Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ärsyttää vielä enemmän todella nolot nimet (tyyliin By Kilian... "I Don't Need A Prince By My Side To Be A Princess", "Kissing Burns 6.4 Calories An Hour. Wanna Work Out?" tai "Let's Settle This Argument Like Adults, In The Bedroom, Naked"... siis wtf?)
😁😁😂😂😘
Ai vitsit. Taas mä nauroin ääneen.
Olet niin oikeassa.
Mulla taas brändi Juliette has a gun on kaikessa raflaavuudessaan niin mahtava, että oli ihan pakko katsoa mitä tuoksuja sarjasta löytyy.
Kun taas sekä 'Mugler' että sen 'Alien' saa mun puolesta jäädä ennakkoluulottomammille käyttäjille, etenkin kun pullo on vaginan muotoinen.
Mielikuvillahan on suuri osuus parfyymijutuissa. Turha esittää muuta.
Tai siis itse en esitä. Tajuan oman naurettavuuteni ja rajoittuneisuuteni ja nauran itselleni.
Ehkä tämä koronashow kaikkinensa alkaa
rassata niin pahasti, että mieli torjuu täydellistä uupumusta epätoivoisin keinoin.
Kun parfyymin nimi ja luonne eivät mätsää:
Lancôme Pôeme - kaunis nimi ja klassikkotuoksu, mutta ei mitenkään runollinen vaan enemmän sellainen bisnesnaisen tuoksu, mielestäni
Agent Provocateur Fatale Pink - kevyt, raikas kukkaishedelmäinen kevät-kesätuoksu, ei mitään fataalia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ärsyttää vielä enemmän todella nolot nimet (tyyliin By Kilian... "I Don't Need A Prince By My Side To Be A Princess", "Kissing Burns 6.4 Calories An Hour. Wanna Work Out?" tai "Let's Settle This Argument Like Adults, In The Bedroom, Naked"... siis wtf?)
😁😁😂😂😘
Olet niin oikeassa.Mulla taas brändi Juliette has a gun on kaikessa raflaavuudessaan niin mahtava, että oli ihan pakko katsoa mitä tuoksuja sarjasta löytyy.
Kun taas sekä 'Mugler' että sen 'Alien' saa mun puolesta jäädä ennakkoluulottomammille käyttäjille, etenkin kun pullo on vaginan muotoinen.
Tai siis itse en esitä. Tajuan oman naurettavuuteni ja rajoittuneisuuteni ja nauran itselleni.
rassata niin pahasti, että mieli torjuu täydellistä uupumusta epätoivoisin keinoin.
Vaginan muotoinen? Minä taidan olla se rajoittunut 🤔
Ruusun tuoksu on in samoin laventeli.
Ovelle ilmestyi näin illansuussa FedExin lähetti, mukanaan laatikollinen hajuvesiä Amerikasta.. Ei paha tapa päättää ilta :). Korkkasin ensimmäiseksi Guerlainin Jickyn, koska se jännitti eniten: fanitan Guerlain-klassikkoja siinä määrin, että uskalsin ostaa tämän sokkona.
Jicky on välitöntä rakkautta, mutta kertakaikkisen tujakka myös. Shalimarisuutta ilman vaniljaa. Mausteita. Joku kipakka aromi - civet? Tai siis nykyinen, synteettinen versio siitä? Joka tapauksessa olen kovasti intrigued ja jatkan Jickyllä huomenna. Tähän täytyy tutustua kunnolla ja kuunnella murinaa / nau’untaa ihan rauhassa ja ajan kanssa.
Pitääkö kukaan ruusun tuoksua miehekkäänä? Body Shopin English Rose -suihkugeelistä ainakin jää iholleni maskuliininen häivähdys. Hyvä kyllä, mutta maskuliininen. Mahtaako ruusun tuoksun kanssa yleisesti olla niin, vai onko tuo "English rose" jokin tietty lajike, jossa tuota miehekkyyttä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁😁😂😂😘
Olet niin oikeassa.Mulla taas brändi Juliette has a gun on kaikessa raflaavuudessaan niin mahtava, että oli ihan pakko katsoa mitä tuoksuja sarjasta löytyy.
rassata niin pahasti, että mieli torjuu täydellistä uupumusta epätoivoisin keinoin.Vaginan muotoinen? Minä taidan olla se rajoittunut 🤔
No musta siinä on ihan selvät hä... ja kli... eikä edes tartte mielikuvitusta käyttää. En kirjoita kokonaan ettei tartu sens...iin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta parikymmentä vuotta yrittänyt löytää tuoksua jota haistoin eräällä nuorella kauniilla naisella n. 2000 -luvun vaihteessa.Oli pehmeä, makeahko ja erittäin naisellinen, jotenkin "keltainen"tuoksu, ehkä ripaus mandariinia tai mandariininkukkaa, vaniljaa varmasti...oi että se tuoksu oli hyvä! Varmasti joku ihan yleinen, kun asuimme silloin pienellä paikkakunnalla, josta mitään erikoisuuksia ei edes saanut. Ei liian raskas, tunkkainen, mausteinen muttei raikas ja kevytkään. Voin melkein vieläkin haistaa sen tuoksun mielessäni...
Joku Avon, Oriflame Miss Happy, YR Pur desir Orange, Arden Sunflower tai Escada by Margaretha Ley? Noi on todella suosittuja 2000-luvulla.
Olen tästä ketjusta löytänyt monta uutta brändiä, joihin en olisi muuten törmännyt.
Mainostan nyt vuorostani yhtä, josta odotan parhaillaan näytteitä, mikäli MoodScentBarin paketti ikinä tavoittaa minua kun en ymmärrä miten lähetystä seurataan ja mitäs sitten jos en olekaan kotona kun paketti tulee, niin mihin se menee?
Mutta. Italialainen Mendittorosa, Napolissa.
Pullot ovat rouhean kauniita. Ne tehdään käsityönä. Tuoksut ovat alkuvoimaisia nimiään myöten. Ne ammentavat innoituksensa Italian muinaisten kansojen kuten etruskien taruista ja uskomuksista. Oletko lukenut Turms, kuolemattoman? Tuoksujen ainesosat vievät suoraa päätä Turmsin mystiseen maailmaan.
Innostuin Mendittorosasta ja sen ideologiasta niin paljon, että lähetin viestin ja kerroin Waltarista ja Turmsista. Sehän on käännetty monille kielille. Sanoin myös, että Mendittorosaa kannattaisi ehkä markkinoida Suomeen. Olemme pieni kansa, mutta täältä voisi löytyä innostusta. Lähetin myös linkin jossa oli kuva italiaksi käännetystä Turmsin kannesta.
Sain ystävällisen ja kiinnostuneen vastauksen.
Olen Italiadiggari, mun sydämessä on iso lämmin alue varattuna Italialle ja italialaisille.
En tiedä miksi, niin vain on. Ymmärrän ja sympatiseeraan heitä, heidän vahvuuksiaan ja heikkouksiaan.
Siksi Mendittorosa. Maltan tuskin odottaa. En ole ikinä käynyt Napolissa, vain ajanut sen läpi.
- Sur de Nil
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kukaan ruusun tuoksua miehekkäänä? Body Shopin English Rose -suihkugeelistä ainakin jää iholleni maskuliininen häivähdys. Hyvä kyllä, mutta maskuliininen. Mahtaako ruusun tuoksun kanssa yleisesti olla niin, vai onko tuo "English rose" jokin tietty lajike, jossa tuota miehekkyyttä on?
Yleisiä kukkia miesten tuoksuissa: ruusu, neilikka, laventeli, iiris.
Muuten en osaa vastata. Rakastan ruusutuoksuja, etsin yhä täydellistä.
Pidän kovasti laventelistakin, ja hämmästyin kun luin sen olevan miehekäs tuoksuaines.
- Sur de Nil
Laventelista, kävi kerran tälleen. Oli vuokralla lomapaikka etelässä, pihaa suojaavan muurin ohi kulki kävelypolku. Mun mies käväisi portilla ja takaisin tullessaan: "Tietkö ketään ei näkyny missään mutta ihan selvä partaveden tuoksu ilmassa tossa portilla, ihan varmaan joku mies meni ohi mutta ei näy ketään!" Mentiin yhdessä portille, sillä kohtaa kasvoi laventelia, nuuhkastiin sitä ja mies:"No just, tämä haju se just oli!" Hankittiin hänelle myöhemmin Puigin Agua Lavanda, klassikko joka tuoksuu vahvasti laventelille, sitä hän rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä ketjusta löytänyt monta uutta brändiä, joihin en olisi muuten törmännyt.
Mainostan nyt vuorostani yhtä, josta odotan parhaillaan näytteitä, mikäli MoodScentBarin paketti ikinä tavoittaa minua kun en ymmärrä miten lähetystä seurataan ja mitäs sitten jos en olekaan kotona kun paketti tulee, niin mihin se menee?
Pullot ovat rouhean kauniita. Ne tehdään käsityönä. Tuoksut ovat alkuvoimaisia nimiään myöten. Ne ammentavat innoituksensa Italian muinaisten kansojen kuten etruskien taruista ja uskomuksista. Oletko lukenut Turms, kuolemattoman? Tuoksujen ainesosat vievät suoraa päätä Turmsin mystiseen maailmaan.Innostuin Mendittorosasta ja sen ideologiasta niin paljon, että lähetin viestin ja kerroin Waltarista ja Turmsista. Sehän on käännetty monille kielille. Sanoin myös, että Mendittorosaa kannattaisi ehkä markkinoida Suomeen. Olemme pieni kansa, mutta täältä voisi löytyä innostusta. Lähetin myös linkin jossa oli kuva italiaksi käännetystä Turmsin kannesta.
Olen Italiadiggari, mun sydämessä on iso lämmin alue varattuna Italialle ja italialaisille.
En tiedä miksi, niin vain on. Ymmärrän ja sympatiseeraan heitä, heidän vahvuuksiaan ja heikkouksiaan.Siksi Mendittorosa. Maltan tuskin odottaa. En ole ikinä käynyt Napolissa, vain ajanut sen läpi.
- Sur de Nil
Raportoi toki tänne sitten kun saat näytteesi! Mitä laatuja tilasit?
Mä löysin Mendittorosan sivut joskus tammikuun lopulla kun pläräsin alennusmyyntejä, mutta silloin jäi tilaamatta, kun koko tammikuu oli ollut aikamoista tuhlausta. Panin kuitenkin yrityksen mieleeni ja ajattelin tutustua heidän tuoksuihinsa joskus myöhemmin, kun ei ole kauheaa ostoskrapulaa ja voi hyvällä (tai ainakin paremmalla) omallatunnolla hankkia uusia tuoksuja testiin.
Mademoiselle omg kirjoitti:
Pakko vielä purkaa viimeviikkoisia traumoja (tai viime viikkoa edeltävä viikko se taisi olla) Piguetin Mademoiselle Piguetista. Laitoin aamulla yhden takin päälle (mitä viimeksi pidin ylläni sinä kohtalokkaana päivänä) ja istahdettuani autoon ihnettelin, mistä tulee tuo voimakas partaveden haju. Se tuli takin hihasta. Olin siis kokeillut tuoksua vasempaan ranteeseen, pessyt ranteen ja laittanut takin päälle. Silti se haju on junttaantunut takin hihaan! Ja oli kyllä niin miesmäinen haju että huhhuh.
Uteliaisuudesta katsoin tämän aineskuvan fragranticasta ja hämmästyin. Mikään aines ei viittaa maskuliinisuuteen. Mutta monet fragranticalaiset eivät pitäneet tuoksusta.
Ilmeisesti siinä on huonolaatuisia synteettisiä elementtejä.
En keksi muuta selitystä.
Bergamotti voi olla ärhäkkä, jos sitä on liikaa, mutta se haihtuu yleensä pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullot ovat rouhean kauniita. Ne tehdään käsityönä. Tuoksut ovat alkuvoimaisia nimiään myöten. Ne ammentavat innoituksensa Italian muinaisten kansojen kuten etruskien taruista ja uskomuksista. Oletko lukenut Turms, kuolemattoman? Tuoksujen ainesosat vievät suoraa päätä Turmsin mystiseen maailmaan.Innostuin Mendittorosasta ja sen ideologiasta niin paljon, että lähetin viestin ja kerroin Waltarista ja Turmsista. Sehän on käännetty monille kielille. Sanoin myös, että Mendittorosaa kannattaisi ehkä markkinoida Suomeen. Olemme pieni kansa, mutta täältä voisi löytyä innostusta. Lähetin myös linkin jossa oli kuva italiaksi käännetystä Turmsin kannesta.
En tiedä miksi, niin vain on. Ymmärrän ja sympatiseeraan heitä, heidän vahvuuksiaan ja heikkouksiaan.Siksi Mendittorosa. Maltan tuskin odottaa. En ole ikinä käynyt Napolissa, vain ajanut sen läpi.
- Sur de Nil
Mä löysin Mendittorosan sivut joskus tammikuun lopulla kun pläräsin alennusmyyntejä, mutta silloin jäi tilaamatta, kun koko tammikuu oli ollut aikamoista tuhlausta. Panin kuitenkin yrityksen mieleeni ja ajattelin tutustua heidän tuoksuihinsa joskus myöhemmin, kun ei ole kauheaa ostoskrapulaa ja voi hyvällä (tai ainakin paremmalla) omallatunnolla hankkia uusia tuoksuja testiin.
Hei! Hauskaa että kirjoitukseni kiinnosti sinua.
Olen oikeasti huolissani saanko MoodScentBarin tilausta, koska en osaa seurata paketin kulkua.
He vastaavat kyllä @postiin, mutta eivät kysymykseeni. Pelkään oikeasti, että tekstaria tai @postia ei tule, en ehkä ole kotona, lähetti jättää paketin pihalle tms, enkä saa sitä.
Tilasin sen jo 19.3. Sain tiedon, että se on lähtenyt Puolasta jo 6 päivää sitten.
Mutta jos saan paketin, raportoin tuoksuista ilman muuta. Tilasin Lacuran ja Osangin.
Muita mieleisiä ei saanut.
Heräsin yöllä nukuttuani pari tuntia ikävään uneen ja liittyy menneisyyteeni. En saanut enää unta. Kävin penkomassa kirjahyllyni ja löysin kuin löysinkin Turmsin. Luen sen uudelleen ties miten monetta kertaa. Ehkä ymmärrän sen symboliikkaa nyt paremmin kuin nuorena.
Mika Waltari on ollut ihmeellinen käsittämättömän ainutlaatuinen kirjailija.
Mikäli on kuoleman jälkeen elämää, etsin hänet käsiini ja kysyn mikä on totuus Turms, kuolemattomasta. Oliko hän oikeasti kuolematon, vai uhrataanko hänet kirjan lopussa vai tehdäänkö hänestä pyhä pappi?
Miten käy Arsinoen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Sur de Nil
Hei! Hauskaa että kirjoitukseni kiinnosti sinua.
Olen oikeasti huolissani saanko MoodScentBarin tilausta, koska en osaa seurata paketin kulkua.
He vastaavat kyllä @postiin, mutta eivät kysymykseeni. Pelkään oikeasti, että tekstaria tai @postia ei tule, en ehkä ole kotona, lähetti jättää paketin pihalle tms, enkä saa sitä.
Tilasin sen jo 19.3. Sain tiedon, että se on lähtenyt Puolasta jo 6 päivää sitten.Mutta jos saan paketin, raportoin tuoksuista ilman muuta. Tilasin Lacuran ja Osangin.
Muita mieleisiä ei saanut.Heräsin yöllä nukuttuani pari tuntia ikävään uneen ja liittyy menneisyyteeni. En saanut enää unta. Kävin penkomassa kirjahyllyni ja löysin kuin löysinkin Turmsin. Luen sen uudelleen ties miten monetta kertaa. Ehkä ymmärrän sen symboliikkaa nyt paremmin kuin nuorena.
Mika Waltari on ollut ihmeellinen käsittämättömän ainutlaatuinen kirjailija.
Mikäli on kuoleman jälkeen elämää, etsin hänet käsiini ja kysyn mikä on totuus Turms, kuolemattomasta. Oliko hän oikeasti kuolematon, vai uhrataanko hänet kirjan lopussa vai tehdäänkö hänestä pyhä pappi?
Miten käy Arsinoen?
Sain MSBarilta selkosuomisen tiedonannon.
Paketti tulee kotiin aikavälillä 16.30-21.00
Ulko-ovi on lukossa, joten kuskin pitää soittaa mulle että menen ovelle.
Ajattelin asentaa playkaupasta puhelimeeni PostNord ohjelman. Niitä on monta, ainakin viisi. Mikä on oikea?
Jos joku voi auttaa, olen kiitollinen.
Kokeilin vielä Epic Womania.
Ei se sovi mulle. Saan hajusta pahoinvointia.
Oksensin. Sain viimeksi kuvotusta, mutta nyt ymmärsin sen tulevan hajuvedestä.
Harmi, mutta näin voi käydä.
Olisi hyvä tietää, mikä nuotti aiheuttaa pahoinvoinnin, jotta sitä osaisi karttaa.
Voisin lahjoittaa tai vaihtaa näytteen jonkun kanssa. Mutta tämmöstä foorumia ei taida olla. Näyte on siisti Notinon sprayputki. Siinä on 3/4 jäljellä. Itse en sitä enää käytä joten roskiin menee.
Tuoksuja, jotka aiheuttaneet mulla fyysistä pahoinvointia:
Madonna Truth or Dare
Calvin Klein Eternity
Clinique Aromatic Elixir
Body shop Fijian Water Lotus
Näille yhteistä on se, että niissä on jotain aivan liikaa.
Onko teillä tällaisia kirjaimellisesti pahoinvointia tai päänsärkyä aiheuttavia parfyymeita?
- Wild Bluebell - (otin nickin Sur le Nilin esimerkin innoittamana)
Vierailija kirjoitti:
Ovelle ilmestyi näin illansuussa FedExin lähetti, mukanaan laatikollinen hajuvesiä Amerikasta.. Ei paha tapa päättää ilta :). Korkkasin ensimmäiseksi Guerlainin Jickyn, koska se jännitti eniten: fanitan Guerlain-klassikkoja siinä määrin, että uskalsin ostaa tämän sokkona.
Jicky on välitöntä rakkautta, mutta kertakaikkisen tujakka myös. Shalimarisuutta ilman vaniljaa. Mausteita. Joku kipakka aromi - civet? Tai siis nykyinen, synteettinen versio siitä? Joka tapauksessa olen kovasti intrigued ja jatkan Jickyllä huomenna. Tähän täytyy tutustua kunnolla ja kuunnella murinaa / nau’untaa ihan rauhassa ja ajan kanssa.
Ohoh, olen kateellinen. Minä en voi käyttää Jickyä. Rakastuin sen laventelis-sitrus-heinäiseen avaukseen, mutta pohjatuoksuun tulee ihollani arveluttavan intiimi vire. Olisikohan se sivetti yhdistettynä vaniljaan? En tarkoita mitään kakkavaippa- tai hevostallinuottia, vaan suorastaan naisellisen intiimiä, joka tuo mieleen lähinnä suihkupuhtaan genitaalialueen. Tulipahan nyt sanottua tuo suoraan, heh. Joka tapauksessa en halua tuoksua siltä. Ihanaa, että Jicky toimii sinulla! N50
p.s. nyky-Jicky on kuulemma paras versio aikoihin. Thierry Wasser on rukannut sitä samoin kuin muita klassikkoja, vieden sitä taas lähemmäksi alkuperäistä (rajoitusten puitteissa tietenkin).
Kilian on kieltämättä kunnostautunut noloilussa, mutta voimaantunut Juliettekin osaa: Lady Vengeance, Citizen Queen, Mad Madame....hrrh.
Ja sitten on ELdO, muuten ilahduttavan kohtuurandom (reipas läski sähkäri, Fat Electrician ja Nombril Immense, valtava napa?), mutta Dont Get Me Wrong Baby, I Don't Swallow ja Don't Get Me Wrong, Baby, YES I DO ovat vähän....öh.