Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Sur de Nil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin yksi päivä The Different Companya ekaa kertaa: Tokyo Bloom. Jutellaanko ensin siitä, miten nimi ei sovi yhtään mielikuviisi eikä tuoksuun? Siis TOKYO Bloom. Tietenkin ajattelin kirsikankukkia. Tai sakea ja sushia ja metsiä ja vuoria tai bambua ja puuta, kaupungin pieniä pölyisiä katuja. Hohoh, unohtakaa koko Tokio kun tätä kokeilette.
Alkutuoksu oli taivaallinen, koska sain eroteltua siitä kaikki kolme päänuottia. Jopa sen "hientuoksun" eli herukan. Se pysytteli taustalla soitellen hiljaa ja basilika tuoksui kauniisti, mutta ihanimman soolon soitti voikukka. Täydellinen, selkeä, puhdas voikukka. Niin aito ja tunnistettava.
Ja tässä vaiheessa sanon, että olisipa tämä ollut lineaarinen ja pysynyt tuossa. Minä ja kukkaisnuotit, me ei vaan bondata. Jasmiini ja syklaami nousevat niin voimalla, että minua lievästi etoi. Herkkä ja vihreä tuoksu muuttui yhtäkkiä kirkkaan kukkaiseksi, LIIAN kukkaiseksi. Sietämättömäksi. Tässä vaiheessa pesin saippualla (Lidlin tuoksusaippualla, tottakai) ranteitani vimmaisesti.
Pohjatuoksu jäi kuitenkin sinne hengailemaan ja se oli ihan ok, mutta en vain kestä tuota kukkahyökkäystä, se on liian voimakas. Voikukka ajeltiin ruohonleikkurilla ja tilalle tuotiin näyttäviä isoja kukkia ja siinä vaiheessa minä lähdin nostelemaan.
Onneksi tämä ei ole kovin kestävä eikä voimakas. Ja nyt olen kokenut voikukan ensimmäistä kertaa noin selkeänä parfyymissa, lähden metsästämään sitä muualtakin.
Tämä oli mun eka kokeilu The Different Companylta, joten toivoisin suositteluja jos teillä on joku lemppari siellä? Mielellään ei mikään uber-kukkainen :D
Hei vain :) Mulla on The Different Companyn discovery set, tilattu heidän omilta sivuiltaan, 27 näytettä jotain 50 euron luokkaa viime vuonna. Ovat muuten ainoat näyteputkiloni, joiden tarrat eivät halua pysyä paikallaan. Systeemini mukaisesti olen jakanut putkilot vuodenajoille, joten en ole vielä testannut kaikkia. Nopea luntti exceleistä paljasti syksyn suoksikeiksi Une Nuit Magnetiquen ja Oriental Loungen, kevään toistaiseksi, vielä on testaamattomia) Sublime Balkissin, vaikken niin kevättuoksujen ystävä olekaan. Mikään näistä ei ole uberkukkainen, ja joka UNM:n tuberosa pysyy aisoissa.
Kaikissa kolmessa kesto on ollut koko päivän sillä yhdellä työsuihkauksellani. TDC:ssä hääräävät isä ja tytär Ellena, isä Jean-Claude on tuttu monien hienovaraisten Hermes-tuoksujen taustalta, joten mitään teatterintyhjentäjää ei ole tässäkään luvassa. Voin kyllä muuten suositella, myös siksi, että tilaaja sai sähköpostiin tarjouksen vip-aleista, joissa myytiin normaalikokoisia 50 ml:n pulloja 23 eurolla. En ostanut kuitenkaan, en saa käytettyä sellaista loppuun.
Mua kiinnostaa jako vuodenaikoihin.
Mitä häh?
Mulla on sen verran vuodenaikajakoa, että kesällä en hajusta itseäni hunajalla ja kukkasilla, koska en halua mesipistiäisiä kimppuuni. Kesällä todennäköisemmin kaipaan raikasta sitruunaa ja kirpeitä hedelmiä, mutta kaipaan minä niitä talvellakin.Nyt karanteenissa pyörrytän itseni ihan mielellään tuiki tuntemattomilla tuoksuilla, jotka kuskaavat minut uusiin maailmoihin.
Tällä hetkellä vas ranteessa on 'I don't know what'. Siitä tulvahti niin mehevä sitruuna, että melkein hyppäsin riemusta. Sitä iloa ei kauan kestänyt. Sitruuna hälveni, ja alta nousi jotain mausteyrttiä, ehkä rosmariinia. Kyllä, ei huono. Nyt rosmariini pehmenee, tekee tilaa metsäiselle raikkaalle tyylikkäälle hyväilevälle tuoksulle. En tiedä mitä tuoksussa pitäisi olla, koska sain kaksi näytettä lahjana. Mutta minusta tuoksu on miehekäs, vieläpä sellainen, että jos olisin näin hyvältä tuoksuvan miehen kainalossa saattaisi järki hämärtyä ihanasti. Kurnau!!
Oik ranteessa on Tumultu, lahjanäyte sekin. Siinäkin on mausteyrttiä, mutta myös kermaa, kookosta ja jotain viekoittelevan animaalista.
Minusta tämäkin on unisex, mutta voisin itse käyttää tätä ihan hyvin. Tuoksu on hyvin lämmin. Kyllä. Pidän siitä.Kohta katson mitä niissä oikeasti on.
Kyllä tämä nuuhkiminen on mukavaa.Mutta tuo vuodenaikajuttu. Voisitko avata sitä?
Joo, toki. Ei siis kummempaa, onpahan vaan tapa jaotella runsaat näytteeni testattavaksi pitkin vuotta. Ostan sekalaiset irtonäytteet nuottien mukaan, mutta joiltakin mielenkiintoiseksi kokemiltani valmistajilta kokonaisia discovery settejä, joissa on usein kattava valikoima tuoksuja kesäisistä sitruksista talvisiin ambergriseihin, keveistä kukista tuhteihin gourmandeihin ja niin edelleen, samassa paketissa.
Jotta uutta testattavaa riittää ympäri vuoden, ja voisin kuvitella testattavan tuoksun sopivan vuodenaikaan, lajittelen näytteeni (Fragrantican arvioiden mielipidejakaumaa winter/spring/summer/fall apuna käyttäen) neljään boksiin. Näistä kolme "väärää" ovat varastoituna, ja se vuodenaikaan sopiva testin alla. Käytän tosiaan pelkästään 1-2 ml näytteitä (olikohan jokunen 5 ml? ja joitain tuplia) ja kaikki paitsi täysin sietämättömät loppuun, joten tulevaa ja menevää liikennettä riittää.
Muisti ei tietenkään pysy perässä, joten näytteeni, olevat, tulevat ja poistot ovat myös exceleissä, aakkostettuna valmistajan ja nimen mukaan, jo testatut arvioineen ja kommentteineen. Lähenee siis keräilyharrastusta (terveisin rva kalasäilyke). En edes väitä tämän olevan normaalia, mutta hauskaa se on, jos pitää nimenomaan testaamisesta. En ole koskaan löytänyt tuoksua, johon haluaisin sitoutua koko pullollisen verran. Tällä 1-2 suihkauksen annostelulla se 1-2 ml on oikein sopiva, ja sitten jotain muuta.
Mulla taas päinvastoin. Kun löydän 2-3 mitä ostan pullollisen, näytteiden kanssa räplääminen loppuu, tai ainakin keskeytyy.
Tykkään ottaa käteeni mieluummin pullon kuin pikkuruisen tuubin, mikä toimii miten toimii. En usko että näytetipat säilyy kovin hyvin. Aika kalliitakin ne ovat, ja huonosti saatavilla.
Olen muutaman tyhmyyden tehnyt. Esim. että kun en saa brändiltä mitä haluan, tilaan sitä mitä saan. Niinpä tilasin esim Sarvikuonon, joka on aika kamala. 9 € meni ihan hukkaan.
Ja se kaamea interlude woman roskiin. Epic menee samaa tietä.
Tutut tuoksut on kuin luotettavia ystäviä.
Mulle käy monta kertaa niin, että innostun kirpeästä alkutuoksusta, keskikohtakin on ok, mutta pitkä jälkituoksu on partavesihuttua tai muuten epämiellyttävä.
Ja kesto tuottaa pettymyksen.
Alan kallistua sille kannalle että hyvää tuoksua on todella vaikea löytää.
Tuo uudistettu Poeme oli syvä järkytys.
Jos olisi tän arvannut olisi ostanut viimeistään 90-luvulla hajuvesiä tarpeeksi loppuelämäksi.
Mutta kun ei arvannut.
Tämä oli edP, ja uutta Mugleria. Ei valtavan vahva, mutta ehkä parilla suihkauksella päitä kääntävä tuoksu. Yllätyksekseni pidin Alienista! Viimeisimmät sokkotestaukseni ovat olleet katastrofeja: Burberry Her (mansikkawunderbaum) ja Elie Saab Le Parfum Royale (pistävä, pohjatuoksu miehekäs).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur de Nil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin yksi päivä The Different Companya ekaa kertaa: Tokyo Bloom. Jutellaanko ensin siitä, miten nimi ei sovi yhtään mielikuviisi eikä tuoksuun? Siis TOKYO Bloom. Tietenkin ajattelin kirsikankukkia. Tai sakea ja sushia ja metsiä ja vuoria tai bambua ja puuta, kaupungin pieniä pölyisiä katuja. Hohoh, unohtakaa koko Tokio kun tätä kokeilette.
Alkutuoksu oli taivaallinen, koska sain eroteltua siitä kaikki kolme päänuottia. Jopa sen "hientuoksun" eli herukan. Se pysytteli taustalla soitellen hiljaa ja basilika tuoksui kauniisti, mutta ihanimman soolon soitti voikukka. Täydellinen, selkeä, puhdas voikukka. Niin aito ja tunnistettava.
Ja tässä vaiheessa sanon, että olisipa tämä ollut lineaarinen ja pysynyt tuossa. Minä ja kukkaisnuotit, me ei vaan bondata. Jasmiini ja syklaami nousevat niin voimalla, että minua lievästi etoi. Herkkä ja vihreä tuoksu muuttui yhtäkkiä kirkkaan kukkaiseksi, LIIAN kukkaiseksi. Sietämättömäksi. Tässä vaiheessa pesin saippualla (Lidlin tuoksusaippualla, tottakai) ranteitani vimmaisesti.
Pohjatuoksu jäi kuitenkin sinne hengailemaan ja se oli ihan ok, mutta en vain kestä tuota kukkahyökkäystä, se on liian voimakas. Voikukka ajeltiin ruohonleikkurilla ja tilalle tuotiin näyttäviä isoja kukkia ja siinä vaiheessa minä lähdin nostelemaan.
Onneksi tämä ei ole kovin kestävä eikä voimakas. Ja nyt olen kokenut voikukan ensimmäistä kertaa noin selkeänä parfyymissa, lähden metsästämään sitä muualtakin.
Tämä oli mun eka kokeilu The Different Companylta, joten toivoisin suositteluja jos teillä on joku lemppari siellä? Mielellään ei mikään uber-kukkainen :D
Hei vain :) Mulla on The Different Companyn discovery set, tilattu heidän omilta sivuiltaan, 27 näytettä jotain 50 euron luokkaa viime vuonna. Ovat muuten ainoat näyteputkiloni, joiden tarrat eivät halua pysyä paikallaan. Systeemini mukaisesti olen jakanut putkilot vuodenajoille, joten en ole vielä testannut kaikkia. Nopea luntti exceleistä paljasti syksyn suoksikeiksi Une Nuit Magnetiquen ja Oriental Loungen, kevään toistaiseksi, vielä on testaamattomia) Sublime Balkissin, vaikken niin kevättuoksujen ystävä olekaan. Mikään näistä ei ole uberkukkainen, ja joka UNM:n tuberosa pysyy aisoissa.
Kaikissa kolmessa kesto on ollut koko päivän sillä yhdellä työsuihkauksellani. TDC:ssä hääräävät isä ja tytär Ellena, isä Jean-Claude on tuttu monien hienovaraisten Hermes-tuoksujen taustalta, joten mitään teatterintyhjentäjää ei ole tässäkään luvassa. Voin kyllä muuten suositella, myös siksi, että tilaaja sai sähköpostiin tarjouksen vip-aleista, joissa myytiin normaalikokoisia 50 ml:n pulloja 23 eurolla. En ostanut kuitenkaan, en saa käytettyä sellaista loppuun.
Mitä häh?
Mulla on sen verran vuodenaikajakoa, että kesällä en hajusta itseäni hunajalla ja kukkasilla, koska en halua mesipistiäisiä kimppuuni. Kesällä todennäköisemmin kaipaan raikasta sitruunaa ja kirpeitä hedelmiä, mutta kaipaan minä niitä talvellakin.Nyt karanteenissa pyörrytän itseni ihan mielellään tuiki tuntemattomilla tuoksuilla, jotka kuskaavat minut uusiin maailmoihin.
Tällä hetkellä vas ranteessa on 'I don't know what'. Siitä tulvahti niin mehevä sitruuna, että melkein hyppäsin riemusta. Sitä iloa ei kauan kestänyt. Sitruuna hälveni, ja alta nousi jotain mausteyrttiä, ehkä rosmariinia. Kyllä, ei huono. Nyt rosmariini pehmenee, tekee tilaa metsäiselle raikkaalle tyylikkäälle hyväilevälle tuoksulle. En tiedä mitä tuoksussa pitäisi olla, koska sain kaksi näytettä lahjana. Mutta minusta tuoksu on miehekäs, vieläpä sellainen, että jos olisin näin hyvältä tuoksuvan miehen kainalossa saattaisi järki hämärtyä ihanasti. Kurnau!!
Oik ranteessa on Tumultu, lahjanäyte sekin. Siinäkin on mausteyrttiä, mutta myös kermaa, kookosta ja jotain viekoittelevan animaalista.
Minusta tämäkin on unisex, mutta voisin itse käyttää tätä ihan hyvin. Tuoksu on hyvin lämmin. Kyllä. Pidän siitä.Kohta katson mitä niissä oikeasti on.
Kyllä tämä nuuhkiminen on mukavaa.Mutta tuo vuodenaikajuttu. Voisitko avata sitä?
Joo, toki. Ei siis kummempaa, onpahan vaan tapa jaotella runsaat näytteeni testattavaksi pitkin vuotta. Ostan sekalaiset irtonäytteet nuottien mukaan, mutta joiltakin mielenkiintoiseksi kokemiltani valmistajilta kokonaisia discovery settejä, joissa on usein kattava valikoima tuoksuja kesäisistä sitruksista talvisiin ambergriseihin, keveistä kukista tuhteihin gourmandeihin ja niin edelleen, samassa paketissa.
Jotta uutta testattavaa riittää ympäri vuoden, ja voisin kuvitella testattavan tuoksun sopivan vuodenaikaan, lajittelen näytteeni (Fragrantican arvioiden mielipidejakaumaa winter/spring/summer/fall apuna käyttäen) neljään boksiin. Näistä kolme "väärää" ovat varastoituna, ja se vuodenaikaan sopiva testin alla. Käytän tosiaan pelkästään 1-2 ml näytteitä (olikohan jokunen 5 ml? ja joitain tuplia) ja kaikki paitsi täysin sietämättömät loppuun, joten tulevaa ja menevää liikennettä riittää.
Muisti ei tietenkään pysy perässä, joten näytteeni, olevat, tulevat ja poistot ovat myös exceleissä, aakkostettuna valmistajan ja nimen mukaan, jo testatut arvioineen ja kommentteineen. Lähenee siis keräilyharrastusta (terveisin rva kalasäilyke). En edes väitä tämän olevan normaalia, mutta hauskaa se on, jos pitää nimenomaan testaamisesta. En ole koskaan löytänyt tuoksua, johon haluaisin sitoutua koko pullollisen verran. Tällä 1-2 suihkauksen annostelulla se 1-2 ml on oikein sopiva, ja sitten jotain muuta.
Mulla taas päinvastoin. Kun löydän 2-3 mitä ostan pullollisen, näytteiden kanssa räplääminen loppuu, tai ainakin keskeytyy.
Tykkään ottaa käteeni mieluummin pullon kuin pikkuruisen tuubin, mikä toimii miten toimii. En usko että näytetipat säilyy kovin hyvin. Aika kalliitakin ne ovat, ja huonosti saatavilla.Olen muutaman tyhmyyden tehnyt. Esim. että kun en saa brändiltä mitä haluan, tilaan sitä mitä saan. Niinpä tilasin esim Sarvikuonon, joka on aika kamala. 9 € meni ihan hukkaan.
Ja se kaamea interlude woman roskiin. Epic menee samaa tietä.Tutut tuoksut on kuin luotettavia ystäviä.
Mulle käy monta kertaa niin, että innostun kirpeästä alkutuoksusta, keskikohtakin on ok, mutta pitkä jälkituoksu on partavesihuttua tai muuten epämiellyttävä.
Ja kesto tuottaa pettymyksen.Alan kallistua sille kannalle että hyvää tuoksua on todella vaikea löytää.
Jos olisi tän arvannut olisi ostanut viimeistään 90-luvulla hajuvesiä tarpeeksi loppuelämäksi.
Mutta kun ei arvannut.
On myös aika kypsää odottaa lähettiä 4,5 tuntia. Sinä aikana ei voi tehdä mitään, mitä ei voi keskeyttää. Musta oli aika paksua, että lähetti oli antamassa mulle väärän paketin. Ihmettelin että miten tää on näin iso?
Sit se nappasi sen mun kädestä, lähti, ja palasi mukanaan oikea paketti. Ei ollut moksiskaan, ei näyttänyt edes kiinnostavan.
Ja se että MoodScentBarilla oli mun vanha puhelinnumero! Että aika sattumankauppaa tuleeko paketti ja milloin ja onko siellä oikeat tavarat. Kerran sain apteekista paketin, jossa oli laatikossa nyrkin mentävä reikä. Kuski (jälleen ei-suomalainen) kohautteli vaan olkapäitään. Sen jälkeen lääkkeet on pakattu sinetöityyn muoviin. Mut joku oli näemmä tutkinut mun ostokset. Se on paksua pahvia, ei se itsestään reikiinny. Toi kuskin työ on vastuullista hommaa, mutta sinne pääsee näemmä kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur de Nil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häh?
Tykkään ottaa käteeni mieluummin pullon kuin pikkuruisen tuubin, mikä toimii miten toimii. En usko että näytetipat säilyy kovin hyvin. Aika kalliitakin ne ovat, ja huonosti saatavilla.Olen muutaman tyhmyyden tehnyt. Esim. että kun en saa brändiltä mitä haluan, tilaan sitä mitä saan. Niinpä tilasin esim Sarvikuonon, joka on aika kamala. 9 € meni ihan hukkaan.
Ja se kaamea interlude woman roskiin. Epic menee samaa tietä.Tutut tuoksut on kuin luotettavia ystäviä.
Ja kesto tuottaa pettymyksen.Alan kallistua sille kannalle että hyvää tuoksua on todella vaikea löytää.
Mutta kun ei arvannut.On myös aika kypsää odottaa lähettiä 4,5 tuntia. Sinä aikana ei voi tehdä mitään, mitä ei voi keskeyttää. Musta oli aika paksua, että lähetti oli antamassa mulle väärän paketin. Ihmettelin että miten tää on näin iso?
Sit se nappasi sen mun kädestä, lähti, ja palasi mukanaan oikea paketti. Ei ollut moksiskaan, ei näyttänyt edes kiinnostavan.
Ja se että MoodScentBarilla oli mun vanha puhelinnumero! Että aika sattumankauppaa tuleeko paketti ja milloin ja onko siellä oikeat tavarat. Kerran sain apteekista paketin, jossa oli laatikossa nyrkin mentävä reikä. Kuski (jälleen ei-suomalainen) kohautteli vaan olkapäitään. Sen jälkeen lääkkeet on pakattu sinetöityyn muoviin. Mut joku oli näemmä tutkinut mun ostokset. Se on paksua pahvia, ei se itsestään reikiinny. Toi kuskin työ on vastuullista hommaa, mutta sinne pääsee näemmä kuka vaan.
Huomenta! Kaffepaus. :)
Kuulostaa kyllä jokseenkin himmeältä...! Täällä Riäväkylän suunnalla toimitukset ovat pelanneet ja kuriirit, ne jotka olen tavannut, olleet suomenkielisiä. En ole kyttäillyt lähetyksiä, tulevat kun tulevat (käytän verkkokauppaa muutenkin kaikkeen mahdolliseen, en viihdy kaupoilla). MSB:ni ovat tähän mennessä mahtuneet postiluukusta ja olleet vastassa eteisen lattialla, kuriiri ei edes rinkuta ovikelloa.
Minä en ole kokenut näytteiden löytämistä vaikeaksi? Ei tätä tekisi vuodesta toiseen, jos se olisi kovin hermoillekäyvää. :) Mikä sopii kenellekin, kuitenkin. Kalleuskin on vähän niin ja näin, jos ajattelee, että Roja Dovetkin maksavat tuhannen euroa pullo...
Säilyvyyden kanssa en ole törmännyt ongelmiin, näytteet eivät yksinkertaisesti riitä vuosikausiksi, joten ne eivät ehdi pilaantua. Säilytys valolta ja lämmöltä suojattuna, kuten parfyymit aina.
Tänään tuoksuu Histoires de Parfums, This Is Not A Blue Bottle, metallinen, mausteinen appelsiini 15 tunnin kestolla.
Fragranticassa tätä on moitittu synteettiseksi, ja sitähän se onkin, hysteerisenhilpeällä tavalla. Tuoksu on kuin prequel Lutensin Bapteme du Feulle (pipari, mausteet, appelsiisi, ruuti) jonka ytimekkäin määritelmä on "Christmas gone wrong". Tässä Blue Bottlen tapauksessa on enemmän ytyä ja itse tragedia on vielä edessäpäin, asetta ei ole vielä laukaistu eivätkä piparitkaan ole vielä kärähtäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta parikymmentä vuotta yrittänyt löytää tuoksua jota haistoin eräällä nuorella kauniilla naisella n. 2000 -luvun vaihteessa.Oli pehmeä, makeahko ja erittäin naisellinen, jotenkin "keltainen"tuoksu, ehkä ripaus mandariinia tai mandariininkukkaa, vaniljaa varmasti...oi että se tuoksu oli hyvä! Varmasti joku ihan yleinen, kun asuimme silloin pienellä paikkakunnalla, josta mitään erikoisuuksia ei edes saanut. Ei liian raskas, tunkkainen, mausteinen muttei raikas ja kevytkään. Voin melkein vieläkin haistaa sen tuoksun mielessäni...
Voisiko olla Paris Hiltonin Siren? Ostin tämän sokkona ja pidän kovasti. Tämä on mielestäni ”keltainen” tuoksu ja muutkin luettelemasi määritelmät sopivat.
Voisi olla myös Clinique Happy
tai ehkä Boss Orange
Minulla on uusi tuoksurakkaus, V Canton Lucrethia 😍 Siinä on päärynää, lehmusta, petitgrainia, laakerinlehteä, jasmiinia, kahvia, kaakaota, ambraa, mausteneilikkaa, vaniljaa, kuusamaa, bentsoiinia, puunuotteja ja patchoulia.
Tuoksu on upea, siinä tuoksuvat kahvi, kaakao, päärynä, mausteneilikka ja vanilja päällimmäisinä. Tuoksun kehittyessä alkaa tulla myös muita nuotteja esiin. Tuoksu on erittäin vahva, ihan parilla suihkauksella huippukestävä. Tässä on jotain samaa tuoksu dna:ta kuin Black Opiumissa, mutta potenssiin 100 ja paljon laajemmalla, kompleksimmalla ja monipuolisemmalla skaalalla. Pieni riski oli tilata koko pullo sokkona, mutta tämä niche täytti kyllä kaikki lupaukset ja odotukset.
Minulla on nyt tosi hyvä tunne näistä V Canton tuoksuista. Toinen, jota olen testaillut, näytteestä, on Mirabile. Sekin miellyttää suuresti, mentholinen vanilja, joka samaan aikaan kylmä ja lämmin. Kiinnostaa tutustua muihinkin heidän tuoksuihin.
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.
Päivän tuoksuksi La Petite Robe Noire EdT..mantelia ja kirsikkaa. Tämä oli mun kaamosajan piristäjä, mutta sopii kevättalviseen tunnelmaan hyvin. Se on ihanaa aikaa, kun kirsikankukat kukkivat keväällä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur de Nil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häh?
Mutta kun ei arvannut.On myös aika kypsää odottaa lähettiä 4,5 tuntia. Sinä aikana ei voi tehdä mitään, mitä ei voi keskeyttää. Musta oli aika paksua, että lähetti oli antamassa mulle väärän paketin. Ihmettelin että miten tää on näin iso?
Kaikkea tapahtuu kun paketit reissaavat pitkin maailmaa. Minulle oli kerran tulossa iso tilaus brittiläisestä Lushista. Sitä ei tullut ja kaupasta laitettiin uusi paketti ilman kuluja minulle. Sain sen ja parin päivän päästä (suomalainen ;)) kuski kiikuttaa minulle taas pakettia -- se oli se alkuperäinen! Siinä katselen erittäin murjottua jättilaatikkoa, joka kohdasta oli pahvi rutussa ja sisällä osa kylpypalloista tietysti murskana ja suihkugeeliä pitkin poikin. Laatikko näytti siltä kuin se olisi reissannut poikki Suomenkin, tipahtanut välillä autosta ja jäänyt villisikalauman jalkoihin.
Lushin asiakaspalvelu oli kyllä priimaa. Umpirehellisenä (tai tyhmänä) ilmoitin tietysti, että mitä nyt tehdään, tuli toinen paketti. He ehdottivat, että maksan puolet hinnasta ja saan pitää molemmat paketit. Se oli mun mielestä loistodiili ja suostuin heti.
Tuota puhelinnumerosekaannusta vähän ihmettelen. Mistä MSB olisi tiennyt puhnroasi, jos et sinä sitä antanut heille? Itse olen hajamielinen ihminen, ja saatan alkaa naputella 20 vuotta vanhaa kotiosoitetta jos en ole skarppina.
Joka tapauksessa kuljetusfirmoille voi antaa palautetta, jos ei ole tyytyväinen palveluun.
Sur le Nil kirjoitti:
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.
Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin juuri sokkona pikkuruisen pullon Muglerin Alienia. Uhka vai mahdollisuus, onko kyseisestä tuoksusta kokemuksia?
Alien edp on mulle turhan tymäkkä mutta rakastan EDT:iä. Niissä on paljon eroa. Edt on suosikki "fruity-floral" tuoksuni. Hunajaisen jasmiininen, kukkainen, raikastamassa mandarinorange (?), Tuoksu pysyy freesinä alusta loppuun ei muutu raskaaksi missään vaiheessa. Edt ja edp on todellakin erilaisia.
Edp taitaa sitten olla se muovisen kukan hajuinen, jota olen haistanut? Muistaisin että joku muinainen 90-luvun alkupuolen auton hajustejuttu haisi sille Edp:lle, se kukan ja muovin sekoitus keskenään eli kun oli ensinnäkin se haiseva muovinen kotelo jossa reikiä ja sen sisällä sellainen kova aine kuten vessapyttyraikastimessa ja se sisältö taisi muuten olla "jasmiinia" ja siinä muovissa oli teippipala takana jolla sen hajusteen sai auton oveen tms kiinni :D Muistaakseni kaveri toi jostain Italiasta tai Ranskasta niitä meille silloin.
Vierailija kirjoitti:
Kun parfyymin nimi ja luonne eivät mätsää:
Lancôme Pôeme - kaunis nimi ja klassikkotuoksu, mutta ei mitenkään runollinen vaan enemmän sellainen bisnesnaisen tuoksu, mielestäni
Agent Provocateur Fatale Pink - kevyt, raikas kukkaishedelmäinen kevät-kesätuoksu, ei mitään fataalia
Nuo AP Fatale-versiot ovat aivan saman tuoksuisia kuin monet Victoria's Secretin bodysuihkeet mutta yllätys vaan se että ne edullisemmat VS:t pysyy paremmin vartalolla kuin yksikään AP Fatale : )
Alusvaatefirmoja molemmat, joten varmaan tulee alkkarit ja tuoksut samalta tehtaalta mutta VS pistää niihin enemmän jenkkifirmana rahaa ja vaatii rahoille vastinetta eli laatua (kuten jenkit aina tekee), kuin brittifirma AP. AP:lla on ylihintaisia läpinäkyviä tyllirintsikoita, jotkut maksavat monta sataa, monet pikkarit puoli toista sataa, silti hajuvedet ovat halvalla tehdyn oloisia, myös.
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Täällä joku alapeukuttaa systemaattisesti melkein kaikkia viestejä, olen huomannut.
Merellistä rakkautta! Eilisen Demeterin Salt Airin jälkeen jatkoin suoraan Squidiin ja se oli yllättävän helppo. Tiedättekö sen tunteen, kun tapaatte uuden ihmisen ja kuuluu klik ja tuntuu kuin olisitte vanhoja tuttuja. Kaikki on vaan niin helppoa! Squid on juuri sellainen. Se on huomattavasti helpompi kuin Bat, se on joka vaiheessa miellyttävä ja pidän siitä aivan mustekalana!
Nyt pitää katsella varovasti, mitä kokonainen pullollinen mustekalaa kustantaisi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Täällä joku alapeukuttaa systemaattisesti melkein kaikkia viestejä, olen huomannut.
Veikkaus on että jokaista viestiä alapeukuttamaan vaivautunut henkilö on
1. joku köyhä kateellinen jolla ei varaa tuoksuihin tai ei omista luottokorttia jotta voisi ostaa ulkomailta kivaa
2. joku joka kateellinen kaikille tuoksutietäjille jotka kokeilee vaikka mitä
3. tuoksuallergikko jonka ongelmat lähinnä korviensa välissä
4. se joka otti henk.koht nokkiinsa kun jotain lempituoksuaan mollattiin huonoksi tai astmaa aiheuttavaksi
5. muuten vaan palstan p*skatrolli tai hikihaisuli henkilö
Minusta tuo "köyhä ja kateellinen" ilmaisu oli vähän ikävästi muotoiltu. On itsekin kokemusta prekaarista elämästä, ja muistan kyllä miltä tuntui kun ei vaan ollut varaa "elämän pieniin ylellisyyksiin". Voin kuvitella, että meidän tuoksuintoilu voi tuntua jostain todella pinnalliselta, aivan kuin joku ruoka- tai viinihifistely, merkkilaukkujen ostelu tms.
Luulen silti, että tämän palstan häiriköillä ja alapeukuttajilla on vähän toisenlaisia ongelmia kuin varattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo "köyhä ja kateellinen" ilmaisu oli vähän ikävästi muotoiltu. On itsekin kokemusta prekaarista elämästä, ja muistan kyllä miltä tuntui kun ei vaan ollut varaa "elämän pieniin ylellisyyksiin". Voin kuvitella, että meidän tuoksuintoilu voi tuntua jostain todella pinnalliselta, aivan kuin joku ruoka- tai viinihifistely, merkkilaukkujen ostelu tms.
Luulen silti, että tämän palstan häiriköillä ja alapeukuttajilla on vähän toisenlaisia ongelmia kuin varattomuus.
Samaa mieltä. Maailmassa on paljon edullisiakin hyviä tuoksuja ja meistäkin aika moni hankki mm. Lidlistä niitä tuoksuvia saippuoita. Itse luen hajumaailmaan kaikki tuoksut saippuasta, suihkugeelistä, yrteistä, mausteista jne tuoreisiin kukkiin ja pullataikinaan.
Tuoksuja voi testailla liikkeissä, analysoida nuotteja ym ilman suurta kokoelmaa tai isoa rahapussia.
Jollain voi olla myös ne pari omaa nimikkotuoksua, ja siitä huolimatta hän tykkää seurata hajumaailman uutisia ja muiden kokemuksia.
Että kyllä se on varmaan joku näistä mennentullen-miehistä tai muuten vaan negistelijöistä. Mutta mehän ei välitetä, eikö niin. Suihkautetaan vähän Poisonia vaan sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Merellistä rakkautta! Eilisen Demeterin Salt Airin jälkeen jatkoin suoraan Squidiin ja se oli yllättävän helppo. Tiedättekö sen tunteen, kun tapaatte uuden ihmisen ja kuuluu klik ja tuntuu kuin olisitte vanhoja tuttuja. Kaikki on vaan niin helppoa! Squid on juuri sellainen. Se on huomattavasti helpompi kuin Bat, se on joka vaiheessa miellyttävä ja pidän siitä aivan mustekalana!
Nyt pitää katsella varovasti, mitä kokonainen pullollinen mustekalaa kustantaisi :)
Jotakuinkin 165 euroa. Halvimmillaan 140 euron nurkilla, ettei olisi ollut se MSB sekin?
Jep, tiedän tunteen. ;)
💓Zoologist Perfumes: Chameleon***** (ylang, mango, carambola, orvokinlehti, sitruuna, bergamot, rosepipp; frangipani, kookos, kashmir, meri, suola, jasmin, iho, sahrami, mausteneilikka; vanilja, myski, santeli, puita, vetiver, amber, opoponax, p)
Ihana, ihana! Mangokin on mukana! Tämän haluan. Arvasin, että tämä on paras eläin.
🤔Hummingbird*** (syreeni, kirsikka, pear, apple, kielo, sitrus, ruusu, luumu, orvokinlehvä; hunaja, kuusama, mimosa, ylang, pioni, tulppaani; kermavaahto, myski, kumariini, oakmoss, santeli, ambra, puu) Hyvä, makea, jännittävä, mutta jotain väistelevää tässä on. Varmaan liikaa synteettisiä aineksia. Alku lupaa enemmän kuin antaa. En havaitse läheskään kaikkia listassa mainittuja sävyjä. Asiaa ei auta, että pullosta ei meinaa molemmilla etusormillakaan painamalla saada pihaustakaan ulos. Äkkiä sieltä lörähtää sormille annos. Kun kallistan putkea, huomaan kauhukseni, että se on enää puolillaan ja olen saanut sieltä ulos vasta ensimmäisen tuoksun.
MoodScentBarin muoviputkilot ovat ylivoimaisesti surkeimmat mitä olen tähän mennessä nähnyt. Aromatin pikkuiset millin lasiputket, joissa on tikku ja tiivis korkki, taas ovat parhaat. Yleisvaikutelma: makea. Vesiselvä naisellinen tuoksu, ei unisex.