Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7021/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hajuvesistä juuri mitään, mutta haluaisin jonkun raikaan sitrustuoksun, mielellään edt. Ehdotuksia?

Moni on kehunut Lanvinin Girl in Capri -tuoksua, se on edullinen ja kevyt. Olisiko siinä sopiva?

Kiitos, tätä voisin kokeilla :)

Moni tykkää tuosta, mutta monen mielestä sen kesto on heikko. Katselin fragranticasta mielipiteitä parhaista sitrustuoksuista, ja siellä oli mm. kolmesivuinen keskustelu jossa toistui Guerlain Shalimar, eau de Shalimar ja Shalimar cologne -versiot erityisesti. Niitä minäkin suosittelisin.

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Eau-de-Shalimar-2353.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Shalimar-Cologne-30842.html

Eau de Shalimar-versiota voi olla vaikea löytää, mutta colognea on usein tarjouksessa esim. Hobby Hallissa.

Jos etsit raikasta sitrustuoksua, niin nämä eivät ole raikkaita sanan yleisluontoisessa merkityksessä, eikä sitrus tule samalaisena esiin kuin keveissä Girl in Capri-tyyppisissä tuoksuissa. Itse tykkään Shalimareista, mutta pidän niitä ihan eri kategoriaan kuuluvina. Ne ovat vintage-tuoksuja, joissa on paljon vanhanaikaista tunnelmaa. Lisäksi niissä on vahvojakin nuotteja, kuten nahkaa, ja varsinkin Shalimar edp on erittäin tujakka ja vahva tuoksu, joka voi jakaa mielipiteitä. Mitään moderneja, raikkaita, keveitä sitrustuoksuja ne eivät ole.

Vierailija
7022/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitrustuoksua etsivälle:

Moschino Cheap n Chic I Love Love. Olen ennenkin kehunut tätä tuoksua tässä keskusteluketjussa. Tuoksu on energisoiva, pirteä ja raikas. Pysyvyys on myös aika hyvä.

Pullo on ruma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ystävät parfyymien parissa!

Sain juuri paketin MoodScentBarista.

Kaksi asiaa: MSB oli toimittanut suomalaiselle kuljetusfirmalle väärän puhelinnumeron. Se tuli ilmi, kun soitin firmalle ihmetellen päivän mittaan tippuilevia ristiriitaisia viestejä toimitusajasta.

Toiseksi: lähetti (kaukaa afr.a..sta) olisi antanut mulle väärän paketin. Huomasin sen itse, hän ei olisi huomannut.

Sitten asiaan. Sievässä paketissa oli kuplamuovitetun kirjekuoren sisällä pieni kirjekuori, jossa on tilaamani 5 näytettä + 2 yllätysnäytettä!

Niihin on kirjoitettu kuten kaikkiin putkiin teksti käsin, enkä saa kummastakaan kunnolla selvää. Toinen on jotain 'Tummultu' Liguides Imaginaires ja toinen sangen osuvasti 'I don't know what' D. S. & Durga.

Kuullostaako tutulta? Alan nyt googlailla selvittääkseni mitä nämä yllätykset ovat.

Putket ovat muovia. Paketti oli heppoinen. Jos se olisi taipunut, putket voisivat hajota.

Mutta paketti oli sievä ja käsiala kaunista.

Kohta testaan jotain ja palaan asiaan.

Putket falskaavat, tuoksuvat huumaavasti.

En oikein pidä siitä että hajuvesi on muoviputkessa.

- Sur de Nil

Vierailija
7024/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hajuvesistä juuri mitään, mutta haluaisin jonkun raikaan sitrustuoksun, mielellään edt. Ehdotuksia?

Moni on kehunut Lanvinin Girl in Capri -tuoksua, se on edullinen ja kevyt. Olisiko siinä sopiva?

Kiitos, tätä voisin kokeilla :)

Moni tykkää tuosta, mutta monen mielestä sen kesto on heikko. Katselin fragranticasta mielipiteitä parhaista sitrustuoksuista, ja siellä oli mm. kolmesivuinen keskustelu jossa toistui Guerlain Shalimar, eau de Shalimar ja Shalimar cologne -versiot erityisesti. Niitä minäkin suosittelisin.

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Eau-de-Shalimar-2353.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Shalimar-Cologne-30842.html

Eau de Shalimar-versiota voi olla vaikea löytää, mutta colognea on usein tarjouksessa esim. Hobby Hallissa.

Jos etsit raikasta sitrustuoksua, niin nämä eivät ole raikkaita sanan yleisluontoisessa merkityksessä, eikä sitrus tule samalaisena esiin kuin keveissä Girl in Capri-tyyppisissä tuoksuissa. Itse tykkään Shalimareista, mutta pidän niitä ihan eri kategoriaan kuuluvina. Ne ovat vintage-tuoksuja, joissa on paljon vanhanaikaista tunnelmaa. Lisäksi niissä on vahvojakin nuotteja, kuten nahkaa, ja varsinkin Shalimar edp on erittäin tujakka ja vahva tuoksu, joka voi jakaa mielipiteitä. Mitään moderneja, raikkaita, keveitä sitrustuoksuja ne eivät ole.

Samaa mieltä. Eau de Shalimaria en ole kokeillut, mutta minulla on Shalimar cologne enkä kuvailisi sitä kevyeksi enkä raikkaaksi sitrustuoksuksi, vaikka se onkin Shalimar-sarjan keveimmästä päästä. Siinä on silti Shalimarin itämaisuutta ja nahkaisuutta. N50

Itse ajattelisin juuri esim. Florisin Limes, A girl in Capri, tms. sitrustuoksuja. Chanelin L'eaut ja Tom Fordin nerolituoksut ovat myös sellaisia,  vaikka toki huomattavasti halvemmallakin saa saman tyyppisiä. Hermès'n puutarhasarjasta löytyy myös keveitä tuoksuja, vaikkeivat välttämättä ole niin sitruksisia. Esim. Un jardin sur le Nil ja Le jardin de Monsieur Li. Sitten on Guerlainin Aqua Allegoria-sarja, jota myös kannattaa kokeilla. 

And other storiesilla on Sicilian sunrise, joka on minusta todella hyvin tehty aromaattinen sitrustuoksu ja kaiken lisäksi edullinen. Zarallakin on kaikenlaisia tuoksuja, jotkut ihan hyviksi arvioituja. Itse en ole tullut kokeilleeksi. 

Vierailija
7025/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän haikean päivän tuoksuna ollut Aqua Allegoria Nerolia Bianca. Sopivan lohduttava surussani, koska äitini nukkui pois.

Vierailija
7026/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut vastaan parfyymia, josta herännyt ajatus, että tämä on tehty todella "kylmästi", eli pelkästään kaupallisin motiivein (en niitä vähättele, enkä ole naiivi, mutta tarkoitan sellaista kylmää laskelmointia) haluamatta edes luoda mitään ainutlaatuista ja upeaa tuoksua? Kyhätty nopeasti sen hetken trendiaineksista tuoksu, joka lanseerattu näyttävästi. Sitten monet parfyymien ystävät toteavat, ettei tuoksulla ole sielua, on jotenkin plääh, tylsä, epämääräinen, mitäänsanomaton.

Mulle tällainen fiilisi tuli YSL:n Libre-tuoksusta. Koin sen kylmänä ja sieluttomana, jotenkin alleviivatun kaupallisena tuotteena. (enkä tahdo loukata tällä tuoksun ystäviä, tämä on vain oma tuntemukseni) 

Nämä kuuluu ns. halpissarjaan mutta kaikki Paco Rabannet ja Acqua di Gioiat.

Paco Rabanne ja Armani ovat design-tuoksutaloja, eivät halpiksia..

Minusta Acqua di Gioia,, joka on yksi suosikkituoksuistani, ei ole todellakaan sieluton tuoksu. Se on erittäin selkeä viileä vesituoksu, jolla on oma luonne. Minä suorastaan näen Välimeren, kun sitä käytän. 

Rabannen tuoksuja en tunne.

Se alkuperäinen on ok ja Essenza oli ihana! Molempia olen käyttänyt, Essenzaa on onneksi vielä vähän jäljelläkin. Tarkoitin ehkä näitä uusimpia... En ole kylläkään niitä testannut kuin ohimennen kaupassa.

T. Se näitä arvostellut

Vierailija
7027/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa: MSB oli toimittanut suomalaiselle kuljetusfirmalle väärän puhelinnumeron. Se tuli ilmi, kun soitin firmalle ihmetellen päivän mittaan tippuilevia ristiriitaisia viestejä toimitusajasta.

Toiseksi: lähetti (kaukaa afr.a..sta) olisi antanut mulle väärän paketin. Huomasin sen itse, hän ei olisi huomannut.

Sitten asiaan. Sievässä paketissa oli kuplamuovitetun kirjekuoren sisällä pieni kirjekuori, jossa on tilaamani 5 näytettä + 2 yllätysnäytettä!

Niihin on kirjoitettu kuten kaikkiin putkiin teksti käsin, enkä saa kummastakaan kunnolla selvää. Toinen on jotain 'Tummultu' Liguides Imaginaires ja toinen sangen osuvasti 'I don't know what' D. S. & Durga.

Kuullostaako tutulta? Alan nyt googlailla selvittääkseni mitä nämä yllätykset ovat.

Putket ovat muovia. Paketti oli heppoinen. Jos se olisi taipunut, putket voisivat hajota.

- Sur de Nil

Arvoitus ratkesi: ylläriputket ovat

D.S. & Durga: I Don’t Know What ja

Les Liquides Imaginaires: Tumultu.

Molemmat ovat unisex ja ovat sellaisia joita en olisi tilannut, eli pääsen kokeilemaan ihan extraa.

Täytyypä kiittää MoodScentBaria lahjasta!

Vierailija
7028/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut vastaan parfyymia, josta herännyt ajatus, että tämä on tehty todella "kylmästi", eli pelkästään kaupallisin motiivein (en niitä vähättele, enkä ole naiivi, mutta tarkoitan sellaista kylmää laskelmointia) haluamatta edes luoda mitään ainutlaatuista ja upeaa tuoksua? Kyhätty nopeasti sen hetken trendiaineksista tuoksu, joka lanseerattu näyttävästi. Sitten monet parfyymien ystävät toteavat, ettei tuoksulla ole sielua, on jotenkin plääh, tylsä, epämääräinen, mitäänsanomaton.

Mulle tällainen fiilisi tuli YSL:n Libre-tuoksusta. Koin sen kylmänä ja sieluttomana, jotenkin alleviivatun kaupallisena tuotteena. (enkä tahdo loukata tällä tuoksun ystäviä, tämä on vain oma tuntemukseni) 

Nämä kuuluu ns. halpissarjaan mutta kaikki Paco Rabannet ja Acqua di Gioiat.

Paco Rabanne ja Armani ovat design-tuoksutaloja, eivät halpiksia..

Minusta Acqua di Gioia,, joka on yksi suosikkituoksuistani, ei ole todellakaan sieluton tuoksu. Se on erittäin selkeä viileä vesituoksu, jolla on oma luonne. Minä suorastaan näen Välimeren, kun sitä käytän. 

Rabannen tuoksuja en tunne.

Se alkuperäinen on ok ja Essenza oli ihana! Molempia olen käyttänyt, Essenzaa on onneksi vielä vähän jäljelläkin. Tarkoitin ehkä näitä uusimpia... En ole kylläkään niitä testannut kuin ohimennen kaupassa.

T. Se näitä arvostellut

Torissa on myynnissä täysi pullo Essenzaa, jos kiinnostaa ostaa lisää, sitä ei taida löytyä mistään verkkokaupasta. Minullakin oli sitä varmaan 3 pulloa, tykkäsin todella, samoin alkuperäistä on nytkin kaapissa, menossa ties monesko pullo.

Vierailija
7029/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin yksi päivä The Different Companya ekaa kertaa: Tokyo Bloom. Jutellaanko ensin siitä, miten nimi ei sovi yhtään mielikuviisi eikä tuoksuun? Siis TOKYO Bloom. Tietenkin ajattelin kirsikankukkia. Tai sakea ja sushia ja metsiä ja vuoria tai bambua ja puuta, kaupungin pieniä pölyisiä katuja. Hohoh, unohtakaa koko Tokio kun tätä kokeilette.

Alkutuoksu oli taivaallinen, koska sain eroteltua siitä kaikki kolme päänuottia. Jopa sen "hientuoksun" eli herukan. Se pysytteli taustalla soitellen hiljaa ja basilika tuoksui kauniisti, mutta ihanimman soolon soitti voikukka. Täydellinen, selkeä, puhdas voikukka. Niin aito ja tunnistettava.

Ja tässä vaiheessa sanon, että olisipa tämä ollut lineaarinen ja pysynyt tuossa. Minä ja kukkaisnuotit, me ei vaan bondata. Jasmiini ja syklaami nousevat niin voimalla, että minua lievästi etoi. Herkkä ja vihreä tuoksu muuttui yhtäkkiä kirkkaan kukkaiseksi, LIIAN kukkaiseksi. Sietämättömäksi. Tässä vaiheessa pesin saippualla (Lidlin tuoksusaippualla, tottakai) ranteitani vimmaisesti.

Pohjatuoksu jäi kuitenkin sinne hengailemaan ja se oli ihan ok, mutta en vain kestä tuota kukkahyökkäystä, se on liian voimakas. Voikukka ajeltiin ruohonleikkurilla ja tilalle tuotiin näyttäviä isoja kukkia ja siinä vaiheessa minä lähdin nostelemaan.

Onneksi tämä ei ole kovin kestävä eikä voimakas. Ja nyt olen kokenut voikukan ensimmäistä kertaa noin selkeänä parfyymissa, lähden metsästämään sitä muualtakin.

Tämä oli mun eka kokeilu The Different Companylta, joten toivoisin suositteluja jos teillä on joku lemppari siellä? Mielellään ei mikään uber-kukkainen :D

Hei vain :) Mulla on The Different Companyn discovery set, tilattu heidän omilta sivuiltaan, 27 näytettä jotain 50 euron luokkaa viime vuonna. Ovat muuten ainoat näyteputkiloni, joiden tarrat eivät halua pysyä paikallaan. Systeemini mukaisesti olen jakanut putkilot vuodenajoille, joten en ole vielä testannut kaikkia. Nopea luntti exceleistä paljasti syksyn suoksikeiksi Une Nuit Magnetiquen ja Oriental Loungen, kevään toistaiseksi, vielä on testaamattomia) Sublime Balkissin, vaikken niin kevättuoksujen ystävä olekaan. Mikään näistä ei ole uberkukkainen, ja joka UNM:n tuberosa pysyy aisoissa.

Kaikissa kolmessa kesto on ollut koko päivän sillä yhdellä työsuihkauksellani. TDC:ssä hääräävät isä ja tytär Ellena, isä Jean-Claude on tuttu monien hienovaraisten Hermes-tuoksujen taustalta, joten mitään teatterintyhjentäjää ei ole tässäkään luvassa. Voin kyllä muuten suositella, myös siksi, että tilaaja sai sähköpostiin tarjouksen vip-aleista, joissa myytiin normaalikokoisia 50 ml:n pulloja 23 eurolla. En ostanut kuitenkaan, en saa käytettyä sellaista loppuun.

Mua kiinnostaa jako vuodenaikoihin.

Mitä häh?

Mulla on sen verran vuodenaikajakoa, että kesällä en hajusta itseäni hunajalla ja kukkasilla, koska en halua mesipistiäisiä kimppuuni. Kesällä todennäköisemmin kaipaan raikasta sitruunaa ja kirpeitä hedelmiä, mutta kaipaan minä niitä talvellakin.

Nyt karanteenissa pyörrytän itseni ihan mielellään tuiki tuntemattomilla tuoksuilla, jotka kuskaavat minut uusiin maailmoihin.

Tällä hetkellä vas ranteessa on 'I don't know what'. Siitä tulvahti niin mehevä sitruuna, että melkein hyppäsin riemusta. Sitä iloa ei kauan kestänyt. Sitruuna hälveni, ja alta nousi jotain mausteyrttiä, ehkä rosmariinia. Kyllä, ei huono. Nyt rosmariini pehmenee, tekee tilaa metsäiselle raikkaalle tyylikkäälle hyväilevälle tuoksulle. En tiedä mitä tuoksussa pitäisi olla, koska sain kaksi näytettä lahjana. Mutta minusta tuoksu on miehekäs, vieläpä sellainen, että jos olisin näin hyvältä tuoksuvan miehen kainalossa saattaisi järki hämärtyä ihanasti. Kurnau!!

Oik ranteessa on Tumultu, lahjanäyte sekin. Siinäkin on mausteyrttiä, mutta myös kermaa, kookosta ja jotain viekoittelevan animaalista.

Minusta tämäkin on unisex, mutta voisin itse käyttää tätä ihan hyvin. Tuoksu on hyvin lämmin. Kyllä. Pidän siitä.

Kohta katson mitä niissä oikeasti on.

Kyllä tämä nuuhkiminen on mukavaa.

Mutta tuo vuodenaikajuttu. Voisitko avata sitä?

Vierailija
7030/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän haikean päivän tuoksuna ollut Aqua Allegoria Nerolia Bianca. Sopivan lohduttava surussani, koska äitini nukkui pois.

Otan osaa suruusi.

Vierailija
7031/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sur de Nil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sur de Nil

Molemmat ovat unisex ja ovat sellaisia joita en olisi tilannut, eli pääsen kokeilemaan ihan extraa.

Muista kertoa mitä tykkäsit D.S. & Durgasta - mulla on nimittäin sieltä eräs toinen tuoksu johon olen syvästi ihastunut. Eikä se ole mun nenään yhtään maskuliininen tai unisex. Yksinkertaisesti vaan ihana! Kun olen päässyt ensihuumasta ja toistanut testin niin palaan keskusteluun.

Nyt tuoksun suolaiselle ilmalle à la The Library of Fragrance / Demeter. Kyse on Salt Air -tuoksusta, jonka valitsin ihan kuvauksen perusteella. Pidän siitä, mutta tämän merenrannan lähellä piileskelee kukkatarha.. tai yrttitarha. Hieman myös saippuainen tuoksu, ehkä joku on saippuan kanssa uimassa :D

Vierailija
7032/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, olitkin jo kuvaillut tuoksua :) Kiitos

Vierailija
7033/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demeter / The Library of Fragrance -brändin testaaminen avattu! Ensimmäisenä turvallinen valinta: öljymuodossa hankkimani Cinnamon Bun. Korvapuustille siis tuoksutaan. Ja kyllä, siltä tämä tuoksuu. Nyt parin tunnin jälkeen yhä iholla, veikkaan että näissä kannattaa valita öljy jos haluaa sitä kestoa.

Tämä korvapuusti on hyvin sokerinen ja kanelinen. Itse olisin leiponut mukaan reilusti kardemummaa. Laitan joskus kahvin sekaan sitä saadakseni "korvapuustin tuoksun" kahviin. Kanelia rakastavalle tämä on varmasti unelma. Tuoksu on todellakin lineaarinen eli se ei muutu miksikään vaan tasainen herkkutuoksu jatkuu ja jatkuu. Tällaisessa tuoksussa se on itseasiassa ihan ok, olisi aika ikävää jos kanelipullan alta paljastuisi tuhkakuppi tai uuninpelti..

Makea, herkullinen, kanelivaniljapulla. Tuoksussa on myös "maitonuotti", mutta nenäni ei osaa eristää sitä vaan tunnistan kanelin, vaniljan, sokerin ja mausteisuuden.

Ja vatsani kurisee ihan sillä tavalla, että tätä ei kannattane valita päivän tuoksuksi dieetillä.

Testeripulloista seuraavaksi houkuttaa putkilonsa läpi tunkeva Fireplace. Se on jotain täysin erilaista.

Suhtaudun varauksella konditoriatuoksuihin. Juuri mainitsemastasi syystä: pitäisi pinkoa kauppaan hakemaan suklaata ja leipoa toinenkin kakku.

Mäkin laitan latteen kardemummaa. Ja neilikkaa, vaniljaa ja raakakaakaota. Lopputuloksena on niin hyvä kahvi, että kahviloiden antimet ei enää kelpaa. Maidosta puolet korvaan Oatlylla, makeuttamiseen intiaanisokeri.

Vierailija
7034/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sur de Nil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sur de Nil

Tulipa mieleen sellainenkin, kun sinulle on osunut viljalti noita ulospäin tuoksuvia ja falskaavia putkiloita, että oletko varmistanut (paitsi sen, että ne ovat lujaa kiinni) myös sen, ettei niitä ole "vain" käsitelty tuoksuvin käsin?

Täällä nimittäin espanjan-eläimet ja Lutensit sekä muut sekalaiset puolalaiset lakkasivat tuoksumasta ulospäin sen jälkeen, kun pyyhin ne fairyliuoksella. Aloitin tavan sen jälkeen, kun sain aikanaan Portugalista noin 20 Erba Puran tuoksuista putkiloa. Dekantoija ei ole ilmeisesti vaihtanut hanskoja pullotellessaan. Anyway, eivät koskaan vuotaneet, koska ongelma loppui siihen, eikä mulla ole ihan noin huonoa tuuria muutenkaan niiden kanssa ollut...

Noin 300 putkiloa on kohta noin 315 putkiloa, syntymäpäivä toukokuulla vaatii vähän förskottia (Unkarista, tällä kertaa). Siinäpä kevätpuolen viimeiset hankinnat.

Vierailija
7035/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sur de Nil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sur de Nil

Tulipa mieleen sellainenkin, kun sinulle on osunut viljalti noita ulospäin tuoksuvia ja falskaavia putkiloita, että oletko varmistanut (paitsi sen, että ne ovat lujaa kiinni) myös sen, ettei niitä ole "vain" käsitelty tuoksuvin käsin?

Täällä nimittäin espanjan-eläimet ja Lutensit sekä muut sekalaiset puolalaiset lakkasivat tuoksumasta ulospäin sen jälkeen, kun pyyhin ne fairyliuoksella. Aloitin tavan sen jälkeen, kun sain aikanaan Portugalista noin 20 Erba Puran tuoksuista putkiloa. Dekantoija ei ole ilmeisesti vaihtanut hanskoja pullotellessaan. Anyway, eivät koskaan vuotaneet, koska ongelma loppui siihen, eikä mulla ole ihan noin huonoa tuuria muutenkaan niiden kanssa ollut...

Noin 300 putkiloa on kohta noin 315 putkiloa, syntymäpäivä toukokuulla vaatii vähän förskottia (Unkarista, tällä kertaa). Siinäpä kevätpuolen viimeiset hankinnat.

En ole tuo ylläreitä saanut kirjoittaja, mutta kiitos fairyvinkistä. Mulla nimittäin on muutama putkilo myös tuoksunut.

Vierailija
7036/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpistuoksukategoriasta suosittelen myös Lanvinin Girl in Capria ja Missonin tuoksua.

Keskihintaisista D&G:n Light Blueta, L'occitanen Verveine

Kalliimmasta päästä Margielan Replica Under Lemon Tree, Atelier Colognen Orange Sanquine, Lemon Island, Bergamote Soleil, Love Osmanthus, Pomelo Paradis ,Clémentine California

Vierailija
7037/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sur de Nil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin yksi päivä The Different Companya ekaa kertaa: Tokyo Bloom. Jutellaanko ensin siitä, miten nimi ei sovi yhtään mielikuviisi eikä tuoksuun? Siis TOKYO Bloom. Tietenkin ajattelin kirsikankukkia. Tai sakea ja sushia ja metsiä ja vuoria tai bambua ja puuta, kaupungin pieniä pölyisiä katuja. Hohoh, unohtakaa koko Tokio kun tätä kokeilette.

Alkutuoksu oli taivaallinen, koska sain eroteltua siitä kaikki kolme päänuottia. Jopa sen "hientuoksun" eli herukan. Se pysytteli taustalla soitellen hiljaa ja basilika tuoksui kauniisti, mutta ihanimman soolon soitti voikukka. Täydellinen, selkeä, puhdas voikukka. Niin aito ja tunnistettava.

Ja tässä vaiheessa sanon, että olisipa tämä ollut lineaarinen ja pysynyt tuossa. Minä ja kukkaisnuotit, me ei vaan bondata. Jasmiini ja syklaami nousevat niin voimalla, että minua lievästi etoi. Herkkä ja vihreä tuoksu muuttui yhtäkkiä kirkkaan kukkaiseksi, LIIAN kukkaiseksi. Sietämättömäksi. Tässä vaiheessa pesin saippualla (Lidlin tuoksusaippualla, tottakai) ranteitani vimmaisesti.

Pohjatuoksu jäi kuitenkin sinne hengailemaan ja se oli ihan ok, mutta en vain kestä tuota kukkahyökkäystä, se on liian voimakas. Voikukka ajeltiin ruohonleikkurilla ja tilalle tuotiin näyttäviä isoja kukkia ja siinä vaiheessa minä lähdin nostelemaan.

Onneksi tämä ei ole kovin kestävä eikä voimakas. Ja nyt olen kokenut voikukan ensimmäistä kertaa noin selkeänä parfyymissa, lähden metsästämään sitä muualtakin.

Tämä oli mun eka kokeilu The Different Companylta, joten toivoisin suositteluja jos teillä on joku lemppari siellä? Mielellään ei mikään uber-kukkainen :D

Hei vain :) Mulla on The Different Companyn discovery set, tilattu heidän omilta sivuiltaan, 27 näytettä jotain 50 euron luokkaa viime vuonna. Ovat muuten ainoat näyteputkiloni, joiden tarrat eivät halua pysyä paikallaan. Systeemini mukaisesti olen jakanut putkilot vuodenajoille, joten en ole vielä testannut kaikkia. Nopea luntti exceleistä paljasti syksyn suoksikeiksi Une Nuit Magnetiquen ja Oriental Loungen, kevään toistaiseksi, vielä on testaamattomia) Sublime Balkissin, vaikken niin kevättuoksujen ystävä olekaan. Mikään näistä ei ole uberkukkainen, ja joka UNM:n tuberosa pysyy aisoissa.

Kaikissa kolmessa kesto on ollut koko päivän sillä yhdellä työsuihkauksellani. TDC:ssä hääräävät isä ja tytär Ellena, isä Jean-Claude on tuttu monien hienovaraisten Hermes-tuoksujen taustalta, joten mitään teatterintyhjentäjää ei ole tässäkään luvassa. Voin kyllä muuten suositella, myös siksi, että tilaaja sai sähköpostiin tarjouksen vip-aleista, joissa myytiin normaalikokoisia 50 ml:n pulloja 23 eurolla. En ostanut kuitenkaan, en saa käytettyä sellaista loppuun.

Mua kiinnostaa jako vuodenaikoihin.

Mitä häh?

Mulla on sen verran vuodenaikajakoa, että kesällä en hajusta itseäni hunajalla ja kukkasilla, koska en halua mesipistiäisiä kimppuuni. Kesällä todennäköisemmin kaipaan raikasta sitruunaa ja kirpeitä hedelmiä, mutta kaipaan minä niitä talvellakin.

Nyt karanteenissa pyörrytän itseni ihan mielellään tuiki tuntemattomilla tuoksuilla, jotka kuskaavat minut uusiin maailmoihin.

Tällä hetkellä vas ranteessa on 'I don't know what'. Siitä tulvahti niin mehevä sitruuna, että melkein hyppäsin riemusta. Sitä iloa ei kauan kestänyt. Sitruuna hälveni, ja alta nousi jotain mausteyrttiä, ehkä rosmariinia. Kyllä, ei huono. Nyt rosmariini pehmenee, tekee tilaa metsäiselle raikkaalle tyylikkäälle hyväilevälle tuoksulle. En tiedä mitä tuoksussa pitäisi olla, koska sain kaksi näytettä lahjana. Mutta minusta tuoksu on miehekäs, vieläpä sellainen, että jos olisin näin hyvältä tuoksuvan miehen kainalossa saattaisi järki hämärtyä ihanasti. Kurnau!!

Oik ranteessa on Tumultu, lahjanäyte sekin. Siinäkin on mausteyrttiä, mutta myös kermaa, kookosta ja jotain viekoittelevan animaalista.

Minusta tämäkin on unisex, mutta voisin itse käyttää tätä ihan hyvin. Tuoksu on hyvin lämmin. Kyllä. Pidän siitä.

Kohta katson mitä niissä oikeasti on.

Kyllä tämä nuuhkiminen on mukavaa.

Mutta tuo vuodenaikajuttu. Voisitko avata sitä?

Joo, toki. Ei siis kummempaa, onpahan vaan tapa jaotella runsaat näytteeni testattavaksi pitkin vuotta. Ostan sekalaiset irtonäytteet nuottien mukaan, mutta joiltakin mielenkiintoiseksi kokemiltani valmistajilta kokonaisia discovery settejä, joissa on usein kattava valikoima tuoksuja kesäisistä sitruksista talvisiin ambergriseihin, keveistä kukista tuhteihin gourmandeihin ja niin edelleen, samassa paketissa.

Jotta uutta testattavaa riittää ympäri vuoden, ja voisin kuvitella testattavan tuoksun sopivan vuodenaikaan, lajittelen näytteeni (Fragrantican arvioiden mielipidejakaumaa winter/spring/summer/fall apuna käyttäen) neljään boksiin. Näistä kolme "väärää" ovat varastoituna, ja se vuodenaikaan sopiva testin alla. Käytän tosiaan pelkästään 1-2 ml näytteitä (olikohan jokunen 5 ml? ja joitain tuplia) ja kaikki paitsi täysin sietämättömät loppuun, joten tulevaa ja menevää liikennettä riittää.

Muisti ei tietenkään pysy perässä, joten näytteeni, olevat, tulevat ja poistot ovat myös exceleissä, aakkostettuna valmistajan ja nimen mukaan, jo testatut arvioineen ja kommentteineen. Lähenee siis keräilyharrastusta (terveisin rva kalasäilyke). En edes väitä tämän olevan normaalia, mutta hauskaa se on, jos pitää nimenomaan testaamisesta. En ole koskaan löytänyt tuoksua, johon haluaisin sitoutua koko pullollisen verran. Tällä 1-2 suihkauksen annostelulla se 1-2 ml on oikein sopiva, ja sitten jotain muuta.

Vierailija
7038/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sur de Nil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sur de Nil

En ole tuo ylläreitä saanut kirjoittaja, mutta kiitos fairyvinkistä. Mulla nimittäin on muutama putkilo myös tuoksunut.

Ole hyvä :) Jos etiketti on käsin kirjoitettu (kuten Mood Scent Bar tekee), varo tekstiä, saattaa liueta.

Vierailija
7039/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.stara.fi/2021/03/26/mallikaunotar-kaia-gerber-suihkuttaa-ha…

Ei sitten voi kävellä vaikka suihkupilven läpi? 😅

Vierailija
7040/19315 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin juuri sokkona pikkuruisen pullon Muglerin Alienia. Uhka vai mahdollisuus, onko kyseisestä tuoksusta kokemuksia?

Alien edp on mulle turhan tymäkkä mutta rakastan EDT:iä. Niissä on paljon eroa. Edt on suosikki "fruity-floral" tuoksuni. Hunajaisen jasmiininen, kukkainen, raikastamassa mandarinorange (?), Tuoksu pysyy freesinä alusta loppuun ei muutu raskaaksi missään vaiheessa. Edt ja edp on todellakin erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi