Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19304)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo Tom Fordin Lost Cherry.
Mausteinen, liköörinen ja makea kirsikkatuoksu, tuon itse kirsikan lisäksi ainakin itse erotan tonkapapua, vaniljaa, mantelia, mausteita (ilmeisesti neilikka ja kaneli) ja sitten tosiaan sellaisia liköörisiä vivahteita. Jos etsii jotain raikasta kirsikkaa, niin tämä ei ole ollenkaan sellainen, vaan tämä on mausteinen ja tumma "iltatuoksu". Kannattaa ehdottomasti testata iholle jos vaan on mahdollisuus, en tiedä onko se tuo pullo vai mikä, mutta suoraan pullosta tuoksuteltuna haisee ihan muoville. :D
Vinkkinä muuten että Stockalle on välillä -20% alekuponkeja, ja itse käytin sellaisen tähän Lost Cherryyn. Hinnasta lähti yli 50 euroa pois. Tätä tuoksua en itse ainakaan löytänyt oikein mistään halvemmalla.
Monet tuntuvat harmittelevan että tämä tuoksu pysyy huonosti iholla, mutta itse en ainakaan ole sellaista huomannut. 8 tuntia pysyy minulla, jolla tuoksut ei kovin hyvin tunnu muuten pysyvän.
Voi kiitos tästä! Nyt tämä kuulostaa vielä paremmalta. Pidän nimittäin "raskaista" tuoksuista.
Millesime kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Voin lämpimästi suositella ranskalaista origines-parfums.com sivustoa. Hinnoittelu erittäin hyvä ja toimitus nopeaa. Saapui viikossa perille Suomeen.
Viikossa, Ranskasta?! Ihan huippunopeaa. Itse tilasin tuolta 3 viikkoa sitten, ei ole vieläkään paketti perillä.
Joo tein ekalla kerralla tilauksen 21.2 ja tilaus lähetettiin 23.2 matkaan toimittajana colissimo ja kävin paketin noutamassa postista 4.3 eli vähän reilu viikko meni. Semmoinen vinkki muuten että kannattaa seurata missä paketti menee 17track seurantasivustolla sillä seurantakoodilla mikä sulla on koska tuo colissimon seuranta ei päivity tarpeeksi usein. Viimeksi näin 17track:sta kun paketti saapui suomeen ja colissimo ei päivittynyt silloinkaan. Sitten kun paketti oli kotimaassa niin postin seurannalla pystyi myös seuraamaan. Saa nähdä kauan nyt tällä kertaa menee. Olen mies hklö ja tilasin Dior Homme Original tuoksun joka on mielestäni paljon parempi ja tyylikkäämpi iriksen, laventelin, kaakaon, nahan, vetiverin ja patchoulin tuoksu verrattuna viime vuonna julkaistuun uuteen dior hommeen joka on joo ihan hyvälle tuoksuva mutta aika tylsä ja mitäänsanomaton verrattuna vanhaan versioon ja tätä vanhempaa versiota ei saa enää muuta kuin ranskasta ja belgiasta.
Kiitos paljon tästä, täytyykin heti katsoa tuon 17trackin kautta paketin tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Onko tavallista, että naiset viehättyy jostain miesten tuoksusta niin, että alkavat käyttää sitä itse? Kuulin, että Ralph Laurenin Polo Blue on joidenkin mielestä niin viehättävä, että ovat ottaneet sen itselleen. Siinähän on hedelmäisiä nuotteja yhdistettynä puisiin ja nahkaisiin, eli vähän niin kuin naistenkin tuoksuissa, joissa on kukkaisia ja hedelmäisiä ja pohjalla jotain myskimäistä. Entä mitkä on parhaimpia molemmille sukupuolille sopivia tuoksuja, siis sellaisia, joista ei oikeasti tule vaikutelmaa, että käyttää "väärää" hajuvettä?
Se vaikutelma, että käyttää 'väärää' hajuvettä, on oikeastaan aika kiintoisa, erityisesti jos nainen on habitukseltaan muuten naisellinen. Itse käytän sekä selvästi miehekkäitä partavesiä (guiltyt, versacet yms) että ihania ja kauniita klassikkoja, jotka menevät enemmän unisexin pirtaan vaikka niitä miesten suuntaan mainostetaankin (Caronin Pour un Homme ja 3eme homme, Cartierin L'Envol, Guerlainin Habit Rouge ja L'instant pour homme, muutamia mainitakseni - näitä on mulla hyvin rakastettu ja usein käytetty laatikollinen). Sekä miehet että naiset tuntuvat noteeraavan nämä, yleensä ihan positiivisesti.
Hei te joka päivä tuoksua käyttävät! Itsellä on nyt sellainen ongelma että joka päivä tykkään pari suihkausta tuoksua laittaa mutta on ilmennyt yksi haittapuoli tässä. Suihkautan yleensä 2 suihkausta kerran kummakkin puolelle kaulaa ja annan sen kuivua huolella ennenkuin paidan laitan päälleni mutta silti siitä aina joko vähän tai enemmän päivän aikana jää T-paidan tai neuleen/villapaidan kauluksen kohdalle tuoksua joka ei joka kerta lähde pesussa millään. Tai ainakin saan pestä ne kolme kertaa pesukoneessa ennenkuin on paita hajusteeton. Eilenkin liotin muutamaa t-paitaa ämpärissä missä oli sekoitus pyykin pesunestettä, etikkää ja tuollaista pyykkidesiä nimeltään dettol jonka pitäisi poistaa tekstiilistä bakteerit 99,9%. Liotin niitä 8h jonka jälkeen vielä pesin pika pesulla pesukoneessa mutta vielä jäi vähän tuoksua kauluksiin sen verran että yhden kerran pitää vielä ainakin pestä nuo. TODELLA raivostuttavaa. Tuoksumatkani alussa suihkin vielä rintaan mutta huomasin että se oli lopetettava koska menee vaatteet pilalle kun ei lähde tuoksu kunnolla pesussa ja siirryin tuohon kaulan molemminpuolin suihkutteluun ettei pakosti niin paljon osuisi kohta missä tuoksua on tekstiilin kanssa.
Käytän hajusteetonta pyykinpesunestettä ja pesen yleensä 30-40 asteessa vaatteet ja käytän etikkaa myös usein huuhteluaineena.
Onko muilla tätä ongelmaa ja jos ei niin mitä pyykinpesu ainetta käytätte ja huuhteluainetta ja käytättekö etikkaa vai mitä? Pakko saada tämä ongelma jotenkin ratkaistua.
Keskustelupalstalta luettua kerran. Joku rouva ei tykännyt lasinpesunesteen hajusta, osti pullokaupalla lempikologneaan ja täytti niillä auton vesisäiliön. Autoon levisi sit tuulilasia pestessä tuoksu joka miellytti. On tehnyt mieli tehdä ama. Suomessa vaan kolognea käytetään niin vähän ettei meillä ole myynnissä parin euron valtavia erituoksuisia kologneja. Laventelia laittaisin. Rauhoittaisi samalla stressiä liikenteessä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat sitten tilaamani Secret Obsession (Calvin Klein) saapui viimein. Arvostamani Luca Turin haukkui tämän oikein värikkäästi lyttyyn ja antoi yhden tähden, mutta ei voi mitään, mun orientaali-nenää se miellyttää. Lämmin, mausteinen, erilainen orientaalituoksu - olen yllättynyt ja ihastunut siitä, että joku löytää vielä uuden kulman tähänkin tuoksujen joukkoon. Se on tosiaan 'raikkaan mausteinen' ja puinen, kuten fragranticassa raportoidaan. Täytyy pitää luumusta ja tuborosasta, jotta pitää tästä - ne ovat ihan luonnerooleissa.
Pidin tästä ihan sellaisenaan, mutta sitten lisäsin päähänpistosta päälle Magie Noirea, ja tapahtui ihme: vähän tylsästä nyky-MN:stä tuli taas kiinnostava ja kerroksellinen hajuvesi, jota tahdon tuoksutella nenä ranteessa kiinni. Tää on mulle arvokas asia, koska MN on ensimmäisiä tuoksumuistojani: originaali MN parfyymimuodossa oli tyylikkään mummoni tuoksu ja olennainen osa hänen karismaansa. Pystyin vieläkin tuntemaan sen tuoksun nenässäni (tai aivoissani) kuin hurmaantunut pikkutyttö ja olin pahoillani, kun hiljattain ostamani uusi MN oli niin meh. Mutta nyt siis pelastettu - ei samanlainen, mutta uudestaan kiintoisa! Tottahan salainen pakkomielle ja musta magia menevät somasti yhteen :).
Minulla on nuo samat tuoksut, ja tykkään tosi paljon nykyisestäkin Magie Noiresta. Täytyypä kokeilla tuota kerrostamista, kuulostaa hyvältä!
Secret Obsessionista tulee minulle mieleen jokin arabialainen kylpylä faaraoiden aikaan, kaikki ylelliset, hyvältä tuoksuvat kylpyvedet, voiteet, suitsukkeet. Alkusuihkaus on vahva, mutta aika äkkiä se tasaantuu miellyttäväksi ja sitä voi omasta mielestäni käyttää melkein missä vaan, jopa töissä. Ei ole sellainen "orientaalipommi" mitä voisi kuvitella, johtuneekohan sitten reformulaatiosta, en tiedä. Minulla ei ole muistikuvaa millainen se oli ilmestyessään. Ihana tuoksu joka tapauksessa, ja uniikki, kuten ylempi kirjoittaja mainitsi.
Ja mikä pullo (siis Secret Obsessionissa)! Jättimäinen, lasinen, ruskea valkosipuli! Mitähän se oikeasti pyrkii esittämään, bysanttilaisen kirkon kupolia? Joka tapauksessa valloittava camp-esine, pidän sitä mieluusti esillä kylppärissä.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelupalstalta luettua kerran. Joku rouva ei tykännyt lasinpesunesteen hajusta, osti pullokaupalla lempikologneaan ja täytti niillä auton vesisäiliön. Autoon levisi sit tuulilasia pestessä tuoksu joka miellytti. On tehnyt mieli tehdä ama. Suomessa vaan kolognea käytetään niin vähän ettei meillä ole myynnissä parin euron valtavia erituoksuisia kologneja. Laventelia laittaisin. Rauhoittaisi samalla stressiä liikenteessä :)
Mikset käyttäisi laventelin tuoksuista eteeristä öljyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat sitten tilaamani Secret Obsession (Calvin Klein) saapui viimein. Arvostamani Luca Turin haukkui tämän oikein värikkäästi lyttyyn ja antoi yhden tähden, mutta ei voi mitään, mun orientaali-nenää se miellyttää. Lämmin, mausteinen, erilainen orientaalituoksu - olen yllättynyt ja ihastunut siitä, että joku löytää vielä uuden kulman tähänkin tuoksujen joukkoon. Se on tosiaan 'raikkaan mausteinen' ja puinen, kuten fragranticassa raportoidaan. Täytyy pitää luumusta ja tuborosasta, jotta pitää tästä - ne ovat ihan luonnerooleissa.
Pidin tästä ihan sellaisenaan, mutta sitten lisäsin päähänpistosta päälle Magie Noirea, ja tapahtui ihme: vähän tylsästä nyky-MN:stä tuli taas kiinnostava ja kerroksellinen hajuvesi, jota tahdon tuoksutella nenä ranteessa kiinni. Tää on mulle arvokas asia, koska MN on ensimmäisiä tuoksumuistojani: originaali MN parfyymimuodossa oli tyylikkään mummoni tuoksu ja olennainen osa hänen karismaansa. Pystyin vieläkin tuntemaan sen tuoksun nenässäni (tai aivoissani) kuin hurmaantunut pikkutyttö ja olin pahoillani, kun hiljattain ostamani uusi MN oli niin meh. Mutta nyt siis pelastettu - ei samanlainen, mutta uudestaan kiintoisa! Tottahan salainen pakkomielle ja musta magia menevät somasti yhteen :).
Minulla on nuo samat tuoksut, ja tykkään tosi paljon nykyisestäkin Magie Noiresta. Täytyypä kokeilla tuota kerrostamista, kuulostaa hyvältä!
Secret Obsessionista tulee minulle mieleen jokin arabialainen kylpylä faaraoiden aikaan, kaikki ylelliset, hyvältä tuoksuvat kylpyvedet, voiteet, suitsukkeet. Alkusuihkaus on vahva, mutta aika äkkiä se tasaantuu miellyttäväksi ja sitä voi omasta mielestäni käyttää melkein missä vaan, jopa töissä. Ei ole sellainen "orientaalipommi" mitä voisi kuvitella, johtuneekohan sitten reformulaatiosta, en tiedä. Minulla ei ole muistikuvaa millainen se oli ilmestyessään. Ihana tuoksu joka tapauksessa, ja uniikki, kuten ylempi kirjoittaja mainitsi.
Ja mikä pullo (siis Secret Obsessionissa)! Jättimäinen, lasinen, ruskea valkosipuli! Mitähän se oikeasti pyrkii esittämään, bysanttilaisen kirkon kupolia? Joka tapauksessa valloittava camp-esine, pidän sitä mieluusti esillä kylppärissä.
Pullo on kyllä mahtava, ja tilaa vievä. Itse miellän sen juuri kupoliksi. Sopisi muuten myös johonkin art deco -sisustukseen lasiesineenä, matkamuisto Lähi-Idästä.
Vierailija kirjoitti:
Hei te joka päivä tuoksua käyttävät! Itsellä on nyt sellainen ongelma että joka päivä tykkään pari suihkausta tuoksua laittaa mutta on ilmennyt yksi haittapuoli tässä. Suihkautan yleensä 2 suihkausta kerran kummakkin puolelle kaulaa ja annan sen kuivua huolella ennenkuin paidan laitan päälleni mutta silti siitä aina joko vähän tai enemmän päivän aikana jää T-paidan tai neuleen/villapaidan kauluksen kohdalle tuoksua joka ei joka kerta lähde pesussa millään. Tai ainakin saan pestä ne kolme kertaa pesukoneessa ennenkuin on paita hajusteeton. Eilenkin liotin muutamaa t-paitaa ämpärissä missä oli sekoitus pyykin pesunestettä, etikkää ja tuollaista pyykkidesiä nimeltään dettol jonka pitäisi poistaa tekstiilistä bakteerit 99,9%. Liotin niitä 8h jonka jälkeen vielä pesin pika pesulla pesukoneessa mutta vielä jäi vähän tuoksua kauluksiin sen verran että yhden kerran pitää vielä ainakin pestä nuo. TODELLA raivostuttavaa. Tuoksumatkani alussa suihkin vielä rintaan mutta huomasin että se oli lopetettava koska menee vaatteet pilalle kun ei lähde tuoksu kunnolla pesussa ja siirryin tuohon kaulan molemminpuolin suihkutteluun ettei pakosti niin paljon osuisi kohta missä tuoksua on tekstiilin kanssa.
Käytän hajusteetonta pyykinpesunestettä ja pesen yleensä 30-40 asteessa vaatteet ja käytän etikkaa myös usein huuhteluaineena.
Onko muilla tätä ongelmaa ja jos ei niin mitä pyykinpesu ainetta käytätte ja huuhteluainetta ja käytättekö etikkaa vai mitä? Pakko saada tämä ongelma jotenkin ratkaistua.
Heti kiinnostaa, mitä tuoksuja olet käyttänyt? :) Tuo 30 astetta on liian mieto lämpötila, sillä ei varmastikaan tuoksut lähde. 40 asteessa luulisi lähtevän. Onko sun pesukone sellainen, että käyttää tosi vähän vettä? Jotkut ekologisimmat pesuohjelmat voivat olla tällaisia.
Minulla lähtee normaalilla pesuohjelmalla tuoksut vaatteista 40 asteessa, ainoastaan ihan supervahvoista, kuten Shaghaf Oud, voi jäädä jokin vieno tuoksu pesun jälkeen, mutta harvinaista. Käytän perusaineita, Omo Coloria, Bio Luvilia ym. Voi olla että tuo hajusteeton pyykinpesuaine aiheuttaa sinulla ongelman, jos siinä pesuteho ei riitä. Ne voivat olla miedompia juuri allergioita vähentävien ominaisuuksiensa takia. Kokeile vaihtaa pesuainetta. Ei noista mainitsemistanikaan jää juuri tuoksua vaatteisiin. Etikkaa ei kannata koko ajan käyttää, voi pilata vaatteita. Huuhteluainetta en käytä itse ollenkaan, en halua sitä keinotekoista hajua joka niistä tulee vaatteisiin.
Millesime kirjoitti:
Voin lämpimästi suositella ranskalaista origines-parfums.com sivustoa. Hinnoittelu erittäin hyvä ja toimitus nopeaa. Saapui viikossa perille Suomeen.
Taas hyvä kauppavinkki, tässähän menee omaisuus. Siellä oli nimittäin Sisleyn meikit huomattavasti halvemmalla kuin mitä Suomessa.
Maison Margielan Replica -tuoksut? Ei omaa kokemusta, mutta kuvausten perusteella vaikutelma on jokin huonetuoksu, josta on tehty hajuvesi. Tuotenimet ja pullojen design viittaavat samaan suuntaan. Toisaalta ymmärrän, että se on tietoinen valinta, koska Margiela tekee "kokeellista" muotia, jossa arkisesta tulee ylellistä. Esimerkiksi Whispers in the Library on tuoksu, jossa yhdistyvät vanha paperi ja vahattu puu. Kuulostaa kornilta ja tyylittömältä, mutta haluaisin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Maison Margielan Replica -tuoksut? Ei omaa kokemusta, mutta kuvausten perusteella vaikutelma on jokin huonetuoksu, josta on tehty hajuvesi. Tuotenimet ja pullojen design viittaavat samaan suuntaan. Toisaalta ymmärrän, että se on tietoinen valinta, koska Margiela tekee "kokeellista" muotia, jossa arkisesta tulee ylellistä. Esimerkiksi Whispers in the Library on tuoksu, jossa yhdistyvät vanha paperi ja vahattu puu. Kuulostaa kornilta ja tyylittömältä, mutta haluaisin olla väärässä.
Minusta nuo eivät ole tosiaan mitään huonetuoksuja vaan ihan kunnon parfyymeja. Olen testaillut monia ja esim. mainitsemasi Whispers in the Library ei mun nenään ole mikään paperi+puuyhdistelmä vaan jotain paljon monimutkasempaa, itselleni ei kyllä siitä tule edes mikään kirjasto yhtään mieleen. Suosittelen hankkimaan näytesetin jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tulossa testattavaksi muutama. Luulen, etteivät nämä ole noin yksinkertaisia. Kuvaukset ovat vaan tiivistelmiä ideasta, runoelmia siitä tunnelmasta mitä haetaan.
Kirjastot tuskin edes tuoksuvat samanlaiselle ja ihmisten tuoksumuistot tai mielleyhtymät vaihtelevat. Ehkä pienen suomalaisen kaupungin kirjastossa maaliskuussa on erilainen tuoksu kuin isossa, vanhassa kirjastossa.
Itse rakastan kirjoja ja niiden tuoksua. Siis minä olen se outo luokkakaverisi, joka syksyllä aina saatuaan uuden kirjan haisteli ja nuuhki sen sivuja. Ps. vihreys ja ekologia ovat tärkeitä asioita, mutta ennen vanhaan uudet kirjat tuoksuivat paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tavallista, että naiset viehättyy jostain miesten tuoksusta niin, että alkavat käyttää sitä itse?
Minä käytän sekä naisille, miehille että unisexinä markkinoituja tuoksuja ja muutakin kosmetiikkaa.
Jos pidän, niin pidän.
Kannattaa kokeilla rohkeasti ja jos tuoksu tuntuu omalta ja mieleiseltä, niin siitä vaan käyttämään markkinoinnista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kiinnostaa, mitä tuoksuja olet käyttänyt? :) Tuo 30 astetta on liian mieto lämpötila, sillä ei varmastikaan tuoksut lähde. 40 asteessa luulisi lähtevän. Onko sun pesukone sellainen, että käyttää tosi vähän vettä? Jotkut ekologisimmat pesuohjelmat voivat olla tällaisia.
Minulla lähtee normaalilla pesuohjelmalla tuoksut vaatteista 40 asteessa, ainoastaan ihan supervahvoista, kuten Shaghaf Oud, voi jäädä jokin vieno tuoksu pesun jälkeen, mutta harvinaista. Käytän perusaineita, Omo Coloria, Bio Luvilia ym. Voi olla että tuo hajusteeton pyykinpesuaine aiheuttaa sinulla ongelman, jos siinä pesuteho ei riitä. Ne voivat olla miedompia juuri allergioita vähentävien ominaisuuksiensa takia. Kokeile vaihtaa pesuainetta. Ei noista mainitsemistanikaan jää juuri tuoksua vaatteisiin. Etikkaa ei kannata koko ajan käyttää, voi pilata vaatteita. Huuhteluainetta en käytä itse ollenkaan, en halua sitä keinotekoista hajua joka niistä tulee vaatteisiin.
Olen siis mies ja miesten tuoksuja mm creed aventus edp , green irish tweed edp, dior homme original edt, dior homme eau from men edt, terre d`hermes edt , bleu de chanel edp, dior fahrenheit edt, dior sauvage edp yms. Näistä mikään ei siis mikään heikko tai mielestäni mikään hypersuper vahvakaan ole, kestää koko päivän yleensä kumminkin. Pitää joo alkaa koittaa pestä aina 40 asteessa ja vaihtaa noita pyykinpesu aineita jos alkaisi paremmin hajut lähtemään. Nyt olen käyttänyt pirkka color sensitive hajusteeton pyykinpesu nestettä. ja usein olen tuolla 30 minuutin pikapesu ohjelmalla pyykkini pessyt koska yleensä vaihdan alus vaatteeni joka päivä joten ne ei kovin likaisia ole miinuksena se että tuoksua on jäänyt paidan kaulukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nuo eivät ole tosiaan mitään huonetuoksuja vaan ihan kunnon parfyymeja. Olen testaillut monia ja esim. mainitsemasi Whispers in the Library ei mun nenään ole mikään paperi+puuyhdistelmä vaan jotain paljon monimutkasempaa, itselleni ei kyllä siitä tule edes mikään kirjasto yhtään mieleen. Suosittelen hankkimaan näytesetin jos kiinnostaa.
No minusta vaikuttaa siltä, että Margielan tuoksuissa leikitellään parfyymin markkinoinnin retoriikalla. Annetaan tuotteelle halvan huonetuoksun nimi ja pakataan se minimalistiseen pulloon, mutta sisältö onkin jotain ihmeellistä. Olen ehdottomasti kiinnostunut Library-tuoksusta ja muista Margielan teematuoksuista.
Oijoi! Hain juuri postista Notinon pakettini, joka tuli päivälleen silloin kuin pitikin.
Heti ensimmäisenä testiin pääsi Byredon Gypsy Water ja en ollenkaan osannut odottaa tämmöistä nostalgian tunnetta! En ole ikinä haistanut tätä tuoksua aikasemmin mutta se vei minut suoraan takaisin lapsuuteeni, jolloin olin joka kesä seurakunnan lastenleirillä meren rannalla. Katajan, kuusen ja meripihkan yhdistelmä muistuttaa minua leirin saunarakennuksesta ja sitä ympäröivästä metsästä missä juostiin yöt-päivät. 🥺
Katsotaan miten tämä tuoksu alkaa muuntumaan mutta alku on erittäin lupaava.
Kaikista ikävin on (itselle) huono tuoksu kauniissa pullossa :( Lolita Lempickan tuoksussa ihastelin pulloa, lueskelin nuoteista ja sitten tilasin. Ja pieleen meni.
Sen kokemuksen jälkeen en ole uskaltanut katsoa kauniita pulloja kuin varovasti silmiä siristellen. Esim. Anna Suilla on ihania överipulloja tyyliin keijukaisia ja ties mitä.
Vaikeinta oli bongata mm. amazonin kaupasta TYHJIÄ ihania lasipulloja ja tajuta, että niihinkin voisin hurahtaa. Toistaiseksi olen onnistunut välttämään sellaista addiktiota.
Ja tottakai myös yksinkertaiset tyylikkäät pullot miellyttävät minua myös...
Pitäisikö avata tähän keskustelua myös kauneimmistä pulloista?
Mulla on Margielan Memory Box, 35 € taisin maksaa 10×2 millistä. Löysin sen Feeluniquelta alkusyksyllä.
Eivät tosiaan ole yksinkertaisia tai lineaarisia tuoksuja, vaan monikerroksisia, intensiivisiä ja EdTiksi hurjan pitkäkestoisia, jopa 15 h yhdellä suihkauksella. Hinta-laatusuhde on siis kohdallaan.
Ymmärtääkseni näiden ideana on pullottaa tiettyjä hetkiä, muistoja ja tunnelmia. Itsekin kirjojen ystävänä tunnistan Whispers in the Librarystä välittömästi sen saman tuoksun, jonka sai työntäessään nokkansa vastamuovitetun Christien selkämykseen. Tein sitä joakus paljon. :)
Minusta upein miesten tuoksu on Armanin Code ja Code Profumo. Ne ovat sen verran miehekkäitä, että en voisi kuvitella käyttäväni, vaikka niistä tykkäänkin. Toisaalta, rakasta naisten Codea, joka on samaa tuoksumaailmaa. Hauskaa oli, kun kerran seurustelin miehen kanssa, jonka signature oli Armanin Code (ehkä se oli osa viehätystäkin 😆). Hän käytti sitä ja minä Code Femmeä usein kun lähdettiin ulos, "Perfume match made in heaven"😄