Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19301)

Vierailija
6181/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vinkata, mikä on kokemuksenne mukaan noista eläintuoksuista naisellisin versio? :) Joku jossa marjoja ja makeutta, kenties?

En ole vielä päässyt testailemaan (ja taidan olla mieltymyksiltäni maskuliinisiin tuoksuihin kallistuva), mutta fragrantican perusteella arvelisin:

- Chameleon, vaikuttaa trooppiselta, hedelmäiseltä ja makealta?

- Dragonfly, kukkainen ja puuterinen?

- Nightingale, "tummempi ja raskaampi" kukkainen

- Bee, hunajavanilja jos mikä vaikuttaa naiselliselta

- Hummingbird, makea, kukkainen, hedelmäinen, hunajainen jne..

Ja ehkä myös Civet? EHKÄ

Vierailija
6182/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Hobbyhallissa

- näytteitä

- asiakaspalvelua?

Ei ole maksullisia eikä kaupan päälle jaettavia ilmaisnäytteitä. Minikokoisia 5-10 ml hajuvesiä on jonkin verran. Asiakaspalvelu vastaa sekä puhelimitse että sähköpostilla. Joillain on ollut HH:n kanssa ongelmia toimituksissa ja palautuksen hyvittämisessä mutta minulla on kaikki sujunut aina kuten pitääkin, olen tilannut yli 10 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6183/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulossa eläintarhasta: Squid, Hyrax, Beaver, Camel ja Rhinoceros. Nämä valikoin kuvausten perusteella, saa nähdä miten naisen käy.

Vierailija
6184/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin ihanan keväisen tuoksuisen käsisaippuan ja on kauniissa pullossa : ) Kivan näköinen kylppärissä.

https://www.kicks.fi/rituals/ihonhoito/vartalonhoito/kasivoiteet-ja-kas…

"Koe eksoottisten kukkien, hollantilaisten tulppaanien, mausteiden ja japanilaisen yuzun aistillinen täyteläisyys pullossa, jonka ilmeeseen on saatu inspiraatio ainutlaatuisesta 1600-luvun sinisestä Delft-maljakosta"

Tuota kun saisi vielä tuoksunakin, suihkeena.

Vierailija
6185/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä Robert Piguetin Mademoisellen testaamisesta järkyttyneenä ja valkokukkaista tuoksua itsestäni Lidlin hajusaippualla pois hinkattuani hypistelin aamulla muita Notinolta tilaamiani näytteitä. En muistanutkaan, että tilasin myös Juicy Couturen Viva La Juicyn näytteen. Niitä piti säästää keväämmälle, muttamutta.

Ja tämähän on kiva tuoksu! Iloinen, vähän kuin pinkki hömppähattara, karkkia, kesää, muumilimua ja vapaa-aikaa. Se nyt tuli sitten seurakseni aamuteamsiin boostaamaan hyvää mieltä. (Varmaan joku nuorisotuoksu).

Ehkä nuo hienommat tuoksut ovatkin yksinkertaiselle nenälleni liian vaikeita. Tai nyt lepuutan nenäsolujani muutaman päivän helpommilla tuoksuilla ja kokeilen ensi viikolla Annick Goutalia. Hmm. Mutta kuten joku totesikin, kai nenääkin voi kouluttaa. 🐘 Ihmisenkin 😁

Vierailija
6186/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tilannut hiljattain Hobby Hallista?

Sujuuko?

Tilasin vähän aikaa sitten ja toimi hyvin. Lupasivat tilauksen 13 päivässä mutta tavara tuli jopa 2 päivää etuajassa.

Mutta. En ymmärrä noita Elisabeth Arden -tuoksuja, tilasin niitä 3 (Green Tea EdT, Green Tea Pomegran EdT ja 5th Avenue NYC Uptown EdP) ja mikään tuoksu ei kestä yli kahta tuntia, ei edes tuo viimeinen joka on todellakin pullon mukaan EdP! Ymmärrän että ovat halpoja ja ettei halvoista saa odottaa liikoja mutta kyllä ennen myös EdT:t tuoksuivat useita tunteja, saati sitten EdP:t. Että jäi vähän huijauksen maku tästä (laimentamisesta) mutta eihän se Hobby Hallin vika kuitenkaan ole. No, eipä tarvitse enää EA:n tuoksuja tilata.

Nyt olen sitten tuoksutellut ystävältäni saamaani näytettä YSL:n Mon Paris EdT, mutta ei sekään oikein kolahda. Vai onko vika omassa nenässä, tietääkseni en kuitenkaan koronaa ole sairastanut...

Vierailija
6187/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät olevasi tuoksufriikki #osa ziljoona kun:

* avaat ruokaa laittaessasi pussin pakasteherneitä ja muistelet, että mikäs tuoksu se olikaan, jossa tuoksui ne pakasteherneet...

* luet tuoksusta, jonka kuvaillaan tuoksuvan märän majavan perskarvoilta ja haluat kokea sen. Helpompaa varmasti tilata näyte, kuin etsiä luonnosta oikea perskarvansa kastellut majava ja haistella häntä, joten Zoologist Beaver on lisätty "testilistalle". 

:D

Vierailija
6188/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tämä käytössä pari kymmentä vuotta sitten. Silloin tykkäsin. Turvallinen toimistotuoksu, ei tosin kovin kestävä.

Vierailija
6189/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tämä käytössä pari kymmentä vuotta sitten. Silloin tykkäsin. Turvallinen toimistotuoksu, ei tosin kovin kestävä.

Tämä oli vastaus Lanvin Oxygeneen.

Vierailija
6190/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Oli pakko käydä pesemässä ranne Elephantin kanssa, mutta eihän se kokonaan lähtenyt. Mutta kävi sama kuin Mothin kanssa, että se on nyt parempi. Itse asiassa pidän tästä.

Eli ongelmana itselläni on näiden voimakkuus. Siitä millin pullosta kun ruiskauttaa, niin siitä tulee ilmeisen paljon kerralla ja näin voimakkaille tuoksuille se on ainakin itselleni liikaa. Sen sijaan miehen iholla ainakaan Squid tai Beaver eivät tuntuneet liian voimakkaalle yhdellä ruiskauksella, eli voi olla kyse ihon laadustakin. Itselläni siis iho on tyyppiä kalkkilaivan kapteeni ja yhtä kuivakin, miehellä huomattavasti tummempi ja rasvaisempi.

Pitää siis keksiä joku tapa ruiskauttaa näitä iholle vain ihan vähäsen, esim juuri sormenpäästä tai siveltimellä tms.

Tämä elefantin hiukan pesty drydown on ihana. Täyteläinen, maanläheinen, hiukan makea. Tee ei tuoksu enää ollenkaan.

Mulla on samaa ongelmaa, ja parhaan tuloksen saan perinteisellä läpikävelymetodilla, ts. vain yksi suihkaus ilmaan ja nakkena sitä kohti.

(Käyn supsauttamassa kylppärissä, ei enää ikinä keittiön maton päällä.) Jotkut ibtensiiviset tuoksut, myös ne voimalkaammat HdP:t, avautuvat näin koko loistossaan...jos ampuu kohti, saa lähinnä patsulin.

Huom! En silti tekisi tuota T-Rexin kanssa, ettei kalasäilykemies joudu kärsimään. Hyraxiin en ole vielä uskaltautunut, mutta uskon, että sen kokeilija saa elämyksen. :)

Vierailija
6191/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kerro jotain suosikkibrandistasi (tai monesta)

Jo Malone, Bvlgari, Balenciaga... Ehkä minulla ei ole sellaista suosikkia, tykkään yksittäisistä parfyymeista.

2) Entä joku merkki tuottanut pettymyksen, kallistunut, huonontunut tai muuta mälsää?

Bossista ja Chanelista en ole koskaan innostunut.

3) Onko sinulla lempimaa, josta parhaat tuoksut tuppaavat löytymään?

Ei.

4) Mikä on viimeisin löytösi?

Zoologist Dragonfly, Comme des Garcons Grace.

5) Mikä ostos ei ollut yhtään sellainen kuin piti?

Gypsy water.

6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi?

Varmaan raparperia! Haluaisin tehdä sellaisen pirskahtelevan tuoksun. Jos joku tietää hyvän tällaisen niin olen kiinnostunut!

7) Mitä tuoksutaivaaseen hävinnyttä tuoksua kaipaat niin että koskee?

Bvlgari Rose Essentielle. Tää oli mun kesätuoksu vuosia. Korvasivat sen toisella joka ei todellakaan ole sama asia. Toinen jota kaipaan, Acqua di Gioia Essenza. Ihana kesätuoksu!

Vierailija
6192/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tilannut hiljattain Hobby Hallista?

Sujuuko?

Tilasin vähän aikaa sitten ja toimi hyvin. Lupasivat tilauksen 13 päivässä mutta tavara tuli jopa 2 päivää etuajassa.

Mutta. En ymmärrä noita Elisabeth Arden -tuoksuja, tilasin niitä 3 (Green Tea EdT, Green Tea Pomegran EdT ja 5th Avenue NYC Uptown EdP) ja mikään tuoksu ei kestä yli kahta tuntia, ei edes tuo viimeinen joka on todellakin pullon mukaan EdP! Ymmärrän että ovat halpoja ja ettei halvoista saa odottaa liikoja mutta kyllä ennen myös EdT:t tuoksuivat useita tunteja, saati sitten EdP:t. Että jäi vähän huijauksen maku tästä (laimentamisesta) mutta eihän se Hobby Hallin vika kuitenkaan ole. No, eipä tarvitse enää EA:n tuoksuja tilata.

Nyt olen sitten tuoksutellut ystävältäni saamaani näytettä YSL:n Mon Paris EdT, mutta ei sekään oikein kolahda. Vai onko vika omassa nenässä, tietääkseni en kuitenkaan koronaa ole sairastanut...

Harmillista että ensikokemuksesi EA:n tuoksuista jäivät noin laimeiksi. Omistan itse monia eri "flanker" pulloja Green Tea sarjasta, mainittu Pomegranate mukaanlukien, ja minusta ne ovat aika pitkäkestoisia tuoksuja..? Tosin suihkauttelen hajuvesiä aina vaatteisiin ja kaulahuiveihin enkä suoraan iholle, sekin saattaa vaikuttaa kestoon.

Vierailija
6193/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen vihdoinkin löytäneeni sen "nuotin", joka pilaa hajuvedet minulle. Tunnistan sen hajun, mutten tiedä mikä se on. Tutkin mikä tuoksu on kaikissa inhoamissani, jotka tuoksuvat nenääni siltä samalta( kuin vanhus vaipoissa, ei mitään vanhuksia vastaan, en vain halua sitä tuoksua hajuvesiini), moni näistä on todella arvostettu ja kehuttu. Se haju siis peittää minulle hajuveden kaikki muut tuoksut aina alleen. Ja tutkin samalla mikä tuoksu ei ole missään niistä hajuvesistä mitä rakastan. Ainoa yksittäinen yhdistävä tekijä pahoissa tuoksuissa ja mikä puuttuu niistä hyvistä on ylang ylang.

Nyt kun vielä jossain pääsisi haistamaan sitä yksinään, jotta voin olla varma. Tähän on mennyt tuntikausia ja uskomaton määrä hajuvesien haistelua vuosien varrella. Kyllä tosiaan googlettelun perusteella en ole ainoa jonka nenään ylang ylang tuoksuu pahalta. Todella pahalta.

Mun ihollani se pistävän tuoksun antaja taitaa olla bergamontti. Se on ollut monen huti-ostoksen yhteinen ja ainoa tuoksuaina. Oletteko muut huomanneet kummia bergamontin suhteen?

Vierailija
6194/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen vihdoinkin löytäneeni sen "nuotin", joka pilaa hajuvedet minulle. Tunnistan sen hajun, mutten tiedä mikä se on. Tutkin mikä tuoksu on kaikissa inhoamissani, jotka tuoksuvat nenääni siltä samalta( kuin vanhus vaipoissa, ei mitään vanhuksia vastaan, en vain halua sitä tuoksua hajuvesiini), moni näistä on todella arvostettu ja kehuttu. Se haju siis peittää minulle hajuveden kaikki muut tuoksut aina alleen. Ja tutkin samalla mikä tuoksu ei ole missään niistä hajuvesistä mitä rakastan. Ainoa yksittäinen yhdistävä tekijä pahoissa tuoksuissa ja mikä puuttuu niistä hyvistä on ylang ylang.

Nyt kun vielä jossain pääsisi haistamaan sitä yksinään, jotta voin olla varma. Tähän on mennyt tuntikausia ja uskomaton määrä hajuvesien haistelua vuosien varrella. Kyllä tosiaan googlettelun perusteella en ole ainoa jonka nenään ylang ylang tuoksuu pahalta. Todella pahalta.

Mun ihollani se pistävän tuoksun antaja taitaa olla bergamontti. Se on ollut monen huti-ostoksen yhteinen ja ainoa tuoksuaina. Oletteko muut huomanneet kummia bergamontin suhteen?

Itse koen bergamotin haihtuvan aika nopeasti. Menee yleensä se max 20sekuntia kun se on poissa.

Vierailija
6195/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tulossa eläintarhasta: Squid, Hyrax, Beaver, Camel ja Rhinoceros. Nämä valikoin kuvausten perusteella, saa nähdä miten naisen käy.

Mistä puodista?

Vierailija
6196/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä dain vihdoin tilaukeni lähtemään.

Jee!

Vierailija
6197/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muistin, päivän tuoksu on nyt viidettä päivää peräkkäin The Different Company, tänään Sublime Balkiss. Neljä edellistä (After Midnight, Charmes & Feuilles, I miss Violet ja Osmanthus) eivät selvinneet työpäivästä, tämä on vielä olemassa. Vihreä alku, kukat kuin Dali EdT:ssä, paljon kaikkea meneillään (kielo, syreeni, ruusu). En saa kaakaota en patsulia. Toimistokelpoinen ja kohtelias kevättuoksu.

Vierailija
6198/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä dain vihdoin tilaukeni lähtemään.

Jee!

Kaikki sokkona vaan, neljä pulloa.

Arvostelujen ja kuvausten perusteella.

Vierailija
6199/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Hobbyhallissa

- näytteitä

- asiakaspalvelua?

Ei ole maksullisia eikä kaupan päälle jaettavia ilmaisnäytteitä. Minikokoisia 5-10 ml hajuvesiä on jonkin verran. Asiakaspalvelu vastaa sekä puhelimitse että sähköpostilla. Joillain on ollut HH:n kanssa ongelmia toimituksissa ja palautuksen hyvittämisessä mutta minulla on kaikki sujunut aina kuten pitääkin, olen tilannut yli 10 kertaa.

Voi että! Toivottavasti mullakin.

En usko että saan pullot ennen kuin näen ne.

Vierailija
6200/19301 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuosta Mood Scent Barista siis ilmaisen toimituksen kun ostokset ylittää sen reilu kolmekymppiä? Kasasin näytteitä sen verran (15 kpl), että yhteishinta menee n. 36 euroon, mutta silti ainoaksi postitusvaihtoehdoksi tarjotaan kuutisen euroa maksava DPD classic international. Eihän se iso raha ole, mutta mietityttää, että voisinko säästää senkin rahan ja käyttää sen muutamaan lisänäytteeseen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä