Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19302)
Onko vinkkejä suht edullisista gourmand-tuoksuista?
Vierailija kirjoitti:
Britney Spearsin Fantasy-linjalla flankereineen on paljon ystäviä.
https://www.fragrantica.com/perfume/Britney-Spears/Fantasy-600.html
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako kenelläkään olla kokemusta Avonin klassikosta, Perceivestä? https://www.fragrantica.com/perfume/Avon/Perceive-1871.html
Tuo kiehtoo minua tekijänsä takia, on ainoa Christopher Sheldraken suunnittelema Avon-tuoksu. Pidän Sheldraken luomuksista Lutensille, joten jos tämä olisi tyylillisesti samankaltainen, monimutkainen muttei aggressiivinen, voisi jossakin välissä kokeilla. Notinollakin hinta on pysynyt kurissa, 10 ml 2,90.
Mulla oli Perceive joskus v 2011. Enää en siitä pidä. Siinä vaivasi se, ettei se ollut selkeästi oikein mikään, ei kukkainen, ei kukkais-hedelmäinen eikä orientaalinen, jollaiseksi sitä luonnehdittiin. siinä oli jotain, mistä en pitänyt. Myös pullo on minusta ruma. Sorry, ettei ollut kovin positiivista sanottavaa. On se kuitenkin ymmärtääkseni ollut aika pidettykin tuoksu. Pidän enemmän siitä Dew- versiosta, joka on kasteisen raikas. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako kenelläkään olla kokemusta Avonin klassikosta, Perceivestä? https://www.fragrantica.com/perfume/Avon/Perceive-1871.html
Tuo kiehtoo minua tekijänsä takia, on ainoa Christopher Sheldraken suunnittelema Avon-tuoksu. Pidän Sheldraken luomuksista Lutensille, joten jos tämä olisi tyylillisesti samankaltainen, monimutkainen muttei aggressiivinen, voisi jossakin välissä kokeilla. Notinollakin hinta on pysynyt kurissa, 10 ml 2,90.
Mulla oli Perceive joskus v 2011. Enää en siitä pidä. Siinä vaivasi se, ettei se ollut selkeästi oikein mikään, ei kukkainen, ei kukkais-hedelmäinen eikä orientaalinen, jollaiseksi sitä luonnehdittiin. siinä oli jotain, mistä en pitänyt. Myös pullo on minusta ruma. Sorry, ettei ollut kovin positiivista sanottavaa. On se kuitenkin ymmärtääkseni ollut aika pidettykin tuoksu. Pidän enemmän siitä Dew- versiosta, joka on kasteisen raikas. :)
Oioi, Dewin nuotit näyttävät hyviltä. Sitäkin näyttäisi olevan Notinolla, muttei pikkukoossa, äh.
Kiitos kuvailusta. :) Mulla ei ole koskaan ollut yhtään Avonin tuoksuja, ja perus-Perceive näyttää vähän optimistiselta makuuni, katsotaan voittaako uteliaisuus silti. Luokittelemattomuus ei häiritse ainakaan ajatuksen tasolla, käytäntö voi olla toinen juttu. Joku siinä on kestänyt 20 vuotta, koska sitä myydään edelleen, tiedä sitten onko reformuloitu monesti.
Vierailija kirjoitti:
HERTTINEN sentään. Eihän se mikään k u l l i ole, vaan NENÄ! Jopas nyt kun on ihan höpöhassua. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Näyttäähän se vähän siltä mitä luulit mutta tuo ei paras malli kyllä siitä ole.
Muistakaa hajusteille yliherkät. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu: Lush Dirty, parfyymiversio. Tarvitsin jotain tsemppaavaa ja aivosoluja aktivoivaa, tämä teki sen. Kenraali Mintun johdolla viereeni marssi kokonainen yrttiarmeija. Rakuuna, Santeli, Laventeli, Neroli, Timjami ja muut tsemppasivat selustassa. Selvisin päivän haasteesta kunniakkaasti. Palatkaa kotiin, sotilaat.
Kuulostaa ihanalta. Mulla oli alkuviikosta yrttipuska minttu-meirami-timjami-salvia (Charmes et Feuilles), mutta se oli liian hento (Ellena) ollakseen energisoiva. Onko Dirty kuinka voimakas ja/tai pitkäkestoinen?
Parfyymiversio kestää kepeästi koko päivän eli kestoa riittää. Tämä ei ole ollenkaan sellainen "hento ja yrttinen" kuin voisi kuvitella. Toisaalta tämä on monen nenään maskuliininen ja meillä onkin miehen kanssa yhteisessä käytössä eli miellyttää myös häntä. Minusta tästä puuttuu sellainen ylimaskuliinisuus, mikä tekee joistain miehisistä tuoksuista liian päällekäyviä.
Kiitos tiedosta! Olen eri kun tuo alkuperäinen kyselijä, mutta myös Dirtyä harkinnut. Onko Honore des Presin Nu Green tuttu, osaisitko verrata siihen? Siinä on ainakin minttua ja rakuunaa, minusta hyvin miellyttävä tuoksu, mutta kestoltaan harmillisen heikko.
Ei valitettavasti ole tuttu. Jotkut Lushin tuoksut ovat monen mielestä outoja, joten mikäli mahdollista kannattaa käydä kokeilemassa paikan päällä. Tai pyytää näytettä, niitä joskus saa nettikaupoista (mutta ei välttämättä sitä mitä pyytää - itse tosin kerran sain unelmapaketin brittilushista l. kaikki toivomani ja vähän extraa pienille lapuille suihkittuna ja minigrippeihin pakattuna).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tosiaan kehuttu Britney-tuoksuja niin paljon, että minuakin on alkanut kiinnostaa. Hinnatkin ovat edullisia. Ja pullot söpöjä! Jos olet näiden ystävä niin kerro mikä on suosikkisi? Ovatko kaikki hyvin makeita?
Vierailija kirjoitti:
Me tuoksuharrastajat ei provosoiduta näistä, säilytetään tämä hyvän mielen ketjuna, keskitytään tuoksuihin ja jätetään huomiotta nämä muunlaiset viestit. Kivaa keskiviikkoiltaa kaikille 😊☀️
Aivan totta!
kameleontti, sivettikissa, mehiläinen, kolibri, sudenkorento, panda, laiskiainen, tunturipöllö.
Nämä kiinnostaa testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tosiaan kehuttu Britney-tuoksuja niin paljon, että minuakin on alkanut kiinnostaa. Hinnatkin ovat edullisia. Ja pullot söpöjä! Jos olet näiden ystävä niin kerro mikä on suosikkisi? Ovatko kaikki hyvin makeita?
En ole vielä tutustunut niihin itse, olen vasta silmäilyasteella maun enimäkseen muututtua gourmandeista kohti chyprejä ja makeasta kohti kitkerää. Omistan näytteen vain Midnight Fantasysta, se on vielä kokeilematta. Pidän sekä luumusta että kirsikasta, toivottavasti ne tulevat hyvin esiin.
Haisunäätä kirjoitti:
Muistakaa hajusteille yliherkät. Kiitos
Olet väärässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
En kestä miten kreisi mä oon! Tilailen vaan koko ajan tuoksuja! Hei miettikää miten villiä menoa 😅😅😅 Onneks kanssasisaret ymmärtää!! Pidetään ittemme positiivisina tsemppareina!! 💚💛💜💚💛💜 Positiivista tsemppiä kaikille 😘
Onhan se hullua jos tilaa enemmän kuin tarvii.
Mut hyvä että huomaa sen itse.
Mä ostin 6 vuotta sitten viimeksi hajuveden.
Nyt tilasin kerralla 5 pulloa.
Olen varautunut siihen että ainakin osa on väärennöksiä.
Netissä on hyviä videoita joiden avulla väärennöksen tunnistaa.
Esim Notino ja HobbyHall myyvät niin halvalla että siitä voi tehdä omat johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ketju asiallisena! Sydämiä ja haleja teille ihanaiset voimanaiset!!
Tulee hyväolo kun kannustetaan toisia näin kivasti. Tää on parhautta 🏆
Kyllä mä olen miettinyt miten me ihmiset voitaisi auttaa itseämme ja toisiamme näinä raskaina aikoina.
Olen tosissani.
Olisi psykologian ammattilaisille työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä miten kreisi mä oon! Tilailen vaan koko ajan tuoksuja! Hei miettikää miten villiä menoa 😅😅😅 Onneks kanssasisaret ymmärtää!! Pidetään ittemme positiivisina tsemppareina!! 💚💛💜💚💛💜 Positiivista tsemppiä kaikille 😘
Mut hyvä että huomaa sen itse.Mä ostin 6 vuotta sitten viimeksi hajuveden.
Nyt tilasin kerralla 5 pulloa.Olen varautunut siihen että ainakin osa on väärennöksiä.
Esim Notino ja HobbyHall myyvät niin halvalla että siitä voi tehdä omat johtopäätökset.
Notino ja HH eivät myy väärennöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ketju asiallisena! Sydämiä ja haleja teille ihanaiset voimanaiset!!
Tulee hyväolo kun kannustetaan toisia näin kivasti. Tää on parhautta 🏆
Kyllä mä olen miettinyt miten me ihmiset voitaisi auttaa itseämme ja toisiamme näinä raskaina aikoina.
Olen tosissani.
Olisi psykologian ammattilaisille työtä.
Uskon, että terapeuteille ja psykiatreille ennemminkin. Psykologit lähinnä täytättävät kyselyitä ja testilomakkeita.
Kyllä on jollakin jormalla selvästi hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut hyvä että huomaa sen itse.Mä ostin 6 vuotta sitten viimeksi hajuveden.
Nyt tilasin kerralla 5 pulloa.Olen varautunut siihen että ainakin osa on väärennöksiä.
Esim Notino ja HobbyHall myyvät niin halvalla että siitä voi tehdä omat johtopäätökset.Notino ja HH eivät myy väärennöksiä.
Etkö tiedä että väärennöksiä on kaikessa, kaikkialla ja se on suurta bisnestä?
Ei semmosta pientä ja harmitonta kuten jossain etelänrannalla jossa kaupustelija myy "lacostepaitoja" ja "arvokelloja" ällistyttävän halvalla.
Miten kuvittelet tietäväsi mitä joku Notino tekee tai ei tee? Vai järkkyykö sun perusturvallisuus kun joku kehtaa puhua epämukavia totuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jollakin jormalla selvästi hauskaa.
Äitihullu se on. Ei kukaan muu ole noin pakkomielteinen.
Justhan sä sanoit että se on Aramis