Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
Minne katosi myynnistä luomut Honoré des Prés tuoksut?
Rommisen, tuberoosamaisen, purukumisen, vaniljainen 'Vamp à NY'? Etenkin syystuoksuna pidin.
Tai 'Love Coco'; kookoksinen, seetrimäinen, vaniljainen ja tonkapapumainen oli ihana kesätuoksu.
Heillä taisi olla jokin puuterinen porkkana-appelsiinituoksukin?
Ainakin Myrtilli vielä myy niitä.
https://myrtilli.fi/?s=honore+des+pres&post_type=product&dgwt_wcas=1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zoologistin Kameleonttilisko, Satakielilintu ja Sudenkorentopörrääjä, kellään kokemusta millaisia ovat?
En ole noita tuon merkin tuoksuja aiemmin kokeillut, muista lajeista olen täältä lukenut mutta nämä elukat tainneet jäädä välistä arvosteluissa.......? :)
Chameleon oli vuotanut lähes tyhjiin tullessaan, trooppinen, hedelmäinen, synteettinen, lineaarinen, optimistinen. Hummingird (kolibri) on vielä testaamatta kesäboksissa.
Juuri tästä syystä koko näytteidentilaushomma epäilyttää.
En ole vielä saanut mitään, mutta pe tehty tilaus on matkalla. Seurantakoodi tuli.Miten muuten säilytätte näytteitä?
Joku teline olisi kiva, jos näytteitä kertyy.
Saa nähdä onko ne nimetty selvästi.Kumma että näytebisnes toimii niin nahkeasti kun kysyntää on ja hintakin on hyvä.
Vain tämä yksi jotakuinkin 300 näytteestäni (en käytä muita) on vuotanut, ei sitä usein tapahdu. Se matkusti muutenkin hankalasti Barcelonasta. En ollut juuri sen tuoksun ystävä, joten en juuri harmistunut, enkä aio tilata sitä uudestaan. Suurin harmi oli se, että vuoto oli liuottanut neljästä muusta tarrojen tekstin, joten tunnistin ne nuuhkimalla Fragrantica apuna.
Pidän 3 muun vuodenajan näytteitä pystyasennossa kannellisissa muovilaatikoissa, valolta ja lämmöltä suojattuna, ja niitä, jotka ovat esillä (kevätboksi) läpinäkyvässä meikkitelineessä. Pysyvät pystyssä niissä pikkulokeroissa.
Käytännössä kaikista nicheparfyymeista saa näytteitä jostakin, niiden kohdalla bisnes ei toimi lainkaan nahkeasti. Designerien kohdalla näytteisiin ei panosteta. Syykin on melko arvattava: juuri kukaan ei kuitenkaan ostaisi kalliita ja/tai erikoisia, vähemmän tunnettuja/markkinoituja tuoksuja sokkona. Ja koska nichejen asiakaskunta ei ole laaja, ei niitä voi myöskään tuoksutella livenä yhtä helposti kuin designertuoksuja. Kovin moni toimija ei ota riskiä hyllymetrien tuhlaamisesta johonkin, joka ei ehkä myykään.
Kiitos! Olen esim. etsinyt Zoologist-myyjää. Niitä on, mutta vain 2-3 eläimestä saa näytteem ja vain 8 eläintä tarjolla joista osa on loppu.
Kirkotin SMN:lle.
Kiinnostus kaupantekoon postitse oli lievä, palveluun olematon.
Ei, näytteitä ei saa.
Ei, ei ole tietoa vähittäismyyjien käytännöistä.
Poistin sen listaltani. Yhteistyöhalukkaita firmojakin on riittämiin.
Onko tässä ketjussa mukana hän/he, jotka postailivat kosmetiikkakalentereiden kanavalle joulunaikaan Helsingin Jodelissa? Koska nyt omia tavallisia kalenterituotteita käyttäneenä odotan jo ensi joulua, aion kyllä tilata myös hajuvesikalenterin. Suurin osa mun LF yms tuotteista on nimittäin rasvoittuvalle iholle/paljon puhdistusaineita ja herkkä/kuivaihoisena ne ovat aika tarpeettomia.
Parfyymit ovat meikkeihin ja muuhun kosmetiikkaan verrattuina kuin kengät ja vaatteet - kengät sopivat aina, vaikka vaatekoot vaihtelevat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zoologistin Kameleonttilisko, Satakielilintu ja Sudenkorentopörrääjä, kellään kokemusta millaisia ovat?
En ole noita tuon merkin tuoksuja aiemmin kokeillut, muista lajeista olen täältä lukenut mutta nämä elukat tainneet jäädä välistä arvosteluissa.......? :)
Chameleon oli vuotanut lähes tyhjiin tullessaan, trooppinen, hedelmäinen, synteettinen, lineaarinen, optimistinen. Hummingird (kolibri) on vielä testaamatta kesäboksissa.
Juuri tästä syystä koko näytteidentilaushomma epäilyttää.
En ole vielä saanut mitään, mutta pe tehty tilaus on matkalla. Seurantakoodi tuli.Miten muuten säilytätte näytteitä?
Joku teline olisi kiva, jos näytteitä kertyy.
Saa nähdä onko ne nimetty selvästi.Kumma että näytebisnes toimii niin nahkeasti kun kysyntää on ja hintakin on hyvä.
Vain tämä yksi jotakuinkin 300 näytteestäni (en käytä muita) on vuotanut, ei sitä usein tapahdu. Se matkusti muutenkin hankalasti Barcelonasta. En ollut juuri sen tuoksun ystävä, joten en juuri harmistunut, enkä aio tilata sitä uudestaan. Suurin harmi oli se, että vuoto oli liuottanut neljästä muusta tarrojen tekstin, joten tunnistin ne nuuhkimalla Fragrantica apuna.
Pidän 3 muun vuodenajan näytteitä pystyasennossa kannellisissa muovilaatikoissa, valolta ja lämmöltä suojattuna, ja niitä, jotka ovat esillä (kevätboksi) läpinäkyvässä meikkitelineessä. Pysyvät pystyssä niissä pikkulokeroissa.
Käytännössä kaikista nicheparfyymeista saa näytteitä jostakin, niiden kohdalla bisnes ei toimi lainkaan nahkeasti. Designerien kohdalla näytteisiin ei panosteta. Syykin on melko arvattava: juuri kukaan ei kuitenkaan ostaisi kalliita ja/tai erikoisia, vähemmän tunnettuja/markkinoituja tuoksuja sokkona. Ja koska nichejen asiakaskunta ei ole laaja, ei niitä voi myöskään tuoksutella livenä yhtä helposti kuin designertuoksuja. Kovin moni toimija ei ota riskiä hyllymetrien tuhlaamisesta johonkin, joka ei ehkä myykään.
Kiitos! Olen esim. etsinyt Zoologist-myyjää. Niitä on, mutta vain 2-3 eläimestä saa näytteem ja vain 8 eläintä tarjolla joista osa on loppu.
Tuttua huttua, omanikin olen metsästellyt pienissä erissä. Perfumery Barcelonalla oli vielä toissapäivänä myynnissä Zoologistin discovery set, 5 × 2 ml (vapaavalintaiset) 30€. Auttaisiko se?
Tulevat Barcelonasta postilla kuukaudessa, ellei ole juhlapyhiä, lakkoa tai lumimyrskyä (Filomenan jalkoihin jäänyt arkki seilasi Tampereelle peräti 2 kk). Jostain syystä kahdesta tilauksesta siinä normaalisti 1 kk:n ajan matkanneessa jälkimmäisessä oli tämä kuiviin vuotanut kameleontti.
En muuten ole katsellut maarajoitukseni eli manner-Euroopan ulkopuolelta (Brexit, tullit). Voisin veikata että ainakin Luckyscent myisi Zoologisteja? Tai Surrender to Chance? Ja Kanadasta, suoraan Zoologistiltahan saa tietysti varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä lähestyy ja mitäs sitä muuta tekisi kuin nuuhkisi kotona omia tuoksujaan. Mitä kesäksi jos mitkään valtavirran kookostuoksut ei sytytä mutta ei myöskään klassiset välimerelliset tuoksut? Miltä merkiltä löytyisi sellainen vähän melankolinen ruusutuoksu?
Ihan tuoksuhatustani heittelen:
Noir Epices Frederic Malle
Voleur de Roses L'Artisan Parfumeur
Rose de Nuit Serge Lutens
Soir de Lune Sisley
Kiitti, tsekkasin kaikki🌹
Minkälaisissa telineissä tms. pidätte näytteitä kun niitä alkaa kertyä?
Onko kenelläkään kokemusta Teo Cabanelin tuoksuista? Vanha, ranskalainen niche-talo. Tuoksut vaikuttivat tosi mielenkiintoisilta. Tilasin näytesetin, sieltä sai peräti 14 kpl 1,5 ml näytteitä hintaan 30 eur, ilmaisilla postikuluilla. Vaikka edellinenkin paketti Ranskasta on vielä pitkällä matkallaan, odotan näitä saapuvaksi nopeammin. Ilmeisesti kuriirilla tulevat näytetilaukset heiltä. Ja seuraavasta tilauksesta saa vähennettyä tuon 30 eur, sama periaate kuin esim. Kurkdjianilla.
Notino ei toimitakaan lähetystä kotiin
näemmä. Aspa väitti myös kivenkovaan että
sellaista ei ole ollut aikoihin "normaalipalveluna".
Ensin kauhea härdelli lähetyksen seurannasta ja puolen tunnin selvityksen jälkeen maininta
ohimennen, että "posti sitten ilmoittaa mistä noutopisteestä voit hakea paketin".
Notinon mukaan Notinon paketit eivät koskaan tule postiluukusta, vaikka koko olisi maksikirjeen mitoissa.
Vierailija kirjoitti:
sellaista ei ole ollut aikoihin "normaalipalveluna".Ensin kauhea härdelli lähetyksen seurannasta ja puolen tunnin selvityksen jälkeen maininta
ohimennen, että "posti sitten ilmoittaa mistä noutopisteestä voit hakea paketin".Notinon mukaan Notinon paketit eivät koskaan tule postiluukusta, vaikka koko olisi maksikirjeen mitoissa.
Kotiinkuljetus olisi kuulemma maksanut jotain 14+ €.
Hauskaa, kun Notinolta tulevissa sähköposteissa puhutaan kotiin toimitettavasta paketista.
Sanokaa mitä sanotte, mulle on jo selvinnyt miksi nettikaupat on halpoja.
Näytteistä yksi huomio. Suoraan valmistajalta tilattuna näytekoko on useimmiten 2ml spraymekanismilla. Yleissivustoilla on usein 1ml ilman spraytä. Iholle taputtelu tuo hiukan erilaisen kokemuksen kuin spreijaaminen, saattaa olla että eri tavoissa jotkut tuoksunuotit korostuvat eri tavalla. Itsellä käynyt niin että olen pitänyt taputeltuna jostain tuoksusta, mutta tilattuani pullon se ei olekaan mielestäni tuoksunut samalta. Tykkään suuresti tuosta 2ml + spraymekanismi. Siinä on monta kunnollista käyttökertaa ja ehtii huomata vaihtuuko alun mielipide kun kokeilee monta kertaa.
Mutta jos kokeilisin uteliaisuudesta suuria määriä tuoksuja (esim. tutustuminen tiettyyn nuottiin kuten patsuli) joiden ei tarvitsekaan tulla oikeaan käyttöön hankkisin varmaan juuri 1ml näytteitä, se on halvempaakin.
Vierailija kirjoitti:
sellaista ei ole ollut aikoihin "normaalipalveluna".Ensin kauhea härdelli lähetyksen seurannasta ja puolen tunnin selvityksen jälkeen maininta
ohimennen, että "posti sitten ilmoittaa mistä noutopisteestä voit hakea paketin".Notinon mukaan Notinon paketit eivät koskaan tule postiluukusta, vaikka koko olisi maksikirjeen mitoissa.
Minä haen mieluimmin noustopisteestä. En välttämättä ole kotona jos pakettia tuodaan ovelle asti, eikä alaovesta pääse edes kuljettaja sisälle. Mun ja kotiinkuljetusten kohdalla on niin monesti mennyt homma pieleen, että koen kätevämmäksi hoitaa haun itse.
Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".
Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.
Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.
Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haen mieluimmin noustopisteestä. En välttämättä ole kotona jos pakettia tuodaan ovelle asti, eikä alaovesta pääse edes kuljettaja sisälle. Mun ja kotiinkuljetusten kohdalla on niin monesti mennyt homma pieleen, että koen kätevämmäksi hoitaa haun itse.
Hassua olu vain se, että aikataulua ja träkkäyskäytäntöjä tahkottiin niin pitkään ennen kuin ilmeni että ei se kotiin edes tule.
Outoa oli sekin, että noutopiste on arvoitus, joka ratkeaa vasta muutaman pvän päästä
Mut joo, hyvä pointti
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on YSL:n Libre. Kyse on näytteestä, jonka päätin ottaa tänään tuoksuteltavaksi. Odotukset olivat epäilevät. Olin melko varma, että kyse on taas jostain syystä nenääni ärsyttävästä geneerisestä "muotituoksusta".
Ensimmäinen nuuhkaisu aivan tuoreeltaan oli positiivinen. Tämähän on ihana, ajattelin. Sitten muutama minuutti ja olin valmis hakemaan saippuaa ja domestosta. Se kamala, kamala geneerinen mikä-onkaan ainesosa, joka tuoksuu joka toisessa nykytuoksussa! Yhdistelmä hikeä ja migreeniä, pistävä, etova, huonon olon tuova haju. Olin pettynyt. Nyt aikaa on kulunut muutama tunti ja se pistävä leijuva lemupilvi on kadonnut ja kun nuuhkaisen rannettani - tuoksu on muuttunut miellyttävän, suht tavallisen vaniljaiseksi.
Olipas matka! Ihanaa - kamalaa - ihanaa. Tämä iholla nyt huokuva makea tuoksu on ihan hyvä ja miellyttävä. Mutta mikä on se kamala, väkivaltainen isku alkuvaiheessa? Voisiko se olla appelsiininkukka? Se on pääepäilty tällä hetkellä. Tiedän, että myös jasmiini on joskus minulle liikaa. Mitä vähemmän kukkia, sitä parempi.
Tämä vaniljainen pohja on jopa niin hyvä, että taidan harkita tämän ostamista jossain vaiheessa.
Vanilja pohjatuoksussa on niin yleinen, että eikö kannattaisi etsiä jokin tuoksu, joka ei haise missään vaiheessa pahalle eikä aiheuta migreeniä? Tuo ei vaikuta odotuksen arvoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Näytteistä yksi huomio. Suoraan valmistajalta tilattuna näytekoko on useimmiten 2ml spraymekanismilla. Yleissivustoilla on usein 1ml ilman spraytä. Iholle taputtelu tuo hiukan erilaisen kokemuksen kuin spreijaaminen, saattaa olla että eri tavoissa jotkut tuoksunuotit korostuvat eri tavalla. Itsellä käynyt niin että olen pitänyt taputeltuna jostain tuoksusta, mutta tilattuani pullon se ei olekaan mielestäni tuoksunut samalta. Tykkään suuresti tuosta 2ml + spraymekanismi. Siinä on monta kunnollista käyttökertaa ja ehtii huomata vaihtuuko alun mielipide kun kokeilee monta kertaa.
Mutta jos kokeilisin uteliaisuudesta suuria määriä tuoksuja (esim. tutustuminen tiettyyn nuottiin kuten patsuli) joiden ei tarvitsekaan tulla oikeaan käyttöön hankkisin varmaan juuri 1ml näytteitä, se on halvempaakin.
🌹🌹 Just juttelin muutamaan kertaan yhden italialaisen kempparin omistajan kanssa.
Näytteen tuntuivat kalliilta, mutta koko oli just ton 2ml.
Odottelen vielä kun hän saa kaikki haluamani, niin sitten tilaan.
Liityin fb.n niche rthmiin.
Täällä oli niin huono pössis muutaman päivän
Sieltä saa hyvin ideoita ja tietoja kanssa
Ja sitä, mitä merkkejä on liikkeellä.
Sain jopa yhteyden Olivier Durbanoon.
Siellä on nettisivut down, minkä huomasinkin, mutta lupasi palata.
Vierailija kirjoitti:
Sain jopa yhteyden Olivier Durbanoon.
Siellä on nettisivut down, minkä huomasinkin, mutta lupasi palata.
Deletoin jo OD tä koskevat notet
Ajattelin, että en saa sitä mistään.
Se olikin hyvä, koska ei mennyt kauan, kun OD
itse otti yhteyttä.
😃🌹🍃
Opetus: heitä muistiinpanot veks, niin asiat menevät eteenpäin
JA ole yhteydessä valmistajaan itseensä etenkin jos kyseessä on innovatiivinen niche.
Haa! Mua kiinnostaa toi SL! Mistä saa?