Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19284)

Vierailija
5901/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta enää yhtään diorit, lauderit, armanit ja lancomet. Jos haluaa sovinnaista kuraa, ostetaan sitten reilusti Revlonia ja Ardenia. Ne on ainakin halpoja.

Herkutteluun sitten oikeat herkut.

Alanko mäkin olla friikki? Missä on anonyymien parfymistien vertaistukiryhmä?

Olet jo vertaistukiryhmässä. Mutta hani, älä nyt hauku meidän aarteita sentään kuraksi :)

Ei kun mä olen vaan suivaantunut, kun mun ihana Tresor lässähtää parissa tunnissa vaniljaiseksi persikkahilloksi. Se oli ennen särmikäs ja aistillinen ja kesti aamusta pitkälle yöhön.

Olen myös tuijottanut silmäni puuduksiin Laura Tenderin nuotteja. Pidän niistä kaikista. Miksi tuoksu ei sitten ole ihana vaan luonteetonta perussettiä? Sekin haihtuu kolmessa tunnissa jäljettömiin.

Sä olet itseasiassa ihan oikeassa, ja mullakin oisi luvattoman monta esimerkkiä kuinka erään merkin tuoksut on pilattu oikeastaan täysin, mutta mä nyt vaan oon niin herkkis etten pysty haukkumaan niitä kun ne on kuitenkin jonkun aarteita. 

Herkkä olen minäkin. Mutta nettikeskustelussa korostan itselleni, että jos joku moittii jotain mistä itse pidän, ymmärrän ettei kritiikki minuun kohdistu, vaan siihen tuotteeseen. Toisekseen en herkkyydestäni huolimatta ole koskaan juurikaan piitannut yleisestä mielipiteestä sen suhteen mistä tykkään ja mistä en.

Siksi en tule niin helposti ajatelleeksi että jos sanon "toffeejäätelö on kamalan pahaa" joku toffeejäätelön ystävä pahoittaa mielensä.

Käytän värikästä kieltä, se on osa persoonaani, mutta olen luonteeltani ystävällinen. En halua loukata.

Ja kyllähän nettikeskustelu lässähtää kuin entiset laatutuoksut, jos pitää olla kaiken aikaa varuillaan ettei kukaan vaan loukkaannu.

Auttoiko tämä yhtään?

Minä en ole kommenteistasi mitenkään henkilökohtaisesti loukkaantunut, en ole edes kokeillut mainitsemiasi hajuvesiä tai niiden valmistajien muita parfyymeja.

Mutta suosittujen hajuvesitalojen luomusten teilaaminen "sovinnaiseksi kuraksi" on mielestäni aika ankea tapa tulla keskustelemaan hajuvesifanien ketjuun. En sanoisi sitä värikkääksi kielenkäytöksi, vaan siitä tulee minulle mieleen enemmän riidan haastaminen. Keskustelunavauksena se ei poikkea kovinkaan paljon niistä hajuvesivastaisisten ihmisisten kommenteista, jotka aina välillä tulevat tänne sättimään, kuinka kaikki parfyymit haisevat vain kissanpissalle.

Sen sijaan, kun esimerkiksi kuvailet Tresorin lässähtävän sinulla vaniljaiseksi persikkahilloksi, ei mielestäni ole mitenkään aggressiivinen tai ylimielinen tapa ilmaista oma negatiivinen mielipiteensä. Erittelet siinä neutraalisti, millaisia ajatuksia tuoksu sinussa herättää. Vanilja ja persikkahillo kun eivät ole yksinomaan halveksuvia termejä ja lisäksi niistä saa hyvän ymmärryksen, millaiseksi koet tuoksun. 

Saa tietenkin olla asiasta eri mieltä, mutta minä pidän tämän ketjun positiivisesta sävystä, siitä että emme yleisesti ottaen teilaa hajuvesiä /tiettyjen valmistajien hajuvesiä suurpiirteisesti kuraksi, p*skaksi, hyönteismyrkyksi tai mitä kaikkia yksiselitteisen väheksyviä dissausilmaisuja sitä nyt onkaan. Se ei tietenkään tarkoita, ettemmekö voisi kritisoida huonoksi kokemiamme hajuvesiä monipuolisellakin sanavarastolla tai ilmaista rehellisesti mielipiteemme oli se sitten positiivinen tai negatiivinen.

Anteeksi ohis, mutta mielestäni värikkäällä kielenkäytöllä ja silkalla haukkumisella on ero. Edellinen on sävyltään kiinnostavampaa ja herättää paremmin keskustelua, jälkimmäinen taasen ei ehkä niinkään.

Vierailija
5902/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt testaan Elisabeth Ardenin Green Tea Nectarine Blossomia, jonka otin muissa nettiostoksissa sokkona mukaan.

Onpa kuiva tuoksu! Tästä tulee melkein jano. Alkuun kun oikein "imppasin" tätä nenä kiinni ranteessa, tuoksun oltua vasta minuutin, pari, minulle tuli mieleen lapsuuden karkit ja viinikumit, sieltä se oranssi tai keltainen karkki.

Nyt kun tuoksu on asettunut, tuoksuu kuin menisi kuumana kesäpäivänä viileään maakellariin, jossa on pullotettuja hedelmämehuja ja joku pullo vuotaa. Tässä tuoksuu jännästi maanläheisyys, "maa" ja kuivalla tavalla hedelmät. Täytyy sanoa, että en ole ihan varma, pidänkö tästä vai meneekö ns. dödöosastolle, eli ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5903/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta enää yhtään diorit, lauderit, armanit ja lancomet. Jos haluaa sovinnaista kuraa, ostetaan sitten reilusti Revlonia ja Ardenia. Ne on ainakin halpoja.

Nyt, äkkiä, kerro, mikä vei pikkusormen...! Kehitän porttiteoriaa parfyymien suhteen. Oma lopullinen käännekohta, jonka jälkeen ei ole paluuta, taisi olla kamferinen luumuchutney, Archives 69. "The Giant Electric Prune of Death is raining mentholated strawberries on your pitiful city, with the priests deploying the incense cannons from the churches to fend it off." Avantgardien kanssa on aina ollut hauskaa, jopa mongolisotureiden, bioroskiksen ja alkumetsäpalon kanssa. Herkut ja haasteet löytyvät usein samasta reunasta. Nyt olen iskenyt silmäni Salomeen, mutta ei vielä, ei vielä. 

Zoologist, Penhaligon, Jo Malone, Miller Harris nyt ainakin. Loewe, Carthusia. Suorastaan itkettää, etten viimeksi Italiassa käydessäni ymmärtänyt kallistaa nenääni paikallisten tuottajien suuntaan. Mutta en tiennyt vielä.

Lisäksi olen törmännyt niin harvinaisiin mutta hyvin kiinnostaviin pikkutuottajiin, että edes fragrantican kommentoijilla ei ole sanottavaa. Ja tuoksuja saattaa olla vain jotain 5 tarjolla. Kyllä tuoksut ovat kiinnostavia ja vaikuttavat tunteisiin ja hyvinvointiin.

Näinä epäsosiaalisen eristäytymisen aikoina on sentään tilaisuus tuoksua, vaikkei missään pääse matkustelemaan. Posti ja kuriirit kulkevat. On hyvä pitää kiinni jostakin normaalista - ja kun aikaa on, voi uppoutua vaikka tuoksuharrastukseen. :)

Noista mainitsemistasi olen intoillut Zoologisteista jo niin paljon, että vaikenen, mutta toteanpa vain, että Nose Paris myy ainakin Carthusian näytteitä 3 €/kpl. Olen ostolakossa, mutta ehkä sinulle olisi niistä iloa? (Add sample to cart on tuotteissa normaalin mustan ostoskoripainikkeen alla.) https://noseparis.com/en/brands/carthusia

...ja saa niitä täältäkin samaan hintaan, unohdin https://essenza-nobile.de/fragrances::carthusia-en

Vierailija
5904/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, äkkiä, kerro, mikä vei pikkusormen...! Kehitän porttiteoriaa parfyymien suhteen. Oma lopullinen käännekohta, jonka jälkeen ei ole paluuta, taisi olla kamferinen luumuchutney, Archives 69. "The Giant Electric Prune of Death is raining mentholated strawberries on your pitiful city, with the priests deploying the incense cannons from the churches to fend it off." Avantgardien kanssa on aina ollut hauskaa, jopa mongolisotureiden, bioroskiksen ja alkumetsäpalon kanssa. Herkut ja haasteet löytyvät usein samasta reunasta. Nyt olen iskenyt silmäni Salomeen, mutta ei vielä, ei vielä. 

Zoologist, Penhaligon, Jo Malone, Miller Harris nyt ainakin. Loewe, Carthusia. Suorastaan itkettää, etten viimeksi Italiassa käydessäni ymmärtänyt kallistaa nenääni paikallisten tuottajien suuntaan. Mutta en tiennyt vielä.

Lisäksi olen törmännyt niin harvinaisiin mutta hyvin kiinnostaviin pikkutuottajiin, että edes fragrantican kommentoijilla ei ole sanottavaa. Ja tuoksuja saattaa olla vain jotain 5 tarjolla. Kyllä tuoksut ovat kiinnostavia ja vaikuttavat tunteisiin ja hyvinvointiin.

Näinä epäsosiaalisen eristäytymisen aikoina on sentään tilaisuus tuoksua, vaikkei missään pääse matkustelemaan. Posti ja kuriirit kulkevat. On hyvä pitää kiinni jostakin normaalista - ja kun aikaa on, voi uppoutua vaikka tuoksuharrastukseen. :)

Noista mainitsemistasi olen intoillut Zoologisteista jo niin paljon, että vaikenen, mutta toteanpa vain, että Nose Paris myy ainakin Carthusian näytteitä 3 €/kpl. Olen ostolakossa, mutta ehkä sinulle olisi niistä iloa? (Add sample to cart on tuotteissa normaalin mustan ostoskoripainikkeen alla.) https://noseparis.com/en/brands/carthusia

...ja saa niitä täältäkin samaan hintaan, unohdin https://essenza-nobile.de/fragrances::carthusia-en

Kiitos, molto gentile! 🌻🌷

Vierailija
5905/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan missään hajuvesimuseota?

Semmosta missä voisi käydä haistelemassa historian hämärään painuneita hajuvesiä ja tulla pois sieraimet lepattaen ja pää pyörällä.

Vierailija
5906/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt testaan Elisabeth Ardenin Green Tea Nectarine Blossomia, jonka otin muissa nettiostoksissa sokkona mukaan.

Onpa kuiva tuoksu! Tästä tulee melkein jano. Alkuun kun oikein "imppasin" tätä nenä kiinni ranteessa, tuoksun oltua vasta minuutin, pari, minulle tuli mieleen lapsuuden karkit ja viinikumit, sieltä se oranssi tai keltainen karkki.

Nyt kun tuoksu on asettunut, tuoksuu kuin menisi kuumana kesäpäivänä viileään maakellariin, jossa on pullotettuja hedelmämehuja ja joku pullo vuotaa. Tässä tuoksuu jännästi maanläheisyys, "maa" ja kuivalla tavalla hedelmät. Täytyy sanoa, että en ole ihan varma, pidänkö tästä vai meneekö ns. dödöosastolle, eli ihan ok.

Ohoh, tämä oli sitten ihan erilainen kuin mielikuvissani, ajattelin sen pehmeänkukkaiseksi enkä kuivaksi. :)

Vierailija
5907/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poison oli mielestäni hyvä tuoksu silloin aikoinaan. Eikä ollut liian voimakas sinänsä, mutta tuoksuna niin persoonallinen ja itsepintainen, että moni ehkä sen voimakkaana koki. Itse en ainakaan laittanut tuoksua hillittömästi. Pullohan ei ollut suihkepullo, vaan siinä oli pyöreä korkki, jonka toinen, suippo pää kastettiin pulloa kääntämällä hajuveteen ja josta tuoksua sipaistiin iholle. Tuoksu oli makea, marjaisa, raikas ja tietysti vähän vinksahtanut, kuten kaikki ihanat tuoksut joita koskaan olen rakastanut. En usko Poisonin olevan samanlainen enää nykyään, mutta aion kokeilla kun vastaan tulee.

Minä olin meidän pikkupaikkakunnalla se ainoa diskon Poison-bilettäjä.

Kyllä, Poison oli todella upea tuoksu.

Sinulla oli ehkä extrait de parfum. Kaverillani oli EDT, ja kyllä se oli ihan tavallinen suihkepullo. Ja TUOKSUI! 

Sinänsä hupaisaa, että me yläasteelaiset käytettin tuollaisia kunnon vamppituoksuja. Ei minun Oscar de la Rentanikaan ollut mikään nuorekas... 

Tai tuolloin 80- ja 90-luvun taitteessa nimi on tainnut olla Esprit de Parfum, nykyään Extrait de Parfum, ainakin Fragrantican kuvissa näkyy tuo Esprit. Pulloni oli ihan täysikokoinen, samankokoinen kuin nykyinen EdT. Jostain kuvasta sain käsityksen, että nykyinen Extrait olisi pienempi kuin EdT-koko.

Kaikessa näkee, että nykyään laatua ei saa samalla rahalla kuin ennen...jos ollenkaan. Aion ottaa kuitenkin riskin tuon Poisonin kanssa. Toki ensin pitää lukea Fragrantican kommentit huolella.

Vierailija
5908/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan missään hajuvesimuseota?

Semmosta missä voisi käydä haistelemassa historian hämärään painuneita hajuvesiä ja tulla pois sieraimet lepattaen ja pää pyörällä.

Ainakin Versailles'ssa on Osmotheque, jossa voi haistella historiallisia hajuvesiä sun muuta. Se on kyllä kai auki vain ajoittain (tällä hetkellä tietysti kiinni). 

https://www.osmotheque.fr/en/the-collection/ 

N50

Vierailija
5909/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ En haluaisi olla mälsä tai viedä keskustelua sivuraiteille, mutta eikö tuossa tarkoituksessa ole vähän kyseenalaista laittaa tänä päivänä parfyymia niskaan? Moni kärsii kuitenkin hajusteyliherkkyyksistä ja jos parfyymin niskaan laittamisen tarkoituksena on vain saada muutkin haistamaan se paremmin, niin onko se ihan ok?

Tämä ei tietenkään päde, jos tietää, ettei seura kärsi parfyymista mitenkään. Mutta esim. töissä tai julkisissa?

Olet silti mälsä ja aivan väärässä ketjussa. Jos olet lukutaitoinen, lue otsikko ja kirjoitus otsikon alta ja sen jälkeen poistu, ole hyvä!

Apua, näitä v t nettipoliiseja... mahtaa olla rankkaa ja epätoivoista yrittää käskyttää kuka saa osallistua ja kenen pitäisi häipyä.🙄😁

Vierailija
5910/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kestävä on Green Tea Mimosa? Haluaisin hajuveden, jossa on mimosaa. Myös mm. granaattiomena ja hunaja kiinnostavat tuoksunuotteina. Onko joku kokeillut Green Tea Fig -tuoksua, sekin kiinnostaa.

Vierailija
5911/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestävä on Green Tea Mimosa? Haluaisin hajuveden, jossa on mimosaa. Myös mm. granaattiomena ja hunaja kiinnostavat tuoksunuotteina. Onko joku kokeillut Green Tea Fig -tuoksua, sekin kiinnostaa.

Tuoksulapulla Green Tea Mimosa ei ainakaan ollut kovin kestävä, mutta eipä se ole kalliskaan, jos verkosta tilaat. Taisin saada reilulla kympillä omani, 100 ml. Päivällä testasin, ja nyt lapussa on jäljellä enää häivähdys kukkaista tuoksua ja aavistus vaniljasta. Laitoin nyt tuoksua kyynärtaipeeseen ja jos muistan ja ehdin, tulen kertomaan huomenna, säilyikö iholla yhtään paremmin.

Vierailija
5912/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeeta, valitetaan kun tuoksu ei tuoksu riittävästi ja kaipaillaan niitä ysäri-tuoksuja, sitten toisaalta taas valitetaan että hajuvesi ei saisi tuoksua ja suihkutetaan 1/3 suihketta. Koittakaa nyt päättää.

Vierailija
5913/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeeta, valitetaan kun tuoksu ei tuoksu riittävästi ja kaipaillaan niitä ysäri-tuoksuja, sitten toisaalta taas valitetaan että hajuvesi ei saisi tuoksua ja suihkutetaan 1/3 suihketta. Koittakaa nyt päättää.

Ei ole yhtään vaikeaa. Minä olen varovainen supsuttelija, enkä kaipaa voimakkkaita ysärituoksuja. Eri henkilöillä on eri mielipiteet.

Vierailija
5914/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa tuoksuu mm näissä: Guerlain Champs Elysee ja uusi Marc Jacobs Daisy eau so fresh Sunshine.

Tuosta Green Tea-tuoksusta: mielestäni juuri vihreä tee on nuottina sellainen 'kuiva', vähän hapan, jopa vähän pistävä. Tämä tulee esille erityisesti siinä alkuperäisessä tuoksussa. Mulla oli siitä koko setti mukana kerran etelän lomalla, kun oli todella kuuma. Siellä pääsi oikeuksiinsa ihanan raikkaana ja virkistävänä tuoksuna, ja sarjan vartalovoide ja suihkugeeli olivat upeita. Niitä on aina Hulluilla Päivillä tarjouksessa. 

Flankerit tästä tuoksusta eivät iske, koska tuo vihreän teen aromi ei mene aina yksiin näiden flankerien nuottien kanssa, esim granaattiomena ei mielestäni sovi yhteen vihreän teen kanssa. Ostin sokkona sen tuoksun ja laitoin heti kiertoon. 

Vierailija
5915/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, täällä keskustelee eri henkilöitä joilla on ihan omat mielipiteensä. Mutta yleisemmin olen nähnyt valitusta keston puutteesta, joka taas ei ei yleensä lisäänny sillä että suihkutetaan isoja määriä, vaan se kesto on mikä on. Tuskin monikaan haluaa hukuttaa kanssaolijoitaan kunnon pilveen, mikä tapahtuu joidenkin todella tujujen tuoksujen kanssa jos ei sitä annostele äärimmäisellä varovaisuudella. Tämäkään ei, jälleen, liity tuoksun kestoon.

Missään en ole tässä ketjussa nähnyt valitusta että hajuvesi ei saisi tuoksua.

Vierailija
5916/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estée Lauderin kukkatuoksu Pleasures on omaan nenääni omituinen. Siinä on voimakas metallinen vivahde. Vai johtuuko tämä vain siitä hopeanvärisestä korkista? Tänään kokeilin toiseen ranteeseen Joopin all about eve- tuoksua. Alkutuoksu on todella voimakas makeahko pirskahdus - sen jälkeen ei mitään. Toiseen taas Oscar de rentan live in love. Erittäin vihreä tuoksu. Tästä voisin jopa pitää, mutta jälleen nopeasti haihtuu.

Vierailija
5917/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blind buyni Chacarelin Yes I am Pink First:

Ensitunnelmat on kuin 20 vuoden takaiset nuoruuden tyttöjen illat, etkot, kavereita, jostain syystä minulle tuli voimakas takauma ja tajusin että alkutuoksu muistutti sellaista drinkkiä kuin Ampiainen. 😀

Tämä tuoksu on mielestäni nimenomaan "lähdetään juhlimaan" -tuoksu. Aivan ihana! Ja muuttui pehmeämmäksi, jotenkin jopa äidilliseksi - mutta juhlavaksi äidiksi, ei rintapumppu-kaurapuuroäidilliseksi, vaan laittautuneeksi juhla-asuiseksi äidilliseksi. Onkohan mun äidillä ollut aikanaan jotain tämän tapaista, vai mistä lie nämä assosiaatiot tulevat 🤔

Tämä on erikoinen tuoksu. Juhlava, jännästi hedelmäinen, turvallinen, pehmeä, kuitenkin sanoisin että seksikäs jopa. (No ehkä tuota pitäisi kysyä mieheltä). Vähän ysärimäinen.

Tykkään. Sillagesta en tiedä, mutta ehken toimistotyöhön laittaisi.

Vierailija
5918/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä se, joka tilasi Gucci Rushin! Lähetti toi eilen paketin ja nuuskuttelin eilen purkista, kun oli iholla toista hajuvettä. Tuoksui aika vahvalta ja ei yhtään minun tyyliseltä se pullosta tuleva tuoksu.

Noh, tänään suihkin varovasti ranteeseen kylppärissä. Alkureaktio oli APUA. Patsuli(?) hyppäsi naamalle ihan täysiä ja oli virhe nuuhkia rannetta läheltä, tuli oikeasti huono olo :D noh, jätin ranteen nuuskuttelut ja päätin antaa tälle aikaa kehittyä. Nyt 2,5h päästä huomaan palaavani nuuskuttamaan rannetta uudelleen ja uudelleen. Haistan vaniljaa, ja jotain mitä en osaa nimetä (olen tosi huono erottelemaan ja tunnistamaan eri nuotteja). Pidän tästä, mutta tämä ei tuoksu yhtään minulta :D enkä tiedä, koenko tätä seksikkääksi tuoksuksi niin kuin netissä sanotaan. Mutta mielenkiintoinen tuttavuus tämä on, jatkan tutustumista. En inhoa, mutta en rakastakaan. Jotain kiehtovaa tässä kuitenkin on.

Okei päivitystä. Eilinen toppi tuoksuu siltä, kun olisin ollut eilen baarissa :D semmoinen tupakkakoppihaju. Luin netistä ihmisten arvosteluista, että tämä on baarituoksu ja eilen pohdin, että en haluaisi tuoksua tältä välttämättä baarissa. Noh, nyt mun toppi tuoksuu baarilta. Oisiko vetiver (?) mitä tuosta topista erotan ainakin, semmonen hyvä miehinen tuoksu.

Naurattaa kun olen täällä tukka sotkunutturalla baarilta tuoksuva toppi päällä, tulee melkein semmonen olo että olen krapulassa :D ratkaisin asian suihkimalla lisää tuoksua, haluaisin haistaa tästä persikat niin niiden tuoksua koetan metsästää. Pakko ehkä sanoa, että tykkään tästä aika paljon, naurattaa vaan nää krapula-mielikuvat :D

Vierailija
5919/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä se, joka tilasi Gucci Rushin! Lähetti toi eilen paketin ja nuuskuttelin eilen purkista, kun oli iholla toista hajuvettä. Tuoksui aika vahvalta ja ei yhtään minun tyyliseltä se pullosta tuleva tuoksu.

Noh, tänään suihkin varovasti ranteeseen kylppärissä. Alkureaktio oli APUA. Patsuli(?) hyppäsi naamalle ihan täysiä ja oli virhe nuuhkia rannetta läheltä, tuli oikeasti huono olo :D noh, jätin ranteen nuuskuttelut ja päätin antaa tälle aikaa kehittyä. Nyt 2,5h päästä huomaan palaavani nuuskuttamaan rannetta uudelleen ja uudelleen. Haistan vaniljaa, ja jotain mitä en osaa nimetä (olen tosi huono erottelemaan ja tunnistamaan eri nuotteja). Pidän tästä, mutta tämä ei tuoksu yhtään minulta :D enkä tiedä, koenko tätä seksikkääksi tuoksuksi niin kuin netissä sanotaan. Mutta mielenkiintoinen tuttavuus tämä on, jatkan tutustumista. En inhoa, mutta en rakastakaan. Jotain kiehtovaa tässä kuitenkin on.

Okei päivitystä. Eilinen toppi tuoksuu siltä, kun olisin ollut eilen baarissa :D semmoinen tupakkakoppihaju. Luin netistä ihmisten arvosteluista, että tämä on baarituoksu ja eilen pohdin, että en haluaisi tuoksua tältä välttämättä baarissa. Noh, nyt mun toppi tuoksuu baarilta. Oisiko vetiver (?) mitä tuosta topista erotan ainakin, semmonen hyvä miehinen tuoksu.

Naurattaa kun olen täällä tukka sotkunutturalla baarilta tuoksuva toppi päällä, tulee melkein semmonen olo että olen krapulassa :D ratkaisin asian suihkimalla lisää tuoksua, haluaisin haistaa tästä persikat niin niiden tuoksua koetan metsästää. Pakko ehkä sanoa, että tykkään tästä aika paljon, naurattaa vaan nää krapula-mielikuvat :D

Kuulostaa mielenkiintoiselta :D Kuvaus on hyvin selkeä, vei välittömästi vuoteen 1997, ja samalla jysähti mieleen, että nuoremmat eivät välttämättä tiedä tupakkakoppihajua. Tulipas dinosaurusolo. :D - Luonnontieteen museossa Tampereella olen törmännyt joskus "entisajan" tuoksuihin, joista en nyt muista kuin venetervan. Yhteen projektiin liittyen etsin aikanaan arkistoituja äänitehosteita, mm. Stukan sireenetä ja justeerisahan ääntä. Tuo tupakkakoppi on selvästi museoitava tuoksu, katoavaa kansanperinnettä sekin.

Vierailija
5920/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan vastaavia lähes pupiruusumaisia fiiliksiä Versacen Womanista. Rööki on maistunut, drinksuja kumottu ja halpaa hajuvettä on suihkuteltu ronskilla kädellä. Toivottavasti toimii teidän ihollani paremmin.