Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19304)

Vierailija
6381/19304 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna oli L'Instant de Guerlain. Yksi suihkaus aamulla ja yhä tunnen sen leijuvan kevyesti ranteissa, jopa saunomisen jälkeen. Jos tässä olisi vähemmän kukkaisuutta ja enemmän ambraa ja puuterisuutta niin käyttäisin useammin. Alkuvaiheen terälehdet iskevät aina liikaa, mutta pohjalta nouseva haamutuoksu on ihana.

Mulle ei ole avautunut 'puuterisuus' hajuvedessä. Siis puuterin haju vai? Musta puuterit tuoksuu erilaiselle.

Vierailija
6382/19304 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna oli L'Instant de Guerlain. Yksi suihkaus aamulla ja yhä tunnen sen leijuvan kevyesti ranteissa, jopa saunomisen jälkeen. Jos tässä olisi vähemmän kukkaisuutta ja enemmän ambraa ja puuterisuutta niin käyttäisin useammin. Alkuvaiheen terälehdet iskevät aina liikaa, mutta pohjalta nouseva haamutuoksu on ihana.

Mulle ei ole avautunut 'puuterisuus' hajuvedessä. Siis puuterin haju vai? Musta puuterit tuoksuu erilaiselle.

Olet oikeassa, niin tuoksuvat. Fragrantican sivuilla on mahtava tämä nuottiluettelo, jokaisen voi avata ja lukea kuvauksen ja selata siihen sopivia tuoksuja

Siellä on myös 'powdery notes', joiden selitys kuuluu A vast variety of natural and synthetic notes give a powdery effect to perfume composition. Most usual powder notes are iris/orris, violet, vanilla, rose, musks, heliotrope, opoponax resin, and some amber materials. Ei ole siis yhtä oikeaa "puuterin hajua" vaan sillä kuvataan tietyn tyylistä "puuterista" tuoksua. Oma nenäni viehättyy yleensä tuoksuista, joissa tätä on mukana. Mutta tuoksu on aina kokonaisuus eri nuoteista (ellei se ole ns lineaarinen), joten se on se yhdistelmä mikä ratkaisee.

En tiedä selvensikö tämä sepustus mitään, nämä tuoksuasiat eivät ole helposti avattavia ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/19304 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, niin tuoksuvat. Fragrantican sivuilla on mahtava tämä nuottiluettelo, jokaisen voi avata ja lukea kuvauksen ja selata siihen sopivia tuoksuja

Siellä on myös 'powdery notes', joiden selitys kuuluu A vast variety of natural and synthetic notes give a powdery effect to perfume composition. Most usual powder notes are iris/orris, violet, vanilla, rose, musks, heliotrope, opoponax resin, and some amber materials. Ei ole siis yhtä oikeaa "puuterin hajua" vaan sillä kuvataan tietyn tyylistä "puuterista" tuoksua. Oma nenäni viehättyy yleensä tuoksuista, joissa tätä on mukana. Mutta tuoksu on aina kokonaisuus eri nuoteista (ellei se ole ns lineaarinen), joten se on se yhdistelmä mikä ratkaisee.

En tiedä selvensikö tämä sepustus mitään, nämä tuoksuasiat eivät ole helposti avattavia ollenkaan.

Ja sitten vielä ne linkit...

https://www.fragrantica.com/notes/Powdery-notes-482.html

https://www.fragrantica.com/notes/

Vierailija
6384/19304 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaivannäöstä!

Mun mielestä nuo nuotit on turhaa asiakkaan holhoamista.

Esim. kielo. Ei mulle tarvitse selittää millaisen vaikutelman kielo tekee. Joku pitää siitä, toinen ei. Kielo on kumminkin kielo, ja riittää tieto että sitä on.

Sen kyllä tietäisin mielelläni onko tuoksu synteettinen.

Vierailija
6385/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan suoraan Carthusialta.

Mut postikulut on pienimmilläänkin 35€.

Eikös EU:ssa pitänyt tavaroiden liikkua halvalla?

Vierailija
6386/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoologistin näytteitä on heikosti tarjolla.

Esim Moodscentbarissa saan vain 2/8.

Harmin paikka.

Vierailija
6387/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Estèe Lauderin Youth-Dew Amber. Rakastan tätä tuoksua, tämä on aina sellainen varma valinta mulle. Pidän alkutuoksusta, keskivaiheesta ja lopusta. Vaikka nuoteissa on riskejä, kuten inkivääri, magnolia ja jasmiini, ne silti soljuvat mukana just oikein. Kukkia, mausteita, tummuutta. Mmm.

Monen nenään tämä saattaa olla vanhalta vintagelta tuoksuva? Olen aina luullut, että tuoksun nimi on vain Youth-Dew Amber, mutta Fragrantican mukaan on olemassa vain "Youth-Dew Amber Nude". Sen tiedot ja kuvat kyllä mätsäävät tähän, mutta miten olen ignoorannut tuon Nuden nimessä..

Pidän myös pullosta. Se on klassinen, vintagetyylinen, yksinkertainen ja tuo pieni, ruskea rusetti <3

Rakastan tätä mausteista ambrapilveä niin paljon, että se originaali Youth Dew on usein houkutellut minua ja olen ajatellut tilata siitä näytteen. Onko täällä sen ystäviä tai ketään, joka haluaisi analysoida sitä tai jopa vertailla sitä tähän versioon?

Vierailija
6388/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zoologistin näytteitä on heikosti tarjolla.

Esim Moodscentbarissa saan vain 2/8.

Harmin paikka.

Joo, minäkin huomasin saman. Innostuin täällä olevien arvioiden perusteella ja Fragranticaa nuuskimalla useammastakin, mutta Mood Scent Barissa oli vain viidestä haluamastani näyte saatavilla. Onhan toki niissäkin tutkimista :) Kalmarin ehdin saamaan kun pari päivää sitten tilasin, mutta nyt se on näemmä loppu (muut tilauksessani olivat Majava, Sarvikuono, Elefantti ja Makaki, niitä on kaikkia vielä jäljellä).

Dodo, Panda, Laiskiainen ja Tunturipöllö jäivät odottamaan tutustumista tulevaisuudessa.

Vierailija
6389/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuo Samba -90-luvulla. Katsoin nyt sen nuotit, en muistanut että se olisi noin sitruunainen, jotenkin jäi mieleen että olisi ollut enimmäkseen makean karkkinen tuoksu, oikein sopiva teinille. En ole nähnyt sitä missään vuosiin, olin itse asiassa unohtanut koko tuotteen.

Juu, taitaa Hobby Hall olla kuitenkin virolainen yritys nykyisin...

Siitä Sambasta oli monenlaista versiota :) Eri värisiä, miesten ja naisten versioita taisi lopulta olla 50 tai jotain?

Sitten oli ne niitä Sambapulloja muistuttavat Nina Riccin vihreä, keltainen ja sininen, Les Belles. Se vihreä oli jännä mutta hyvä tuoksu, siinä oli tomaattia, tomaatinlehteä ja tomaatinkukkaa, sekä minttua, basilikaa, vadelmia ja viikunaa, vähän kukkia pohjalla.

Vierailija
6390/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan suoraan Carthusialta.

Mut postikulut on pienimmilläänkin 35€.

Eikös EU:ssa pitänyt tavaroiden liikkua halvalla?

Hajuvesien kuljettaminen on valitettavasti todella hankalaa ja kallista yrityksille.

Kannattaa vielä katsoa Nose Paris-kaupan tarjonta, heillä on kyseistä merkkiä myynnissä.

Sieltä tilaamani tuotteet ovat aina tulleet tosi nopeasti ja edullisesti ja samplejakin on heillä myynnissä laaja valikoima.

Vierailija
6391/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuo Samba -90-luvulla. Katsoin nyt sen nuotit, en muistanut että se olisi noin sitruunainen, jotenkin jäi mieleen että olisi ollut enimmäkseen makean karkkinen tuoksu, oikein sopiva teinille. En ole nähnyt sitä missään vuosiin, olin itse asiassa unohtanut koko tuotteen.

Juu, taitaa Hobby Hall olla kuitenkin virolainen yritys nykyisin...

Siitä Sambasta oli monenlaista versiota :) Eri värisiä, miesten ja naisten versioita taisi lopulta olla 50 tai jotain?

Sitten oli ne niitä Sambapulloja muistuttavat Nina Riccin vihreä, keltainen ja sininen, Les Belles. Se vihreä oli jännä mutta hyvä tuoksu, siinä oli tomaattia, tomaatinlehteä ja tomaatinkukkaa, sekä minttua, basilikaa, vadelmia ja viikunaa, vähän kukkia pohjalla.

Riccillä oli myös punainen, jossa kirsikkaa, se oli paras mielestäni.

Vierailija
6392/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä todellinen tuoksufriikki, kaikella kunnioituksella: https://www.iltalehti.fi/tee-se-itse/a/872985ec-e53d-465d-9685-676f0f9d…

Katsoin jo mielenkiinnolla mitä pulloja hänellä ollut 😆

Aivan kaamean näköinen tekele!

Vierailija
6393/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin tulee Amouagen näytteitä sitten.

Kamalan jänskää.

Valitsin täystyrmäykset oikein.

Vierailija
6394/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisk 😢 parfyymikaappini on niin täynnä, ettei yhtään sovi enää. Kaappi on tosin pieni, että siksikin täyttyi nopeasti. Pitää varmaan ruiskutella ahkerammin ja antaa ympärillä olevien ja ohikulkijoiden haistaa minut jo korttelin päästä. 🤣🤣🤣

Vierailija
6395/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Pradan Candy. Kaipasi aurinkoiseen pakkaspäivään jotain makeaa, mutta silti suht kevyttä. Kiva tuoksu, lämmin, toffeemainen. Kesto erittäin hyvä, vaikka "projection" ei olekaan kovin voimakas. Mieltä piristävä tuoksu.

Vierailija
6396/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Oscarin Bella Rosa, makea ruusutuoksu, joka on ihan hykerryttävän herkullisen tuoksuinen! Kävin kävelyllä aurinkoisessa säässä ja tunsin tämän ihanuuden nenässäni. Tämä on mun pienessä kokoelmassani yksi niistä, joita todella rakastan.

Vierailija
6397/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä todellinen tuoksufriikki, kaikella kunnioituksella: https://www.iltalehti.fi/tee-se-itse/a/872985ec-e53d-465d-9685-676f0f9d…

Katsoin jo mielenkiinnolla mitä pulloja hänellä ollut 😆

Aivan kaamean näköinen tekele!

Mutta ihana että halusi nauttia pulloistaan senkin jälkeen kun ne olivat tyhjiä. Toivottavasti hän näkee lampunjalkansa kauniina joka päivä!

Vierailija
6398/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niisk 😢 parfyymikaappini on niin täynnä, ettei yhtään sovi enää. Kaappi on tosin pieni, että siksikin täyttyi nopeasti. Pitää varmaan ruiskutella ahkerammin ja antaa ympärillä olevien ja ohikulkijoiden haistaa minut jo korttelin päästä. 🤣🤣🤣

Vai olisiko se vaan isomman kaapin osto?

Vierailija
6399/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Oscarin Bella Rosa, makea ruusutuoksu, joka on ihan hykerryttävän herkullisen tuoksuinen! Kävin kävelyllä aurinkoisessa säässä ja tunsin tämän ihanuuden nenässäni. Tämä on mun pienessä kokoelmassani yksi niistä, joita todella rakastan.

Tätä on verrattu Delinaan. Itse en ole tuoksutellut Delinaa, joten vaikea sanoa. Se tuoksu kyllä kiinnostaisi, en vaan ole törmännyt näytteisiin ja sen verran hintava, ettei sokkona viitsi ostaa. Bella Rosa on kuitenkin ihan hurmaava, ainoa ikävä puoli on, että kesto oli itselläni huono.

Vierailija
6400/19304 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yritys tilata Moodscentbarista on näköjään kirottu. Koko ajan tulee härö.

Nyt en enää rupea. Maksan laskun huomenna.

Sit onkin parfyymeja 10 vuodeksi.

Ostin 2 vuotta sitten 25ml Biagiotin. Siitäkin on puolet jäljellä.

Hauskaa vklää! Tai niin hauskaa kuin olla voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän