä pölyisiä katuja. Hohoh, unohtakaa koko Tokio kun tätä kokeilette.

Alkutuoksu oli taivaallinen, koska sain eroteltua siitä kaikki kolme päänuottia. Jopa sen "hientuoksun" eli herukan. Se pysytteli taustalla soitellen hiljaa ja basilika tuoksui kauniisti, mutta ihanimman soolon soitti voikukka. Täydellinen, selkeä, puhdas voikukka. Niin aito ja tunnistettava.

Ja tässä vaiheessa sanon, että olisipa tämä ollut lineaarinen ja pysynyt tuossa. Minä ja kukkaisnuotit, me ei vaan bondata. Jasmiini ja syklaami nousevat niin voimalla, että minua lievästi etoi. Herkkä ja vihreä tuoksu muuttui yhtäkkiä kirkkaan kukkaiseksi, LIIAN kukkaiseksi. Sietämättömäksi. Tässä vaiheessa pesin saippualla (Lidlin tuoksusaippualla, tottakai) ranteitani vimmaisesti.

Pohjatuoksu jäi kuitenkin sinne hengailemaan ja se oli ihan ok, mutta en vain kestä tuota kukkahyökkäystä, se on liian voimakas. Voikukka ajeltiin ruohonleikkurilla ja tilalle tuotiin näyttäviä isoja kukkia ja siinä vaiheessa minä lähdin nostelemaan.

Onneksi tämä ei ole kovin kestävä eikä voimakas. Ja nyt olen kokenut voikukan ensimmäistä kertaa noin selkeänä parfyymissa, lähden metsästämään sitä muualtakin.

Tämä oli mun eka kokeilu The Different Companylta, joten toivoisin suositteluja jos teillä on joku lemppari siellä? Mielellään ei mikään uber-kukkainen :D

Hei vain :) Mulla on The Different Companyn discovery set, tilattu heidän omilta sivuiltaan, 27 näytettä jotain 50 euron luokkaa viime vuonna. Ovat muuten ainoat näyteputkiloni, joiden tarrat eivät halua pysyä paikallaan. Systeemini mukaisesti olen jakanut putkilot vuodenajoille, joten en ole vielä testannut kaikkia. Nopea luntti exceleistä paljasti syksyn suoksikeiksi Une Nuit Magnetiquen ja Oriental Loungen, kevään toistaiseksi, vielä on testaamattomia) Sublime Balkissin, vaikken niin kevättuoksujen ystävä olekaan. Mikään näistä ei ole uberkukkainen, ja joka UNM:n tuberosa pysyy aisoissa.

Kaikissa kolmessa kesto on ollut koko päivän sillä yhdellä työsuihkauksellani. TDC:ssä hääräävät isä ja tytär Ellena, isä Jean-Claude on tuttu monien hienovaraisten Hermes-tuoksujen taustalta, joten mitään teatterintyhjentäjää ei ole tässäkään luvassa. Voin kyllä muuten suositella, myös siksi, että tilaaja sai sähköpostiin tarjouksen vip-aleista, joissa myytiin normaalikokoisia 50 ml:n pulloja 23 eurolla. En ostanut kuitenkaan, en saa käytettyä sellaista loppuun.

Vierailija
7013/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksutesti on Histoires de Parfums 7753 Unexpected Mona. Nyt on takana 10 tuntia, eikä tämä ole menossa mihinkään. Ehdin jo aamulla ilakoida, että nyt on vihdoin löytynyt käyttökelpoinen, ei-tukehduttava tuberosa, mutta sitten iski se unexpected-osuus....Unexpected Monty olisi kuvaavampi. Olen koko iltapäivän tuoksunut mieheltä. Ihan tyylikkäältä keskiluokkaiselta valkokaulusmieheltä, vähän partavaahdolta ja vähän aftershavelta. En todellakaan odottanut tätä, ja koska tämä ei todellakaan sovi myöskään kalasäilykemiehelle, mennee poistoon. Ärh.

Vierailija
7014/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksutesti on Histoires de Parfums 7753 Unexpected Mona. Nyt on takana 10 tuntia, eikä tämä ole menossa mihinkään. Ehdin jo aamulla ilakoida, että nyt on vihdoin löytynyt käyttökelpoinen, ei-tukehduttava tuberosa, mutta sitten iski se unexpected-osuus....Unexpected Monty olisi kuvaavampi. Olen koko iltapäivän tuoksunut mieheltä. Ihan tyylikkäältä keskiluokkaiselta valkokaulusmieheltä, vähän partavaahdolta ja vähän aftershavelta. En todellakaan odottanut tätä, ja koska tämä ei todellakaan sovi myöskään kalasäilykemiehelle, mennee poistoon. Ärh.

Menin sitten unohtamaan sen tärkeimmän. TDC:llä on myös kaunis, ilmava palo santo-suitsuke, Santo Incienso, SIllage Sacré. Sopii päivä- ja työkäyttöön.

Vierailija
7015/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta parikymmentä vuotta yrittänyt löytää tuoksua jota haistoin eräällä nuorella kauniilla naisella n. 2000 -luvun vaihteessa.Oli pehmeä, makeahko ja erittäin naisellinen, jotenkin "keltainen"tuoksu, ehkä ripaus mandariinia tai mandariininkukkaa, vaniljaa varmasti...oi että se tuoksu oli hyvä! Varmasti joku ihan yleinen, kun asuimme silloin pienellä paikkakunnalla, josta mitään erikoisuuksia ei edes saanut. Ei liian raskas, tunkkainen, mausteinen muttei raikas ja kevytkään. Voin melkein vieläkin haistaa sen tuoksun mielessäni...

Voisiko olla Paris Hiltonin Siren? Ostin tämän sokkona ja pidän kovasti. Tämä on mielestäni ”keltainen” tuoksu ja muutkin luettelemasi määritelmät sopivat.

Vierailija
7016/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin juuri sokkona pikkuruisen pullon Muglerin Alienia. Uhka vai mahdollisuus, onko kyseisestä tuoksusta kokemuksia?

EdP vai EdT? Minulla on edt versio, olen kokeillut myös edptä ja muistaakseni se on lähes identtinen. Mutta tosiaan itse tykkään, todella vahva tuoksu ja päivittäisessä käytössä olisi itselle liikaa, mutta sillon tällöin käytän. Edt versio on myös TODELLA voimakas, vaatteessa tuoksu kestää päiviä. Suihkautin kerran paidalle ja vielä kolmen päivän jälkeenkin se tuoksui paidasta niin hyvin, että tuoksu kantautui nenään kun menin paidan lähelle :D

Vierailija
7017/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut vastaan parfyymia, josta herännyt ajatus, että tämä on tehty todella "kylmästi", eli pelkästään kaupallisin motiivein (en niitä vähättele, enkä ole naiivi, mutta tarkoitan sellaista kylmää laskelmointia) haluamatta edes luoda mitään ainutlaatuista ja upeaa tuoksua? Kyhätty nopeasti sen hetken trendiaineksista tuoksu, joka lanseerattu näyttävästi. Sitten monet parfyymien ystävät toteavat, ettei tuoksulla ole sielua, on jotenkin plääh, tylsä, epämääräinen, mitäänsanomaton.

Mulle tällainen fiilisi tuli YSL:n Libre-tuoksusta. Koin sen kylmänä ja sieluttomana, jotenkin alleviivatun kaupallisena tuotteena. (enkä tahdo loukata tällä tuoksun ystäviä, tämä on vain oma tuntemukseni) 

Nämä kuuluu ns. halpissarjaan mutta kaikki Paco Rabannet ja Acqua di Gioiat.

Vierailija
7018/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shalimar on kyllä kaikkea muuta kuin kevyt..

Riippuu versiosta. Nuo linkitetyt ovat kevyitä, et ole tainnut haistella.

Vierailija
7019/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut vastaan parfyymia, josta herännyt ajatus, että tämä on tehty todella "kylmästi", eli pelkästään kaupallisin motiivein (en niitä vähättele, enkä ole naiivi, mutta tarkoitan sellaista kylmää laskelmointia) haluamatta edes luoda mitään ainutlaatuista ja upeaa tuoksua? Kyhätty nopeasti sen hetken trendiaineksista tuoksu, joka lanseerattu näyttävästi. Sitten monet parfyymien ystävät toteavat, ettei tuoksulla ole sielua, on jotenkin plääh, tylsä, epämääräinen, mitäänsanomaton.

Mulle tällainen fiilisi tuli YSL:n Libre-tuoksusta. Koin sen kylmänä ja sieluttomana, jotenkin alleviivatun kaupallisena tuotteena. (enkä tahdo loukata tällä tuoksun ystäviä, tämä on vain oma tuntemukseni) 

Nämä kuuluu ns. halpissarjaan mutta kaikki Paco Rabannet ja Acqua di Gioiat.

Paco Rabanne ja Armani ovat design-tuoksutaloja, eivät halpiksia..

Minusta Acqua di Gioia,, joka on yksi suosikkituoksuistani, ei ole todellakaan sieluton tuoksu. Se on erittäin selkeä viileä vesituoksu, jolla on oma luonne. Minä suorastaan näen Välimeren, kun sitä käytän. 

Rabannen tuoksuja en tunne.

Vierailija
7020/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Originesin paketti Ranskasta seikkaillut matkalla jo 1 kk ja 1 vko. Nyt he yrittävät selvittää kuljetusfirman kautta missä paketti on, mutta ei ehkä menestyksekkäästi, kun ei ole 3 päivään kuulunut mitään.

Kalasäilykemiehen vaimo, sinullahan oli Zoologistit yli 2kk matkalla, miten jaksoit odottaa/luotit että tulevat vielä perille? Ilman että olisit alkanut vaatia refundia tms. Itsellä meinaa jo usko loppua😅 Vaikka tiedänkin että Ranskasta kestää, mutta mennään jo yli kuukaudessa..

Sehän oli vuodenvaihdetta. Tammialejen aikaan tilailin varastot täyteen niin, että tulossa oli muistaakseni 6 muutakin pakettia sen hitaasti lipuvan arkin lisäksi. En siis ehtinyt stressaamaan juuri sitä yhtä. ;) Uskon viivytyksen johtuvan koronarajoituksista, ja keväthän on lakkojen aikaa (maan tapa), voi myös olla että La Posten työntekijät hilluvat barrikadeilla. Mutta, mutta, lohdutuksen sananen: mä olen aina lopulta saanut kaiken perille, jopa nuo pitkänmatkalaiset. :)

No lohduttavaa kuulla, että sinulla on ennemmin tai myöhemmin tullut kaikki paketit perille. Ehkä tässä täytyy vaan odotella vielä. Sekin vähän huolettaa, että jos en ole ollut kotona, ja paketti jätetty oven eteen, josta joku on sen ottanut. Näistä kun ei tule saapumisilmoitusta. Niinhän ei saisi ilmeisesti tehdä, mutta kerran käynyt näin, onneksi kukaan ei ollut vienyt pakettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä