Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19314)

Vierailija
6721/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Testissä tänään Outrecuidant. Todella lohdullinen tuoksu. Tuoksuu vanhanaikaiselle, mutta ei sinänsä vanhanaikaselle hajuvedelle vaan ainoastaan vanhanaikaiselle. Saattaa olla tuo tupakka siinä. Se ei haise niinkään savukkeelle, kuin piipputupakalle tai jopa kuivumassa olevalle tupakkalehdille. Se ei kuitenkaan ole koko se “vanhanaikaisuus”. Pehmeys tulee olobaanihartsista ja ruususta, muotoa vähän oudista.

Mikä merkki?

Vierailija
6722/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt viime ajat h&m t-shirt tuoksua. Ja saman lafkan nyt jo myynnistä poistunutta mirabiliaa. Yllättävän hyviä on molemmat. Tykkään puhtaasta tuoksusta, semmoisesta puhdas pyykki meiningistä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6723/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt viime ajat h&m t-shirt tuoksua. Ja saman lafkan nyt jo myynnistä poistunutta mirabiliaa. Yllättävän hyviä on molemmat. Tykkään puhtaasta tuoksusta, semmoisesta puhdas pyykki meiningistä 😊

Lisäys tähän että mun ikuinen suosikki on Dolce&gabbanan light blue.

Vierailija
6724/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Testissä tänään Outrecuidant. Todella lohdullinen tuoksu. Tuoksuu vanhanaikaiselle, mutta ei sinänsä vanhanaikaselle hajuvedelle vaan ainoastaan vanhanaikaiselle. Saattaa olla tuo tupakka siinä. Se ei haise niinkään savukkeelle, kuin piipputupakalle tai jopa kuivumassa olevalle tupakkalehdille. Se ei kuitenkaan ole koko se “vanhanaikaisuus”. Pehmeys tulee olobaanihartsista ja ruususta, muotoa vähän oudista.

Mikä merkki?

Aivan, eli Histoires de Parfums. Tärkein vain unohtui :D

Testasin toiseen käteen saman merkin Ambre 114:sta jossa tuoksui lähinnä vanilja ja muskotti. Miellyttävä, mutta melko tasainen ja rauhallinen tuoksu.

Vierailija
6725/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisunäätä kirjoitti:

Muistakaa hajusteille yliherkät. Kiitos

Saanko kysyä miksi sitten kirjoitat palstan PARFYYMIFANIEN omaan ketjuun? 😆

Vierailija
6726/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä firmasta Aromat ehti ekana

maaliin.

Tilauspäivä 19.3. Perillä tänään.

Oikein hyvin!

Kipitän hakemaan paketin. Jännittävää!

Vierailija
6727/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nimekkeitä 'Juliette has a gun'ista oot

kokeillut?

Any good?

Vielä en mitään. Se ei kai ole kauheen hyvä, mut eipä oo kalleimmasta päästäkään.

Listalla Mad Madame, Mmmmm, Calaminty J. ja Gentlewomn.

Vierailija
6728/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeillut?

Any good?

Nuokaan ei oikein meinaa pysyä iholla, valittaa kaikki tutut jotka on ulkomailla noita kokeilleet.

kuullut samaa.

Onko keinoa edistää tuoksun pysymistä.

? kumnon rasvahölväys alle?

Vierailija
6729/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maaliin.

Oikein hyvin!

Kerro sitten meille mitä tuli, ja teatausten tuloksia :)

Vierailija
6730/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maaliin.

Oikein hyvin!

*testausten

Vierailija
6731/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliette has a gun taitaa jakaa mielipiteitä melko radikaalisti. Itsellä oli Not a perfume pitkään käytössä, nyt en enää haista sitä, joten tauolla. Minulla herkkä ja eteerinen tuoksu, pidän kovasti. Mutta paljon kiinni ihosta ja sen kemiasta, joillakin ilmeisesti ei tuoksu miltään tai todella epämiellyttävältä.

Omasta kokoelmasta löytyy myös Lady Vengeance, joka itsellä alun tuiman laventelipölähdyksen jälkeen on pehmeä ja kutsuva ruusutuoksu. Testissä on ollut myös Invisible Musc, ei kauhean voimakas, mutta pehmeä, puhdas myski. Kannattaa itse kokeilla, kyllä näillekin faninsa löytyy.

Vierailija
6732/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maaliin.

Oikein hyvin!

Ilman muuta!

Vierailija
6733/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielenkiintoista miten joku tuoksu on hyvä mutta kun laitat sitä omalle iholle niin haisee lähinnä kissanpissalle

Vierailija
6734/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escada-friikki kirjoitti:

Haisunäätä kirjoitti:

Muistakaa hajusteille yliherkät. Kiitos

Saanko kysyä miksi sitten kirjoitat palstan PARFYYMIFANIEN omaan ketjuun? 😆

Hän kirjoittaa varmaankin TIEDOKSI parfyymifaneille.

Captain Obvious & deckhand...

Vierailija
6735/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Histoires de Parfumin Outrecuidant on minusta ollut näistä testereistä ehdoton voittaja. Tuoksu on valloittava! Voisin harkita ostavani pullon tätä!

Itse pidin miehellä 1740 eli tuttavallisemmin Markiisista, mutta mies ei siitä pitänyt. Minusta se oli mukava ja rentouttava tuoksu, mutta ei saanut ikävä kyllä sukkia pyörimään jaloissa.

Ainoa joka on saanut minulla sukat pyörimään jalassa on miehen käyttämä YSL Y edp.

Vierailija
6736/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu tosi moni tilaavan Notinosta. Suomen Notinon hinnat on aika kovat verrattuna esim. Saksaan. Harkitsen ekaa kertaa sieltä tilaamista mutta nuo hinnat :(

Vierailija
6737/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään nilkoissa vanha kunnon luottotuoksu Mitsouko. Ja juu, nilkoissa, koska olen viime aikoina saanut päänsärkyä milloin mistäkin. Veikkaan tuota kevätaurinkoa yhdeksi syylliseksi.

Mitsouko on yksi mun lemppareista ja muistan vieläkin kuinka hehkutin sitä jossain iloisena ja sain kommentteja tyyliin "kissanpissaa" ja "se nykyinen versio on kammottava, vain vintage-versio on hyvä". Aika kylmäävää, mutta ei se poistanut rakkaussuhdettani M:oon.

Tämä on mun mielestä selvä "vintagetuoksu", olipa kyse sitten vanhasta tai uudesta formulasta. Lanseerauskin tapahtui jo 1919 eli voi kuvitella tuoksuvansa samalle kuin joku just hiuksensa leikannut ja kureliivit nurkkaan viskannut flapper-tyttö. Tai vaikka Charlie Chaplin.. koska internetin ihmemaa väittää hänen olleen yksi tuoksun käyttäjistä :o Pelko kuitenkin pois, Mitsouko on ehtaa naisellisuutta. Tämä ei ole yhtään miehinen tuoksu, vaikka itsevarma mieskin voi tähän rakastua. Alun sitrusta ei kannata säikähtää. Jos tuoksu sopii niin Ingrid Bergmanille kuin Wallis Simpsonillekin niin jotain siinä on oltava.

Juuri sain tästä kehuja ystävän mieheltä. Kyseessä oli siis nykyversiosta extrait de parfum. :) 

Vierailija
6738/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeillut?

Any good?

Olen kokeillut Not a Perfume -tuoksua ja en tykännyt. Kyllä se vaan tuntui parfyymilta ja aika voimakkaaltakin mun nenään. Tavallaan hyvinkin raikas, mutta siinä oli jotain hyvin ärsyttävää, joka ei vaan sopinut mun kemiaan.

Minä olen myös kokeillut Not a Perfume-tuoksua. Minusta se ei ollut ollenkaan raikas, vaan sellainen "hajuton ja mauton"  (noh, kuten ehkä nimestä selviää). Sen tarkoituksena on kai olla jonkinlainen "my skin but better", mutta itse en tykännyt siitä ollenkaan ja siinä oli tosiaankin jotain ärsyttävää. Haluan, että hajuvesi tuoksuu hajuvedeltä. ;) 

En muuten pitänyt myöskään testaamistani Molecule 01, 02 ja Escential 02-tuoksuista, hyvin samankaltaisia ovat.  N50 

Vierailija
6739/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Lidlin tuoksuvat palasaippuat, joista joskus oli puhe, ne siis todella tuoksuvat! Meillä on oliivi-saippua pikku-wc:ssä ja siitä tulee todella raikas tuoksu ilmaan. Tykkään.

Vierailija
6740/19314 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Histoires de Parfumin Outrecuidant on minusta ollut näistä testereistä ehdoton voittaja. Tuoksu on valloittava! Voisin harkita ostavani pullon tätä!

Itse pidin miehellä 1740 eli tuttavallisemmin Markiisista, mutta mies ei siitä pitänyt. Minusta se oli mukava ja rentouttava tuoksu, mutta ei saanut ikävä kyllä sukkia pyörimään jaloissa.

Ainoa joka on saanut minulla sukat pyörimään jalassa on miehen käyttämä YSL Y edp.

Eivätpä mullakaan sukat pyörineet jalassa, vaan alushousut - ja silloin, kun Markiisi oli omalla iholla. Kalasäilykemiehen testi päättyi täsmälleen tällaiseen ilmeeseen. -_-

Odotan tilaisuutta suihkaista häneen norjalaista villapaitaa, A City on Firea. Sexy bacon.