Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yhden naisen siivousfirman kannattamaan?

Vierailija
15.05.2025 |

Olen nuorempana tehnyt kotisiivoojan hommia. Tykkäsin siitä hommasta, olin tarkka ja huolellinen - myös asiakkaat tykkäsivät työni jäljestä.

Nyt olen työttömänä toisesta ammatista, jonka tulevaisuus näyttää epävarmalta.

Olen alkanut miettimään, että voisikohan saada vaatimattoman elannon pienellä yhden naisen siivousfirmalla. En halua palkata ketään tai pyörittää mitään isoa toimintaa - lähinnä työllistää itseni n. 38 h/vko, ja palkkaa jos saisi nostettua vaikka 3500 e brutto, olisin jo tosi tyytyväinen (alkuun varmasti vähemmän).

Ajattelin, että keskittyisin kotisiivoukseen ja mahdollisesti muihin kotiaskareisiin esim. vanhusten luona. Tekisin työn asiakkaan välineillä, mutta oma auto löytyy.

Onko kukaan kokeillut tällaista? Voisiko tässä olla järkeä..?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova palkkatoive kyllä. Uskoisin, että jos onnistut löytämään itsellesi vakiasiakkaat, niin voit saada itsesi elätettyä. Noilla tuntimäärillä joudut kyllä tekemään pitkää päivää, koska päivään osuu pakosti aikoja jolloin laskutusta ei tapahdu (siirtymät, välit asiakkaiden välillä, ruokailu). 

Vierailija
2/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut. Noille ansioille päästäksesi joudut pyytämään vanhuksilta sellaista tuntihintaa että heillä ei ole varaa siihen. Monilla vanhuksilla on kotona siivousvälineet sitä tasoa että kehoitan hankkimaan omat. 

Vaatimattoman elannon toki saa, mutta ei tuolla viikkotuntimäärällä. Tein itse 60 h/ vk ja käteen jäi kaikkien pakollisten kulujen jälkeen parhaimmillaan 200 euroa kuussa. Monta kuukautta meni niin että olin miinuksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee markkinatutkimus, esim. pieni mainos, missä esittelet ideasi ja pyydä kommentteja vaikkapa sähköpostiisi.

Mikä pisti silmään, niin asiakkaan välineillä. Kyllä siivoukseen pitää sinulla olla välineet.

Hinnoittelu on hieman pielessä, näissä on kova kilpailu ja hintataso asiakkaalle saa olla max 35-40 euroa/tunti. Tuohon kk-palkkaan saa tehdä todella 2 x 38 tuntia viikossa, laske myös siirtymät, niitä ei asiakas maksa.

Vierailija
4/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavalla yhden naisen firma Ruotsissa.Olllut kauan joten vakiasiakkaita.Hyvin pyyhkii yksin. Nyt on eri ajat joten en tiedä miten helppo päästä kiinni asiakkaisiin. 

Toivotan sinulle onnea!

Vierailija
5/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kannattamaan ja työllistän myös toisen henkilön. 

Vierailija
6/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini päätti perustaa yhden naisen siivouspalvelun ja hänen piti lopettaa noin viidessä vuodessa työuupumuksen vuoksi. Hänellä oli aivan liikaa töitä. Pk-seutu.

Myös iäkkään äitini siivooja oli yhden naisen siivousyritys, joka kävi säännöllisesti kaksi kertaa/kk ja aivan ihana ihminen äidin ja meidän lasten mielestä. Äiti aina halusi tarjota kahvit ja leipomansa piirakat, joten varaudu siihenkin ja onko aikaa.

Teetätä kasa käyntikortteja ja jaa niitä ihan missä vain, kun sopiva hetki tulee. Käy paikkakuntasi yrittäjä- ja muissa tapahtumissa. Se perinteinen käyntikortti toimii, koska ihmiset haluavat nähdä kuka siivoaa ja millainen persoona. Tai laitat kaverisi suosittelemaan paikkakuntasi somen puskaradiossa, kun joku siellä kyselee hyvää siivoojaa.

Tarjoa myös muutakin kodinhoitoa niin kuin pyykinpesua, silitystä, jopa kaupassa käyntiä, koska lapsiperheet etsivät sellaista. Väkerrä joku kiva ilmoitus ja jaa arvoasuinalueilla suoraan postilaatikkoon. Siitä se lähtee! Onnea matkaan.

Vierailija
7/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki paikkakuntasi/alueesi muut yrittäjät ja miten heillä on mennyt. Asiakastieto on hyvä lähde.

Vierailija
8/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on hankalaa kun pitää löytää asiakkaita, mutta kun tekee hyvää työtä niin sana kiertää nopeasti. Noille ansioille tuskin tulet pääsemään, mutta kunhan pidät työmäärän maltillisena (vauhtisokeudessa ei tule haalittua liikaa hommia jne) niin kyllä sillä elelee.

Vierailija
9/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee markkinatutkimus, esim. pieni mainos, missä esittelet ideasi ja pyydä kommentteja vaikkapa sähköpostiisi.

Mikä pisti silmään, niin asiakkaan välineillä. Kyllä siivoukseen pitää sinulla olla välineet.

Hinnoittelu on hieman pielessä, näissä on kova kilpailu ja hintataso asiakkaalle saa olla max 35-40 euroa/tunti. Tuohon kk-palkkaan saa tehdä todella 2 x 38 tuntia viikossa, laske myös siirtymät, niitä ei asiakas maksa.

Samaa mieltä, että omat siivousvälineet on oltava. Tosin ei se mikään iso sijoitus ole, jos ostaa mopin, vaihtorätit, mikrokuituliinoja,ämpärin ja suihkupulloissa olevan pesuaineen. Tällaisilla arsenaaleilla siivoojat meille tulevat ja saavat tottakai käyttää imuria. Ihan jo siksi,että mattoni ovat aika kalliita ja en halua niitä imuroitavan millä tahansa.

Vierailija
10/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvistä kotisiivoojista on pulaa,suurin osa siivoaa huonosti tai jopa surkeasti,ja hyvistä sana yleensä leviää puskaradion kautta jolloin töitä upeaa olemaan enemmän kuin kerkeää tehdä.

Vierailija
11/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää päivää saa tehdä huonolla palkalla ja lisäksi palkasta iso osa menee omalla autolla ees takasin suhailuun.

Vierailija
12/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen kulurakenne alalla on? 

Mikä break even, nollatulosraja. 

Vierailija
13/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojia, jotka tarjoaa hajuseettomilla pesuaineilla tehtävää siivousta, ei ole kauheasti. Se voisi tuoda asiakkaita.

Vierailija
14/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen työkaveri perusti oman siivousfirman. Pystyssä on pysynyt, mutten tiedä kuinka pärjää.

Vierailija
15/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Mielummin palkkaisin siivousyrittäjän, kuin riistetun minipalkkalaisen. Ainakin yrittäjä saa rahat omaan taskuunsa. 

Vierailija
16/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haluat 3800/kk, pitää rahaa tulla sisään kolme kertaa tuo, maksimilaskutus/päivä varmaan 6 h.

Vierailija
17/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen palkannut niemenomaan sellaisia kotisiivousfirmoja, joissa perustaja itse tekee työt, en pelkästään siksi että olen halunnut tukea itsensä työllistäjiä vaan myös siksi, että uskon että kun tekee töitä itselleen, tekee sen hyvin ja luotettavaksi. Ja näin todella tuntui olevan.

Kahta eri firmaa olen käyttänyt, toisella on varahenkilö, joka auttoi jos perustaja oli itse sairas tai muuten estynyt, toisen kanssa sovittiin sitten uusi aika tai jätettiin yksi viikko välistä, jos siivous normaalina päivänä ei onnistunut.

Nyt kotitalousvähennystä on pienennetty merkittävästi, joten voi olla huono aika perustaa oma yritys, mutta siis yleisesti ottaen kyllä sellainen on monella onnistunut. 

Vierailija
18/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vaikuttanee sekin millaisella alueella työskentelisit. Olisivatko kohteiden välimatkat lyhyitä, olisiko potentiaalisilla asiakkailla maksukykyä, onko alueella jo olemassa hyviä siivouspalveluita jne.

Onnea matkaan!

Vierailija
19/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, että omat siivousvälineet on oltava. Tosin ei se mikään iso sijoitus ole, jos ostaa mopin, vaihtorätit, mikrokuituliinoja,ämpärin ja suihkupulloissa olevan pesuaineen. Tällaisilla arsenaaleilla siivoojat meille tulevat ja saavat tottakai käyttää imuria. Ihan jo siksi,että mattoni ovat aika kalliita ja en halua niitä imuroitavan millä tahansa.

Auto pitää olla myös. 

Vierailija
20/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikea saada keikkoja. Uuteen firmaan ei helposti luoteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi