Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19302)

Vierailija
6281/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Lush Dirty, parfyymiversio. Tarvitsin jotain tsemppaavaa ja aivosoluja aktivoivaa, tämä teki sen. Kenraali Mintun johdolla viereeni marssi kokonainen yrttiarmeija. Rakuuna, Santeli, Laventeli, Neroli, Timjami ja muut tsemppasivat selustassa. Selvisin päivän haasteesta kunniakkaasti. Palatkaa kotiin, sotilaat.

Vierailija
6282/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 80-luvun pyhä kolminaisuus oli Balahe-Rumba-Byzance :) Saa yrittää pistää paremmaksi, jos haluaa :D

Miehet muuten kävi ihan kuumina juuri noihin tuoksuihin, ties mitä afrodisiakkeja valmistajat olivat niihin piilottaneet?! Toki naiset kehuivat niitä vähintään yhtä paljon ja ostivat itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6283/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Lush Dirty, parfyymiversio. Tarvitsin jotain tsemppaavaa ja aivosoluja aktivoivaa, tämä teki sen. Kenraali Mintun johdolla viereeni marssi kokonainen yrttiarmeija. Rakuuna, Santeli, Laventeli, Neroli, Timjami ja muut tsemppasivat selustassa. Selvisin päivän haasteesta kunniakkaasti. Palatkaa kotiin, sotilaat.

Kuulostaa ihanalta. Mulla oli alkuviikosta yrttipuska minttu-meirami-timjami-salvia (Charmes et Feuilles), mutta se oli liian hento (Ellena) ollakseen energisoiva. Onko Dirty kuinka voimakas ja/tai pitkäkestoinen?

Vierailija
6284/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.yves-rocher.fi/tuoksut/c/30000

Magnoliaa, Chevrefeuillea, Cleaa ja sitä entistä vaniljatuoksua olisin katsellut, kaikki pistetty uusiksi näköjään. Clea löytyi mutta onko enää edes sama koostumus kuin ennen? Oletteko tilanneet tuolta mitään?

Vierailija
6285/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 80-luvun pyhä kolminaisuus oli Balahe-Rumba-Byzance :) Saa yrittää pistää paremmaksi, jos haluaa :D

Miehet muuten kävi ihan kuumina juuri noihin tuoksuihin, ties mitä afrodisiakkeja valmistajat olivat niihin piilottaneet?! Toki naiset kehuivat niitä vähintään yhtä paljon ja ostivat itsekin.

Olisikohan nämä kaikki "animalic" nuotin sisältäviä? Nimittäin ainakin yksi kasarisuosikkini on sellainen:

Bal à Versailles. Siihen voisi lisätä Balahen ja Poisonin. Nynnyilypäivinä YSL:n Paris :)

Versailles-pulloni on tyhjä ja tekisi mieli tilata sitä, mutta pelkään et sen kanssa käy kuten noiden muiden l. en pysty enää käyttämään niitä. Ehkä ne sopivat siihen nuoruuden hormonimyrskyyn? Tai sitten nenäni on aikuistunut.

Vierailija
6286/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta. Mulla oli alkuviikosta yrttipuska minttu-meirami-timjami-salvia (Charmes et Feuilles), mutta se oli liian hento (Ellena) ollakseen energisoiva. Onko Dirty kuinka voimakas ja/tai pitkäkestoinen?

Parfyymiversio kestää kepeästi koko päivän eli kestoa riittää. Tämä ei ole ollenkaan sellainen "hento ja yrttinen" kuin voisi kuvitella. Toisaalta tämä on monen nenään maskuliininen ja meillä onkin miehen kanssa yhteisessä käytössä eli miellyttää myös häntä. Minusta tästä puuttuu sellainen ylimaskuliinisuus, mikä tekee joistain miehisistä tuoksuista liian päällekäyviä.

Vierailija
6287/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kameli hävisi iholtani tyystin(!), päädyin testaamaan Rhinocerosta. Täytyy sanoa että monessa näissä Z:ssa on ollut todella voimakas avaus. Tässä on hyvin voimakas männyn tuoksu, alla herkullinen nahka ja vähän oudia. Onko kalasäilykepurkkimiehen puoliso testannut tätä? Luulen että voisi olla aika mukava! Siinä missä elefantti oli kiva tuoksu, tämä on herkullinen. Tästä on vaikea saada nenää irti! En olisi ihan ensimmäisenä ajatellut että sarvikuono on herkullinen :D

Vierailija
6288/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Koska kameli hävisi iholtani tyystin(!), päädyin testaamaan Rhinocerosta. Täytyy sanoa että monessa näissä Z:ssa on ollut todella voimakas avaus. Tässä on hyvin voimakas männyn tuoksu, alla herkullinen nahka ja vähän oudia. Onko kalasäilykepurkkimiehen puoliso testannut tätä? Luulen että voisi olla aika mukava! Siinä missä elefantti oli kiva tuoksu, tämä on herkullinen. Tästä on vaikea saada nenää irti! En olisi ihan ensimmäisenä ajatellut että sarvikuono on herkullinen :D

Ai että! Kuulostaa hyvältä ja odotan täpinöissäni omaa testipakettiani saapuvaksi. Siinä on tuo sarvikuono myös.

Vierailija
6289/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yves-rocher.fi/tuoksut/c/30000

Magnoliaa, Chevrefeuillea, Cleaa ja sitä entistä vaniljatuoksua olisin katsellut, kaikki pistetty uusiksi näköjään. Clea löytyi mutta onko enää edes sama koostumus kuin ennen? Oletteko tilanneet tuolta mitään?

Magnoliaa ei ole saanut varmaan 90-luvun alun jälkeen, Chevrefeuillea oli myynnissä vielä viitisen vuotta sitten mutta täysin uudistettuna versiona. Nykyinen Cleakin on varmasti reformuloitu. Nuo uudet eau de parfum tuoksut (Tropicale Tentation, Plein Soleil jne.) ovat laadukkaan oloisia ja kestäviä, aikuiselle naiselle sopivia hajuvesiä.

Vierailija
6290/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon tuoksuarvosteluja uutuuksista, joita viimeisen vuoden aikana on tullut, kun on harvoin päässyt haistelemaan, nimenomaan niistä joita myydään kaupoissa, en ole kiinnostunut niche-tuoksuista.

Jos osaat englantia niin fragrantica.com portaalista löydät vaikka ja mitä arvosteluja ja mielipiteitä sekä uutuuksista että klassikkotuoksuista.

Vierailija
6291/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Ohoh! Itse asiassa, en ole kokeillut sarvikuonoa. Olen ollut siinä uskossa, että se on voittopuolisesti nahkatuoksu, ja täällä on vähän hankaluuksia sekä nahan että oudin kanssa. Voi kuitenkin olla, että tuon kuvauksen jälkeen se päätyy testilistalle muiden vielä kokeilemattomien, mutta kiinnostavien eläinten kanssa - Hyrax, Dodo ja Snowy Owl kutkuttelevat uteliaisuutta, mutta eivät ole toistaiseksi matkustaneet luokseni. 

Vierailija
6292/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Ohoh! Itse asiassa, en ole kokeillut sarvikuonoa. Olen ollut siinä uskossa, että se on voittopuolisesti nahkatuoksu, ja täällä on vähän hankaluuksia sekä nahan että oudin kanssa. Voi kuitenkin olla, että tuon kuvauksen jälkeen se päätyy testilistalle muiden vielä kokeilemattomien, mutta kiinnostavien eläinten kanssa - Hyrax, Dodo ja Snowy Owl kutkuttelevat uteliaisuutta, mutta eivät ole toistaiseksi matkustaneet luokseni. 

Nahka on kyllä ehdottomasti tässä dominoivin, mutta joku herkullinen tässä piilee... Tuo nahan ja männyn yhdistelmä on mielestäni jotenkin erikoinen ja silti niin tuttu.

Vierailija
6293/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parfyymiversio kestää kepeästi koko päivän eli kestoa riittää. Tämä ei ole ollenkaan sellainen "hento ja yrttinen" kuin voisi kuvitella. Toisaalta tämä on monen nenään maskuliininen ja meillä onkin miehen kanssa yhteisessä käytössä eli miellyttää myös häntä. Minusta tästä puuttuu sellainen ylimaskuliinisuus, mikä tekee joistain miehisistä tuoksuista liian päällekäyviä.

Kiitos tiedosta! Olen eri kun tuo alkuperäinen kyselijä, mutta myös Dirtyä harkinnut. Onko Honore des Presin Nu Green tuttu, osaisitko verrata siihen? Siinä on ainakin minttua ja rakuunaa, minusta hyvin miellyttävä tuoksu, mutta kestoltaan harmillisen heikko.

Vierailija
6294/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kokemusta 2 zoologistista. Snowy Owl ja Squid. Aivan erilaiset. Pöllön ottaisin käyttöön jos oisi varaa. Siinä on samaa tyyliä kuin Jean-Claude Ellenan tuoksuissa, vois olla melkein Jardin-sarjan tuoksu, alun maakellarimaisuus muistuttaa Un Jardin Sur Le Toitin kattopuutarhaa ja kompostia, ja se mikä vaatteeseen lopulta jää muistuttaa Ellenan vanhasta klassikosta Osmathne Yunnan (osmanthus ja tee tuoksuu siinä) vaikkei virallisissa nuoteissa yhteistä olekaan. Squid oli ihan hieno kokeilla muttei tuoksu mun iholla hyvältä eikä yhtä monipuoliselta kuin Snowy Owl. 

Vierailija
6295/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei pääse kirjautumaan notinoon?

En saa salasanaa asetettua eikä Notinon lähettämä salasanan vaihtolinkki tule perille.

Vierailija
6296/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tuoksuharrastajat ei provosoiduta näistä, säilytetään tämä hyvän mielen ketjuna, keskitytään tuoksuihin ja jätetään huomiotta nämä muunlaiset viestit. Kivaa keskiviikkoiltaa kaikille 😊☀️

Vierailija
6297/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon tuoksuarvosteluja uutuuksista, joita viimeisen vuoden aikana on tullut, kun on harvoin päässyt haistelemaan, nimenomaan niistä joita myydään kaupoissa, en ole kiinnostunut niche-tuoksuista.

Minne esität toivomusta tuoksuarvosteluista?

Varmaan myyjillä on intressejä julkaista niitä.

Fragranticassa on hyviä käyttäjien arvosteluja.

Voit itse valita mitä luet, ts. jättää niche-arvostelut lukematta.

Vierailija
6298/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tuoksuharrastajat ei provosoiduta näistä, säilytetään tämä hyvän mielen ketjuna, keskitytään tuoksuihin ja jätetään huomiotta nämä muunlaiset viestit. Kivaa keskiviikkoiltaa kaikille 😊☀️

Häirikköviestit kannattaa raportoida yplle poistettaviksi ja jättää kommentoimatta, niin ketju pysyy lukukelpoisena.

Vierailija
6299/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako kenelläkään olla kokemusta Avonin klassikosta, Perceivestä? https://www.fragrantica.com/perfume/Avon/Perceive-1871.html

Tuo kiehtoo minua tekijänsä takia, on ainoa Christopher Sheldraken suunnittelema Avon-tuoksu. Pidän Sheldraken luomuksista Lutensille, joten jos tämä olisi tyylillisesti samankaltainen, monimutkainen muttei aggressiivinen, voisi jossakin välissä kokeilla. Notinollakin hinta on pysynyt kurissa, 10 ml 2,90.

Vierailija
6300/19302 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.