Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tulossa eläintarhasta: Squid, Hyrax, Beaver, Camel ja Rhinoceros. Nämä valikoin kuvausten perusteella, saa nähdä miten naisen käy.
Mistä puodista?
Puolalaisesta Mood Scent Barista
Vierailija kirjoitti:
Saako tuosta Mood Scent Barista siis ilmaisen toimituksen kun ostokset ylittää sen reilu kolmekymppiä? Kasasin näytteitä sen verran (15 kpl), että yhteishinta menee n. 36 euroon, mutta silti ainoaksi postitusvaihtoehdoksi tarjotaan kuutisen euroa maksava DPD classic international. Eihän se iso raha ole, mutta mietityttää, että voisinko säästää senkin rahan ja käyttää sen muutamaan lisänäytteeseen :D
Mulla oli yli 40€ ja postimaksu tuli silti. Sivuilla oli vähän huonosti maksu/postitusohjeistus, osa sivuista vain puolaksi. Jota sitten zoomailin google translatorin kuvakääntäjällä kännykästä. Siellä oli joku sivu missä lupailtiin ilmaista postitusta, mutta koska se kulu ei tuolta kadonnut, päättelin sen koskevan vain puolalaisia.
Kuulkaa ylitin itseni.
Nukkumattoman yön jälkeen tein tilauksen.
Ei mennyt kuin 150€ ja sain kivasti erilaisia tuoksuja.
Melkein kaikkea mitä halusin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa ylitin itseni.
Melkein kaikkea mitä halusin.
Kerro nyt mitä kaikkea tilasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tuosta Mood Scent Barista siis ilmaisen toimituksen kun ostokset ylittää sen reilu kolmekymppiä? Kasasin näytteitä sen verran (15 kpl), että yhteishinta menee n. 36 euroon, mutta silti ainoaksi postitusvaihtoehdoksi tarjotaan kuutisen euroa maksava DPD classic international. Eihän se iso raha ole, mutta mietityttää, että voisinko säästää senkin rahan ja käyttää sen muutamaan lisänäytteeseen :D
Mulla oli yli 40€ ja postimaksu tuli silti. Sivuilla oli vähän huonosti maksu/postitusohjeistus, osa sivuista vain puolaksi. Jota sitten zoomailin google translatorin kuvakääntäjällä kännykästä. Siellä oli joku sivu missä lupailtiin ilmaista postitusta, mutta koska se kulu ei tuolta kadonnut, päättelin sen koskevan vain puolalaisia.
Päättelin samaa.
Nude-addikti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa ylitin itseni.
Melkein kaikkea mitä halusin.Kerro nyt mitä kaikkea tilasit?
Mä kerron sit kun saan ne. En tarkoita että sain kaikki merkit, ei, niitä oli pitkä lista.
Vaan sain ne sävyt ja tyypit mitä halusin.
Aina omat toiveet pitää sopeuttaa tarjontaan ja rahatilanteeseen.
Pyrin myös valitsemaan edullisia ostoksia jos joku meni ihan pieleen. Voin myydä myöhemmin.
Tietysti jotain vielä puuttuu. kin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tulossa eläintarhasta: Squid, Hyrax, Beaver, Camel ja Rhinoceros. Nämä valikoin kuvausten perusteella, saa nähdä miten naisen käy.
Mistä puodista?
Puolalaisesta Mood Scent Barista
Toi ei sit vastaa sähköposteihin.
Että turha kysellä mitään (jos ei osaa puolaa).
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun muistin, päivän tuoksu on nyt viidettä päivää peräkkäin The Different Company, tänään Sublime Balkiss. Neljä edellistä (After Midnight, Charmes & Feuilles, I miss Violet ja Osmanthus) eivät selvinneet työpäivästä, tämä on vielä olemassa. Vihreä alku, kukat kuin Dali EdT:ssä, paljon kaikkea meneillään (kielo, syreeni, ruusu). En saa kaakaota en patsulia. Toimistokelpoinen ja kohtelias kevättuoksu.
On kiinnostanut jo pidempään tuo After Midnight, millainen se oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun muistin, päivän tuoksu on nyt viidettä päivää peräkkäin The Different Company, tänään Sublime Balkiss. Neljä edellistä (After Midnight, Charmes & Feuilles, I miss Violet ja Osmanthus) eivät selvinneet työpäivästä, tämä on vielä olemassa. Vihreä alku, kukat kuin Dali EdT:ssä, paljon kaikkea meneillään (kielo, syreeni, ruusu). En saa kaakaota en patsulia. Toimistokelpoinen ja kohtelias kevättuoksu.
Excelieni mukaan "vihreä, jasmiini + popcorn". Alkaa terävänvihreänä, angelica (väinönputki). Tuo popcornmielleyhtymä lienee mastiksi, sen tuoksua en tunnista, mutta iholla muistuttaa ELdOn La Fin du Monden popcornnuottia. Kokeilua häiritsi maski (työpäivä), mutta tämä ei päässyt edes ruokatauolle saakka. Vahvuudeltaan "Esprit de Cologne", kuten sarjan nimikin. Vaatisi uudelleensuihkutuksen jousen tunnin jälkeen. Hyvin unisex, ei makea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen vihdoinkin löytäneeni sen "nuotin", joka pilaa hajuvedet minulle. Tunnistan sen hajun, mutten tiedä mikä se on. Tutkin mikä tuoksu on kaikissa inhoamissani, jotka tuoksuvat nenääni siltä samalta( kuin vanhus vaipoissa, ei mitään vanhuksia vastaan, en vain halua sitä tuoksua hajuvesiini), moni näistä on todella arvostettu ja kehuttu. Se haju siis peittää minulle hajuveden kaikki muut tuoksut aina alleen. Ja tutkin samalla mikä tuoksu ei ole missään niistä hajuvesistä mitä rakastan. Ainoa yksittäinen yhdistävä tekijä pahoissa tuoksuissa ja mikä puuttuu niistä hyvistä on ylang ylang.
Nyt kun vielä jossain pääsisi haistamaan sitä yksinään, jotta voin olla varma. Tähän on mennyt tuntikausia ja uskomaton määrä hajuvesien haistelua vuosien varrella. Kyllä tosiaan googlettelun perusteella en ole ainoa jonka nenään ylang ylang tuoksuu pahalta. Todella pahalta.Mun ihollani se pistävän tuoksun antaja taitaa olla bergamontti. Se on ollut monen huti-ostoksen yhteinen ja ainoa tuoksuaina. Oletteko muut huomanneet kummia bergamontin suhteen?
Bergamönttihän on just paras
Paras tuoksu minusta on Paris, Yves Saint Laurent. Nuorena jo käytin ja en ole kyllästynyt. 30ml maksaa n. 60€. Kukkaistuoksu, miellyttävä, ei voimakas.
Vierailija kirjoitti:
Paras tuoksu minusta on Paris, Yves Saint Laurent. Nuorena jo käytin ja en ole kyllästynyt. 30ml maksaa n. 60€. Kukkaistuoksu, miellyttävä, ei voimakas.
Minä tykkään vain siitä kultapääkorkkisesta EDP-versiosta, se punapääkorkkinen EDT käy jotenkin henkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa Maison Margiela Replica Flower Market, esimerkiksi Stocka, Sokos ja Tokmanni myy, se tuoksuu aivan aidolle pariisilaiselle kukkaistorille, samaa henkeä kuin Parisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkatkaa joku oikein mussunmussun gourmandi, ei kallis.
Se puuttuu.
Chopard Wish, on kuin herkullinen suklaavaniljainen Angel mutta nimenomaan ilman sitä Angelin voimakasta miehekästä afrikkalaistyylistä suitsuke-pohjahajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen vihdoinkin löytäneeni sen "nuotin", joka pilaa hajuvedet minulle. Tunnistan sen hajun, mutten tiedä mikä se on. Tutkin mikä tuoksu on kaikissa inhoamissani, jotka tuoksuvat nenääni siltä samalta( kuin vanhus vaipoissa, ei mitään vanhuksia vastaan, en vain halua sitä tuoksua hajuvesiini), moni näistä on todella arvostettu ja kehuttu. Se haju siis peittää minulle hajuveden kaikki muut tuoksut aina alleen. Ja tutkin samalla mikä tuoksu ei ole missään niistä hajuvesistä mitä rakastan. Ainoa yksittäinen yhdistävä tekijä pahoissa tuoksuissa ja mikä puuttuu niistä hyvistä on ylang ylang.
Nyt kun vielä jossain pääsisi haistamaan sitä yksinään, jotta voin olla varma. Tähän on mennyt tuntikausia ja uskomaton määrä hajuvesien haistelua vuosien varrella. Kyllä tosiaan googlettelun perusteella en ole ainoa jonka nenään ylang ylang tuoksuu pahalta. Todella pahalta.Mun ihollani se pistävän tuoksun antaja taitaa olla bergamontti. Se on ollut monen huti-ostoksen yhteinen ja ainoa tuoksuaina. Oletteko muut huomanneet kummia bergamontin suhteen?
Bergamönttihän on just paras
Niin on. Ja greippi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Excelieni mukaan "vihreä, jasmiini + popcorn". Alkaa terävänvihreänä, angelica (väinönputki). Tuo popcornmielleyhtymä lienee mastiksi, sen tuoksua en tunnista, mutta iholla muistuttaa ELdOn La Fin du Monden popcornnuottia. Kokeilua häiritsi maski (työpäivä), mutta tämä ei päässyt edes ruokatauolle saakka. Vahvuudeltaan "Esprit de Cologne", kuten sarjan nimikin. Vaatisi uudelleensuihkutuksen jousen tunnin jälkeen. Hyvin unisex, ei makea.
"Väinönputki".... hmmm siitä tulee kieltämättä mieleen jotain aivan muuta kuin kasvi......... 😳
Vierailija kirjoitti:
Sehän on enää varjo entisestään.
No nimi on ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tilannut hiljattain Hobby Hallista?
Sujuuko?
Olen ja sujui hyvin, tilaus tuli muutamassa päivässä, kuten oli luvattu. Tilasin Versacen Red Jeansin ja Revlonin Charlie Redin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se puuttuu.Chopard Wish, on kuin herkullinen suklaavaniljainen Angel mutta nimenomaan ilman sitä Angelin voimakasta miehekästä afrikkalaistyylistä suitsuke-pohjahajua.
Kiitos!! Saan näytteen.
Se puuttuu.