Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Histoires de Parfumin Outrecuidant on minusta ollut näistä testereistä ehdoton voittaja. Tuoksu on valloittava! Voisin harkita ostavani pullon tätä!
Itse pidin miehellä 1740 eli tuttavallisemmin Markiisista, mutta mies ei siitä pitänyt. Minusta se oli mukava ja rentouttava tuoksu, mutta ei saanut ikävä kyllä sukkia pyörimään jaloissa.
Ainoa joka on saanut minulla sukat pyörimään jalassa on miehen käyttämä YSL Y edp.Eivätpä mullakaan sukat pyörineet jalassa, vaan alushousut - ja silloin, kun Markiisi oli omalla iholla. Kalasäilykemiehen testi päättyi täsmälleen tällaiseen ilmeeseen. -_-
Odotan tilaisuutta suihkaista häneen norjalaista villapaitaa, A City on Firea. Sexy bacon.
Pitääkin testata Markiisia omaan ihoon sitten. Mies odottaa kovasti näytettä Sexy baconista :D, taidan sen hänelle synttärilahjaksi kesällä tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Histoires de Parfumin Outrecuidant on minusta ollut näistä testereistä ehdoton voittaja. Tuoksu on valloittava! Voisin harkita ostavani pullon tätä!
Itse pidin miehellä 1740 eli tuttavallisemmin Markiisista, mutta mies ei siitä pitänyt. Minusta se oli mukava ja rentouttava tuoksu, mutta ei saanut ikävä kyllä sukkia pyörimään jaloissa.
Ainoa joka on saanut minulla sukat pyörimään jalassa on miehen käyttämä YSL Y edp.Eivätpä mullakaan sukat pyörineet jalassa, vaan alushousut - ja silloin, kun Markiisi oli omalla iholla. Kalasäilykemiehen testi päättyi täsmälleen tällaiseen ilmeeseen. -_-
Odotan tilaisuutta suihkaista häneen norjalaista villapaitaa, A City on Firea. Sexy bacon.Pitääkin testata Markiisia omaan ihoon sitten. Mies odottaa kovasti näytettä Sexy baconista :D, taidan sen hänelle synttärilahjaksi kesällä tilata.
Jes! Toivottavasti hänen nenänsä on tarkempi kuin ks-miehen; eilen hänen deodoranttinsa petti, seurauksena ilman nuuhkimista ja kysymys "Teitkö sä jotain eksoottista ruokaa?" (Harrastan myös kokkaamista, sekin olisi vaihtoehto, mutta rajansa kaikella....:D)
Aromat tuli. Kymmenen lasiputkea pienessä minigrippussissa. Siellä kilkattivat toisiaan vasten. Ehjiä onneksi.
Lancome: Poeme
Reformuloitu pilalle. Geneerinen, heikko hajuveden haju. Rakastin Poemea, mutta se on tunnistamaton. Haihtuu nopeasti.
Ciel **** Ilmava, raikas, 🌴keidas🌵, paljon erikoisia kukkia🍃🌹🌼💮🌅🌪️ (Syklaami, orvokkikimppu, gardenia; Lumme, rose, jasmin, "peach blossom"; myski, suitsuke, ambra, seetri, santeli)
Tulos
alku: ilmava, hento, raikas kukantuoksu.
Kuin olisin raikkaalla keitaalla Saharan auringon alla. Tunnistan lumpeen. Tunnin päästä sekaan ilmaantuu pehmeämpää, täyteläisempää tuoksua. Kukat tuoksuvat yhä. Ehkä myskiä, mutta hennosti. Tuoksu on hienosti sekoitettu. Olen hurmaantunut. Tulee keveä, iloinen olo.
Kopioin ylle Cielistä myös valintaperusteeni.
Älkää niistä välittäkö
Arvio alkaa kohdasta tulos, ja se on täysin subjektiivinen.
- Sur De Nil
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Odotan tilaisuutta suihkaista häneen norjalaista villapaitaa, A City on Firea. Sexy bacon.Pitääkin testata Markiisia omaan ihoon sitten. Mies odottaa kovasti näytettä Sexy baconista :D, taidan sen hänelle synttärilahjaksi kesällä tilata.
Jes! Toivottavasti hänen nenänsä on tarkempi kuin ks-miehen; eilen hänen deodoranttinsa petti, seurauksena ilman nuuhkimista ja kysymys "Teitkö sä jotain eksoottista ruokaa?" (Harrastan myös kokkaamista, sekin olisi vaihtoehto, mutta rajansa kaikella....:D)
Voisko avata meille muillekin tätä sisäpiirijuttua kalasäilykkeestä?
Vierailija kirjoitti:
Aromat tuli. Kymmenen lasiputkea pienessä minigrippussissa. Siellä kilkattivat toisiaan vasten. Ehjiä onneksi.
Reformuloitu pilalle. Geneerinen, heikko hajuveden haju. Rakastin Poemea, mutta se on tunnistamaton. Haihtuu nopeasti.Ciel **** Ilmava, raikas, 🌴keidas🌵, paljon erikoisia kukkia🍃🌹🌼💮🌅🌪️ (Syklaami, orvokkikimppu, gardenia; Lumme, rose, jasmin, "peach blossom"; myski, suitsuke, ambra, seetri, santeli)
Tulos
Kuin olisin raikkaalla keitaalla Saharan auringon alla. Tunnistan lumpeen. Tunnin päästä sekaan ilmaantuu pehmeämpää, täyteläisempää tuoksua. Kukat tuoksuvat yhä. Ehkä myskiä, mutta hennosti. Tuoksu on hienosti sekoitettu. Olen hurmaantunut. Tulee keveä, iloinen olo.Kopioin ylle Cielistä myös valintaperusteeni.
Älkää niistä välittäkö
Arvio alkaa kohdasta tulos, ja se on täysin subjektiivinen.- Sur De Nil
Mäkin tykästyin Cieliin niin, että tilasin pari näytettä lisää, en nyt kuitenkaan koko pullollista. Tosiaan ihanan ilmavan kevyen hienostunut tuoksu - nimensä mukaan kuin sininen taivas kesäpäivänä.
Tosiaan Amouage Ciel Woman.
Jatkoa: äärettömän riittoisa. Pari sipaisua
tikusta, ja ihastuttava tuoksu leijuu ympärilläni. En hämmästy jos hankin tätä pullon.
Halusin kokeilla myös keveää Amouagea, ei vain tyrmääviä. Tuoksussa ei ole lainkaan sitruksia, mausteita eikä yrttejä.
Astuin siis tottumusteni ulkopuolelle. Se kannatti.
On hämmästyttävää kuinka tyynen iloiseksi tuoksu minut tekee.
Kumpa osaisin eritellä tuoksua, mutta en vain osaa.
Sääli ettei Amouage myy pikkupulloja.
Poemesta vielä: ei se ihan hirveä ole, ei toki.
Mutta en usko, että vintagen tuntenut olisi tyytyväinen. Joku muu voi ollakin.
- Sur de Nil
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Toki, eikä ole sisäpiiriä. En vain ole keksinyt nimimerkkiä itselleni, enkä ole varma haluanko. Minä olen pelkkiä näytteitä käyttävä ja exceltaulukoiva hippitäti. Iloisen boheemi kaikissa muissa asioissa, parfyymi on kohdallaan. Tuoksut lähenevät siis keräilyharrastusta, käytän ne loppuun ja hankin uusia. Rakas puolisoni kerää aivan samalla tyylillä erilaisia kalasäilykkeitä (kokoelman suuri ylpeys on norjalainen turskanmaksa), syö ja ostaa uusia. Molemmilla on hyvät kotivarat, ja pidetään molemmat toisiamme himppasen pöhköinä. Vakka ja kansi.
Tilasin Hobbysta ekana Kenzoa, Lancomea, Cacharelia ja E Ardenia.
Ottaa päähän. Nykyisellä tiedolla ottaisin tietysti mieluummin koko rahalla niche-näytteitä.
Kai ne saa palauttaa, mutta se on yleensä ruljanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Toki, eikä ole sisäpiiriä. En vain ole keksinyt nimimerkkiä itselleni, enkä ole varma haluanko. Minä olen pelkkiä näytteitä käyttävä ja exceltaulukoiva hippitäti. Iloisen boheemi kaikissa muissa asioissa, parfyymi on kohdallaan. Tuoksut lähenevät siis keräilyharrastusta, käytän ne loppuun ja hankin uusia. Rakas puolisoni kerää aivan samalla tyylillä erilaisia kalasäilykkeitä (kokoelman suuri ylpeys on norjalainen turskanmaksa), syö ja ostaa uusia. Molemmilla on hyvät kotivarat, ja pidetään molemmat toisiamme himppasen pöhköinä. Vakka ja kansi.
Mullekin maistuisi kala, tosin mieluummin tuore.
Muuten: tämä selvä.
Ota nyt itellesi joku nimmari.
Mä olen Sur de Nil.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Mullekin maistuisi kala, tosin mieluummin tuore.
Muuten: tämä selvä.
Ota nyt itellesi joku nimmari.
Mä olen Sur de Nil.
Nääh. Olen pärjännyt aloitussivulta saakka ilman. Jalat alta vei Squid, mutta kalmaritädiksi en ala. En ole myöskään Fragranticassa, ihan aavistuksen sitoutumiskammoa ilmassa.
Elättelen toiveita, että kesällä pääsee tuoreen sein makuun. Tie vie.
Vierailija kirjoitti:
Reformuloitu pilalle. Geneerinen, heikko hajuveden haju. Rakastin Poemea, mutta se on tunnistamaton. Haihtuu nopeasti.Ciel **** Ilmava, raikas, 🌴keidas🌵, paljon erikoisia kukkia🍃🌹🌼💮🌅🌪️ (Syklaami, orvokkikimppu, gardenia; Lumme, rose, jasmin, "peach blossom"; myski, suitsuke, ambra, seetri, santeli)
Tulos
Kuin olisin raikkaalla keitaalla Saharan auringon alla. Tunnistan lumpeen. Tunnin päästä sekaan ilmaantuu pehmeämpää, täyteläisempää tuoksua. Kukat tuoksuvat yhä. Ehkä myskiä, mutta hennosti. Tuoksu on hienosti sekoitettu. Olen hurmaantunut. Tulee keveä, iloinen olo.Kopioin ylle Cielistä myös valintaperusteeni.
Älkää niistä välittäkö
Arvio alkaa kohdasta tulos, ja se on täysin subjektiivinen.- Sur De Nil
Ciel leijailee pikkuhiljaa taivahalle. Vieläkin aistin kukat, mutta myös lempeän suitsukkeen ja myskin, aavistuksen puuta.
Cielissä ei ole mitään tunkkaista eikä päällekäyvää. Se on kuin ystävän käsi, puutarha, auringonpaiste.
En ole koskaan ennen tajunnut miten hajuvedessä toteutetaan onnistuneesti akvaattinen ja 'fresh' tunne.
Mikään loputtoman kestävä Ciel ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa päähän. Nykyisellä tiedolla ottaisin tietysti mieluummin koko rahalla niche-näytteitä.
Kai ne saa palauttaa, mutta se on yleensä ruljanssi.
Voi palauttaa, jos ei ole avannut sellofaania vai mikä muovi niitä peittääkään. Ei ole vaikea palauttaa, sähköpostia asiakaspalveluun (tämä ei ilmeisesti ole välttämätöntä mutta suositeltavaa) ja jos tilasit automaattiin, niin paketin voi palauttaa sillä samalla tunnuksella kuin haitkin sen. Itse kun ostin hajuvesiä tiliin ja palautin yhden, niin noin viikon kuluttua Avarda ilmoitti hyvittäneensä saldoa. Paljon yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin joillain muilla firmoilla ja ennen kaikkea, palautus on ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne saa palauttaa, mutta se on yleensä ruljanssi.Voi palauttaa, jos ei ole avannut sellofaania vai mikä muovi niitä peittääkään. Ei ole vaikea palauttaa, sähköpostia asiakaspalveluun (tämä ei ilmeisesti ole välttämätöntä mutta suositeltavaa) ja jos tilasit automaattiin, niin paketin voi palauttaa sillä samalla tunnuksella kuin haitkin sen. Itse kun ostin hajuvesiä tiliin ja palautin yhden, niin noin viikon kuluttua Avarda ilmoitti hyvittäneensä saldoa. Paljon yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin joillain muilla firmoilla ja ennen kaikkea, palautus on ilmainen.
Palauttaisin kaksi ja pitäisin kaksi.
Niin mä teen.
Mulla oli pakkomielle Jungle Elephantista, mutta löysin jo muita maustetuoksuja.
Kiitos sulle avusta!!
495
Onko Etat Librestä kokemuksia?
Mulle on tulossa True Lust. Maltan tuskin odottaa.
Oli muitakin hyviä, muttei näytteitä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo Lidlin tuoksuvat palasaippuat, joista joskus oli puhe, ne siis todella tuoksuvat! Meillä on oliivi-saippua pikku-wc:ssä ja siitä tulee todella raikas tuoksu ilmaan. Tykkään.
Mä tykkään siitä Lidlin Pomegranate-nestesaippuasta, jota on litran täyttöpakkauksessa, ihanan raikas. Sen kun saisi tuoksuna.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan Amouage Ciel Woman.
Jatkoa: äärettömän riittoisa. Pari sipaisua
tikusta, ja ihastuttava tuoksu leijuu ympärilläni. En hämmästy jos hankin tätä pullon.Halusin kokeilla myös keveää Amouagea, ei vain tyrmääviä. Tuoksussa ei ole lainkaan sitruksia, mausteita eikä yrttejä.
Astuin siis tottumusteni ulkopuolelle. Se kannatti.
On hämmästyttävää kuinka tyynen iloiseksi tuoksu minut tekee.
Kumpa osaisin eritellä tuoksua, mutta en vain osaa.
Sääli ettei Amouage myy pikkupulloja.Poemesta vielä: ei se ihan hirveä ole, ei toki.
Mutta en usko, että vintagen tuntenut olisi tyytyväinen. Joku muu voi ollakin.- Sur de Nil
Kiitos kuvauksesta! Ciel on niiden joukossa, joita en ole vielä kokeillut. Sitä kehuttiin miellyttäväksi mutta tavanomaiseksi. Nyt tekisi mieleni kokeilla, voisi olla ihana kesätuoksu. Kuvauksen mukaan todella epätyypillinen Amouage. Lähimpänä voisi varmaan olla Dia, josta pidin ensimmäisen testauksen jälkeen ja kokeilen uudestaan. Diassa on kuitenkin hiukan vintage-tuntua, joka viittaa Chanel vitoseen päin (ei niin vahvasti kuin Gold). Ciel ei kuulosta sellaiselta. N50
Harmi, tilaamani Juliette Has A Gun 100 ml Mmmm-parfyymissani vaikuttaisi olevan huonompi kesto kuin näyteversiossani oli. :/
Amouage Lilac love*** (Heliotrooppi, syreeni, gardenia, pioni, jasmiini, ruusu; Kaakao, tonkapapu, orris; Vanilja, santeli, patsuli) -Alku kuvottavan imelä. Heliotrooppi ja syreeni kopauttavat tajun kankaalle. Mutta vartissa ne laantuvat. Jäljelle jää miellyttävän makea kukkaistuoksu. En ottaisi tätä, koska joku siinä särkee päätä.
Jo Malone: **Frangipani Flower Cologne (Solar notes, lemon; Frangipani, jasmin, ylang; benzoin, santelipuu) Huikean kirpeä sitruuna. Ihana. Se tekee kohta tilaa ydintuoksun kukille. Niistä voimakkain on kai frangipani. Miellyttävä joskin hennohko kokonaisuus.
Sur de Nil
Vierailija kirjoitti:
Harmi, tilaamani Juliette Has A Gun 100 ml Mmmm-parfyymissani vaikuttaisi olevan huonompi kesto kuin näyteversiossani oli. :/
Voi hitsi!
Päivän Margiela (Lazy Sunday Morning) on valitettavasti ruusu, eikä paljon muuta. Ihan ok ruusuksi, mutta väärä henkilö sille.