Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notino ei toimitakaan lähetystä kotiin
näemmä. Aspa väitti myös kivenkovaan että
sellaista ei ole ollut aikoihin "normaalipalveluna".Ensin kauhea härdelli lähetyksen seurannasta ja puolen tunnin selvityksen jälkeen maininta
ohimennen, että "posti sitten ilmoittaa mistä noutopisteestä voit hakea paketin".Notinon mukaan Notinon paketit eivät koskaan tule postiluukusta, vaikka koko olisi maksikirjeen mitoissa.
Näin se on. Notinon normaaleilla postikuluilla tuleva paketti menee aina lähimpään postitoimipaikkaan. Kyllähän se harmittaa, kun mullakin olisi useampi pakettiautomaatti 100 metrin säteellä ja Notinot menee aina useamman kilometrin päähän K-markettiin.
Minulla kyllä tuli paketti ihan postin mukana kotiovelle asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain jopa yhteyden Olivier Durbanoon.
Siellä on nettisivut down, minkä huomasinkin, mutta lupasi palata.Deletoin jo OD tä koskevat notet
Ajattelin, että en saa sitä mistään.Se olikin hyvä, koska ei mennyt kauan, kun OD
itse otti yhteyttä.
😃🌹🍃
Opetus: heitä muistiinpanot veks, niin asiat menevät eteenpäin
JA ole yhteydessä valmistajaan itseensä etenkin jos kyseessä on innovatiivinen niche.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Sarah Jessica Parkerin "Covet" on myös niitä harvoja tuoksuja joissa siedän pienen määrän laventelia, toki siinä se tumma suklaa (ihana!), kielo, ambra, sitruuna, kuusama, magnolia, pelargonia, kasmirpuu ja myski peittävät sen pistävän laventelin, joka pitäisi olla siinä alkuvaiheessa ainoastaan.
Notinossa 100 ml "Covet":ia saa nyt hintaan 24.40 eur, tuoksuhan on kai lopetettu, täytyy pistää uus tilaus menemään! :o No eipä nyt mene pahemmin rahaa vaatteisiin kun olen etätöissä, eikä bensaan kun ei tarvitse ajella töihin, joten hyvillä mielin kulutan tuoksuihin jotka kohottaa mieltä työpäivän aikana haistellessa :D
Joo kannattaa tilata jos aikoo, sen hinta näyttää olevan nousussa Notinossa. Tilasin sen joskus kuukausi sitten, oli 18,90. Ja muutama pv sitten hinta oli vähän päälle 22, nyt jo sitten 24,40. On tosi ihana monikerroksinen tuoksu, voi kyllä suositella.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Teo Cabanelin tuoksuista? Vanha, ranskalainen niche-talo. Tuoksut vaikuttivat tosi mielenkiintoisilta. Tilasin näytesetin, sieltä sai peräti 14 kpl 1,5 ml näytteitä hintaan 30 eur, ilmaisilla postikuluilla. Vaikka edellinenkin paketti Ranskasta on vielä pitkällä matkallaan, odotan näitä saapuvaksi nopeammin. Ilmeisesti kuriirilla tulevat näytetilaukset heiltä. Ja seuraavasta tilauksesta saa vähennettyä tuon 30 eur, sama periaate kuin esim. Kurkdjianilla.
Taas uusi houkutus 😂 Kävin katsomassa ja varsinkin Cafe Cabanel kiinnostaa. Mietin näytesetin tilaamista, siinä tulisi myös kivan näköinen jaquardkankainen pussukka. Tosi monta näytettä setissä, taitaa olla heidän koko tuoksuvalikoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on nettisivut down, minkä huomasinkin, mutta lupasi palata.Deletoin jo OD tä koskevat notet
Ajattelin, että en saa sitä mistään.Se olikin hyvä, koska ei mennyt kauan, kun OD
itse otti yhteyttä.
😃🌹🍃
JA ole yhteydessä valmistajaan itseensä etenkin jos kyseessä on innovatiivinen niche.Miksi?
No jos haluat ostaa sitä, etkä löydä nettikaupoista.
Valmistaja myy itse tai ainakin tietää kuka myy.
Jos hän on lopettanut, sekin selviää.
Ei pikkumerkeillä ehkä ole omassakaan maassaan paljon tunnettuutta ja asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Eksyn hieman sivuraiteille, mutta mies osti jotain 'hyvää' autonpesuainetta, joka on kuin gourmand-tuoksu: marjainen, hedelmäinen, makea, raikas ja kukkainen yhtäaikaa. En siis tiedä autonpesusta mitään, mutta ihana haju. Ja niin se on ampiaistenkin mielestä. Aina kun pysähdymme tien varteen, metsänreunaan, uimarannalle, mihin vaan niin menee hetki ja huumaantuneita pörisijöitä ilmaantuu ympärille.
Itse olen alkanut vähän pelätä amppareita ja siinäpä taas yksi syy vältellä kukkaistuoksuja kesäisin.
Onko teillä parfyymeja, jotka houkuttelevat pörisijöitä? Tai jopa karkottavat? Sitruunaiset tuoksut ehkä?
L'eau d'Issey Florale oli mulla taannoin oikea ampiaismagneetti. Ei se kovin makea ollut, mutta jokin siinä kuitenkin pistiäisiä viehätti.
Nyt tippuilee MoodScentbarissa paketin numeroita ja seurantanumero.
Apua😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse otti yhteyttä.
😃🌹🍃
JA ole yhteydessä valmistajaan itseensä etenkin jos kyseessä on innovatiivinen niche.Miksi?
No jos haluat ostaa sitä, etkä löydä nettikaupoista.
Valmistaja myy itse tai ainakin tietää kuka myy.
Jos hän on lopettanut, sekin selviää.
Ei pikkumerkeillä ehkä ole omassakaan maassaan paljon tunnettuutta ja asiakkaita.
OK. Kysyin siksi, etten ole törmännyt tapaukseen, missä tarvitsisi kirjoittaa mihinkään. Valmistajien omien verkkosivujen kautta saa yleensä suoraan tehtyä ostoksia - myös ne Durbanot, joiden discovery settinä ne saisi näpsästi kerralla kaikki 16. Houkuttaa kieltämättä, mutta tarvetta ei ole (no, onko koskaan?).
Margielatestit etenevät yllättävästi. At the Barber's päätyi poistoon kulkematta kalasäilykemiehen kautta, se tuoksui pelkästään partavaahdolle. Gillettelle, aikanaan punamusta painepakkaus. Luojan kiitos en suihkaissut sitä aamulla vaan jo edeltävänä iltana, niin ei tarvinnut kärsiä töissä.
Flower Market yllätti positiivisesti: ensimmäinen tuberosa ikinä, jota siedän pitkään ja josta jopa pidä. Ehkä siksi, että se on juntattu jonnekin kielon ja jasmiinien alle.
Mulla oli myös Sarah Jessica Parkerin Covet-tuoksua, joskus ehkä 10 vuotta sitten. Testasin sitä laivalla, kun se oli juuri lanseerattu ja silloin en vielä uskaltanut sitä ostaa, kun oli "liian erikoinen". Myöhemmin sitten tilasin sen. Se on kyllä ihan ainut laatuaan. Julkkistuoksu, jota olisi voinut luulla niche-tuoksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".
Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.
Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.
Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.
Minun mielestäni Libre oli kuin uusi versio Manifestosta, hyvin samat nuotit ja sama suunnittelija, onko tuttu sinulle? Siinä ei mielestäni ole pistävää tuoksua:
https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Libre-56077.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Manifesto-15540…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".
Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.
Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.
Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.
Minun mielestäni Libre oli kuin uusi versio Manifestosta, hyvin samat nuotit ja sama suunnittelija, onko tuttu sinulle? Siinä ei mielestäni ole pistävää tuoksua:
https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Libre-56077.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Manifesto-15540…
Mustaherukka lienee syypää hikiaistimukseen. Ainakin Laliquen Electric Purplessa se häivähtää hieltä. Ehkä pistävyyskin tulee siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne katosi myynnistä luomut Honoré des Prés tuoksut?
Rommisen, tuberoosamaisen, purukumisen, vaniljainen 'Vamp à NY'? Etenkin syystuoksuna pidin.
Tai 'Love Coco'; kookoksinen, seetrimäinen, vaniljainen ja tonkapapumainen oli ihana kesätuoksu.
Heillä taisi olla jokin puuterinen porkkana-appelsiinituoksukin?
Ainakin Myrtilli vielä myy niitä.
https://myrtilli.fi/?s=honore+des+pres&post_type=product&dgwt_wcas=1
Onko kukaan ostanut tuolta Myrtillistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notino ei toimitakaan lähetystä kotiin
näemmä. Aspa väitti myös kivenkovaan että
sellaista ei ole ollut aikoihin "normaalipalveluna".Ensin kauhea härdelli lähetyksen seurannasta ja puolen tunnin selvityksen jälkeen maininta
ohimennen, että "posti sitten ilmoittaa mistä noutopisteestä voit hakea paketin".Notinon mukaan Notinon paketit eivät koskaan tule postiluukusta, vaikka koko olisi maksikirjeen mitoissa.
Näin se on. Notinon normaaleilla postikuluilla tuleva paketti menee aina lähimpään postitoimipaikkaan. Kyllähän se harmittaa, kun mullakin olisi useampi pakettiautomaatti 100 metrin säteellä ja Notinot menee aina useamman kilometrin päähän K-markettiin.
OmaPostissa pystyy valitsemaan oman noutopisteen. Toki jos valittu pakettiautomaatti on sillä hetkellä täynnä, niin paketti viedään lähimpään postitoimipaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Zoologisteja suoraan Zoologistilta Kanadasta? Esim. 9 näytteen setti Sweet & Floral maksaisi seurannallisena lähetyksenä noin 62 e ja arvonlisäveroa pitäisi maksaa päälle noin 15 euroa. Yhdelle näytteelle tulisi hintaa noin 8,60 e. Melko tyyristä, mutta saisi juuri ne tuoksut mitä haluaa ja alkuperäispakkauksissa. Niistä saisi tehtyä kivan taulun vessaan.
Vähän polttelee. 🔥
Tilasin. Kuukausi meni postissa. 2ml näytteet juuri tuon 8,60e/kpl. Upeat pahvikuoret ja näytteen spraymekanismi hyvä. Riittoisia, saan varmaan 8-10 käyttökertaa yhdestä näytteestä. Tilasin vain 2 kun ei ollut tietoa mitä talon tyylistä tykkäisin. Kiinnostuin. Nyt tiedän että muutkin kevyemmät ehkä ois makuuni mutta raskaammat ei tulisi käyttöön vaikka onkin varmasti upeita. Rakastan täysillä kevyttä Snowy Owl, joten tilaan joskus Hummingbird, Dragonfly, yms.
Koska Zoologist herätti kiinnostuksen niin eläimellisempiä (heh) ja syvempiä tekee mieli haistaa mielenkiinnosta, niitä varmaan tilaan 1ml näytteinä koska ei ole tarkoituskaan että tulisi käyttötuoksuiksi.
"Perfumery Barcelonalla oli vielä toissapäivänä myynnissä Zoologistin discovery set, 5 × 2 ml (vapaavalintaiset) 30€. Auttaisiko se?"
Olen eri joka tätä kysyi mutta kiitos tiedosta! Tuohan on todella hyvä mahdollisuus ja ihan hyvään hintaan, juuri ne tuoksut jotka haluaa (paitsi snowy owl, rhinoceros, dodo ei ole vielä tarjolla). Millimäärä taisi kuitenkin olla 1,5ml mutta spraypullossa eli hyvä tuoksukokemus pitäisi tulla niistä.
Vierailija kirjoitti:
"Perfumery Barcelonalla oli vielä toissapäivänä myynnissä Zoologistin discovery set, 5 × 2 ml (vapaavalintaiset) 30€. Auttaisiko se?"
Olen eri joka tätä kysyi mutta kiitos tiedosta! Tuohan on todella hyvä mahdollisuus ja ihan hyvään hintaan, juuri ne tuoksut jotka haluaa (paitsi snowy owl, rhinoceros, dodo ei ole vielä tarjolla). Millimäärä taisi kuitenkin olla 1,5ml mutta spraypullossa eli hyvä tuoksukokemus pitäisi tulla niistä.
Oikeassa olet millien suhteen :) En tarkistanut tuolloin. Mutta joo, hyvä tuoksukokemus tulossa, pieni suihkaus riittää pitkään. Minun eläimeni ovat toistaiseksi kaikki jaksaneet aamusta iltaan, ja olen varovainen suihkuttelija. Kyttäilen itse tuota Fort & Manlen discovery settiä sieltä, toivottavasti niitä riittää vielä seuraavalla hankintakierroksella, ehkä tuomiopäivän maissa. :-p
Testissä tänään Montale Wild Pears. Kuvauksessa tuoksua kuvaillaan kirpeäksi ja raikkaaksi ja sitä se kyllä onkin. Heti ensimmäisenä tulee mieleen semmoinen kirpeä karkkiremmirulla/naru, jota löytää varsinkin Film Townista. Kieltäkin rupeaa oikein kipristää kun tätä nuuskuttelee.
Jännästi tuoksu ei kuitenkaan kehity miksikään vaikka aikaa menee, eli jatkuvana tuoksuna pysyy oikeastaan vain mainittu kirpeä päärynä.
Eli ei huono tuoksu mutta en usko että ostan isoa pulloa vaan tyydyn tähän 2 ml näytteeseen. Sen kyllä mainitsen että nyt olen kokeillut useita Montale parfyymiä ja jokaisessa on pysyvyys ensiluokkaista! Ei haihdu päivän aikana vaan kestä kyllä hyvin hikisimmänkin lenkin.
Vierailija kirjoitti:
---
Ötökät rakastaa vaniljaisia ja hedelmäisiä tuoksuja, etenkin persikkaisia ja nektariinisia, sekä valkoiset kukat kuten jasmiini ja tuberoosa vetää niitä myös puoleensa. Etenkin ampiaisia! :o Varsinkin nektariinissa on se "lähes mädäntynyt viinietikkaan viittaava" hedelmähaju jota me ihmiset ei välttämättä haisteta. Myös niissä uutteissa joita laitetaan tuoksuihin on tuota aidon tuntuista hajua.---
Suihkuttelin pari vuotta sitten Kicksissä Narciso Rodriguezia, pinkki pullo, olikohan Narciso Poudree (tai Fleur Musc?), en enää muista tarkkaan.
Tuoksu vaikutti miellyttävältä. Lähdin sieltä sitten kävellen kotiin.
Kotimatkalla ampiainen mieltyi tuoksuuni niin, että se alkoi seuraamaan minua. Lensi välillä pitkiä aikoja kasvojenkin edessä niin, että lähes koski ja välillä kiersi kyljelle, etsikö mieleistä kohtaa mihin laskeutua vai mitä lie.
Yritin kävellä ensin rauhallisesti ja sen jälkeen ripeästi, mutta ampiainen ei luovuttanut.
Kun lopulta olin niin lähellä kotia, että arvelin jaksavani juosta loppumatkan, niin pinkaisin vauhtiin - ampiainen tuli edelleen perässä! Kun pääsin kotirapun ovelle, niin luikahdin vauhdilla ovesta ja vedin oven perässäni kiinni, sinnepä jäi ihmettelemään Narcison jättämää tuoksuvanaa!
Monet kukkaiset ja hedelmäiset tuoksut tuntuvat sopivan kesäajalle luontevasti, niin tämä Narcisokin tuntui sopivan. Harmillisesti se miellytti myös ampiaista. Jatkossa ainakin minä jätän ainakin Narcisojen testaukset ihan suosiolla talvi- ja kevätkausille.
:D