Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19304)
SOTD on Imaginary Authorsing Yesterday Haze ja Molecule 01 alla. On ollut ikävä tätä tuoksua. Mukavan tuoksukynttilämäinen ja vahainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tom Ford kuulemma käyttää hyviä raaka-aineita. Jos se selittää kovan hinnan.
Ihan noin btw.
Mulle on tulossa Lost Cherrystä näyte, jota odotan vesi kielellä. Palaan tähän kun saan sen ja olen testannut.
Täällä odotetaan vesi kielellä sitä että palaat asiaan :D Kaipaan elämääni jotain hyvää kirsikkatuoksua ja kokemukset Lost Cherrystä kiinnostavat tosi paljon!
Millesime kirjoitti:
Voin lämpimästi suositella ranskalaista origines-parfums.com sivustoa. Hinnoittelu erittäin hyvä ja toimitus nopeaa. Saapui viikossa perille Suomeen.
Kiitos suosituksesta.
Tuolla näkyi Niche-osaston alla ihania tuoksuvia tuotteita, käsisaippuoita, suihkugeelejä, käsivoiteita ym.
Muitakin hauskoja tuotteita, kuten käsin kaiverrettu tuoksupallo.
Nasomatton Black Afganon hinta oli varmaankin edullisin mitä tähän mennessä olen nähnyt.
Ehkä juuri siitä syystä se olikin out-of-stock.
: )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut kirjaimellisesti haistoi korttelin päästä, kun kävelin työpaikan parkkipaikalta töihin. Siitä on sisälle n. 100 metriä, olin kadonnut jo sisälle mutta myöhemmin tuleva kertoi että tiesi minun menneen edeltä koska haistoi hajuveteni. Olisko ollut Poisonia 90-luvulla.
Voi kuule niin täälläkin, 2000-luvun taitteessa. Meillä oli työpäivän jälkeen osastopalaveri ylimmässä kerroksessa. Aiotun tilan sijaan vaihdoimmekin saunaosastolle ja perässä myöhemmin tullut työkaveri sanoi löytäneen meidät hajuveteni perusteella 😆 Tämän hän sanoi positiivisesti, kuitenkin oltiin joka päivä samassa huoneessa töitä tehden. En käyttänyt mitään vahvoja tm tuoksuja mutta olin lisännyt tuoksua juuri ennen palaveria
Olipa hyvä että olit jättänyt hajumerkit että muutkin löysi paikalle.
Millesime kirjoitti:
Voin lämpimästi suositella ranskalaista origines-parfums.com sivustoa. Hinnoittelu erittäin hyvä ja toimitus nopeaa. Saapui viikossa perille Suomeen.
Viikossa, Ranskasta?! Ihan huippunopeaa. Itse tilasin tuolta 3 viikkoa sitten, ei ole vieläkään paketti perillä.
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Viikossa, Ranskasta?! Ihan huippunopeaa. Itse tilasin tuolta 3 viikkoa sitten, ei ole vieläkään paketti perillä.
Kuriirilla tulee nopeasti, postilla kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tutustua Amouageen.
Ihan vierasta mulle. Meinasin tilata Woman
Epic, Journey, Interlude ja Ciel (vähän kevyempi joukossa).Mitä luulette, saanko ansioni mukaan?
Toivottavasti! :) Epic on mausteinen itämainen ruusutuoksu, minusta samankaltainen kuin Mallen Portrait of a Lady, mutta parempi. Journey on ihana, tilasin sen itselleni. Interlude on hyvin tumma ja jopa gootti. Tuoksuu minusta maustesiirappiin säilötyiltä saksanpähkinöiltä. Koin sen hiukan liian ahdistavaksi. Cieliä en ole kokeillut. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epic, Journey, Interlude ja Ciel (vähän kevyempi joukossa).Mitä luulette, saanko ansioni mukaan?
Toivottavasti! :) Epic on mausteinen itämainen ruusutuoksu, minusta samankaltainen kuin Mallen Portrait of a Lady, mutta parempi. Journey on ihana, tilasin sen itselleni. Interlude on hyvin tumma ja jopa gootti. Tuoksuu minusta maustesiirappiin säilötyiltä saksanpähkinöiltä. Koin sen hiukan liian ahdistavaksi. Cieliä en ole kokeillut. N50
Ah, gootti. Ihan loistavaa. Interlude, Memoir, Myths ja Fate ovat täällä. Kevätboksissa tosin vain Reflection, kuvittelen luopuvani suitsukkeista edes joksikin aikaa. - sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Okei, itse en edes tainnut huomata tuollaista toimitusvaihtoehtoa. Mutta eiköhän kohta täälläkin perillä, kun 3 vkoa jo mennyt 😅 Mitä tilasit ja oletko jo testaillut?
Vierailija kirjoitti:
En muista, onko tässä ketjussa vielä ruodittu Amouagea. Pöydälläni odottaa useita näytteitä. Näistä olen testannut Epic Womania ja Jubilation 25 Womania. Kyseessä ns. esitestaus käsivarsiin, jota seuraa sitten varsinainen testi eli laitan hajuvettä niinkuin normaalisti sitä käyttäisin.)
Epic Woman (Fragrantican mukaan "floral oriental") on selvästi sukua muille ruusu-oud-yhdistelmille, mm. Francis Kurkdjianin Oud silk/satin moodille. Suurin yhtäläisyys on kuitenkin Frederic Mallen Portrait of a Ladyn kanssa. Jostain syystä en pitänyt Ladysta ollenkaan, mutta Epicistä pidän kovasti. Epicin ruusu on raikkaampi, kokonaisuus minusta paljon moniulotteisempi ja, miten sanoisin... rehevämpi ja kukkaisempi, vaikka onkin itämaisen mausteinen. Onneksi en pidä ruusu-oudeista ylipäätään niin paljoa että olisi pakko ostaa tämä, mutta laadukas tuoksu.
Jubilation 25 Woman taas on aivan erilainen. Todella vaikuttava tuoksu, joka jakaa mielipiteitä, enkä ihmettele. Tämä on aivan jotain muuta kuin nykytrendit. Fragrantican mukaan tämä on "oriental floral", mutta minusta enemmän "fruity chypre". Tunnistan Mitsoukon; ehkä tämä on osittain homage sille. Samantyyppinen aromaattisen ja kukkais-hedelmäisen yhdistelmä. Kun lueskelin paria arviota, mainittiin myös Rochas Femme ja Diorella. En tunne kumpaakaan, mutta ymmärtääkseni Femmessa on kuminanuotti, niin kuin tässäkin (vaikka kuminaa ei mainita listassa). Kumina tuoksuu jodenkin nenään hielle. Yhden lukemani arvion mukaan J25 tuoksuu paitsi hikiselle kainalolle, myös käytetyille pikkareille... no, itse en (onneksi) havainnut ollenkaan sellaista. Häivähdys kainaloa kyllä ilmeni - hetkellisesti - mutta tämä tuoksuu silti niin hyvältä. Jotain samaa kuin Mitsoukossa, mutta Mitsouko on "helpompi" ja vähemmän haastava tuoksu kuin J25. Voin käyttää Mitsoukoa vaikka joka päivä, mutta tätä en todellakaan laittaisi töihin! Minun on ehkä pakko ostaa pullo kun näyte loppuu.
Mielenkiintoinen merkki tämä Amouage! Superkallis, mutta laadukas. N50
Ajattelin päivittää sen verran, että ostin pullon Jubilationia. Tästä olen todella onnellinen. Ostoslistalle meni myös Journey ja Sunshine.
Muut olivat sitten aika lailla "mixed bag" eli joukossa oli hyviä (ei kuitenkaan niin hyviä että ostaisin) ja pari aika outoa. Muutama on vielä testaamatta, mutta ihan hyvä näin. Sain haluamani. :) N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, gootti. Ihan loistavaa. Interlude, Memoir, Myths ja Fate ovat täällä. Kevätboksissa tosin vain Reflection, kuvittelen luopuvani suitsukkeista edes joksikin aikaa. - sivusta
Memoirkin on aika goottisen tumma :) Fatea en tunne. Reflection on todella miellyttävä vaikkei mitenkään ainutlaatuinen, itse ajattelin käyttää näytteeni loppuun kesällä. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Okei, itse en edes tainnut huomata tuollaista toimitusvaihtoehtoa. Mutta eiköhän kohta täälläkin perillä, kun 3 vkoa jo mennyt 😅 Mitä tilasit ja oletko jo testaillut?
Olen eri :) Yleensä toimitustapa näissä on lähettäjän päätös, siksi et nähnyt valintaa. La Poste ei ole kovin reipas, ja lakkoilee joka kevät, mutta kyllä ne sieltä tulevat. Jos saat seurantakoodin, se laahaa yleensä jäljessä, paketti voi olla jo aiemmin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mullekin tulee Amouagen näytteitä sitten.
Kamalan jänskää.
Valitsin täystyrmäykset oikein.Haha, mitä sitä liikaa kainostelemaankaan? :D
Niin tää on nyt tätä korona-ajan elämysmatkailua. -Suuiiiihhk!! - ja olet tunisialaisella torilla. Ei taskuvarkaita eikä tyrkytysmyyntiä.
En sit kuitenkaan tilannut mitään tuhtia gourmandia. En halua tuoksua leivokselta.
Kirjotin ainokaiselle kanadalaiselle frendille. Kerroin että scenttaajat on ihan intona eläintarhasta. Hän tiesi toki sarja ja kertoi kokeilleensa vasta yhtä. Tymäkkää oli kuulemma.
Kyllä siellä musta on monta joita voisi kuvauksen perusteella käyttää. Ei kuitenkaan 'Bee'tä. Saan pakoreaktion pelkästä nuottien lukemisesta. Toisaalta. Bee voisi olla kiva loka-helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin btw.
Mulle on tulossa Lost Cherrystä näyte, jota odotan vesi kielellä. Palaan tähän kun saan sen ja olen testannut.
Täällä odotetaan vesi kielellä sitä että palaat asiaan :D Kaipaan elämääni jotain hyvää kirsikkatuoksua ja kokemukset Lost Cherrystä kiinnostavat tosi paljon!
Mistä tilasit? Mulla alkaa tulla kiusaantunut olo että jossain vaiheessa Tom Ford otetaan tarkasteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin btw.
Mistä tilasit? Mulla alkaa tulla kiusaantunut olo että jossain vaiheessa Tom Ford otetaan tarkasteluun.
Olisiko se kovin huono asia? Multa ne puuttuvat kokonaan, mutta lukisin mielelläni muiden kokemuksia niistä, erityisesti Lost Cherrystä ja Bitter Peachista. Ihanaa muuten kun on vihdoin suomenkielistä keskustelua tuoksuista, kosmetiikkafoorumit eivät taida oikein menestyä täällä. Harmillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Olen eri :) Yleensä toimitustapa näissä on lähettäjän päätös, siksi et nähnyt valintaa. La Poste ei ole kovin reipas, ja lakkoilee joka kevät, mutta kyllä ne sieltä tulevat. Jos saat seurantakoodin, se laahaa yleensä jäljessä, paketti voi olla jo aiemmin Suomessa.
Joo sinun kanssa ollaan varmaan aiemminkin näistä juteltu. Huomasin tuon kuljetuksen epämääräisyyden Ranskasta kun tilasin Micallefilta, ei tullut mitään ilmoitusta paketin perilläolosta, ovikello vaan soi eräänä päivänä, onneksi olin kotona 😁
Tämä on selvitettävä: miltä patsuli oikein tuoksuu?
Voihan nenä! Tuhlasin kympin Rhinocerokseen. En arvannut että kiinnostava unisex on muutettu tylsäksi maskuliiniseksi.
Pitäisi olla varuillaan. En vain arvannut että Zoologist alentuu näihin temppuihin.
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Joo tein ekalla kerralla tilauksen 21.2 ja tilaus lähetettiin 23.2 matkaan toimittajana colissimo ja kävin paketin noutamassa postista 4.3 eli vähän reilu viikko meni. Semmoinen vinkki muuten että kannattaa seurata missä paketti menee 17track seurantasivustolla sillä seurantakoodilla mikä sulla on koska tuo colissimon seuranta ei päivity tarpeeksi usein. Viimeksi näin 17track:sta kun paketti saapui suomeen ja colissimo ei päivittynyt silloinkaan. Sitten kun paketti oli kotimaassa niin postin seurannalla pystyi myös seuraamaan. Saa nähdä kauan nyt tällä kertaa menee. Olen mies hklö ja tilasin Dior Homme Original tuoksun joka on mielestäni paljon parempi ja tyylikkäämpi iriksen, laventelin, kaakaon, nahan, vetiverin ja patchoulin tuoksu verrattuna viime vuonna julkaistuun uuteen dior hommeen joka on joo ihan hyvälle tuoksuva mutta aika tylsä ja mitäänsanomaton verrattuna vanhaan versioon ja tätä vanhempaa versiota ei saa enää muuta kuin ranskasta ja belgiasta.
Mulla on epämukava hytinä että Lancome laatu on lässähtänyt. Niinpä tilasin reilun näytteen Poemea sen sijaan että olisin luottavaisesti ostanut pullon.
5 millin näyte oli vain 6€.