Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".
Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.
Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.
Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.
Vanilja pohjatuoksussa on niin yleinen, että eikö kannattaisi etsiä jokin tuoksu, joka ei haise missään vaiheessa pahalle eikä aiheuta migreeniä? Tuo ei vaikuta odotuksen arvoiselta.
Mulle laventeli on sellainen ainesosa, joka saattaa tuntua pistävälle, esim. Sarah Jessica Parkerin Lovely-tuoksussa: pidän siitä, mutta ajoittain laventeli tökkii. Eikös tuossa Libressä ole myös laventelia? Itse pidän Libressä, mielestäni parempi kuin Lovely.
Onko kukaan tilannut Zoologisteja suoraan Zoologistilta Kanadasta? Esim. 9 näytteen setti Sweet & Floral maksaisi seurannallisena lähetyksenä noin 62 e ja arvonlisäveroa pitäisi maksaa päälle noin 15 euroa. Yhdelle näytteelle tulisi hintaa noin 8,60 e. Melko tyyristä, mutta saisi juuri ne tuoksut mitä haluaa ja alkuperäispakkauksissa. Niistä saisi tehtyä kivan taulun vessaan.
Vähän polttelee. 🔥
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Zoologisteja suoraan Zoologistilta Kanadasta? Esim. 9 näytteen setti Sweet & Floral maksaisi seurannallisena lähetyksenä noin 62 e ja arvonlisäveroa pitäisi maksaa päälle noin 15 euroa. Yhdelle näytteelle tulisi hintaa noin 8,60 e. Melko tyyristä, mutta saisi juuri ne tuoksut mitä haluaa ja alkuperäispakkauksissa. Niistä saisi tehtyä kivan taulun vessaan.
Vähän polttelee. 🔥
Miten valuutan muuntaminen siinä sujuu sitten?
Mitä tarkoitat kysymykselläsi?
Onko Facebookissa muuten mitään suomenkielisiä nichetuoksuihin liittyviä ryhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".
Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.
Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.
Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.
Vanilja pohjatuoksussa on niin yleinen, että eikö kannattaisi etsiä jokin tuoksu, joka ei haise missään vaiheessa pahalle eikä aiheuta migreeniä? Tuo ei vaikuta odotuksen arvoiselta.
Mulle laventeli on sellainen ainesosa, joka saattaa tuntua pistävälle, esim. Sarah Jessica Parkerin Lovely-tuoksussa: pidän siitä, mutta ajoittain laventeli tökkii. Eikös tuossa Libressä ole myös laventelia? Itse pidän Libressä, mielestäni parempi kuin Lovely.
Mulle laventeli nuoteissa merkitsee sitä, että tuoksu jää ostamatta. Laventeli ei sovi minulle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa mukana hän/he, jotka postailivat kosmetiikkakalentereiden kanavalle joulunaikaan Helsingin Jodelissa? Koska nyt omia tavallisia kalenterituotteita käyttäneenä odotan jo ensi joulua, aion kyllä tilata myös hajuvesikalenterin. Suurin osa mun LF yms tuotteista on nimittäin rasvoittuvalle iholle/paljon puhdistusaineita ja herkkä/kuivaihoisena ne ovat aika tarpeettomia.
Parfyymit ovat meikkeihin ja muuhun kosmetiikkaan verrattuina kuin kengät ja vaatteet - kengät sopivat aina, vaikka vaatekoot vaihtelevat..
Heh, mä olen eilisestä asti pähkäillyt, MITÄ tuo viimeinen lause oikein tarkoittaa...🤔Siis kengät sopivat aina, ööh anteeksi MITÄ?! 😂
Tarvitsisin vinkkejä todellisilta tietäjiltä ja kerrostajilta. Kirjoitinkin jo joskus aikaisemmin ja kerroin tilanneeni reformuloituja chyprejä oikein urakalla tajuamatta miten pelkistettyjä ja kovia ne nykyään on. Kysymys siis kuuluu: Minkä kanssa kerrostaisitte
- nykyisen Magie Noiren?
- nykyisen YSL:n Y:n (naisille)?
- nykyisen Knowingin?
Millä näihin saisi syvyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa mukana hän/he, jotka postailivat kosmetiikkakalentereiden kanavalle joulunaikaan Helsingin Jodelissa? Koska nyt omia tavallisia kalenterituotteita käyttäneenä odotan jo ensi joulua, aion kyllä tilata myös hajuvesikalenterin. Suurin osa mun LF yms tuotteista on nimittäin rasvoittuvalle iholle/paljon puhdistusaineita ja herkkä/kuivaihoisena ne ovat aika tarpeettomia.
Parfyymit ovat meikkeihin ja muuhun kosmetiikkaan verrattuina kuin kengät ja vaatteet - kengät sopivat aina, vaikka vaatekoot vaihtelevat..
Heh, mä olen eilisestä asti pähkäillyt, MITÄ tuo viimeinen lause oikein tarkoittaa...🤔Siis kengät sopivat aina, ööh anteeksi MITÄ?! 😂
Mä käsitin niin että kengän koko pysyy samana vaikka elämän aikana lihoo/laihtuu ja vaatekoko vaihtuu 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla appelsiininkukka aiheuttaa just tuollaisen kuvaamasi reaktion. Pistävä, tunkkainen, eltaantunut haju imelällä vivahteella. En onneksi saa mitään päänsärkykohtauksia, mutta haju on hyvin vastenmielinen. Nykyään kierrän kaukaa kaikki hajuvedet, joissa appelsiininkukkaa tai nerolia (pitäisi varmaan joskus testata, onko neroli yhtä paha, mutta en ole vielä kerännyt siihen tarpeeksi siviilirohkeutta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käsitin niin että kengän koko pysyy samana vaikka elämän aikana lihoo/laihtuu ja vaatekoko vaihtuu 😂
Okei...no kiitos tästä! 😂 Eli parfyymit siis ovat kuin kengät eli sopivat aina? Joo, tunnen itseni täysin tolloksi, kun yksi lause menee näin yli hilseen.🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei...no kiitos tästä! 😂 Eli parfyymit siis ovat kuin kengät eli sopivat aina? Joo, tunnen itseni täysin tolloksi, kun yksi lause menee näin yli hilseen.🤪
Siis monilla naisilla ei enää mahdu jalkaan sama kengän koko raskauden tai raskauksien jälkeen :D
Muutamalla tutulla meni kenkäkokoelmat uusiksi, kun jalka kasvoi 1-1,5 numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle laventeli nuoteissa merkitsee sitä, että tuoksu jää ostamatta. Laventeli ei sovi minulle mitenkään.
Ariana Granden Cloud-tuoksu on AINOA LAVENTELITUOKSU jota siedän : ))
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisissa telineissä tms. pidätte näytteitä kun niitä alkaa kertyä?
Minulla on Diptyquen eri kokoisia hajukynttilälaseja, eli olen pessyt ne kun kynttiläsisällöt ovat loppuneet, ja laittanut näyteputket niihin pystyyn, gourmandit yhteen, kukat toiseen, vihreät kolmanteen, sen hetkiset suosikit pienimpään jne =) Eli lasipurkit, juomalasit tms.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö kukaan enää D&G L'Imperatricea? Tämä tuoksui 10 vuotta sitten (vähintään) joka toisella. Ihmettelen ettei tästä ole tehty flankkeria.
Käytän sitä kesäisin ötökkäkarkotteena, siis oikeasti :D Ötökät vihaa sitä sitrus-raparperi-"keinotekomansikka" -hajua!!! Jopa hyttyset.
Ötökät rakastaa vaniljaisia ja hedelmäisiä tuoksuja, etenkin persikkaisia ja nektariinisia, sekä valkoiset kukat kuten jasmiini ja tuberoosa vetää niitä myös puoleensa. Etenkin ampiaisia! :o Varsinkin nektariinissa on se "lähes mädäntynyt viinietikkaan viittaava" hedelmähaju jota me ihmiset ei välttämättä haisteta. Myös niissä uutteissa joita laitetaan tuoksuihin on tuota aidon tuntuista hajua.
Jostain ulkomaan muotilehdestä luin näistä joskus, ja kuulin tutulta joka on biologi.
********************* Ilmiantakaa trollien postaukset, älkää vastatko niihin. Kiitos. *************************
Hmm. Eksyn hieman sivuraiteille, mutta mies osti jotain 'hyvää' autonpesuainetta, joka on kuin gourmand-tuoksu: marjainen, hedelmäinen, makea, raikas ja kukkainen yhtäaikaa. En siis tiedä autonpesusta mitään, mutta ihana haju. Ja niin se on ampiaistenkin mielestä. Aina kun pysähdymme tien varteen, metsänreunaan, uimarannalle, mihin vaan niin menee hetki ja huumaantuneita pörisijöitä ilmaantuu ympärille.
Itse olen alkanut vähän pelätä amppareita ja siinäpä taas yksi syy vältellä kukkaistuoksuja kesäisin.
Onko teillä parfyymeja, jotka houkuttelevat pörisijöitä? Tai jopa karkottavat? Sitruunaiset tuoksut ehkä?
Sitrus ja ruusu karkoittavat ainakin ötökät.
Makeat tuoksut houkuttelee. Eräänä vuonna minulla oli makea vesimelonituoksu ja pari paarmaa kävi kimppuun ja puri : / Kärpäset innostuivat myös.
Sarah Jessica Parkerin "Covet" on myös niitä harvoja tuoksuja joissa siedän pienen määrän laventelia, toki siinä se tumma suklaa (ihana!), kielo, ambra, sitruuna, kuusama, magnolia, pelargonia, kasmirpuu ja myski peittävät sen pistävän laventelin, joka pitäisi olla siinä alkuvaiheessa ainoastaan.
Notinossa 100 ml "Covet":ia saa nyt hintaan 24.40 eur, tuoksuhan on kai lopetettu, täytyy pistää uus tilaus menemään! :o No eipä nyt mene pahemmin rahaa vaatteisiin kun olen etätöissä, eikä bensaan kun ei tarvitse ajella töihin, joten hyvillä mielin kulutan tuoksuihin jotka kohottaa mieltä työpäivän aikana haistellessa :D
mitä siitä?