Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19314)

Vierailija
6681/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Histoires de Parfumsin näytteet saapuivat! Aika hyvin, tilasin 10.3.

6 testeriä ja näyte 1969 tuli kaupanpäällisenä. Koko perheen voimin taas testailtu. Tässäpä ensihavaintoja:

- miehellä testasin tietenkin Markiisi de Sadea, eli 1740. Savuinen nahka ja patsuli tuoksuu, dekadenssi. Miehen mielestä haisee pesemättömälle vanhalle miehelle, en tiedä missä on käynyt sellaisia haistelemassa... Suihkautti kyllä yhden kokonaisen suihkauksen käsivarrelleen vaikka varoitin, että voi johtua annostelustakin.

- itselläni testasin 1804 jossa tuoksuu voimakas ananas, ei tölkkiananas vaan nimenomaan sellainen kokonainen, heikosti jasmiini.

- kuopus halusi testata tuota 1969 ja se tuoksuu todella sporttiselle, nuorelle, hyvälle ja kevyelle, makealle hedelmälle. Tämä oli testatuista geneerisin ja sellainen kaikkia miellyttävä.

- esikoinen testasi this is not a blue bottle 1.6, itse koki sen metsäisenä ja mies taas vessanraikastimena. Kieltämättä itsekin sain vessanraikastinfiiliksen.

Testerit tulivat muuten aivan ihanassa avattavassa pahvitelineessä. Mukana tuli myös testeriliuskoja, mikä oli kiva lisäys, vaikka iholle testasinkin.

Testaamatta jää vielä huomiselle Ambre 114, 1876 ja Outrecuidant.

Vierailija
6682/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti puolalaispaketti löytää kotiini.

Ja toivottavasti saan ymmärrettävän ilmoituksen ajankohdasta ajoissa.

Jos kommumikointi epäonnistuu, niin menetänkö sitten pakettini?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolalaispakettini tuli kotiin asti PostNordilla.

Vierailija
6684/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote2=Nude-addikti]

Vierailija kirjoitti:

Valitsitko sen kun teit tilauksen?

Vierailija
6685/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kanssa-tuoksuttelikoille.. oletteko Usasta ostanut hajuvesiä? Onko ollut toimituksen kanssa ongelmia? Esim kukaan ei toimita tilausta?

Vierailija
6686/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote2=Nude-addikti]

Vierailija kirjoitti:

Valitsitko sen kun teit tilauksen?

Otin ihan sen perusvaihtoehdon, en maksanut extraa kotiinkuljetuksesta.

Vierailija
6687/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne katosi myynnistä luomut Honoré des Prés tuoksut? 

Rommisen, tuberoosamaisen, purukumisen, vaniljainen 'Vamp à NY'? Etenkin syystuoksuna pidin.

Tai 'Love Coco'; kookoksinen, seetrimäinen, vaniljainen ja tonkapapumainen oli ihana kesätuoksu.

Heillä taisi olla jokin puuterinen porkkana-appelsiinituoksukin?

Ainakin Myrtilli vielä myy niitä.

https://myrtilli.fi/?s=honore+des+pres&post_type=product&dgwt_wcas=1

Onko kukaan ostanut tuolta Myrtillistä?

Mä oon, en tosin hajuvesiä. Tilaus käsitellään yleensä nopeasti ja tulee hyvin pakattuna perille, mukana on usein myös joku random kylkiäinen (kuten ripsari tai näytepakkaus jostain rasvasta tms.). Voin suositella, hyvää palvelua :)

Vierailija
6688/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kanssa-tuoksuttelikoille.. oletteko Usasta ostanut hajuvesiä? Onko ollut toimituksen kanssa ongelmia? Esim kukaan ei toimita tilausta?

Olin pari kertaa ostanut, ongelmitta on sujunut. Toimitus saattaa kuitenkin kestää kauan, etenkin nyt korona-aikana.

Vierailija
6689/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pari kertaa ostanut, ongelmitta on sujunut. Toimitus saattaa kuitenkin kestää kauan, etenkin nyt korona-aikana.

Kyselijä täällä. Näin muistelisin että ihan hyvin pitäisi onnistua osto ja toimitus. Ostin Ebaystä yhden tuoksun ja maksun jälkeen myyjä laittoi viestiä ettei toimitus onnistu, kukaan ei suostu alkoholipitoisia kuljettamaan. Ebay puolella tilauksen peruutuksen syynä ettei tuotetta enää saatavilla / tuote vioittunut

Hiukka jäi p-maku suuhun kun myyjä kuitenkin ilmoitti myyvänsä myös Suomeen, olin häneen ostoa ennen yhteydessäkun ei toimituskuluja merkattu, lisäsi ne sit myöhemmin

Vierailija
6690/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perfumery Barcelonalla oli vielä toissapäivänä myynnissä Zoologistin discovery set, 5 × 2 ml (vapaavalintaiset) 30€. Auttaisiko se?"

Olen eri joka tätä kysyi mutta kiitos tiedosta! Tuohan on todella hyvä mahdollisuus ja ihan hyvään hintaan, juuri ne tuoksut jotka haluaa (paitsi snowy owl, rhinoceros, dodo ei ole vielä tarjolla). Millimäärä taisi kuitenkin olla 1,5ml mutta spraypullossa eli hyvä tuoksukokemus pitäisi tulla niistä. 

Minä tilasin tuolta 13.1. Melkein kuukausi kesti tuolla setillä tulla, sillä Philomena-lumimyrsky osui juuri samaan ajankohtaan toimituksen lähetyksen kanssa. Tilasin Been, Hummingbirdin, Civetin, Chameleonin sekä Dodon. Vain Civet ja Bee olivat sellaisia, joista todella pidin.

Vierailija
6691/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Ötökät rakastaa vaniljaisia ja hedelmäisiä tuoksuja, etenkin persikkaisia ja nektariinisia, sekä valkoiset kukat kuten jasmiini ja tuberoosa vetää niitä myös puoleensa. Etenkin ampiaisia! :o Varsinkin nektariinissa on se "lähes mädäntynyt viinietikkaan viittaava" hedelmähaju jota me ihmiset ei välttämättä haisteta. Myös niissä uutteissa joita laitetaan tuoksuihin on tuota aidon tuntuista hajua.---

Suihkuttelin pari vuotta sitten Kicksissä Narciso Rodriguezia, pinkki pullo, olikohan Narciso Poudree (tai Fleur Musc?), en enää muista tarkkaan.

Tuoksu vaikutti miellyttävältä. Lähdin sieltä sitten kävellen kotiin.

Kotimatkalla ampiainen mieltyi tuoksuuni niin, että se alkoi seuraamaan minua. Lensi välillä pitkiä aikoja kasvojenkin edessä niin, että lähes koski ja välillä kiersi kyljelle, etsikö mieleistä kohtaa mihin laskeutua vai mitä lie. 

Yritin kävellä ensin rauhallisesti ja sen jälkeen ripeästi, mutta ampiainen ei luovuttanut.

Kun lopulta olin niin lähellä kotia, että arvelin jaksavani juosta loppumatkan, niin pinkaisin vauhtiin - ampiainen tuli edelleen perässä! Kun pääsin kotirapun ovelle, niin luikahdin vauhdilla ovesta ja vedin oven perässäni kiinni, sinnepä jäi ihmettelemään Narcison jättämää tuoksuvanaa! 

Monet kukkaiset ja hedelmäiset tuoksut tuntuvat sopivan kesäajalle luontevasti, niin tämä Narcisokin tuntui sopivan. Harmillisesti se miellytti myös ampiaista. Jatkossa ainakin minä jätän ainakin Narcisojen testaukset ihan suosiolla talvi- ja kevätkausille. 

:D

Joo itselläni oli sama, kun käytin joskus teininä Bedheadin omenantuoksuista hiuslakkaa. Ja ampiaisia oli välillä muutamakin välitunnilla pörräämässä hiusteni ympärillä. :D

Vierailija
6692/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Montalen vaniljoista on ylellisen vaniljainen, eikä halpismakea:

Dark Vanilla, Vanilla Cake, Day Dreams, Sweet Vanilla, Vanille Absolu, Vanilla Extasy?

Vierailija
6693/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Guerlainin Terracotan. Minulle on ongelmallista sen kukkainen tuoksu, joka tulee todennäköisesti jasmiinista ja tiare kukasta. Joudun pesemään sen pois, kun olen sitä testannut. Onko kuitenkin enemmän kuuman ilman rantatuoksu kuin näin hankien ja pakkasen keskellä?

Vierailija
6694/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Ötökät rakastaa vaniljaisia ja hedelmäisiä tuoksuja, etenkin persikkaisia ja nektariinisia, sekä valkoiset kukat kuten jasmiini ja tuberoosa vetää niitä myös puoleensa. Etenkin ampiaisia! :o Varsinkin nektariinissa on se "lähes mädäntynyt viinietikkaan viittaava" hedelmähaju jota me ihmiset ei välttämättä haisteta. Myös niissä uutteissa joita laitetaan tuoksuihin on tuota aidon tuntuista hajua.---

Suihkuttelin pari vuotta sitten Kicksissä Narciso Rodriguezia, pinkki pullo, olikohan Narciso Poudree (tai Fleur Musc?), en enää muista tarkkaan.

Tuoksu vaikutti miellyttävältä. Lähdin sieltä sitten kävellen kotiin.

Kotimatkalla ampiainen mieltyi tuoksuuni niin, että se alkoi seuraamaan minua. Lensi välillä pitkiä aikoja kasvojenkin edessä niin, että lähes koski ja välillä kiersi kyljelle, etsikö mieleistä kohtaa mihin laskeutua vai mitä lie. 

Yritin kävellä ensin rauhallisesti ja sen jälkeen ripeästi, mutta ampiainen ei luovuttanut.

Kun lopulta olin niin lähellä kotia, että arvelin jaksavani juosta loppumatkan, niin pinkaisin vauhtiin - ampiainen tuli edelleen perässä! Kun pääsin kotirapun ovelle, niin luikahdin vauhdilla ovesta ja vedin oven perässäni kiinni, sinnepä jäi ihmettelemään Narcison jättämää tuoksuvanaa! 

Monet kukkaiset ja hedelmäiset tuoksut tuntuvat sopivan kesäajalle luontevasti, niin tämä Narcisokin tuntui sopivan. Harmillisesti se miellytti myös ampiaista. Jatkossa ainakin minä jätän ainakin Narcisojen testaukset ihan suosiolla talvi- ja kevätkausille. 

:D

Joo itselläni oli sama, kun käytin joskus teininä Bedheadin omenantuoksuista hiuslakkaa. Ja ampiaisia oli välillä muutamakin välitunnilla pörräämässä hiusteni ympärillä. :D

Mä taas juoksin satasen aidat kun tajusin, ettei hunajaa sisältävä vartalovoide ole kuitenkaan hyvä idea kesäpäivänä, vaikka kuinka kaipaisi suihkunjälkeistä kosteutusta ja kylmää juomaa takapihan terassilla.

Ah, kesä ja öttiäiset.

Vierailija
6695/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perfumery Barcelonalla oli vielä toissapäivänä myynnissä Zoologistin discovery set, 5 × 2 ml (vapaavalintaiset) 30€. Auttaisiko se?"

Olen eri joka tätä kysyi mutta kiitos tiedosta! Tuohan on todella hyvä mahdollisuus ja ihan hyvään hintaan, juuri ne tuoksut jotka haluaa (paitsi snowy owl, rhinoceros, dodo ei ole vielä tarjolla). Millimäärä taisi kuitenkin olla 1,5ml mutta spraypullossa eli hyvä tuoksukokemus pitäisi tulla niistä. 

Minä tilasin tuolta 13.1. Melkein kuukausi kesti tuolla setillä tulla, sillä Philomena-lumimyrsky osui juuri samaan ajankohtaan toimituksen lähetyksen kanssa. Tilasin Been, Hummingbirdin, Civetin, Chameleonin sekä Dodon. Vain Civet ja Bee olivat sellaisia, joista todella pidin.

Muistatko mikä mielestäsi oli isoin ero Been ja Hummingbirdin välillä? Itse ihastuin Hummingbirdiin, mutta Beetä en ole vielä testannut.

Vierailija
6696/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".

Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.

Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.

Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.

Minun mielestäni Libre oli kuin uusi versio Manifestosta, hyvin samat nuotit ja sama suunnittelija, onko tuttu sinulle? Siinä ei mielestäni ole pistävää tuoksua:

https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Libre-56077.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Manifesto-15540…

On tuttu, valitettavan tuttu.. tästä tuli se kamala aistimus myös, eikä tuoksun syvin olemus edes pelastanut fiiliksiä. Ja kun katselen nuotteja, niin siellä ei ole sitä appelsiininkukkaa. Nyt käännän suurennuslasini mustaherukkaan ja yhä hieman epäillen vilkuilen jasmiinia.

Libren kesto ei ole muuten mikään mahtava. Hyvin hento häivähdys enää iholla, pitää hyperventiloida että saa sen vaniljan sieltä nenäänsä.

Vierailija
6697/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nimekkeitä 'Juliette has a gun'ista oot

kokeillut?

Any good?

Vierailija
6698/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Montalen vaniljoista on ylellisen vaniljainen, eikä halpismakea:

Dark Vanilla, Vanilla Cake, Day Dreams, Sweet Vanilla, Vanille Absolu, Vanilla Extasy?

Mikä tässäkin herätti alapeukuttamistarpeen?

PS voisi sanakolho "alapeukulle" pikkuhiljaa keksiä nasevan ja lyhyen nimen?

Vierailija
6699/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko mikä mielestäsi oli isoin ero Been ja Hummingbirdin välillä? Itse ihastuin Hummingbirdiin, mutta Beetä en ole vielä testannut.

Mäkin tilaan Mehiläisen l. Been. Sen kuvauksesta päätellen on erittäin realistinen. Kerran juoksin pukeissa järveen kun loppukesän kiukkuinen amppari ajoi takaa.

Joten voi olla ettei Beetä kandee käyttää kesällä.

- Un Jardin s d Nil

Vierailija
6700/19314 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nimekkeitä 'Juliette has a gun'ista oot

kokeillut?

Any good?

Midnight Oud, ei mielestäni kummoinen.